Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
geven
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2014, 13:47
Man/Vrouw: M

Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door geven »

Heb heel veel strijd gehad sinds ik geloof en ben erg zwak geweest en vaak gestruikeld, maar heb ervaren als ik de bijbel op mn hoofd zet ik genoeg kracht en vrijheid ervaar en ook zingen van liederen helpt, zoals het liedje , er is kracht in het bloed van de Jezus.

Iedere dag dagelijks brood om sterk te staan, ook een roep naar God hielp me toen ik erg twijfelde en stress had om vanalles en nogwat, er is vrijheid dicht bij God en een heleboel gebondenheid in de wereld, zie vaak dat mensen vast zitten.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door ericjan »

geven schreef:Heb heel veel strijd gehad sinds ik geloof en ben erg zwak geweest en vaak gestruikeld, maar heb ervaren als ik de bijbel op mn hoofd zet ik genoeg kracht en vrijheid ervaar en ook zingen van liederen helpt, zoals het liedje , er is kracht in het bloed van de Jezus.

Iedere dag dagelijks brood om sterk te staan, ook een roep naar God hielp me toen ik erg twijfelde en stress had om vanalles en nogwat, er is vrijheid dicht bij God en een heleboel gebondenheid in de wereld, zie vaak dat mensen vast zitten.
Persoonlijk heb ik niets met muziek, maar ik kan bevestigen dat Gospel muziek en daarin de Heer prijzen wonderen doet.
Volgens mij verjaagd het de demonen, die worden horendol van die muziek en willen et niet (langer) aanhoren :D
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Dessa »

ericjan schreef: Persoonlijk heb ik niets met muziek, maar ik kan bevestigen dat Gospel muziek en daarin de Heer prijzen wonderen doet.
Volgens mij verjaagd het de demonen, die worden horendol van die muziek en willen et niet (langer) aanhoren :D
Ik denk eerder door vals gezang dan door muziek :mrgreen:
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door ericjan »

Dessa schreef:
ericjan schreef: Persoonlijk heb ik niets met muziek, maar ik kan bevestigen dat Gospel muziek en daarin de Heer prijzen wonderen doet.
Volgens mij verjaagd het de demonen, die worden horendol van die muziek en willen et niet (langer) aanhoren :D
Ik denk eerder door vals gezang dan door muziek :mrgreen:
Inderdaad ben ik het met je eens dat het God geen lor zal uitmaken of iemand mooi zingt, wel of iemand meent en weet wat ie zingt.
Soms zien we in onze kerken dat men zich drukmaakt over de verpakking ipv de inhoud, ook tav zang en God eren.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Dessa »

ericjan schreef:
Dessa schreef:
ericjan schreef: Persoonlijk heb ik niets met muziek, maar ik kan bevestigen dat Gospel muziek en daarin de Heer prijzen wonderen doet.
Volgens mij verjaagd het de demonen, die worden horendol van die muziek en willen et niet (langer) aanhoren :D
Ik denk eerder door vals gezang dan door muziek :mrgreen:
Inderdaad ben ik het met je eens dat het God geen lor zal uitmaken of iemand mooi zingt, wel of iemand meent en weet wat ie zingt.
Soms zien we in onze kerken dat men zich drukmaakt over de verpakking ipv de inhoud, ook tav zang en God eren.
Het was een grapje van mijn kant maar hier heb je wel gelijk in.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Wilsophie »

ericjan schreef:
geven schreef:Heb heel veel strijd gehad sinds ik geloof en ben erg zwak geweest en vaak gestruikeld, maar heb ervaren als ik de bijbel op mn hoofd zet ik genoeg kracht en vrijheid ervaar en ook zingen van liederen helpt, zoals het liedje , er is kracht in het bloed van de Jezus.

Iedere dag dagelijks brood om sterk te staan, ook een roep naar God hielp me toen ik erg twijfelde en stress had om vanalles en nogwat, er is vrijheid dicht bij God en een heleboel gebondenheid in de wereld, zie vaak dat mensen vast zitten.
Persoonlijk heb ik niets met muziek, maar ik kan bevestigen dat Gospel muziek en daarin de Heer prijzen wonderen doet.
Volgens mij verjaagd het de demonen, die worden horendol van die muziek en willen et niet (langer) aanhoren :D
Ach Ericjan schiet toch op met je demonen. Het laagste personeel van satan die meer onder de grond leven dan erboven.

Ik vroeg me af of de TS soms blind is? En hoe zie je dat andere mensen vast zitten? Of zit je zelf vast. Als gelovige in Christus heb je toch niets met de gebondenheid in de wereld van doen?
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Wilsophie »

ericjan schreef:
Dessa schreef:
ericjan schreef: Persoonlijk heb ik niets met muziek, maar ik kan bevestigen dat Gospel muziek en daarin de Heer prijzen wonderen doet.
Volgens mij verjaagd het de demonen, die worden horendol van die muziek en willen et niet (langer) aanhoren :D
Ik denk eerder door vals gezang dan door muziek :mrgreen:
Inderdaad ben ik het met je eens dat het God geen lor zal uitmaken of iemand mooi zingt, wel of iemand meent en weet wat ie zingt.
Soms zien we in onze kerken dat men zich drukmaakt over de verpakking ipv de inhoud, ook tav zang en God eren.
Ik weet niet in welke kerken jij komt, maar in onze gemeente hebben we uitstekende pianisten en zingen de mensen uit volle borst, misschien typisch Urkers, maar alle gastsprekers valt dit op. Niks geen verpakking, goeie teksten en goede muziekarrangementen. Overigens zijn alle teksten in onze bundel Bijbels verantwoord.
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Dessa »

Wilsophie schreef:
ericjan schreef:
Dessa schreef:
ericjan schreef: Persoonlijk heb ik niets met muziek, maar ik kan bevestigen dat Gospel muziek en daarin de Heer prijzen wonderen doet.
Volgens mij verjaagd het de demonen, die worden horendol van die muziek en willen et niet (langer) aanhoren :D
Ik denk eerder door vals gezang dan door muziek :mrgreen:
Inderdaad ben ik het met je eens dat het God geen lor zal uitmaken of iemand mooi zingt, wel of iemand meent en weet wat ie zingt.
Soms zien we in onze kerken dat men zich drukmaakt over de verpakking ipv de inhoud, ook tav zang en God eren.
Ik weet niet in welke kerken jij komt, maar in onze gemeente hebben we uitstekende pianisten en zingen de mensen uit volle borst, misschien typisch Urkers, maar alle gastsprekers valt dit op. Niks geen verpakking, goeie teksten en goede muziekarrangementen. Overigens zijn alle teksten in onze bundel Bijbels verantwoord.
Dan nog maakt het God niets uit hoe iemand zingt of hoe mooi iemand kan spelen op een instrument, dat was de strekking :)
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Wilsophie »

Dat was de strekking, maar met een ondertoon en ik reageer op de ondertoon van Ericjan....dat mag toch?
Want de strekking in zijn post is een open deur uiteraard en een cliché daar reageer ik niet eens op, dat is niet aan de orde in dit topic.

En de geestelijke strijd is een strijd volgens mij de strijd tegenover de boze machten in de lucht en dat is heel iets anders dan lofprijzing en aanbidding.
Ik heb totaal geen behoeft om te zingen en ik zing graag en veel en ook in kerkdiensten om daarmee demonen te verdrijven, ik zing omdat ik dat talent heb ontvangen ter ere van God en voor mij heeft de duivel daarin geen plaats.
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Dessa »

Zonder talent voor zang hoort God het ook aan, het maakt Hem niets uit hoe iemand zingt, dat is wat ik bedoelde ;)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door callista »

Dessa schreef:Zonder talent voor zang hoort God het ook aan, het maakt Hem niets uit hoe iemand zingt, dat is wat ik bedoelde ;)
inderdaad...het is geen Voice of Holland of Germany etc.... :mrgreen:
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Wilsophie »

Nog maar eens de knuppel in het hanenhok.
Prachtige muziek zoals veel klassieke muziek zijn niet tot Gods eer geschreven. Maar kunnen zeker tot rust en vrede zijn voor elk mens.
Maar andersom geldt ook. Religieuze muziek of bepaalde muziek daarvan zong Cliff Richard : "Why has the devil all the good music?"

Ik weet niet of dat waar is en ook niet wat precies "goede muziek" zou moeten zijn, maar ik heb wel een aardige annekdote hierover.

Een arme vrouw woonde ergens en had geen eten , ze bad dagelijks om eten, zij was een gelovige en vertrouwde op de Heer.
Haar buurman was overtuigend atheis, dat is ook geloof ( zegt men) .
Op een dag nadat de buurman dit gedoe had aangehoord wilde hij haar wat "flikken". Hij maakte een heerlijke pan met eten en zette dat voor haar deur en belde aan en dook in de bosjes.
De vrouw deed de deur op en riep dankbaar met haar handen in de lucht: "Dank u Vader dat u mijn gebed verhoord hebt en dat ik eten heb ontvangen uit Uw hand".
De buurman kwam uit de bosjes en zei: "Dat heeft God niet gedaan hoor, dat is van mij".
De arme vrouw hief haar handen omhoog en dankte de Heer opnieuw.
De buurman werd wat boos en zei: "Hallo buurvrouw je hoeft Hem niet te danken want ik heb je dat gegeven en ik ben je buurman die atheist is".
De vrouw hief haar handen omhoog en bad: "Dank U Heer dat U de duivel hebt gebruikt om mij eten te geven! "
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Wilsophie »

Dessa schreef:Zonder talent voor zang hoort God het ook aan, het maakt Hem niets uit hoe iemand zingt, dat is wat ik bedoelde ;)
IK begrijp dat je dat bedoelt , maar dat is een cliché en was geen onderdeel van mijn reactie op de post, maar laat verder maar zitten. Het ging mij daar niet om.
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Dessa »

callista schreef:
Dessa schreef:Zonder talent voor zang hoort God het ook aan, het maakt Hem niets uit hoe iemand zingt, dat is wat ik bedoelde ;)
inderdaad...het is geen Voice of Holland of Germany etc.... :mrgreen:
Precies ;)
Wilsophie schreef:
Dessa schreef:Zonder talent voor zang hoort God het ook aan, het maakt Hem niets uit hoe iemand zingt, dat is wat ik bedoelde ;)
IK begrijp dat je dat bedoelt , maar dat is een cliché en was geen onderdeel van mijn reactie op de post, maar laat verder maar zitten. Het ging mij daar niet om.
Is helemaal geen cliche en jij reageerde allereerst ook op iets van mij met die zang dus wilde ik verduidelijken :)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door callista »

Wilsophie schreef:Nog maar eens de knuppel in het hanenhok.
Prachtige muziek zoals veel klassieke muziek zijn niet tot Gods eer geschreven. Maar kunnen zeker tot rust en vrede zijn voor elk mens.
Maar andersom geldt ook. Religieuze muziek of bepaalde muziek daarvan zong Cliff Richard : "Why has the devil all the good music?"

Ik weet niet of dat waar is en ook niet wat precies "goede muziek" zou moeten zijn, maar ik heb wel een aardige annekdote hierover.

Een arme vrouw woonde ergens en had geen eten , ze bad dagelijks om eten, zij was een gelovige en vertrouwde op de Heer.
Haar buurman was overtuigend atheis, dat is ook geloof ( zegt men) .
Op een dag nadat de buurman dit gedoe had aangehoord wilde hij haar wat "flikken". Hij maakte een heerlijke pan met eten en zette dat voor haar deur en belde aan en dook in de bosjes.
De vrouw deed de deur op en riep dankbaar met haar handen in de lucht: "Dank u Vader dat u mijn gebed verhoord hebt en dat ik eten heb ontvangen uit Uw hand".
De buurman kwam uit de bosjes en zei: "Dat heeft God niet gedaan hoor, dat is van mij".
De arme vrouw hief haar handen omhoog en dankte de Heer opnieuw.
De buurman werd wat boos en zei: "Hallo buurvrouw je hoeft Hem niet te danken want ik heb je dat gegeven en ik ben je buurman die atheist is".
De vrouw hief haar handen omhoog en bad: "Dank U Heer dat U de duivel hebt gebruikt om mij eten te geven! "
ja, een mooi verhaal.. :x
zegt genoeg....behoeft geen verdere uitleg. :(

nu zal niet iedere christen zo denken...ik denk juist de meesten gelukkig niet...maar dat zulke verwrongen types er nog steeds zijn is niet te ontkennen.
maar hoe lang worden deze types nog serieus genomen?

die vallen toch onder het kopje "godsdienstwaanzin" i.m.o....
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Wilsophie »

Nee hoor ze vallen onder het kopje "regulier" Christendom, of misschien "orthodox" ???
Maar het zijn die beestjes die je kleedje kleiner maken denken zij.....( zie topic over "lering en vermaak")
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Wilsophie »

Callista vind jij dit vrouwtje een voorbeeld van "godsdienstwaanzin? "
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door callista »

Wilsophie schreef:Callista vind jij dit vrouwtje een voorbeeld van "godsdienstwaanzin? "
ja.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Wilsophie »

Echt waar, ik vind het zo een prachtig voorbeeld van vertrouwen op haar Vader. Ik ervaar godsdienstwaanzin volkomen anders.
Dan zal ik mijn verder grapjes bewaren voor het bewuste topic, ( wist je dat het woord "genade' staat voor "chain" en dat is ons woord "geintje". )
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door callista »

Wilsophie schreef:Echt waar, ik vind het zo een prachtig voorbeeld van vertrouwen op haar Vader.

Ik ervaar godsdienstwaanzin volkomen anders.
Dan zal ik mijn verder grapjes bewaren voor het bewuste topic, ( wist je dat het woord "genade' staat voor "chain" en dat is ons woord "geintje". )
dat die vrouw zegt dat God de duivel heeft gebruikt om haar eten te geven is volkomen waanzinnig ipv. het goede te zien in haar buurman.....in haar medemens
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Wilsophie »

Ach Callista de gelovige leert vanuit de Schrift dat er in de mens geen goeds woont, en als jij dat wilt blijven zien, dan wens ik je succes in je leven want ik heb andere ervaringen. De buurman wilde totaal niet goed doen, hij wilde haar wat "flikken" hij wilde haar een poets bakken anders had hij zich niet verstopt in de bosjes.
Iemand die goed wil doen en zo een gebed hoort brengt gewoon zo snel mogelijk wat eten en verstopt zich niet om die vrouw te misleiden, maar zegt eerlijk: "Ik geloof niet in jouw God, maar ik ben zo goed dat ik je wat van mijn eten brengt. Maar dat was de moraal niet van deze grap.
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Dessa »

Wilsophie schreef:Nee hoor ze vallen onder het kopje "regulier" Christendom, of misschien "orthodox" ???
Maar het zijn die beestjes die je kleedje kleiner maken denken zij.....( zie topic over "lering en vermaak")
Waar slaat dit op? Dat gezegde staat volkomen los van het gesprek hier :roll:
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Dessa »

Wilsophie schreef:Ach Callista de gelovige leert vanuit de Schrift dat er in de mens geen goeds woont, en als jij dat wilt blijven zien, dan wens ik je succes in je leven want ik heb andere ervaringen.
Dit is dus niet de ander vrijlaten en heel onaardig..
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door pyro »

Dessa schreef:
Wilsophie schreef:Ach Callista de gelovige leert vanuit de Schrift dat er in de mens geen goeds woont, en als jij dat wilt blijven zien, dan wens ik je succes in je leven want ik heb andere ervaringen.
Dit is dus niet de ander vrijlaten en heel onaardig..
Wat Wilsophie schrijft getuigt naar mijn bescheiden mening van enige bitterheid qua levenservaring. En een nogal streng calvinistische geloofsopvatting.
Laten we elkaars overtuiging niet afdoen als onaardig doen of alsof we elkaar niet vrijlaten.
Laatst gewijzigd door pyro op 31 aug 2014, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Dessa »

pyro schreef:
Dessa schreef:
Wilsophie schreef:Ach Callista de gelovige leert vanuit de Schrift dat er in de mens geen goeds woont, en als jij dat wilt blijven zien, dan wens ik je succes in je leven want ik heb andere ervaringen.
Dit is dus niet de ander vrijlaten en heel onaardig..
Laten we elkaars overtuiging niet afdoen als onaardig doen of alsof we elkaar niet vrijlaten.
Het klinkt onaardig als je op deze manier iemand succes wenst in haar leven imo.
Laatst gewijzigd door Dessa op 01 sep 2014, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.