Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door pyro »

Dessa schreef:
pyro schreef:
Dessa schreef:
Wilsophie schreef:Ach Callista de gelovige leert vanuit de Schrift dat er in de mens geen goeds woont, en als jij dat wilt blijven zien, dan wens ik je succes in je leven want ik heb andere ervaringen.
Dit is dus niet de ander vrijlaten en heel onaardig..
Het getuigt van enige bitterheid qua levenservaring, imho. En een nogal streng calvinistische geloofsopvatting.
Laten we elkaars overtuiging niet afdoen als onaardig doen of alsof we elkaar niet vrijlaten.
Jammer dat je dat zo ziet want zo bedoel ik het totaal niet..
Nieuw draadje over het goede in de mens starten dan maar?
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Dessa »

Ik zie het goede in de mens niet, er is niemand die goed doet juist, niet 1.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door callista »

Dessa schreef:Ik zie het goede in de mens niet, er is niemand die goed doet juist, niet 1.
Dat meen je toch niet? :shock:
Ik ontmoet veel mensen die goed doen.....
Die zijn er gelukkig ook nog.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door pyro »

Dessa schreef:Ik zie het goede in de mens niet
:| :( :cry:

ja hoor, tijd voor een nieuw draadje en, hopelijk, enige nuancering.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Dessa »

Het gaat er om dat je mensen niet kan dwingen om iets te geloven wat ze niet willen. Daarmee zeg ik niets over dat ze goed zouden zijn.

Dat over de mens die geen goed doet staat in de bijbel en met goed wordt daar in die tekst bedoeld goed doen vanuit God die goed is. Staat dus los van humanistische goedheid die zeker bestaat.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:
ericjan schreef:
geven schreef:Heb heel veel strijd gehad sinds ik geloof en ben erg zwak geweest en vaak gestruikeld, maar heb ervaren als ik de bijbel op mn hoofd zet ik genoeg kracht en vrijheid ervaar en ook zingen van liederen helpt, zoals het liedje , er is kracht in het bloed van de Jezus.

Iedere dag dagelijks brood om sterk te staan, ook een roep naar God hielp me toen ik erg twijfelde en stress had om vanalles en nogwat, er is vrijheid dicht bij God en een heleboel gebondenheid in de wereld, zie vaak dat mensen vast zitten.
Persoonlijk heb ik niets met muziek, maar ik kan bevestigen dat Gospel muziek en daarin de Heer prijzen wonderen doet.
Volgens mij verjaagd het de demonen, die worden horendol van die muziek en willen et niet (langer) aanhoren :D
Ach Ericjan schiet toch op met je demonen. Het laagste personeel van satan die meer onder de grond leven dan erboven.

Ik vroeg me af of de TS soms blind is? En hoe zie je dat andere mensen vast zitten? Of zit je zelf vast. Als gelovige in Christus heb je toch niets met de gebondenheid in de wereld van doen?
Weet je Wilsophie Wie in God Zijn Woord ons het meeste waarschuwt tegen satan en tegen demonen? Juist Christus Zelf doet dat. Daarbij zijn demonen geen gebondenheid aan de wereld, maar geestelijk.

Zie hieronder een aantal voorbeelden van waarschuwingen tegen satan en zijn demonen.

1 Petrus 5 leert dat we nog steeds waakzaam voor de duivel dienen te zijn omdat de vijand ons nog steeds kan verslinden.
7 Werp al uw zorgen op Hem, want Hij zorgt voor u.
8 Wees nuchter en waakzaam; want uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek naar wie hij zou kunnen verslinden.
9 Bied weerstand aan hem, vast in het geloof, in de wetenschap dat hetzelfde lijden ook aan al uw broeders in de wereld opgelegd wordt.


Efeze 6
12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.

1 johannes 1 leert ons dat we nog steeds onze zonden dienen te belijden.
8 Als wij zeggen dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en is de waarheid niet in ons.
9 Als wij onze zonden belijden: Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.
10 Als wij zeggen dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot leugenaar en is Zijn woord niet in ons.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Vertrokken user_03
Berichten: 3424
Lid geworden op: 05 dec 2013, 00:37
Man/Vrouw: M

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Vertrokken user_03 »

geven schreef:Heb heel veel strijd gehad sinds ik geloof en ben erg zwak geweest en vaak gestruikeld, maar heb ervaren als ik de bijbel op mn hoofd zet ik genoeg kracht en vrijheid ervaar en ook zingen van liederen helpt, zoals het liedje , er is kracht in het bloed van de Jezus.
Sorry maar dit klinkt niet gezond.
het komt over dat je alleen de bijbel in je hoofd wilt hebben of een liedje zodat je de rest kunt vergeten. Een extreme vorm van mindfullnis.

Iedere dag dagelijks brood om sterk te staan, ook een roep naar God hielp me toen ik erg twijfelde en stress had om vanalles en nogwat, er is vrijheid dicht bij God en een heleboel gebondenheid in de wereld, zie vaak dat mensen vast zitten.
Waaraan zie je dat en reflecteer je ook op jezelf? Lees even je eigen tekst:
geven schreef:Heb heel veel strijd gehad sinds ik geloof en ben erg zwak geweest en vaak gestruikeld, maar heb ervaren als ik de bijbel op mn hoofd zet ik genoeg kracht en vrijheid ervaar en ook zingen van liederen helpt, zoals het liedje....
Nu ben ik nogal gelovig maar ik krijg rillingen als ik dit soort teksten lees.
Waarom? Omdat zou ik zeggen. Verder zeg ik even niets als je het niet erg vindt.
Vertrokken user_03
Berichten: 3424
Lid geworden op: 05 dec 2013, 00:37
Man/Vrouw: M

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Vertrokken user_03 »

Kan de discussie tussen Ericjan en Willsophie en hun demomen elders verder gaan?
Het is in deze draad off-topic namelijk!
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door ericjan »

Riemer schreef:Kan de discussie tussen Ericjan en Willsophie en hun demomen elders verder gaan?
Het is in deze draad off-topic namelijk!
Is dat wel zo Riemer? Is de geestelijke strijd dan niet tegen de satan en zijn demonenwereld? :o
Wie als christen het gevaar van satan en demonen ontkent zal de geestelijke strijd niet kunnen voeren namelijk.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Vertrokken user_03
Berichten: 3424
Lid geworden op: 05 dec 2013, 00:37
Man/Vrouw: M

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Vertrokken user_03 »

offtopic:
[quote="ericjan"][quote="Riemer"]Kan de discussie tussen Ericjan en Willsophie en hun demomen elders verder gaan?
Het is in deze draad off-topic namelijk![/quote]

Is dat wel zo Riemer? Is de geestelijke strijd dan niet tegen de satan en zijn demonenwereld? :o
Wie als christen het gevaar van satan en demonen ontkent zal de geestelijke strijd niet kunnen voeren namelijk.[/quote]Goed, het is een zijpad zoals je wilt.
De discussie is wel interessant maar zou m.i. beter los van de TS kunnen lopen.
Een aparte draad is dan logischer om te voorkomen dat het een web van zijpaden wordt.
Overigens zie ik dat de TS zelf niet reageert verder. Jammer.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door Tin »

Dessa schreef:Het gaat er om dat je mensen niet kan dwingen om iets te geloven wat ze niet willen. Daarmee zeg ik niets over dat ze goed zouden zijn.

Dat over de mens die geen goed doet staat in de bijbel en met goed wordt daar in die tekst bedoeld goed doen vanuit God die goed is. Staat dus los van humanistische goedheid die zeker bestaat.
Het is off topic, dat weet ik, maar het nieuw hierover geopende topic staat in Chrstelijke leer, en dus beperkt toegangkelijk.
Terecht, wanneer men het alleen benaderen wil vanuit de christelijke leer. Maar afgezien van het feit dat "humanistische goedheid" zeker bestaat, en er wat voor te zggen is het leven vanuit goedheid te beschouwen, is het denk ik ook vanuit heel andere dan christelijke hoek best te verdedigen valt dat "dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad". Maar goed het is hier off topic.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
geven
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2014, 13:47
Man/Vrouw: M

Re: Geestelijke strijd overwonnen met de audiobijbel en zang

Bericht door geven »

3 websites die een gratis King James audio bijbel delen , Ongeveer 850 MB groote en 67 uur voorleestijd


http://mp3.bibleforums.org/kjv/EntireBible.tar.gz

http://c569624.r24.cf2.rackcdn.com/zip/kjv.zip

http://server.firefighters.org/kjv/kjv.zip