Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets anders?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door BdO »

Piebe 2 punt 1 schreef:
BdO schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:Kinderen zitten er echt op te wachten om lastiggevallen te worden met dergelijke vraagstukken. :w
Het zijn nogal wat voorgekookte tegenstellingen, waarbij op de achtergrond natuurlijk veel opener vragen spelen die kinderen uit zichzelf wel stellen. De kunst is meer ze niet lastig te vallen met antwoorden. Met vragen val je niet zo snel lastig. ;)
Kinderen zitten niet met vragen over de evolutietheorie, dat is inderdaad ingebakken maar desalniettemin niet minder waar. Dát is een valse tegenstelling mijn vriend, maar aan je reactie te merken zie je dat zelf niet. Kinderen zijn voorgekookt om te willen spelen en de vragen die ze hebben zijn meestal kinderlijk van aard.
Schets ik een valse tegenstelling? Ik zeg dat kinderen met uit zichzelf veel opener vragen stellen. Op welke manier zeg ik daarmee dan kinderen met vragen over de evolutietheorie zouden zitten? :? Nou ja, gelukkig heb ik Piebe nog om aan mijn reacties te merken wat "ik" allemaal aan valse tegenstellingen schep. :clown:

Het lijkt mij dat kinderen vragen stellen (wat niet is "er mee zitten", vragen hebben is immers helemaal geen ramp, en kinderen begrijpen dat nog) over ontstaan.
Ontstaansvragen zijn ook best leuke vragen. Alleen jammer dat er zoveel nep-antwoorden zijn.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door BdO »

callista schreef:
BdO schreef:
coby schreef: Ja alleen wie bepaalt wat hersenspoeling is? Sommige atheïsten zeggen dat christenen hun kinderen hersenspoelen als ze ze over God vertellen of over YEC young earth creationisme, als ze hun kinderen dat leren dan hersenspoelen ze ze en een YEC-er zegt dat je een kind hersenspoelt als je het de evolutietheorie leert of zegt dat God niet bestaat de hele tijd. Tsja.
Niet-hersenspoelen is kinderen zelf leren - of eigenlijk voor laten - denken, de logisch-empirische benadering als enige bron voor onomstotelijke kennis aanreiken, en vooral leren omgaan met het gegeven met dat zowel jij zelf als anderen heel veel niet zo zeker weten als dat we ons graag inbeelden of doen voorkomen.
Helemaal juist.
Dat betekent ook dat je kinderen niet al op jonge leeftijd moet indoctrineren [hersenspoelen] met maar één geloof als de enige Waarheid en gaan lastigvallen of dreigen met hemel en hel en zonde :evil:
En natuurlijk al helemaal niet met een jonge aarde en de Schepping als enig verklaarmodel voor het ontstaan van leven. :clown: enz....
Want dat weet nl.nog niemand en dat kun je dan ook maar beter eerlijk tegen kinderen zeggen.
We gaan altijd zo gruwelijk on-filosofisch om met kinderen, terwijl die uit zichzelf nog helemaal niet anders kunnen dan filosoferen. Volwassenen zijn zo potsierlijk in hun gedrag naar kinderen toe wat dat betreft. Altijd maar weer die idiote pretentie alsof er waarheid tussen hun oren zou zitten. :evil:

Voorwaar, ik zeg u, als u niet wordt als de kinderen zult u het Koninkrijk Gods niet kunnen beërven. :D
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door coby »

Piebe 2 punt 1 schreef:
BdO schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:Kinderen zitten er echt op te wachten om lastiggevallen te worden met dergelijke vraagstukken. :w
Het zijn nogal wat voorgekookte tegenstellingen, waarbij op de achtergrond natuurlijk veel opener vragen spelen die kinderen uit zichzelf wel stellen. De kunst is meer ze niet lastig te vallen met antwoorden. Met vragen val je niet zo snel lastig. ;)
Kinderen zitten niet met vragen over de evolutietheorie, dat is inderdaad ingebakken maar desalniettemin niet minder waar. Dát is een valse tegenstelling mijn vriend, maar aan je reactie te merken zie je dat zelf niet. Kinderen zijn voorgekookt om te willen spelen en de vragen die ze hebben zijn meestal kinderlijk van aard.
Dan heb ik een zeer apart kind lol, z'n broertjes interesseert het inderdaad geen fluit. Hij moest alles weten. Dat kwam omdat ie filmpjes zat te kijken over geschiedenis en het hart en maar vragen stellen aan Willem Wever over alles en in die serie ging het ook over de pro magnon mens of weetikveel, ja hij had al geleerd over Adam en Eva in de kerk. Dan vraagt ie aan mij of dat nou klopt. Weet ik veel. Ik heb hem verteld over YEC, GAP en de evolutietheorie en toen zei ie ineens dat God tegen 'm had gezegd dat GAP niet klopte en dat was dat. Nu kijkt ie Ajax en interesseert het hem geen fluit meer, lol.
Laatst gewijzigd door coby op 07 jun 2015, 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door coby »

BdO schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:Kinderen zitten er echt op te wachten om lastiggevallen te worden met dergelijke vraagstukken. :w
Het zijn nogal wat voorgekookte tegenstellingen, waarbij op de achtergrond natuurlijk veel opener vragen spelen die kinderen uit zichzelf wel stellen. De kunst is meer ze niet lastig te vallen met antwoorden. Met vragen val je niet zo snel lastig. ;)
Als een kind een antwoord wil en jij geeft het niet gaat ie het wel ergens anders vragen. Mijn kind had met 5 of 6 al exact dezelfde vragen als een hoop atheïsten op forums viel me op en dat had ik net allemaal op lopen zoeken dus dat kwam mooi uit toen hij die vragen ging stellen.
Lachen mijn moeder zei dat m'n broer als kind ook allemaal van die hele moeilijke vragen stelde en ze had geen idee, ze ging ook niet naar de kerk en toen had ze geërgerd gezegd: Ja vraag dat maar aan de dominee.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door callista »

coby schreef:
BdO schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:Kinderen zitten er echt op te wachten om lastiggevallen te worden met dergelijke vraagstukken. :w
Het zijn nogal wat voorgekookte tegenstellingen, waarbij op de achtergrond natuurlijk veel opener vragen spelen die kinderen uit zichzelf wel stellen. De kunst is meer ze niet lastig te vallen met antwoorden. Met vragen val je niet zo snel lastig. ;)
Als een kind een antwoord wil en jij geeft het niet gaat ie het wel ergens anders vragen. Mijn kind had met 5 of 6 al exact dezelfde vragen als een hoop atheïsten op forums viel me op en dat had ik net allemaal op lopen zoeken dus dat kwam mooi uit toen hij die vragen ging stellen. Bij sommige vragen had ik zoiets van: was je moeder vroeger te lui om het uit te leggen of zo?

Lachen mijn moeder zei dat m'n broer als kind ook allemaal van die hele moeilijke vragen en ze had geen idee, ze ging ook niet naar de kerk en toen had ze geërgerd gezegd: Ja, vraag dat maar aan de de dominee.
Elk kind heeft vragen, waar je soms van versteld staat en die jezelf niet kunt beantwoorden....zeg dat dan gewoon en praat er evt. verder over door
Ja, en dat laatste is wel een heel slecht advies.... :naughty:
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door coby »

Ik kreeg ook echt van die vragen van waarom heeft God de duivel geschapen enzo. Z'n vader was zo slim om over de hel te beginnen toen ie 6 was. Dat is het enige waarin het eens ben met Dawkins, komt niet vaak voor. Mens wat een gedoe was dat om dat weer goed te praten. Hij had bijna naar een psycholoog gemoeten. Hou toch je kop daarover.
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door vrolijke »

coby schreef:Ik kreeg ook echt van die vragen van waarom heeft God de duivel geschapen enzo. Z'n vader was zo slim om over de hel te beginnen toen ie 6 was. Dat is het enige waarin het eens ben met Dawkins, komt niet vaak voor. Mens wat een gedoe was dat om dat weer goed te praten. Hij had bijna naar een psycholoog gemoeten. Hou toch je kop daarover.
Dit is een uitspraak gelijk aan: "liever niets weten. Alles onder het tapijt vegen".
Als je dadelijk naar een psycholoog moet, als niet al je vragen kunnen beantwoord worden. Nou moe! :shock:
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door coby »

vrolijke schreef:
coby schreef:Ik kreeg ook echt van die vragen van waarom heeft God de duivel geschapen enzo. Z'n vader was zo slim om over de hel te beginnen toen ie 6 was. Dat is het enige waarin het eens ben met Dawkins, komt niet vaak voor. Mens wat een gedoe was dat om dat weer goed te praten. Hij had bijna naar een psycholoog gemoeten. Hou toch je kop daarover.
Dit is een uitspraak gelijk aan: "liever niets weten. Alles onder het tapijt vegen".
Als je dadelijk naar een psycholoog moet, als niet al je vragen kunnen beantwoord worden. Nou moe! :shock:
Nee dat kwam niet daardoor. Dat kind werd doodsbang en dacht dat ie naar de hel zou gaan. Hij hoorde gewoon stemmen en toen nam ie 'm mee naar een psycholoog en hij moest terugkomen om medicijnen te krijgen. Toen zei ik zeg maar tegen 'm dat je die stemmen niet meer hoort. Ja maar dan lieg ik. Niks dat is de waarheid, God zegt dat je vrij bent. Je moet geloof spreken. Nou hij zei het en sindsdien was het weg en hoefde ie niet meer terug te komen. Sindsdien is ie dol op voetbal en maakt ie zich druk over Hiddink dat ie eruit moet en van Gaal moet terugkomen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door Jerommel »

Het is weer duidelijk dat ouders hun ideeën maar beter niet teveel op hun kinderen kunnen botvieren....
De integriteit ontbreekt meestal...
...en de kennis van zaken...
enz....
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door callista »

Jerommel schreef:Het is weer duidelijk dat ouders hun ideeën maar beter niet teveel op hun kinderen kunnen botvieren....
De integriteit ontbreekt meestal...
...en de kennis van zaken...
enz....
Zolang het gezonde ideeën zijn is daar niets mis mee..en zelfs stimulerend en positief.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door Jerommel »

callista schreef:
Jerommel schreef:Het is weer duidelijk dat ouders hun ideeën maar beter niet teveel op hun kinderen kunnen botvieren....
De integriteit ontbreekt meestal...
...en de kennis van zaken...
enz....
Zolang het gezonde ideeën zijn is daar niets mis mee..en zelfs stimulerend en positief.
Ja, allicht, maar wat is dan "gezond"?
Wie bepaalt dat?
Het lijkt me sowieso enkel gezond als het WAAR is, en geen leugen.
Maargoed, ik schreef al eens, ik ben wat dat betreft blij geen kinderen te hebben, zeker in deze tijd van wereldse massa-indoctrinatie.
De commercie, populaire media en het onderwijs hebben dat stokje inmiddels volledig over genomen van het 'christendom', en gebruikt de wortel, niet de stok, om hun doel te bereiken.
Nooit eerder is de aanpak zo grondig geweest.
Namelijk ook suggestie wordt als middel aangewend, zodat we het normaliter niet eens door hebben...
Laatst gewijzigd door Jerommel op 07 jun 2015, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:
BdO schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:Kinderen zitten er echt op te wachten om lastiggevallen te worden met dergelijke vraagstukken. :w
Het zijn nogal wat voorgekookte tegenstellingen, waarbij op de achtergrond natuurlijk veel opener vragen spelen die kinderen uit zichzelf wel stellen. De kunst is meer ze niet lastig te vallen met antwoorden. Met vragen val je niet zo snel lastig. ;)
Kinderen zitten niet met vragen over de evolutietheorie, dat is inderdaad ingebakken maar desalniettemin niet minder waar. Dát is een valse tegenstelling mijn vriend, maar aan je reactie te merken zie je dat zelf niet. Kinderen zijn voorgekookt om te willen spelen en de vragen die ze hebben zijn meestal kinderlijk van aard.
Dan heb ik een zeer apart kind lol,
Wel, jij zegt het. ;)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door Jerommel »

coby schreef:Ik kreeg ook echt van die vragen van waarom heeft God de duivel geschapen enzo. Z'n vader was zo slim om over de hel te beginnen toen ie 6 was. Dat is het enige waarin het eens ben met Dawkins, komt niet vaak voor.
Ben ik wel met je eens.
En sowieso is het een vraagstuk, over de hel, wat je niet zomaar stellig moet verkondigen aan een kleuter, omdat de 'volwassen' gelovigen er ook niet unaniem over zijn.
Mens wat een gedoe was dat om dat weer goed te praten.
Dat kan ik me voorstellen...
Hij had bijna naar een psycholoog gemoeten. Hou toch je kop daarover.
Of wees gewoon eerlijk, dus dat het een discussiepunt is met verschillende visies, oftewel: "Tja, dat weet papa ook niet zeker".
Je zou zo'n vent toch... :?

Aan de andere kant, de weg naar het geloof gaat niet over rozen.
Met wie alles goed gaat, zal niet zo gauw moeilijke levensvragen stellen, want er zijn geen problemen, alles gaat (betrekkelijk) goed, de ingeslagen weg lijkt dan de juiste.
Helaas resulteert dat dikwijls in een nogal oppervlakkige levensbeschouwing en een gebrek aan een oor voor de Waarheid, omdat die vertelt dat het allemaal geen pais en vree is tussen Schepper en schepselen, en de oplossing biedt, die buiten onze eigen macht ligt.
Dus ellek voordeel hep se nadeel....
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef:Ik kreeg ook echt van die vragen van waarom heeft God de duivel geschapen enzo......Hij had bijna naar een psycholoog gemoeten.
Tja, als je hem hetzelfde antwoordde als mij in het betreffende topic kan ik me dat voorstellen. Had nou gewoon gezegd om duivelse dingen te doen, dan had je kind zich niet afgescheept gevoeld.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door coby »

Piebe 2 punt 1 schreef:
coby schreef:Ik kreeg ook echt van die vragen van waarom heeft God de duivel geschapen enzo......Hij had bijna naar een psycholoog gemoeten.
Tja, als je hem hetzelfde antwoordde als mij in het betreffende topic kan ik me dat voorstellen. Had nou gewoon gezegd om duivelse dingen te doen, dan had je kind zich niet afgescheept gevoeld.
Hij voelde zich helemaal niet afgescheept. Hij was kei blij met mijn antwoorden en dat zijn moeder dat gewoon wist. Een verademing na al die lui op forums die het niet slikten.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door coby »

Jerommel schreef:
coby schreef:Ik kreeg ook echt van die vragen van waarom heeft God de duivel geschapen enzo. Z'n vader was zo slim om over de hel te beginnen toen ie 6 was. Dat is het enige waarin het eens ben met Dawkins, komt niet vaak voor.
Ben ik wel met je eens.
En sowieso is het een vraagstuk, over de hel, wat je niet zomaar stellig moet verkondigen aan een kleuter, omdat de 'volwassen' gelovigen er ook niet unaniem over zijn.
Mens wat een gedoe was dat om dat weer goed te praten.
Dat kan ik me voorstellen...
Hij had bijna naar een psycholoog gemoeten. Hou toch je kop daarover.
Of wees gewoon eerlijk, dus dat het een discussiepunt is met verschillende visies, oftewel: "Tja, dat weet papa ook niet zeker".
Je zou zo'n vent toch... :?

Aan de andere kant, de weg naar het geloof gaat niet over rozen.
Met wie alles goed gaat, zal niet zo gauw moeilijke levensvragen stellen, want er zijn geen problemen, alles gaat (betrekkelijk) goed, de ingeslagen weg lijkt dan de juiste.
Helaas resulteert dat dikwijls in een nogal oppervlakkige levensbeschouwing en een gebrek aan een oor voor de Waarheid, omdat die vertelt dat het allemaal geen pais en vree is tussen Schepper en schepselen, en de oplossing biedt, die buiten onze eigen macht ligt.
Dus ellek voordeel hep se nadeel....
Tsja ik zei dat op een Amerikaans forum en die hadden zoiets van ja dat krijgen onze kinderen ook onderwezen op de zondagsschool. Zo extreem had ie het niet eens gezegd maar ik werd er als volwassene al haast knetter van, liep altijd de kerk uit als ze daarover begonnen.
Hij vroeg dat niet, hij vertelde hem dat gewoon. Ja hij vroeg weleens aan mij zit Goliath ook in de hemel? Ja hoor natuurlijk die vriendelijke reus. Ze mogen op tv geen geweld zien, Woezel en Pip, er zijn filmpjes tot 6 jaar, maar zulk soort dingen zeggen kan dan wel.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:
coby schreef:Ik kreeg ook echt van die vragen van waarom heeft God de duivel geschapen enzo......Hij had bijna naar een psycholoog gemoeten.
Tja, als je hem hetzelfde antwoordde als mij in het betreffende topic kan ik me dat voorstellen. Had nou gewoon gezegd om duivelse dingen te doen, dan had je kind zich niet afgescheept gevoeld.
Hij voelde zich helemaal niet afgescheept. Hij was kei blij met mijn antwoorden en dat zijn moeder dat gewoon wist. Een verademing na al die lui op forums die het niet slikten.
Wellicht dacht hij dat als God zijn personeel niet in de hemel kan houden doe me dan van Gaal maar die houdt ze tenminste wel op hun plek.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door coby »

Piebe 2 punt 1 schreef:
coby schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:
coby schreef:Ik kreeg ook echt van die vragen van waarom heeft God de duivel geschapen enzo......Hij had bijna naar een psycholoog gemoeten.
Tja, als je hem hetzelfde antwoordde als mij in het betreffende topic kan ik me dat voorstellen. Had nou gewoon gezegd om duivelse dingen te doen, dan had je kind zich niet afgescheept gevoeld.
Hij voelde zich helemaal niet afgescheept. Hij was kei blij met mijn antwoorden en dat zijn moeder dat gewoon wist. Een verademing na al die lui op forums die het niet slikten.
Wellicht dacht hij dat als God zijn personeel niet in de hemel kan houden doe me dan van Gaal maar die houdt ze tenminste wel op hun plek.
Hij was toen hele dagen Bijbel aan het lezen en ineens niet meer. Dus ik zei waarom lees je het nu nooit meer? Ik heb het toch al gelezen. Nou weet ik het allemaal. Volgende onderwerp. Geschiedenis interesseert 'm ook geen fluit meer. Dat weet ie allemaal al nu. Nu leest ie alles op Wikipedia over voetbal en discussieert met opa dat Kruyff toch wel veel beter is dan Pele.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door Piebe Paulusma »

:clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door BdO »

coby schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:
coby schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:
Tja, als je hem hetzelfde antwoordde als mij in het betreffende topic kan ik me dat voorstellen. Had nou gewoon gezegd om duivelse dingen te doen, dan had je kind zich niet afgescheept gevoeld.
Hij voelde zich helemaal niet afgescheept. Hij was kei blij met mijn antwoorden en dat zijn moeder dat gewoon wist. Een verademing na al die lui op forums die het niet slikten.
Wellicht dacht hij dat als God zijn personeel niet in de hemel kan houden doe me dan van Gaal maar die houdt ze tenminste wel op hun plek.
Hij was toen hele dagen Bijbel aan het lezen en ineens niet meer. Dus ik zei waarom lees je het nu nooit meer? Ik heb het toch al gelezen. Nou weet ik het allemaal. Volgende onderwerp. Geschiedenis interesseert 'm ook geen fluit meer. Dat weet ie allemaal al nu. Nu leest ie alles op Wikipedia over voetbal en discussieert met opa dat Kruyff toch wel veel beter is dan Pele.
Kijk, dan ben ik al vast benieuwd naar het volgende onderwerp, want voetbal weetie dan ook over een tijdje alles van.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door Piebe Paulusma »

Ja inderdaad, dan kan ie wel op tv aanzitten bij die praatprogramma's er over. Niet dat ik zal kijken, want voetbal interesseert me niets.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door coby »

BdO schreef:
Kijk, dan ben ik al vast benieuwd naar het volgende onderwerp, want voetbal weetie dan ook over een tijdje alles van.
Ja ik ook, want ik heb altijd een hekel gehad aan voetbal en werd altijd als laatste gekozen met gym omdat ik zo slecht was en nu ben ik ineens verplicht een soccer mom die elke keer mee moet naar het park en hij is net zo streng als van Gaal. Loop toch eens door!
Laatst gewijzigd door coby op 07 jun 2015, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door coby »

Piebe 2 punt 1 schreef:Ja inderdaad, dan kan ie wel op tv aanzitten bij die praatprogramma's er over. Niet dat ik zal kijken, want voetbal interesseert me niets.
Nou ik zei je kunt wel commentator worden bij zo'n wedstrijd, want hij schreeuwt ook zo heerlijk enthousiast als ie een wedstrijd kijkt die ie daarna na gaat spelen. Maar nee hij wil profvoetballer worden.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:Ja inderdaad, dan kan ie wel op tv aanzitten bij die praatprogramma's er over. Niet dat ik zal kijken, want voetbal interesseert me niets.
Nou ik zei je kunt wel commentator worden bij zo'n wedstrijd, want hij schreeuwt ook zo heerlijk enthousiast als ie een wedstrijd kijkt die ie daarna na gaat spelen. Maar nee hij wil profvoetballer worden.
Dat zal 'm geen windeieren leggen, ik schop mijn voetbal wel even naar hem toe. :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Fanatisme of godsdienstwaanzin? Eender of toch iets and

Bericht door Rechtuit »

Piebe 2.2 schreef:Ja inderdaad, dan kan ie wel op tv aanzitten bij die praatprogramma's er over. Niet dat ik zal kijken, want voetbal interesseert me niets.
Bij praat programma,s vallen de meeste mensen in slaap,en de praaters in de studio vangen er weer een aardig centje bij het komen opdraven en het verhaaltje afdraaien.Men kan beter naar de Febo gaan en een kroket uit de muur treken waar men weer dorst van krijgt, het bier staat dan thuis koel klaar om te drinken.Wat wil de burger nog meer. :| :| :|
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.