Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Flash Gordon
(vroegere naam: Zo Hee)
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 apr 2015, 14:38
Man/Vrouw: M

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Flash Gordon »

coby schreef:
Flash Gordon schreef:
coby schreef:
Flash Gordon schreef:dus alleen kerken kunnen zeuren over denominaties. Weer wat geleerd.
Je kunt als evangelische kerk geen oudste aanstellen die voor mensen moet bidden en handen opleggen die daar niet in gelooft. Lijkt me wel logisch.
Ja. Maar ja, dat was nou net niet wat ik zei, aangezien dat nou net niet was wat jij zei.
Ik zei toch alleen:
Als het nou om een oudste van een kerk ging, maar het zijn gewoon leraren.
Je kunt niet een gereformeerde dominee aanstellen in een evangelische kerk want dan is de kerk gewoon gereformeerd, of er moet eenheid zijn en dat ze allemaal aan kanselruil doen. Dat had je in een plaats waar ze in eenheid gingen bidden en waar opwekking kwam.
Nee Coby, op de constatering dat scholen geen verlengde van een kerk zijn antwoordde jij met "wat zeuren ze dan". Logisch gezien zeg je daarmee dat alleen kerken kunnen zeuren over denominaties.

Maar laat het verder vooral gaan, het doet er niet toe.
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Biker »

Flash Gordon schreef: Nee Coby, op de constatering dat scholen geen verlengde van een kerk zijn .....
Wel eens van reformatorische kerken en idem dito scholen gehoord?
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door coby »

Flash Gordon schreef:
coby schreef:
Flash Gordon schreef:
coby schreef: Je kunt als evangelische kerk geen oudste aanstellen die voor mensen moet bidden en handen opleggen die daar niet in gelooft. Lijkt me wel logisch.
Ja. Maar ja, dat was nou net niet wat ik zei, aangezien dat nou net niet was wat jij zei.
Ik zei toch alleen:
Als het nou om een oudste van een kerk ging, maar het zijn gewoon leraren.
Je kunt niet een gereformeerde dominee aanstellen in een evangelische kerk want dan is de kerk gewoon gereformeerd, of er moet eenheid zijn en dat ze allemaal aan kanselruil doen. Dat had je in een plaats waar ze in eenheid gingen bidden en waar opwekking kwam.
Nee Coby, op de constatering dat scholen geen verlengde van een kerk zijn antwoordde jij met "wat zeuren ze dan". Logisch gezien zeg je daarmee dat alleen kerken kunnen zeuren over denominaties.

Maar laat het verder vooral gaan, het doet er niet toe.
Oh op die fiets. Ze mogen van mij eisen stellen als ze dat leuk vinden en hun kinderen willen afschermen. Beetje flauw alleen om mensen te gaan ontslaan omdat ze gedoopt zijn. Dat vind ik wel erg ver gaan voor gewoon een school. Als een evangelische school iemand zou weigeren omdat ie niet over gedoopt wil worden zou ik net zo stom vinden. Als ze dat als eis stellen in een kerk voor een voorganger vind ik totaal iets anders.
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Titus »

coby schreef: Oh op die fiets. Ze mogen van mij eisen stellen als ze dat leuk vinden en hun kinderen willen afschermen. Beetje flauw alleen om mensen te gaan ontslaan omdat ze gedoopt zijn. Dat vind ik wel erg ver gaan voor gewoon een school.
Ze mogen van jou eisen stellen om kinderen af te schermen. Maar personen weren om die kinderen af te schermen vindt je flauw....
Als een evangelische school iemand zou weigeren omdat ie niet over gedoopt wil worden zou ik net zo stom vinden. Als ze dat als eis stellen in een kerk voor een voorganger vind ik totaal iets anders.
Evangelische scholen eisen nog wel wat meer dan enkel de doop. En ook dat is hun goed recht vind ik.
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door BdO »

Titus schreef:
coby schreef: Oh op die fiets. Ze mogen van mij eisen stellen als ze dat leuk vinden en hun kinderen willen afschermen. Beetje flauw alleen om mensen te gaan ontslaan omdat ze gedoopt zijn. Dat vind ik wel erg ver gaan voor gewoon een school.
Ze mogen van jou eisen stellen om kinderen af te schermen. Maar personen weren om die kinderen af te schermen vindt je flauw....
Als een evangelische school iemand zou weigeren omdat ie niet over gedoopt wil worden zou ik net zo stom vinden. Als ze dat als eis stellen in een kerk voor een voorganger vind ik totaal iets anders.
Evangelische scholen eisen nog wel wat meer dan enkel de doop. En ook dat is hun goed recht vind ik.
Je bedoelt: juridisch gezien in de huidige situatie?
Want je bent wel voor afschaffing van bijzonder onderwijs (i.i.g. door de staat gefinancierd).
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Titus »

BdO schreef:
Titus schreef:
coby schreef: Oh op die fiets. Ze mogen van mij eisen stellen als ze dat leuk vinden en hun kinderen willen afschermen. Beetje flauw alleen om mensen te gaan ontslaan omdat ze gedoopt zijn. Dat vind ik wel erg ver gaan voor gewoon een school.
Ze mogen van jou eisen stellen om kinderen af te schermen. Maar personen weren om die kinderen af te schermen vindt je flauw....
Als een evangelische school iemand zou weigeren omdat ie niet over gedoopt wil worden zou ik net zo stom vinden. Als ze dat als eis stellen in een kerk voor een voorganger vind ik totaal iets anders.
Evangelische scholen eisen nog wel wat meer dan enkel de doop. En ook dat is hun goed recht vind ik.
Je bedoelt: juridisch gezien in de huidige situatie?
Want je bent wel voor afschaffing van bijzonder onderwijs (i.i.g. door de staat gefinancierd).
Dat klopt. Binnen de grenzen zoals het nu is. Dat ik liever een radicaal ander systeem zie is helaas een brug te ver in poldermodel Nederland.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Piebe Paulusma »

Ik zou het ook graag anders zien, het pesten van kinderen met rijtjes kunnen opdreunen is niemand bij gebaat.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Flash Gordon
(vroegere naam: Zo Hee)
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 apr 2015, 14:38
Man/Vrouw: M

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Flash Gordon »

Biker schreef:
Flash Gordon schreef: Nee Coby, op de constatering dat scholen geen verlengde van een kerk zijn .....
Wel eens van reformatorische kerken en idem dito scholen gehoord?
Wel eens van nadenken voor je reageert gehoord?

Melk is wit, tanpasta is wit, dus melk is een verlengde van tandpasta? :flower1:
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Biker »

Flash Gordon schreef:
Biker schreef:
Flash Gordon schreef: Nee Coby, op de constatering dat scholen geen verlengde van een kerk zijn .....
Wel eens van reformatorische kerken en idem dito scholen gehoord?
Wel eens van nadenken voor je reageert gehoord?

Melk is wit, tanpasta is wit, dus melk is een verlengde van tandpasta? :flower1:
Mijn tanDpasta is oudroze, dus daar ga je al de mist in.
Je weet dondersgoed dat de refoscholen en -kerken dezelfde regels, gewoonten en theologie bezigen.
Wat je op catechesatie leert, is hetzelfde als op die scholen.
Dus ja, ik heb deze keer weer eens goed nagedacht voordat ik iets zei.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Piebe Paulusma »

Biker schreef: Mijn tanDpasta is oudroze, dus daar ga je al de mist in.
Die tandpasta heb ik ook een half jaar gebruikt waarop mijn tandarts hoofdschuddend zei dat ik zo door moest gaan als ik stroeve tanden wilde. :roll:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Biker »

Piebe 2 punt 1 schreef:
Biker schreef: Mijn tanDpasta is oudroze, dus daar ga je al de mist in.
Die tandpasta heb ik ook een half jaar gebruikt waarop mijn tandarts hoofdschuddend zei dat ik zo door moest gaan als ik stroeve tanden wilde. :roll:
Parodontax ;-)
Mijn ex is tandarts en zegt dat het goed is, dus toe maar.heb weer wat tubes ingeslagen in Nederland...
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Piebe Paulusma »

Biker schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:
Biker schreef: Mijn tanDpasta is oudroze, dus daar ga je al de mist in.
Die tandpasta heb ik ook een half jaar gebruikt waarop mijn tandarts hoofdschuddend zei dat ik zo door moest gaan als ik stroeve tanden wilde. :roll:
Parodontax ;-)
Mijn ex is tandarts en zegt dat het goed is, dus toe maar.heb weer wat tubes ingeslagen in Nederland...
Mijn tandarts zei ook dat het wel goed was, maar beter nog om af te wisselen met bv Colgate om tandsteenvorming tegen te gaan.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Biker »

Piebe 2 punt 1 schreef:
Biker schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:
Biker schreef: Mijn tanDpasta is oudroze, dus daar ga je al de mist in.
Die tandpasta heb ik ook een half jaar gebruikt waarop mijn tandarts hoofdschuddend zei dat ik zo door moest gaan als ik stroeve tanden wilde. :roll:
Parodontax ;-)
Mijn ex is tandarts en zegt dat het goed is, dus toe maar.heb weer wat tubes ingeslagen in Nederland...
Mijn tandarts zei ook dat het wel goed was, maar beter nog om af te wisselen met bv Colgate om tandsteenvorming tegen te gaan.
Ik heb daar van nature gelukkig geen last van, of omdat ik niet rook en drink :idea:
Maar we gaan nu wel heel erg off topic.
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door BdO »

Flash Gordon schreef:
Biker schreef:
Flash Gordon schreef: Nee Coby, op de constatering dat scholen geen verlengde van een kerk zijn .....
Wel eens van reformatorische kerken en idem dito scholen gehoord?
Wel eens van nadenken voor je reageert gehoord?

Melk is wit, tanpasta is wit, dus melk is een verlengde van tandpasta? :flower1:
Met dat er van personeel en ouders van kinderen alsmede het bestuur een lidmaatschap van een of een paar bepaalde kerkgenootschappen wordt geëist is nog niet de kerkenraad het schoolbestuur, maar is er daar geen enkel mens wiens leven niet onder opzicht en tucht van die kerkenraad valt. Dit is de laatste jaren bij veel denominaties niet meer allemaal zo knellend als het geweest is, maar neem van mij aan dat de machtsfactor "kerkenraad" op zo'n school beduiden groter dan 0 is.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?