Liefde op bevel van God.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Piebe Paulusma »

Hoewel ik best geloven wil dat het klooster een vrij leven is, waag ik het te betwijfelen dat jullie vrijer zijn dan mij. Als ik wil kan ik nu de auto pakken en naar Italië rijden alwaar ik me in een pizzeria tegoed doe aan bier en pizza tot ik geen pap meer kan zeggen. Terwijl jullie vespers niet mogen missen zonder opgaaf van reden. Wellicht is een gegronde reden dat u bij mij te gast was en ik u uit heb genodigd mij te vergezellen op mijn spontane reis naar het land van het zoete leven. Maar toch, hierin ben ik vrijer als u, dat lijkt me duidelijk. :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Rechtuit »

Piebe 2.2 schreef:Hoewel ik best geloven wil dat het klooster een vrij leven is, waag ik het te betwijfelen dat jullie vrijer zijn dan mij. Als ik wil kan ik nu de auto pakken en naar Italië rijden alwaar ik me in een pizzeria tegoed doe aan bier en pizza tot ik geen pap meer kan zeggen. Terwijl jullie vespers niet mogen missen zonder opgaaf van reden. Wellicht is een gegronde reden dat u bij mij te gast was en ik u uit heb genodigd mij te vergezellen op mijn spontane reis naar het land van het zoete leven. Maar toch, hierin ben ik vrijer als u, dat lijkt me duidelijk. :clown:
Alles is een keuze,en als wij over ons zelf spreken wij kunnen gaan en staan waar wij willen. :w :w :w :D
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Piebe Paulusma »

Dan is er geen vrijer leven maar wel een leven minsten zo vrij, namelijk het mijne! Want ook ik, mezelf en mij kunnen gaan en staan waar we willen! De lucht is het limiet en het saldo. :oops:

Ik rijd solo in mijn Polo en voor wat snelle suikers eet ik een rolo.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:
Anja schreef:Tsja....je moet wél met elkaar kunnen dansen.... Dat is zeldzaam. ;)
Juist, en alle dansen he :D :w :w
Ja, behálve deze dans: https://www.youtube.com/watch?v=iBC4UNZ7qMk

De twee echtelieden zijn in de Heer écht Eén, zalige heerlijke rust. Juist omdat ze in zichzelf óók één zijn met de Heer (vandaar mijn instemming met jouw stukje over het alleen zijn). Het is een verrijking en geen verschraling, het Huwelijk. En het is niet zichzelf vullen met het oneigenlijke, maar gevuld zijn me het Eigenlijke,dat zich deelt, ook met de ander. Een Relatie tussen de twee die in de Heer zijn, is een Drie-Eenheid.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Gaitema »

Ik geloof dat echte liefde niet alleen maar aan vrijheid blijheid denkt.
Ik heb het in van alles gezien in mijn leven, en ik ben een oud en wijs mens :clown: , dat liefde gebondenheden van ons vraagt.
Als je bij een vereniging zit, dan zijn er verplichtingen. Vrijwilligers zijn nodig om de zaak draaiende te houden.
En helaas zijn er dan van die mensen bij de vereniging die alleen de leuke dingen willen doen, maar niet mee willen helpen om de tent draaiende te houden. Dat is vaak een plaag voor de besturen en de overige vrijwilligers en de partijkas.
In de kerk en het werk van goede doelen idd. Je hebt vrijwilligers nodig die zich inzetten. Dan is het niet dat je FF komt aanwaaien, wanneer het je uitkomt.
Je familie en vrienden verwachten betrokkenheid van je. Je kan niet zomaar voor jaren weg blijven, omdat je andere plannen hebt en dan maar weg blijft, terwijl je prima de tijd er voor had hun verjaardagen, huwelijken etc.. te bezoeken, op zijn minst.
Als iemand in jouw kring ziek is en geen zorg in het nodige voldoende krijgt, dan vraagt de liefde om mantelzorgers.
De liefde verwacht in een relatie met je echtgenoot trouw.
Voor je kind ook dat je de juiste zorg geeft en voorbeeld geeft.
Een opvoeding en even goed trouw als een goede ouder.
Bescherming als je kind het nodig heeft.
De vrijheid blijheid gedachte van de Franse revolutie heeft niet enkel hun koning de kop gekost, met zijn gezin, maar ook veel mensen in de eenzaamheid van het individualisme gestort.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Anja (oud account) »

Ach, ieder mens zijn lessen en levensprogramma zijn anders. Er stromen pakketjes door de rivier met je naam erop. Je kunt die uit de rivier pakken en ze openmaken, of je kunt ze voorbij laten drijven. Je beslist zelf wat je ermee doet, maar je kunt niet zelf bepalen welke pakketjes met jouw naam erop in de rivier naar je toe stromen.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Rechtuit »

Anja schreef:Ach, ieder mens zijn lessen en levensprogramma zijn anders. Er stromen pakketjes door de rivier met je naam erop. Je kunt die uit de rivier pakken en ze openmaken, of je kunt ze voorbij laten drijven. Je beslist zelf wat je ermee doet, maar je kunt niet zelf bepalen welke pakketjes met jouw naam erop in de rivier naar je toe stromen.
Vreemde pakketjes altijd voorbij laten stromen je weet nooit;veiligheid voor alles. 8-) 8-) :)
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:
Anja schreef:Ach, ieder mens zijn lessen en levensprogramma zijn anders. Er stromen pakketjes door de rivier met je naam erop. Je kunt die uit de rivier pakken en ze openmaken, of je kunt ze voorbij laten drijven. Je beslist zelf wat je ermee doet, maar je kunt niet zelf bepalen welke pakketjes met jouw naam erop in de rivier naar je toe stromen.
Vreemde pakketjes altijd voorbij laten stromen je weet nooit;veiligheid voor alles. 8-) 8-) :)
Inderdaad, vreemde pakketjes, dus met andermans naam, zijn niet voor jou bestemd. Klooster staat op naam van Rechtuit, niet op naam van Gaitema. 8-) Je kunt alleen pakketjes met je eigen naam uit de rivier halen. Sommigen blijven bij je terugkeren, tot je ze oppakt.

Godzijgedankt heeft alleen de Lieve Heer het program van het indidivuele concert des levens. Bij Hem Alleen is het in goede handen.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Gaitema »

Een klooster met vrouw en kind wordt wel wat lastig ja.
Het pakketje "trouwen" halen we trouwens ook uit de Rivier. :smile:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Gaitema »

De vrijheid van deze wereld, is vaak gevangenschap in het vlees.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.