Liefde op bevel van God.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Anja (oud account) »

Martine schreef:
Anja schreef:Het doet me voor jou verdriet dat je dit weer als een "test" ziet en jezelf iedere keer op basis van allerlei kennelijk onderliggende gedachten blijft veroordelen, als er iets beschreven wordt. Je bent zélfs bereid om jezelf ineens te gaan tegenspreken, om jezelf maar te kunnen blijven veroordelen.

De enige die hier iemand de maat neemt ben jijzelf, en dat doe je met jezelf.....
Fijn dat je je psychiatrisch advies geeft... :w
Och, als je nu dan weer op deze manier in de slachtofferrol kruipt, goed hoor. Dat is dan 100 Euri voor het "psychiatrisch advies". :roll: Ik zal je het bankrekeningnummer doorsturen.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Rechtuit »

Met het nu weer gekissebis over de maat nemen denken wij wel eens het is hier echt Camera Obscura,maar goed ;over op de orde van de dag.--------Is het altijd nog zo men kan geen twee heren dienen.Alle liefde die de mens bezit(meeste mensen hebben geen liefde ) is voor God door Jezus Christus zodat Zijn liefde alleen voor de mens is.De mens ondanks allerlei zogenaamde relaties is gewoon alleen gaand ;hij/zij komt naakt op deze aarde en zal naakt deze aarde weer verlaten geheel alleen;zijn /haar enig houvast is is Opperwezen en meer niet.

In paradisum :!: :!: :!:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:Met het nu weer gekissebis over de maat nemen denken wij wel eens het is hier echt Camera Obscura,maar goed ;over op de orde van de dag.--------Is het altijd nog zo men kan geen twee heren dienen.
Twee partners in de Heer dienen geen twee heren, maar samen De Heer.
Rechtuit schreef:Alle liefde die de mens bezit(meeste mensen hebben geen liefde ) is voor God door Jezus Christus zodat Zijn liefde alleen voor de mens is.
Dat heb ik toch anders ervaren (ofschoon bepaald niet met de eerste de beste). Die Liefde, die van en uit God is (en die is niet van de mens.......,) dient De Heer, en niet twee heren. Dit is zeldzaam, maar het bestaat zéér zeker. Het is Goddelijke, Hemelse Liefde, die niet met fysicaliteit samenvalt, maar die zéér zeker niet uitsluit, maar juist omvat. Daarvoor moet je wel alleen kunnen zijn, want het komt van en uit de relatie met de Heer. Dit zijn huwelijken van een andere aard. Daarmee is niet gezegd dat andersoortige huwelijken niet goed zijn. Mensen kunnen veel van elkaar leren en zich ontwikkelen in liefde. Alle liefde komt tenslotte uit God, maar de aard ervan wordt niet altijd begrepen en vermengd met behoeftes van een andere soort. Niets is verkeerd, het beste moet alleen nog komen.
Rechtuit schreef:De mens ondanks allerlei zogenaamde relatie is gewoon alleen gaand ;hij/zij komt naakt op deze aarde en zal naakt deze aarde weer verlaten geheel alleen;zijn /haar enig houvast is is Opperwezen en meer niet.
De Goddelijke Huwelijksliefde is gegrondvest in de Heer. Er is geen tegenstelling.

Ik ben dan ook dankbaar dat ik niet met het gedachtengoed "geen sex voor het huwelijk" ben belast, want dan had ik aan de eerste relatie vastgezeten en nimmer tot deze Ontdekking gekomen. Wij geloven dan ook niet in het aardse boterbriefje "tot de dood ons scheidt". Men kan daar beter van maken " tot de liefde dood is". De Goddelijke Liefde, ook tussen twee Liefdespartners, sterft namelijk niet. Ook niet bij de fysieke dood.

Vele jonge mensen die kerkelijk meelevend zijn trouwen als ze amper begin twintig zijn. In feite enkel om de sex. Ik heb twee collega's gehad die op hun 22e trouwden. Heel christelijk.... Maar gelukkig waren ze wel zo wijs om erbij te zeggen dat ze daarmee wilden laten zien dat ze er serieus iets van wilden maken, doch dat ze een scheiding niet op voorhand konden uitsluiten. Eén van die twee meiden zag ik na het huwelijk veranderen in minder positieve zin. De andere groeide duidelijk in Christus en in de liefde. Dus wellicht is het voor sommige van die zeer jonge mensen al op zo jonge leeftijd weggelegd om de Goddelijke Liefde ook in en door het huwelijk beleven.

Met het celibaat is ook niks mis. Dat is een roeping. Doch zij die die roeping niet hadden, of die roeping niet meer voelen, en hun sexualiteit onderdrukken om hun baan en leefomgeving te kunnen behouden, maken soms grote ongelukken. Die kunnen beter gewoon eerlijk zijn en uit hun ambt stappen, voordat ze zich aan mensen gaan vergrijpen die onder hun hoede zijn gesteld, en zelf twee heren gaan dienen :( .

En.....niemand sterft alleen. Wij worden daarin opgevangen en begeleid door dierbaren die ons zijn voorgegaan. Liefdesband gaat daarbij vóór iedere andere band, zoals bijvoorbeeld familieband.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Rechtuit »

Anja schreef:
Rechtuit schreef:Met het nu weer gekissebis over de maat nemen denken wij wel eens het is hier echt Camera Obscura,maar goed ;over op de orde van de dag.--------Is het altijd nog zo men kan geen twee heren dienen.
Twee partners in de Heer dienen geen twee heren, maar samen De Heer.
Rechtuit schreef:Alle liefde die de mens bezit(meeste mensen hebben geen liefde ) is voor God door Jezus Christus zodat Zijn liefde alleen voor de mens is.
Dat heb ik toch anders ervaren (ofschoon bepaald niet met de eerste de beste). Die Liefde, die van en uit God is (en die is niet van de mens.......,) dient De Heer, en niet twee heren. Dit is zeldzaam, maar het bestaat zéér zeker. Het is Goddelijke, Hemelse Liefde, die niet met fysicaliteit samenvalt, maar die zéér zeker niet uitsluit. Daarvoor moet je wel alleen kunnen zijn, want het komt van en uit de relatie met de Heer. Dit zijn huwelijken van een andere aard. Daarmee is niet gezegd dat andersoortige huwelijken niet goed zijn. Mensen kunnen veel van elkaar leren en zich ontwikkelen in liefde. Alle liefde komt tenslotte uit God, maar de aard ervan wordt niet altijd begrepen en vermengd met behoeftes van een andere soort. Niets is verkeerd, het beste moet alleen nog komen.
Rechtuit schreef:De mens ondanks allerlei zogenaamde relatie is gewoon alleen gaand ;hij/zij komt naakt op deze aarde en zal naakt deze aarde weer verlaten geheel alleen;zijn /haar enig houvast is is Opperwezen en meer niet.
De Goddelijke Huwelijksliefde is gegrondvest in de Heer. Er is geen tegenstelling.

Ik ben dan ook dankbaar dat ik niet met het gedachtengoed "geen sex voor het huwelijk" ben belast, want dan had ik aan de eerste relatie vastgezeten en nimmer tot deze Ontdekking gekomen. Wij geloven dan ook niet in het aardse boterbriefje "tot de dood ons scheidt". Men kan daar beter van maken " tot de liefde dood is". De Goddelijke Liefde, ook tussen twee Liefdespartners, sterft namelijk niet. Ook niet bij de fysieke dood.

Vele jonge mensen die kerkelijk meelevend zijn trouwen als ze amper begin twintig zijn. In feite enkel om de sex. Ik heb twee collega's gehad die op hun 22e trouwden. Heel christelijk.... Maar gelukkig waren ze wel zo wijs om erbij te zeggen dat ze daarmee wilden laten zien dat ze er serieus iets van wilden maken, doch dat ze een scheiding niet op voorhand konden uitsluiten. Eén van die twee meiden zag ik na het huwelijk veranderen in minder positieve zin. De andere groeide duidelijk in Christus en in de liefde. Dus wellicht is het voor sommige van die zeer jonge mensen al op zo jonge leeftijd weggelegd om de Goddelijke Liefde ook in en door het huwelijk beleven.

Met het celibaat is ook niks mis. Dat is een roeping. Doch zij die die roeping niet hadden, of die roeping niet meer voelen, en hun sexualiteit onderdrukken om hun baan en leefomgeving te kunnen behouden, maken soms grote ongelukken. Die kunnen beter gewoon eerlijk zijn en uit hun ambt stappen, voordat ze zich aan mensen gaan vergrijpen die onder hun hoede zijn gesteld, en zelf twee heren gaan dienen :( .

En.....niemand sterft alleen. Wij worden daarin opgevangen en begeleid door dierbaren die ons zijn voorgegaan. Liefdesband gaat daarbij vóór iedere andere band, zoals bijvoorbeeld familieband.
Het ligt er maar aan wat voor visie men heel deze zaak wil zien.Wat het celibaat betref de sexualiteit wordt niet onderdrukt zou ook onverstandig zijn en ongezond;door de ander levensstaat wordt het anders in sublimatie gebracht.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:
Anja schreef:
Rechtuit schreef:Met het nu weer gekissebis over de maat nemen denken wij wel eens het is hier echt Camera Obscura,maar goed ;over op de orde van de dag.--------Is het altijd nog zo men kan geen twee heren dienen.
Twee partners in de Heer dienen geen twee heren, maar samen De Heer.
Rechtuit schreef:Alle liefde die de mens bezit(meeste mensen hebben geen liefde ) is voor God door Jezus Christus zodat Zijn liefde alleen voor de mens is.
Dat heb ik toch anders ervaren (ofschoon bepaald niet met de eerste de beste). Die Liefde, die van en uit God is (en die is niet van de mens.......,) dient De Heer, en niet twee heren. Dit is zeldzaam, maar het bestaat zéér zeker. Het is Goddelijke, Hemelse Liefde, die niet met fysicaliteit samenvalt, maar die zéér zeker niet uitsluit. Daarvoor moet je wel alleen kunnen zijn, want het komt van en uit de relatie met de Heer. Dit zijn huwelijken van een andere aard. Daarmee is niet gezegd dat andersoortige huwelijken niet goed zijn. Mensen kunnen veel van elkaar leren en zich ontwikkelen in liefde. Alle liefde komt tenslotte uit God, maar de aard ervan wordt niet altijd begrepen en vermengd met behoeftes van een andere soort. Niets is verkeerd, het beste moet alleen nog komen.
Rechtuit schreef:De mens ondanks allerlei zogenaamde relatie is gewoon alleen gaand ;hij/zij komt naakt op deze aarde en zal naakt deze aarde weer verlaten geheel alleen;zijn /haar enig houvast is is Opperwezen en meer niet.
De Goddelijke Huwelijksliefde is gegrondvest in de Heer. Er is geen tegenstelling.

Ik ben dan ook dankbaar dat ik niet met het gedachtengoed "geen sex voor het huwelijk" ben belast, want dan had ik aan de eerste relatie vastgezeten en nimmer tot deze Ontdekking gekomen. Wij geloven dan ook niet in het aardse boterbriefje "tot de dood ons scheidt". Men kan daar beter van maken " tot de liefde dood is". De Goddelijke Liefde, ook tussen twee Liefdespartners, sterft namelijk niet. Ook niet bij de fysieke dood.

Vele jonge mensen die kerkelijk meelevend zijn trouwen als ze amper begin twintig zijn. In feite enkel om de sex. Ik heb twee collega's gehad die op hun 22e trouwden. Heel christelijk.... Maar gelukkig waren ze wel zo wijs om erbij te zeggen dat ze daarmee wilden laten zien dat ze er serieus iets van wilden maken, doch dat ze een scheiding niet op voorhand konden uitsluiten. Eén van die twee meiden zag ik na het huwelijk veranderen in minder positieve zin. De andere groeide duidelijk in Christus en in de liefde. Dus wellicht is het voor sommige van die zeer jonge mensen al op zo jonge leeftijd weggelegd om de Goddelijke Liefde ook in en door het huwelijk beleven.

Met het celibaat is ook niks mis. Dat is een roeping. Doch zij die die roeping niet hadden, of die roeping niet meer voelen, en hun sexualiteit onderdrukken om hun baan en leefomgeving te kunnen behouden, maken soms grote ongelukken. Die kunnen beter gewoon eerlijk zijn en uit hun ambt stappen, voordat ze zich aan mensen gaan vergrijpen die onder hun hoede zijn gesteld, en zelf twee heren gaan dienen :( .

En.....niemand sterft alleen. Wij worden daarin opgevangen en begeleid door dierbaren die ons zijn voorgegaan. Liefdesband gaat daarbij vóór iedere andere band, zoals bijvoorbeeld familieband.
Het ligt er maar aan wat voor visie men heel deze zaak wil zien.Wat het celibaat betref de sexualiteit wordt niet onderdrukt zou ook onverstandig zijn en ongezond;door de ander levensstaat wordt het anders in sublimatie gebracht.
Ik schreef.......zij die die roeping niet hadden, of hem niet meer voelen, - dat schreef ik - en hun sexualiteit dus onderdrukken omdat ze "nu eenmaal" priester zijn, gaan zich vergrijpen, bijvoorbeeld aan kinderen. Dit is gelukkig een kleine minderheid, maar zij (die minderheid) sublimeerden dus helemaal niks. Zij hebben onderdrukt en wat je onderdrukt wordt groter. De Goddelijke Huwelijksliefde is eveneens gesublimeerd. Dit heeft een kwaliteit, een dimensie, waar men zich aan zou verbranden als men niet in De Heer zou zijn.

Verschillende paden, van verschillende mensen, leiden tot hetzelfde doel. Ik begrijp en respecteer dat jij daar anders over denkt, maar her celibaat als een soort verheven ideaal voor alle mensen, ben ik niet met je eens. En vele ongelukken gebeuren door dit gedachtengoed, dat niet alleen bij de RKK leeft, maar ook bij menig aanhanger van Oosterse religies (wier titel ik niet mag noemen maar het begint met een g).

Zoekt God eerst en de rest zal u worden toegeworpen. Voor de een is dat een celibatair leven in een kloosterorde, voor de ander een celibatair leven daarbuiten, en voor nog weer een ander een huwelijk, van welke graad van bewustzijn dan ook. De Vader gaat met ieder mens zijn eigen weg.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Piebe Paulusma »

Rechtuit schreef:Met het nu weer gekissebis over de maat nemen denken wij wel eens het is hier echt Camera Obscura,maar goed ;over op de orde van de dag.--------Is het altijd nog zo men kan geen twee heren dienen.Alle liefde die de mens bezit(meeste mensen hebben geen liefde ) is voor God door Jezus Christus zodat Zijn liefde alleen voor de mens is.De mens ondanks allerlei zogenaamde relaties is gewoon alleen gaand ;hij/zij komt naakt op deze aarde en zal naakt deze aarde weer verlaten geheel alleen;zijn /haar enig houvast is is Opperwezen en meer niet.

In paradisum :!: :!: :!:
Mooi gezegd en zo ervaar ik dat ook! :kiss1:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Gaitema »

Anja schreef: Als het een gelovige is in de ware zin des woords wel. Een ongelovige persoon is voor een volgeling van Christus sowieso in het geheel niet aantrekkelijk of interessant.
Hoe weet je dat zo zeker?
Je houdt toch niet van iemand, omdat die een christen is?
twee nichten van me zijn getrouwd met een man, die in de relatie tot geloof kwamen.
Gedoopt en belijdenis gedaan in de PKN.
Liefde bracht hen er zelfs toe.
Toch hebben we ook onze niet gelovige familieleden even lief en we vinden hen ook interessant.
Ik heb ook een vriend die niet geloofd.
Ik vind hem best een boeiend persoon.
Alleen het probleem is, dat je niet op elkaars golflengte zit, maar dat zit ik met de meeste gelovigen ook al niet :D
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Gaitema »

Rechtuit schreef:
Anja schreef:
Martine schreef:
Anja schreef:Het gros der mensheid moet eerst nog leren om überhaupt intimiteit te kunnen beleven, een verbintenis aan te gaan. De sexualiteit is daar een middel toe. De echte Huwelijkse Liefde zoals die bedoeld is, is Goddelijk. Vóór dat men dat aankan, moet men eerst alleen kunnen zijn. De liefde moet zichzelve eerst genoeg zijn. Voordien vult men slechts de eigen leegte. Je kunt geen stadium overslaan. De celibatair leert alleen te zijn, de stoffelijke mens leert door partnerschappen langs de weg van de sexualiteit tot intimiteit en relatie te komen. De geestelijke mens treft óóit zijn Huwelijkse Liefdespartner. Voordien moet hij inderdaad eerst getrouwd zijn met zichzelf.
Niet alleen seksualiteit is belangrijk in een relatie.
Dat schreef ik ook niet. Doch op het bewustzijnsniveau van hen, die zich voornamelijk door hun driften laten leiden, zal dat niveau van huwelijk moeten leiden tot een eerste vorm van intimiteit. Er leven in deze wereld mensen van diverse bewustzijnsniveaus.
Martine schreef:Twee mensen die samen verder willen gaan in een relatie moeten, volgens mij, ook geestelijk op één lijn zitten.
Voor hen die op een geestelijk niveau leven, geldt dat inderdaad.
Martine schreef:Als de een gelovig is en de ander is daar wars van, dan gaan dingen ook niet goed.
Als het een gelovige is in de ware zin des woords wel. Een ongelovige persoon is voor een volgeling van Christus sowieso in het geheel niet aantrekkelijk of interessant.
Inderdaad daar wil men toch echt niet mee om gaan;de ongelovige draagt veel haat mee tja dat is al een reden om daar zelfs geen praatje mee te maken aan de borreltafel.Liefde op bevel van God;onzin.De mensen die God echt kennen weten juist dat Hij een God van vrijheid is en de mens eigen beschikking heeft gegeven en meer niet.
Wat een vooroordelen. Ik herken die niet.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Gaitema »

callista schreef:
Anja schreef:
Een ongelovige persoon is voor een volgeling van Christus sowieso in het geheel niet aantrekkelijk of interessant.
Altijd fijn mensen te ontmoeten die een speciaal lijntje met God hebben en dan ook nog voor God menen te kunnen spreken.
Anja...het zou wel eens geheel anders kunnen zijn.....tenminste als ik zo Gods grondpersoneel bekijk....dwz. sommigen daarvan, die het allemaal zo goed denken te weten....zelfs nog beter dan hun God.....die kunnen het deksel wel eens op hun neus krijgen vermoed ik...

Ik ken niet-christenen die "christelijker" zijn en zich zo gedragen dan sommige christenen alhier
Uit onderzoeken blijkt dat Nederlandse christenen zich niet beter gedragen dan niet christelijke Nederlanders.
Welke je ook maar neemt.

In de VS is het zelfs zo dat de echtscheidingen onder christenen hoger ligt, dan onder mensen die niet christelijk zijn, las ik in een boek.
De auteur van het boek dat ik aan het lezen ben, vreest zelfs dat voor het eerst in de geschiedenis de mensen buiten de kerk betere mensen zijn, dan in de kerk. De auteur is een christen.

bron boek: "De onbegrepen God" van Darin Hufford
Laatst gewijzigd door Gaitema op 30 apr 2016, 09:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Gaitema »

Rechtuit schreef:Met het nu weer gekissebis over de maat nemen denken wij wel eens het is hier echt Camera Obscura,maar goed ;over op de orde van de dag.--------Is het altijd nog zo men kan geen twee heren dienen.Alle liefde die de mens bezit(meeste mensen hebben geen liefde ) is voor God door Jezus Christus zodat Zijn liefde alleen voor de mens is.De mens ondanks allerlei zogenaamde relaties is gewoon alleen gaand ;hij/zij komt naakt op deze aarde en zal naakt deze aarde weer verlaten geheel alleen;zijn /haar enig houvast is is Opperwezen en meer niet.

In paradisum :!: :!: :!:
Ik ben ook met het zwart wit denken bekend gemaakt in mijn opvoeding en te gelijk gingen we niet zo met mensen om.
En later ontdekte ik in de bijbel dat God helemaal niet zo zwart wit denkt, want het beschrijft het bestaan van barmhartige Samaritanen en het bestaan van volken (mensen ervan mogelijk) die de wet (de Thora) niet hebben, maar toch van nature doen wat God van hen vraagt. Dat God hun gewetens aanspreken.
Het is ook maar net wat je van huis uit hebt mee gekregen. Daarbij, in christelijke kringen gaat er een hoop mis.
We kerken in Ede, een (verstedelijkte) dorp met 50 kerken. De vader van mijn vriendin kerkt in de gereformeerde bondskerk en wij in de Evangelische Gemeente.
We hebben echter geen contact met elkaar. Nou komt dat ook omdat de vader een Narcist is. Dat maakt aan de ene kant het omgaan erg moeilijk.
Echter maakte hij zich ook schuldig aan mishandeling van zijn kinderen, overspel met een andere vrouw en seksueel misbruik van zijn dochter (een zus van mijn vriendin).
Nu is hij koster, maar we kunnen er geen contact mee houden, omdat hij ons oordeelt naar onze geloofskeuzes en naar hoe we zijn. Vooral naar dat van haar. Dit is geen uitzondering, zo gaat het in veel zwaar reformatorische kringen op de Veluwe er aan toe. Gelukkig niet in alle..
Het is er zo dat wie in de meest behoudende kringen (naar hun beleving) te nadrukkelijk spreekt over de Liefde van God, als lichtzinnig gezien wordt.

In de tijd dat het gezin bij elkaar leefde waren ze trouwens van de Hervormde Evangelisatie in Ede, wat gelijk stond aldaar aan een deel dat uiterst behoudend bevindelijk Reformatorisch is, waar zij toe hebben behoord.
De kinderen zijn nu Rechter Klank Christelijke Gereformeerd (zus), Evangelich (wij), midden orthodox PKN (broer), vrijzinnig messiaans joods(broer) en atheïst (broer).

De atheïstische broer is een groot natuurliefhebber en heeft een zeer goed huwelijk.
Hij heeft ook leuke kinderen. We gaan er graag naar toe. :)

De reden waarom hij van het geloof is afgehaakt, was het immorele schijnheilige gedrag van leeftijdgenoten in de kerk.
Volgens hem zaten sommige meiden wel met een rok aan in de kerk, maar droegen daar onder geen onderbroek.
Had hij eens gezien en die meiden waren erg geliefd bij de jongens..
Dat was voor hem uiteindelijk de druppel..

Mijn kant van de familie is liefdevol, sociaal en maatschappelijk betrokken te noemen. Iedereen is lid van de PKN (beetje confessioneel- vleugje evangelisch en praktiserend), behalve ik :D
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Gaitema »

Piebe 2.2 schreef:
Rechtuit schreef:Met het nu weer gekissebis over de maat nemen denken wij wel eens het is hier echt Camera Obscura,maar goed ;over op de orde van de dag.--------Is het altijd nog zo men kan geen twee heren dienen.Alle liefde die de mens bezit(meeste mensen hebben geen liefde ) is voor God door Jezus Christus zodat Zijn liefde alleen voor de mens is.De mens ondanks allerlei zogenaamde relaties is gewoon alleen gaand ;hij/zij komt naakt op deze aarde en zal naakt deze aarde weer verlaten geheel alleen;zijn /haar enig houvast is is Opperwezen en meer niet.

In paradisum :!: :!: :!:
Mooi gezegd en zo ervaar ik dat ook! :kiss1:
Ik weer niet. Als een mens alleen zou moeten zijn, dan had God voor Adam geen Eva geschapen en daarnaast te zeggen dat Jezus zei, dat de grootste liefde die er is, je leven te geven voor je vrienden is.
Dus boven al is de liefde voor je vrienden het belangrijkste.
Nou is Jezus de grootste Vriend die we hebben. Hij gaf Zijn leven voor ons.
Deze Jezus heeft ieder mens even lief. De grootste satanist net zo veel als de heiligste christen.
Door ons oordelende blik naar onze naasten en onszelf, kunnen we ons dat niet voorstellen.

Echter moeten we er goed van bewust zijn dat de grootste zonde die er bestaat is, jouw rug naar God toe keren.
Dat is ieder mens overkomen en ondanks dat, heeft God ons allemaal even lief.
Daar zit niks geen verdienste bij. Wij zijn niets beter dan de grootste zondaren.
Het beste wat we hebben kunnen doen is ons zelf los laten en onze harten geven aan Jezus, waardoor Hij onze zondige afkerige natuur kon inruilen voor de nieuwe schoongewassen wedergeboren ledematen van Jezus' Lichaam.
Dan zijn we eigenlijk weer de genen zoals we geschapen zijn, de kostbare diamanten.. maar nu zijn al de harde korsten er af gehaald.
God heeft ons innig lief.. omdat we ten diepste Zijn scheppingen zijn en alles wat door Hem geschapen is, dat "is" goed.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Gaitema »

Hoe zouden we goede evangelisten kunnen zijn, als we de wereld ingaan met de boodschap, dat we de mensen die niet christelijk zijn "niet interessant vinden en haatdragend" ???

Zit de wereld op zo'n boodschap te wachten? Geen wonder dat evangelisatie dan absoluut niet lukt.
Mijn twee nichten werden verliefd op hun niet gelovige mannen, om hoe ze zijn. Leuke mannen met hun harten op de goede plek.
In die liefde kwamen ze ook tot geloof en best intens soms.
Eén van hen verloor immers een kind en kreeg een grote worsteling met God om het verlies, kon daardoor even niet de kerk bezoeken door verdriet, maar kwam er met God er ook weer uit.
Het zondebewustzijn is dan ook simpelweg het besef dat niemand perfect is en iedereen in zich de natuur heeft van God afgekeerd te zijn, maar aan de andere kant ook de kostbare diamant in ons dat Gods schepping is.. wat een persoon ten diepte liefdevol maakt. Dat vanuit God, vanuit Zijn Geest leeft.
Wat het maakt dat er ergens het stemmetje van zijn geweten zit ..
Iemand die Jezus nog niet kent kan even goed dat stemmetje laten spreken en al een heel eind komen.
Dan kan het zomaar zijn, dat een lieve christen verliefd op je wordt :)
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Gaitema »

rfdekruijff schreef:Dank jullie wel, erg aardig :lol:
;)
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Anja (oud account) »

Gaitema schreef:Hoe zouden we goede evangelisten kunnen zijn, als we de wereld ingaan met de boodschap, dat we de mensen die niet christelijk zijn "niet interessant vinden en haatdragend" ???
Dat staat ook nergens, Gait.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Anja (oud account) »

Gaitema schreef:
Anja schreef: Als het een gelovige is in de ware zin des woords wel. Een ongelovige persoon is voor een volgeling van Christus sowieso in het geheel niet aantrekkelijk of interessant.
Hoe weet je dat zo zeker?
Omdat de toestand waarin iemand in Christus verkeert, voor mij waarneembaar een andere is dan de toestand waarin zij die dat niet zijn, verkeren. En omdat God de sluier oplichtte toen Hij mijn Adam aan mij voorstelde. Dan wordt zichtbaar dat iemand in de Heer IS (dat is iets anders dan alleen maar christelijk zijn). Dit ga ik niet verder uitleggen, want dan schiet Pandora bij velen weer uit de doos en ik heb leukere dingen voor dit weekend op de planning staan dan kleiduiven schieten voor ze op mijn hoofd af kunnen vliegen.
Gaitema schreef:Je houdt toch niet van iemand, omdat die een christen is?
Je hebt verschillende soorten (kwaliteiten) priesters, je hebt verschillende soorten relaties, je hebt verschillende soorten christen. Dus nee, niet omdat ie een christen is, wel omdat ie een volgeling van Christus is, en God ons bij elkaar bracht. Een geestelijk volwassen persoon in Christus, bovendien de Enige Partner, omdat ie mijn Wederhelft is.

Velen halen dan 1 citaat uit de Bijbel dat ze dan kunnen vinden, waarin Jezus zegt dat in de hemel niemand ten huwelijk wordt uitgegeven. Als je dat stuk echter goed leest, dan gaat dat over een vrouw wier partners steeds stierven en werden opgevolgd door hun broer of ander familielid (want dat was in die tijd bij de joden zo, net als in de islam nu nog steeds). Ze leggen Jezus daar een strikvraag voor. In de hemel wordt niemand ten huwelijk uitgegeven, omdat je daar bent met je Wederhelft bent, en geen "mens" dat scheiden KAN nóch wil.

Dit staat niet in de Bijbel trouwens. Maar er staat wel meer niet letterlijk in de Bijbel.

Ik was al jaren een bewuste celibatair, voordat ik mijn Wederhelft vond, althans, ik op zijn pad gebracht werd. En dat is geen "roze wolk", geen makkie, want in deze gevallen wereld gaat dan alles in het werk om dat te beproeven. Als Adam Zijn Eva weerziet.....nadat ze door het water zijn heengegaan.

Adam en Eva waren Goden, Goddelijk. Koningskinderen. Voor de val.

https://www.youtube.com/watch?v=03EVjMcS_io P.S. jammer dat de moderne versie niet op youtube staat; die wordt gezongen op de melodie van Greensleeves https://www.youtube.com/watch?v=kdjYlrvVFNo

Ik sta op het vaste standpunt (maar dat geldt voor mij, is niet geldig voor iedereen) - en daar is geen twijfel over mogelijk dat als dit niet was gebeurd, of als wij door de dood tijdelijk toch zouden worden gescheiden, ik niets anders wil dan celibatair door het leven te gaan. Dat ging ik allang, ik ben jaren overtuigd celibatair geweest, na de nodige ervaringen met de stofmens. Als er een glas Bronwater voor je neus staat en een glas slootwater, wil je dan dat slootwater? Als je gedronken hebt van het water dat voor eeuwig en altijd de dorst lest, en dat water niet meer zichtbaar is, heb je dan behoefte aan slootwater drinken.... (neen, want je hebt nooit meer dorst). Ik kan het niet anders uitleggen, dus wie over die woorden valt, het zij maar zo.

Het Huwelijk is heilig :!: Doch op deze in zonde gevallen wereld is alles wat heilig is, gebroken.

Groetjes en fijn weekend! (ik moet zo weg)
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 30 apr 2016, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
rfdekruijff
Berichten: 146
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Maarssen

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door rfdekruijff »

Ik snap wel dat je objectief gezien niet voor een niet-christen zou kiezen omdat God zo belangrijk is voor je (en mij). Je kan nooit dat belangrijke deel van je leven delen met de ander.

Aan de andere kant denk ik dat liefde gebeurt en een stuk sterker is dan de meeste objectieve denkers. Ik ken wel een aantal mensen die eerst zeiden nooit met een niet-christen te trouwen.
In 2 gevallen is het toch gebeurt en zijn de partners nu ook christen.
Liefde op bevel van God kan je ook zien in zijn geboden.
Heb God lief boven alles en je naaste als jezelf. Dat is een gebod op liefde en dat is dan niet vervelend.

Ik geloof daarentegen niet dat God je zal verplichten met een bepaalde partner te trouwen. Als Hij je tips en aanwijzingen geeft, vind ik Zijn mening wel belangrijk genoeg om daar iets mee te doen.
Niet omdat de dingen moeilijk zijn, maar omdat wij niet durven zijn de dingen moeilijk.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Gaitema »

Precies.
Mee eens.
Jij snap Anja wel als het om haar persoonlijke keuze gaat, maar ze sprak het uit als geldend voor alle volgelingen van Jezus, dat het voor hen niet interessant is om een niet gelovige partner te kiezen.
In principe denk ik dat een christen snel de voorkeur voor een andere christen zal hebben, maar zoals je zegt laat de liefde zich soms over bijzondere wegen gaan en kan je tegen een niet gelovige partner aanlopen, die zo zelfs tot geloof kan komen. Dat komt voor..
Mee eens :)

Celibatair zijn zie ik trouwens niet als gunstig voor iedereen en ook meer als een "noodzaak" vanwege een bediening.
Jezus ging zelf alleen, Paulus ook. Toch hadden zij ook altijd vrienden bij zich. In zekere zin had God er voor gekozen Hem zelfs niet helemaal alleen aan het kruis te laten hangen, want zie daar rechts van Hem, hing iemand die Hem in zekere zin vergezelde en het voor Hem op nam in de uur van de dood.
Hoe bijzonder zijn Gods wegen?

Mensen hebben behoefte aan medemensen, om de liefde mee te delen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door BdO »

Martine schreef:
Anja schreef:Een ongelovige persoon is voor een volgeling van Christus sowieso in het geheel niet aantrekkelijk of interessant.
Anja schreef:Als Christus in alles de voorrang krijgt, kun je niet samenleven met iemand voor wie dat niet zo is, zonder dat dat tot grote problemen leidt
Rechtuit schreef: Hem lief hebben boven alles,dan moet er wel is afscheid genomen worden ook van man of vrouw
Anja schreef:Niet als Christus bij beiden op de eerste plaats stond en staat.
"Zomaar" een aantal statements, die aangeven dat een 'volgeling van Christus' het maar op één manier in het leven kan doen: Vastberaden, zonder enige twijfel ooit, zonder vragen wat 'volgeling' zou kunnen betekenen voor elk mens persoonlijk. Ik moet zeggen dat ik voor vastberadenheid over hoe het moet als gelovige een onvoldoende heb en dus ben gezakt.

Ik vraag mij af waar jij en Rechtuit al die stelligheid vandaan halen en aan de andere kant mensen de maat nemen.
Gered zijn door Jezus Christus geeft Anja en Rechtuit zoveel rust. Je hoeft niets meer voor anderen te bepalen, je kunt het allemaal overgeven aan Hem. :clown:
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door BdO »

Anja schreef:
Martine schreef:
Anja schreef:Het doet me voor jou verdriet dat je dit weer als een "test" ziet en jezelf iedere keer op basis van allerlei kennelijk onderliggende gedachten blijft veroordelen, als er iets beschreven wordt. Je bent zélfs bereid om jezelf ineens te gaan tegenspreken, om jezelf maar te kunnen blijven veroordelen.

De enige die hier iemand de maat neemt ben jijzelf, en dat doe je met jezelf.....
Fijn dat je je psychiatrisch advies geeft... :w
Och, als je nu dan weer op deze manier in de slachtofferrol kruipt, goed hoor. Dat is dan 100 Euri voor het "psychiatrisch advies". :roll: Ik zal je het bankrekeningnummer doorsturen.
We gunnen je allemaal een BIS-registratie hoor, maar we denken toch dat je dit net niet voor elkaar gaat krijgen.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door BdO »

Anja schreef:
Gaitema schreef:
Anja schreef: Als het een gelovige is in de ware zin des woords wel. Een ongelovige persoon is voor een volgeling van Christus sowieso in het geheel niet aantrekkelijk of interessant.
Hoe weet je dat zo zeker?
Omdat de toestand waarin iemand in Christus verkeert, voor mij waarneembaar een andere is dan de toestand waarin zij die dat niet zijn, verkeren. En omdat God de sluier oplichtte toen Hij mijn Adam aan mij voorstelde. Dan wordt zichtbaar dat iemand in de Heer IS (dat is iets anders dan alleen maar christelijk zijn). Dit ga ik niet verder uitleggen, want dan schiet Pandora bij velen weer uit de doos en ik heb leukere dingen voor dit weekend op de planning staan dan kleiduiven schieten voor ze op mijn hoofd af kunnen vliegen.
Gaitema schreef:Je houdt toch niet van iemand, omdat die een christen is?
Je hebt verschillende soorten (kwaliteiten) priesters, je hebt verschillende soorten relaties, je hebt verschillende soorten christen. Dus nee, niet omdat ie een christen is, wel omdat ie een volgeling van Christus is, en God ons bij elkaar bracht. Een geestelijk volwassen persoon in Christus, bovendien de Enige Partner, omdat ie mijn Wederhelft is.

Velen halen dan 1 citaat uit de Bijbel dat ze dan kunnen vinden, waarin Jezus zegt dat in de hemel niemand ten huwelijk wordt uitgegeven. Als je dat stuk echter goed leest, dan gaat dat over een vrouw wier partners steeds stierven en werden opgevolgd door hun broer of ander familielid (want dat was in die tijd bij de joden zo, net als in de islam nu nog steeds). Ze leggen Jezus daar een strikvraag voor. In de hemel wordt niemand ten huwelijk uitgegeven, omdat je daar bent met je Wederhelft bent, en geen "mens" dat scheiden KAN nóch wil.

Dit staat niet in de Bijbel trouwens. Maar er staat wel meer niet letterlijk in de Bijbel.

Ik was al jaren een bewuste celibatair, voordat ik mijn Wederhelft vond, althans, ik op zijn pad gebracht werd. En dat is geen "roze wolk", geen makkie, want in deze gevallen wereld gaat dan alles in het werk om dat te beproeven. Als Adam Zijn Eva weerziet.....nadat ze door het water zijn heengegaan.

Adam en Eva waren Goden, Goddelijk. Koningskinderen. Voor de val.

https://www.youtube.com/watch?v=03EVjMcS_io P.S. jammer dat de moderne versie niet op youtube staat; die wordt gezongen op de melodie van Greensleeves https://www.youtube.com/watch?v=kdjYlrvVFNo

Ik sta op het vaste standpunt (maar dat geldt voor mij, is niet geldig voor iedereen) - en daar is geen twijfel over mogelijk dat als dit niet was gebeurd, of als wij door de dood tijdelijk toch zouden worden gescheiden, ik niets anders wil dan celibatair door het leven te gaan. Dat ging ik allang, ik ben jaren overtuigd celibatair geweest, na de nodige ervaringen met de stofmens. Als er een glas Bronwater voor je neus staat en een glas slootwater, wil je dan dat slootwater? Als je gedronken hebt van het water dat voor eeuwig en altijd de dorst lest, en dat water niet meer zichtbaar is, heb je dan behoefte aan slootwater drinken.... (neen, want je hebt nooit meer dorst). Ik kan het niet anders uitleggen, dus wie over die woorden valt, het zij maar zo.

Het Huwelijk is heilig :!: Doch op deze in zonde gevallen wereld is alles wat heilig is, gebroken.

Groetjes en fijn weekend! (ik moet zo weg)
De Toebereiding spat er vanaf, van die huwelijksliefde hierboven. :)
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Rechtuit »

Veel mensen trouwen maar een eind weg ze vindt hem zo lief hij vindt haar zo lief;maar ze beseffen niet dat de werkelijk anders is.Men zou er verstandig aan doen om is na te denken of men wel met een vrouw/man 24 uur in een huis te moeten leven of men dat wel wil.En verliefd zijn is gek zijn echte liefde is zeer schaars.
Waarom geven mens hun vrijheid op;onbegrijpelijk.

Ware echte liefde is universeel is eeuwig wat veder gaat hierna.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Anja (oud account) »

Tsja....je moet wél met elkaar kunnen dansen.... Dat is zeldzaam. ;)
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Rechtuit »

Anja schreef:Tsja....je moet wél met elkaar kunnen dansen.... Dat is zeldzaam. ;)
Juist, en alle dansen he :D :w :w
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Piebe Paulusma »

Rechtuit schreef:Veel mensen trouwen maar een eind weg ze vindt hem zo lief hij vindt haar zo lief;maar ze beseffen niet dat de werkelijk anders is.Men zou er verstandig aan doen om is na te denken of men wel met een vrouw/man 24 uur in een huis te moeten leven of men dat wel wil.En verliefd zijn is gek zijn echte liefde is zeer schaars.
Waarom geven mens hun vrijheid op;onbegrijpelijk.

Ware echte liefde is universeel is eeuwig wat veder gaat hierna.
Mee eens, maar als je één vrouw/man al te veel vindt, wat doe je dan in hemelsnaam in een klooster? Daar zitten wel meer dan één man en vrouw voor zover mij als protestant bekend. En als ik het goed heb zitten die daar 24 uur, net als op een internaat waar mijn moeder me vroeger mee dreigde als ik lastig was.

Als ik je moet bevrijden rijd ik nu in de Polo naar Den Haag! :D
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Liefde op bevel van God.

Bericht door Rechtuit »

Piebe 2.2 schreef:
Rechtuit schreef:Veel mensen trouwen maar een eind weg ze vindt hem zo lief hij vindt haar zo lief;maar ze beseffen niet dat de werkelijk anders is.Men zou er verstandig aan doen om is na te denken of men wel met een vrouw/man 24 uur in een huis te moeten leven of men dat wel wil.En verliefd zijn is gek zijn echte liefde is zeer schaars.
Waarom geven mens hun vrijheid op;onbegrijpelijk.

Ware echte liefde is universeel is eeuwig wat veder gaat hierna.
Mee eens, maar als je één vrouw/man al te veel vindt, wat doe je dan in hemelsnaam in een klooster? Daar zitten wel meer dan één man en vrouw voor zover mij als protestant bekend. En als ik het goed heb zitten die daar 24 uur, net als op een internaat waar mijn moeder me vroeger mee dreigde als ik lastig was.

Als ik je moet bevrijden rijd ik nu in de Polo naar Den Haag! :D
Wij zijn al bevrijdt.In een klooster is er zwijgplicht maar goed ook dus je hoeft men de anderen van het huis niet te spreken.Voorts is het klooster zo groot dat je altijd alleen bent zo ook op je eigen cel.Vrijer kan je niet zijn.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.