De hypocrisie van de wereld

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

De wereld is volledige hypocriet! Economische belangen gaan vrijwel altijd voor morele of humanistische belangen. Geld en macht is wat echt belangrijk is in de wereld, en dat zijn 2 verschillende dingen want iemand met veel geld heeft niet automatisch veel macht en andersom ook niet. Het is eigenlijk schandalig dat het zo werkt in de wereld, ik kan dan ook heel slecht tegen dat idealistische geleuter van mensen die menen dat de wereld uit vlindertjes en regenbogen bestaat en zo naïef zijn dat ze denken dat wereldvrede en hongersnood in de toekomst wel kan worden opgelost. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat farmaceuten al een geneesmiddel voor de meest verschrikkelijke ziektes hebben uitgevonden maar dat de economische belangen zo groot zijn dat, de humanistische en morele belangen als minderwaardig worden beschouwd, zo zijn er nog tal van voorbeelden. De wereld is verrot en geld en macht regeren, er zit niks anders op dan dat te accepteren.

Dat is net zo met geloof, dat barst ook van de hypocrisie, als het goed uit komt slaat men 20 kruisjes, maar voor de rest van de tijd denkt men niet eens aan het geloof of God. Wel de meest verschrikkelijke dingen doen, maar fijn op zondag gewetenloos weer naar de kerk, het is niet voor niks dat de term ''schijnheilig'' is bedacht. Ook bij geloof heerst dus veel hypocrisie en vooral naïviteit. Zijn er nou echt nog mensen die een schoon geweten hebben en niet zwak zijn voor macht en geld, ik betwijfel het.....
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Tin »

JW88 schreef:De wereld is volledige hypocriet! Economische belangen gaan vrijwel altijd voor morele of humanistische belangen. Geld en macht is wat echt belangrijk is in de wereld, en dat zijn 2 verschillende dingen want iemand met veel geld heeft niet automatisch veel macht en andersom ook niet. Het is eigenlijk schandalig dat het zo werkt in de wereld, ik kan dan ook heel slecht tegen dat idealistische geleuter van mensen die menen dat de wereld uit vlindertjes en regenbogen bestaat en zo naïef zijn dat ze denken dat wereldvrede en hongersnood in de toekomst wel kan worden opgelost. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat farmaceuten al een geneesmiddel voor de meest verschrikkelijke ziektes hebben uitgevonden maar dat de economische belangen zo groot zijn dat, de humanistische en morele belangen als minderwaardig worden beschouwd, zo zijn er nog tal van voorbeelden. De wereld is verrot en geld en macht regeren, er zit niks anders op dan dat te accepteren.
Het is als het is.
In die zin kun je het moeilijk niét accepteren.
Aan ons de keus er meer of minder aan mee te doen

Dat is net zo met geloof, dat barst ook van de hypocrisie, als het goed uit komt slaat men 20 kruisjes, maar voor de rest van de tijd denkt men niet eens aan het geloof of God. Wel de meest verschrikkelijke dingen doen, maar fijn op zondag gewetenloos weer naar de kerk, het is niet voor niks dat de term ''schijnheilig'' is bedacht. Ook bij geloof heerst dus veel hypocrisie en vooral naïviteit. Zijn er nou echt nog mensen die een schoon geweten hebben en niet zwak zijn voor macht en geld, ik betwijfel het.....
Speciale reden om dit voorbeeld te noemen, JW?
En zo ja waarom?
Er zijn tenslotte zoveel voorbeelden te noemen.
Misschien omdat het een voorbeeld is waar nu juist jij je niet schuldig maakt?
Je betwijfelde toch ook of er überhaupt mensen zijn die dat zwak niet hebben?
Dus dan staan de religieuzen op gemeenschappelijke grond met de niet religieuzen.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door pyro »

JW88 schreef:De wereld is volledige hypocriet! Economische belangen gaan vrijwel altijd voor morele of humanistische belangen. Geld en macht is wat echt belangrijk is in de wereld, en dat zijn 2 verschillende dingen want iemand met veel geld heeft niet automatisch veel macht en andersom ook niet. Het is eigenlijk schandalig dat het zo werkt in de wereld, ik kan dan ook heel slecht tegen dat idealistische geleuter van mensen die menen dat de wereld uit vlindertjes en regenbogen bestaat en zo naïef zijn dat ze denken dat wereldvrede en hongersnood in de toekomst wel kan worden opgelost. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat farmaceuten al een geneesmiddel voor de meest verschrikkelijke ziektes hebben uitgevonden maar dat de economische belangen zo groot zijn dat, de humanistische en morele belangen als minderwaardig worden beschouwd, zo zijn er nog tal van voorbeelden. De wereld is verrot en geld en macht regeren, er zit niks anders op dan dat te accepteren.
Klopt, ik had niet gedacht dit soort dingen van jou te horen.
Het is ook een zeer christelijke gedachte trouwens. Tweeduizend jaar geleden werd al opgetekend dat geldzucht de wortel van alle kwaad is. Wat je schrijft is van alle tijden.
Accepteren is overigens niet hetzelfde als berusten. Idealen zijn ook niet bij voorbaat vruchteloos. Wel zie je dat mensen die nobele idealen gestalte geven dusdanig dat het echt verschil gaat maken, nogal eens door 'de' wereld vermoord worden.
Maar we hoeven niet te leven als mensen die geen enkele hoop hebben.
Dat is net zo met geloof, dat barst ook van de hypocrisie, als het goed uit komt slaat men 20 kruisjes, maar voor de rest van de tijd denkt men niet eens aan het geloof of God. Wel de meest verschrikkelijke dingen doen, maar fijn op zondag gewetenloos weer naar de kerk, het is niet voor niks dat de term ''schijnheilig'' is bedacht. Ook bij geloof heerst dus veel hypocrisie en vooral naïviteit. Zijn er nou echt nog mensen die een schoon geweten hebben en niet zwak zijn voor macht en geld, ik betwijfel het.....
Die zijn er wel degelijk, wees niet eenzijdig.
Het kwaad heeft er immers geen baat bij om aan het licht te komen, dat wil zich juist verbergen. En misbruikt daar de meest wijze idealen voor, en de overtuigingen die voor goedwillenden de grootste waarde hebben. Inderdaad, zoals geloof in God ...
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Rechtuit »

Wie zonder wereldzonde werpe de eerste steen.

Zalig de miljoen binnen de kloosters en Abdijen die zich belangeloos inzetten voor het Heil van de zielen zonder er zelf beter van te worden.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

Tin schreef:
JW88 schreef:De wereld is volledige hypocriet! Economische belangen gaan vrijwel altijd voor morele of humanistische belangen. Geld en macht is wat echt belangrijk is in de wereld, en dat zijn 2 verschillende dingen want iemand met veel geld heeft niet automatisch veel macht en andersom ook niet. Het is eigenlijk schandalig dat het zo werkt in de wereld, ik kan dan ook heel slecht tegen dat idealistische geleuter van mensen die menen dat de wereld uit vlindertjes en regenbogen bestaat en zo naïef zijn dat ze denken dat wereldvrede en hongersnood in de toekomst wel kan worden opgelost. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat farmaceuten al een geneesmiddel voor de meest verschrikkelijke ziektes hebben uitgevonden maar dat de economische belangen zo groot zijn dat, de humanistische en morele belangen als minderwaardig worden beschouwd, zo zijn er nog tal van voorbeelden. De wereld is verrot en geld en macht regeren, er zit niks anders op dan dat te accepteren.
Het is als het is.
In die zin kun je het moeilijk niét accepteren.
Aan ons de keus er meer of minder aan mee te doen

Dat is net zo met geloof, dat barst ook van de hypocrisie, als het goed uit komt slaat men 20 kruisjes, maar voor de rest van de tijd denkt men niet eens aan het geloof of God. Wel de meest verschrikkelijke dingen doen, maar fijn op zondag gewetenloos weer naar de kerk, het is niet voor niks dat de term ''schijnheilig'' is bedacht. Ook bij geloof heerst dus veel hypocrisie en vooral naïviteit. Zijn er nou echt nog mensen die een schoon geweten hebben en niet zwak zijn voor macht en geld, ik betwijfel het.....
Speciale reden om dit voorbeeld te noemen, JW?
En zo ja waarom?
Er zijn tenslotte zoveel voorbeelden te noemen.
Misschien omdat het een voorbeeld is waar nu juist jij je niet schuldig maakt?
Je betwijfelde toch ook of er überhaupt mensen zijn die dat zwak niet hebben?
Dus dan staan de religieuzen op gemeenschappelijke grond met de niet religieuzen.
Je kan er niks tegen doen dat is ook het hele punt, daarom is het ook zo idealistisch en naïef om te denken dat, dat wel kan, dat heb ik al lang geaccepteerd, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet weerzinwekkend vind dat het de huidige realiteit is.

Ik wil alleen maar aangeven dat bij geloof het ook veel om macht gaat en dat er bij religie ook heel veel hypocrisie voorkomt, ik twijfel er inderdaad aan of er echt mensen zijn die dat zwak niet hebben, ik behoor daar in elk geval niet toe, de mens is ook van nature egoïstisch, daaruit ontstaat ook die drang naar geld en macht, die drang is bij de meesten zo groot dat de morele waarden en normen over boord worden gegooid, maar religie en om in dit specifieke geval het christendom maar even te noemen, beweert dat het wel bepaalde normen en waarden heeft waar heel streng aan wordt vast gehouden. Maar dat is puur hypocriet geneuzel, want zodra de kans zich voordoet om via een immorele weg meer macht of geld of een andere egoïstisch belang te behalen zullen 9 vd 10 christenen dat gewoon doen en dan gooien ze die zogenaamde ''christelijke'' normen en waarden gewoon overboord, dat is de realiteit...
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

pyro schreef:
JW88 schreef:De wereld is volledige hypocriet! Economische belangen gaan vrijwel altijd voor morele of humanistische belangen. Geld en macht is wat echt belangrijk is in de wereld, en dat zijn 2 verschillende dingen want iemand met veel geld heeft niet automatisch veel macht en andersom ook niet. Het is eigenlijk schandalig dat het zo werkt in de wereld, ik kan dan ook heel slecht tegen dat idealistische geleuter van mensen die menen dat de wereld uit vlindertjes en regenbogen bestaat en zo naïef zijn dat ze denken dat wereldvrede en hongersnood in de toekomst wel kan worden opgelost. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat farmaceuten al een geneesmiddel voor de meest verschrikkelijke ziektes hebben uitgevonden maar dat de economische belangen zo groot zijn dat, de humanistische en morele belangen als minderwaardig worden beschouwd, zo zijn er nog tal van voorbeelden. De wereld is verrot en geld en macht regeren, er zit niks anders op dan dat te accepteren.
Klopt, ik had niet gedacht dit soort dingen van jou te horen.
Het is ook een zeer christelijke gedachte trouwens. Tweeduizend jaar geleden werd al opgetekend dat geldzucht de wortel van alle kwaad is. Wat je schrijft is van alle tijden.
Accepteren is overigens niet hetzelfde als berusten. Idealen zijn ook niet bij voorbaat vruchteloos. Wel zie je dat mensen die nobele idealen gestalte geven dusdanig dat het echt verschil gaat maken, nogal eens door 'de' wereld vermoord worden.
Maar we hoeven niet te leven als mensen die geen enkele hoop hebben.
Dat is net zo met geloof, dat barst ook van de hypocrisie, als het goed uit komt slaat men 20 kruisjes, maar voor de rest van de tijd denkt men niet eens aan het geloof of God. Wel de meest verschrikkelijke dingen doen, maar fijn op zondag gewetenloos weer naar de kerk, het is niet voor niks dat de term ''schijnheilig'' is bedacht. Ook bij geloof heerst dus veel hypocrisie en vooral naïviteit. Zijn er nou echt nog mensen die een schoon geweten hebben en niet zwak zijn voor macht en geld, ik betwijfel het.....
Die zijn er wel degelijk, wees niet eenzijdig.
Het kwaad heeft er immers geen baat bij om aan het licht te komen, dat wil zich juist verbergen. En misbruikt daar de meest wijze idealen voor, en de overtuigingen die voor goedwillenden de grootste waarde hebben. Inderdaad, zoals geloof in God ...
Dus jij hebt echt de hoop dat morele en humanistische belangen ooit nog de voorkeur in de wereld krijgen boven economische? Dan kan ik je nu al vast uit die droom helpen, dat gaat NOOIT gebeuren! Hoe triest dat ook is....

Er zullen inderdaad altijd uitzonderingen zijn, dat ontken ik niet, maar ik denk dat 90% van de mensen wel te koop is voor de juiste prijs en dat ook 90% van de mensen diep van binnen behoorlijk egoistisch is en vooral hypocriet, door de claimen dat ze bepaalde normen en waarden hebben en absoluut morele en humanitaire belangen voor andere belangen stellen zoals geld, macht en andere persoonlijke voordelen, maar zodra het spreekwoordelijke ''puntje bij het paaltje'' komt die of heel snel of uiteindelijk wel overboord gooien....
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

Rechtuit schreef:Wie zonder wereldzonde werpe de eerste steen.

Zalig de miljoen binnen de kloosters en Abdijen die zich belangeloos inzetten voor het Heil van de zielen zonder er zelf beter van te worden.
Is dat belangeloos? Is dat niet omdat ze daardoor van een plekje in de hemel verzekerd zijn?
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Rechtuit »

JW88 schreef:
Rechtuit schreef:Wie zonder wereldzonde werpe de eerste steen.

Zalig de miljoen binnen de kloosters en Abdijen die zich belangeloos inzetten voor het Heil van de zielen zonder er zelf beter van te worden.
Is dat belangeloos? Is dat niet omdat ze daardoor van een plekje in de hemel verzekerd zijn?
Je zit er weer goed naast je kan door goede werken geen plaats verdienen in de Hemel.Goede werken belangeloos doen zijn vruchten van een waar geloof en meer niet. :!: :!: :!: :!:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

Rechtuit schreef:
JW88 schreef:
Rechtuit schreef:Wie zonder wereldzonde werpe de eerste steen.

Zalig de miljoen binnen de kloosters en Abdijen die zich belangeloos inzetten voor het Heil van de zielen zonder er zelf beter van te worden.
Is dat belangeloos? Is dat niet omdat ze daardoor van een plekje in de hemel verzekerd zijn?
Je zit er weer goed naast je kan door goede werken geen plaats verdienen in de Hemel.Goede werken belangeloos doen zijn vruchten van een waar geloof en meer niet. :!: :!: :!: :!:
Ik denk dat jij nu juist de algemene hypocrisie bevestigd, door te zeggen dat het belangeloos is, niks maar dan ook niks op de hele wereld is belangeloos, overal zit een belang achter. Jij weet helemaal niet wat de gedachte is van die mensen, als iemand zegt dat hij iets voor een bepaalde reden doet, dan wil dat niet zeggen dat dat ook de echte reden is.

En het is toch zo dat als je moreel goede dingen doet je eerder in de hemel komt, nou volgens mij zijn mensen binnen kloosters aardig moreel, dat heeft er vast mee te maken dat ze zo een plekje in de hemel krijgen.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door pyro »

JW88 schreef: Dus jij hebt echt de hoop dat morele en humanistische belangen ooit nog de voorkeur in de wereld krijgen boven economische?
Ja.
Dan kan ik je nu al vast uit die droom helpen, dat gaat NOOIT gebeuren! Hoe triest dat ook is....
Dat weet je niet. Dat geloof je, omdat jij geen hoop hebt.
Er zullen inderdaad altijd uitzonderingen zijn, dat ontken ik niet, maar ik denk dat 90% van de mensen wel te koop is voor de juiste prijs en dat ook 90% van de mensen diep van binnen behoorlijk egoistisch is en vooral hypocriet, door te claimen dat ze bepaalde normen en waarden hebben en absoluut morele en humanitaire belangen voor andere belangen stellen zoals geld, macht en andere persoonlijke voordelen, maar zodra het spreekwoordelijke ''puntje bij het paaltje'' komt die of heel snel of uiteindelijk wel overboord gooien....
Behalve mensen die kwaad bedrijven en zich verbergen achter nobele idealen heb je ook mensen die puntje bij paaltje zwichten voor verleiding, klopt...
Hoeveel dat er zijn weet ik niet. Wel geloof ik dat niet iedereen 'te koop' is. En dat het verstandig is zelf zo iemand te zijn cq te onderzoeken hoe je zo kunt worden.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

pyro schreef:
JW88 schreef: Dus jij hebt echt de hoop dat morele en humanistische belangen ooit nog de voorkeur in de wereld krijgen boven economische?
Ja.
Dan kan ik je nu al vast uit die droom helpen, dat gaat NOOIT gebeuren! Hoe triest dat ook is....
Dat weet je niet. Dat geloof je, omdat jij geen hoop hebt.
Er zullen inderdaad altijd uitzonderingen zijn, dat ontken ik niet, maar ik denk dat 90% van de mensen wel te koop is voor de juiste prijs en dat ook 90% van de mensen diep van binnen behoorlijk egoistisch is en vooral hypocriet, door te claimen dat ze bepaalde normen en waarden hebben en absoluut morele en humanitaire belangen voor andere belangen stellen zoals geld, macht en andere persoonlijke voordelen, maar zodra het spreekwoordelijke ''puntje bij het paaltje'' komt die of heel snel of uiteindelijk wel overboord gooien....
Behalve mensen die kwaad bedrijven en zich verbergen achter nobele idealen heb je ook mensen die puntje bij paaltje zwichten voor verleiding, klopt...
Hoeveel dat er zijn weet ik niet. Wel geloof ik dat niet iedereen 'te koop' is. En dat het verstandig is zelf zo iemand te zijn cq te onderzoeken hoe je zo kunt worden.
Als jij werkelijk die hoop hebt ben je echt extreem naïef en leef je in een droom wereld, dat gaat never nooit niet gebeuren.... en wat voor reden heb je ook om die hoop te hebben? Noem mij eens 1 goed argument dat, dat ooit gaat gebeuren....

Het is zo makkelijk om te zeggen dat je bepaalde dingen nooit zou doen of bepaalde normen en waarden hebt waar je, je altijd aan vast zult houden, typisch hypocriet geneuzel, want als er echt iemand staat met bv een zak vol met 10 miljoen, probeer dat nog maar eens vast te houden aan die eerdere dingen, je kan helemaal niet zeggen wat je in die situatie zou doen omdat je die situatie nog nooit mee heb gemaakt, en wat denk je als je ook nog in slechte tijden zit, dat je bepaalde dingen echt nodig hebt, stel dat je partner een operatie nodig heeft die € 100.000 kost waardoor die persoon kan overleven, maar om dat geld te verdienen moet jij iets doen wat je normen en waarden overtreed, wat doe je dan? Als dat punt is bereikt dan praat je wel anders en dan kun je nu wel heel makkelijke hier stoer gaan roepen dat je het dan nog niet zal doen, maar dat is pure onzin, dat weet je pas als je het meemaakt.

Er zijn zoveel mensen die hypocriet bepaalde normen en waarden roepen en achteraf als niemand kijkt ze keihard negeren, dat is de realiteit.
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Wajehie »

JW88 schreef:De wereld is volledige hypocriet! Economische belangen gaan vrijwel altijd voor morele of humanistische belangen.

Ook bij geloof heerst dus veel hypocrisie en vooral naïviteit. Zijn er nou echt nog mensen die een schoon geweten hebben en niet zwak zijn voor macht en geld, ik betwijfel het.....Dat is net zo met geloof, dat barst ook van de hypocrisie, als het goed uit komt slaat men 20 kruisjes, maar voor de rest van de tijd denkt men niet eens aan het geloof of God. Wel de meest verschrikkelijke dingen doen, maar fijn op zondag gewetenloos weer naar de kerk, het is niet voor niks dat de term ''schijnheilig'' is bedacht. Ook bij geloof heerst dus veel hypocrisie en vooral naïviteit. Zijn er nou echt nog mensen die een schoon geweten hebben en niet zwak zijn voor macht en geld, ik betwijfel het.....
Kijk nou, eindelijk zijn we het eens. En ik heb jou wel door vriend; jij zit stiekum de bijbel te lezen. :mrgreen: :)
Maar jij bent toch atheïst en gelooft in de evolutie.
Is een schoon geweten echt niet meer dan niet zwak zijn voor macht en geld.
Als geloof is ontstaan vanuit de evolutie (dat argument is voorbijgekomen) dan is dit gedrag het toch ook ?
waarom zou de mens dan een schoon geweten etc. moeten hebbben ?
Romeinen 3
Alle mensen zijn zondaars
9 Wat dan wel? Zijn wij voortreffelijker? Beslist niet! Wij hebben immers zojuist én Joden én Grieken beschuldigd dat zij allen onder de zonde zijn,
10 zoals geschreven staat: Er is niemand rechtvaardig, ook niet één,
11 er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt.
12 Allen zijn zij afgedwaald, samen zijn zij nutteloos geworden. Er is niemand die goeddoet, er is er zelfs niet één.
13 Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen.
14 Hun mond is vol vervloeking en bitterheid,
15 hun voeten zijn snel om bloed te vergieten.
16 Vernieling en ellende is op hun wegen,
17 en de weg van de vrede hebben zij niet gekend.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door pyro »

JW88 schreef:
pyro schreef:
JW88 schreef: Dus jij hebt echt de hoop dat morele en humanistische belangen ooit nog de voorkeur in de wereld krijgen boven economische?
Ja.
Dan kan ik je nu al vast uit die droom helpen, dat gaat NOOIT gebeuren! Hoe triest dat ook is....
Dat weet je niet. Dat geloof je, omdat jij geen hoop hebt.
Er zullen inderdaad altijd uitzonderingen zijn, dat ontken ik niet, maar ik denk dat 90% van de mensen wel te koop is voor de juiste prijs en dat ook 90% van de mensen diep van binnen behoorlijk egoistisch is en vooral hypocriet, door te claimen dat ze bepaalde normen en waarden hebben en absoluut morele en humanitaire belangen voor andere belangen stellen zoals geld, macht en andere persoonlijke voordelen, maar zodra het spreekwoordelijke ''puntje bij het paaltje'' komt die of heel snel of uiteindelijk wel overboord gooien....
Behalve mensen die kwaad bedrijven en zich verbergen achter nobele idealen heb je ook mensen die puntje bij paaltje zwichten voor verleiding, klopt...
Hoeveel dat er zijn weet ik niet. Wel geloof ik dat niet iedereen 'te koop' is. En dat het verstandig is zelf zo iemand te zijn cq te onderzoeken hoe je zo kunt worden.
Als jij werkelijk die hoop hebt ben je echt extreem naïef en leef je in een droom wereld, dat gaat never nooit niet gebeuren.... en wat voor reden heb je ook om die hoop te hebben? Noem mij eens 1 goed argument dat, dat ooit gaat gebeuren....
En als ik je nu een reden geef, zul jij die dan niet interpreteren als een persoonlijk belang en dus een vorm van zelfzucht?
extreem naief; droomwereld; je bent zo stellig in je beoordelingen, dat de aard van mijn motieven in jouw opvatting ook wel bij voorbaat vast zal staan?
Het is zo makkelijk om te zeggen dat je bepaalde dingen nooit zou doen of bepaalde normen en waarden hebt waar je, je altijd aan vast zult houden, typisch hypocriet geneuzel, want als er echt iemand staat met bv een zak vol met 10 miljoen, probeer dat nog maar eens vast te houden aan die eerdere dingen, je kan helemaal niet zeggen wat je in die situatie zou doen omdat je die situatie nog nooit mee heb gemaakt, en wat denk je als je ook nog in slechte tijden zit, dat je bepaalde dingen echt nodig hebt, stel dat je partner een operatie nodig heeft die € 100.000 kost waardoor die persoon kan overleven, maar om dat geld te verdienen moet jij iets doen wat je normen en waarden overtreed, wat doe je dan? Als dat punt is bereikt dan praat je wel anders en dan kun je nu wel heel makkelijke hier stoer gaan roepen dat je het dan nog niet zal doen, maar dat is pure onzin, dat weet je pas als je het meemaakt.

Er zijn zoveel mensen die hypocriet bepaalde normen en waarden roepen en achteraf als niemand kijkt ze keihard negeren, dat is de realiteit.
Natuurlijk zijn die er. Er is een cruciaal verschil tussen mooie woorden en de keiharde realiteit. Martelaars kunnen ervan meepraten.
Als ik eerlijk bij mezelf te rade ga, weet ik niet of ik de proef zou doorstaan in moeilijke situaties die ik niet heb meegemaakt. Wij mensen met alle grote woorden en ideeen zijn als het erop aankomt maar heel klein. Ik maak me daar geen illusies over.

De vraag is in de eerste plaats, denk ik, of er uberhaupt een ideaal bestaat dat waard is om voor te sterven. En dan, als je zo iets gevonden mocht hebben, is de vraag of je in staat bent er aan vast te houden, zelfs als het je je leven zou kosten.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

pyro schreef:
JW88 schreef:
pyro schreef:
JW88 schreef: Dus jij hebt echt de hoop dat morele en humanistische belangen ooit nog de voorkeur in de wereld krijgen boven economische?
Ja.
Dan kan ik je nu al vast uit die droom helpen, dat gaat NOOIT gebeuren! Hoe triest dat ook is....
Dat weet je niet. Dat geloof je, omdat jij geen hoop hebt.
Er zullen inderdaad altijd uitzonderingen zijn, dat ontken ik niet, maar ik denk dat 90% van de mensen wel te koop is voor de juiste prijs en dat ook 90% van de mensen diep van binnen behoorlijk egoistisch is en vooral hypocriet, door te claimen dat ze bepaalde normen en waarden hebben en absoluut morele en humanitaire belangen voor andere belangen stellen zoals geld, macht en andere persoonlijke voordelen, maar zodra het spreekwoordelijke ''puntje bij het paaltje'' komt die of heel snel of uiteindelijk wel overboord gooien....
Behalve mensen die kwaad bedrijven en zich verbergen achter nobele idealen heb je ook mensen die puntje bij paaltje zwichten voor verleiding, klopt...
Hoeveel dat er zijn weet ik niet. Wel geloof ik dat niet iedereen 'te koop' is. En dat het verstandig is zelf zo iemand te zijn cq te onderzoeken hoe je zo kunt worden.
Als jij werkelijk die hoop hebt ben je echt extreem naïef en leef je in een droom wereld, dat gaat never nooit niet gebeuren.... en wat voor reden heb je ook om die hoop te hebben? Noem mij eens 1 goed argument dat, dat ooit gaat gebeuren....
En als ik je nu een reden geef, zul jij die dan niet interpreteren als een persoonlijk belang en dus een vorm van zelfzucht?
extreem naief; droomwereld; je bent zo stellig in je beoordelingen, dat de aard van mijn motieven in jouw opvatting ook wel bij voorbaat vast zal staan?
Het is zo makkelijk om te zeggen dat je bepaalde dingen nooit zou doen of bepaalde normen en waarden hebt waar je, je altijd aan vast zult houden, typisch hypocriet geneuzel, want als er echt iemand staat met bv een zak vol met 10 miljoen, probeer dat nog maar eens vast te houden aan die eerdere dingen, je kan helemaal niet zeggen wat je in die situatie zou doen omdat je die situatie nog nooit mee heb gemaakt, en wat denk je als je ook nog in slechte tijden zit, dat je bepaalde dingen echt nodig hebt, stel dat je partner een operatie nodig heeft die € 100.000 kost waardoor die persoon kan overleven, maar om dat geld te verdienen moet jij iets doen wat je normen en waarden overtreed, wat doe je dan? Als dat punt is bereikt dan praat je wel anders en dan kun je nu wel heel makkelijke hier stoer gaan roepen dat je het dan nog niet zal doen, maar dat is pure onzin, dat weet je pas als je het meemaakt.

Er zijn zoveel mensen die hypocriet bepaalde normen en waarden roepen en achteraf als niemand kijkt ze keihard negeren, dat is de realiteit.
Natuurlijk zijn die er. Er is een cruciaal verschil tussen mooie woorden en de keiharde realiteit. Martelaars kunnen ervan meepraten.
Als ik eerlijk bij mezelf te rade ga, weet ik niet of ik de proef zou doorstaan in moeilijke situaties die ik niet heb meegemaakt. Wij mensen met alle grote woorden en ideeen zijn als het erop aankomt maar heel klein. Ik maak me daar geen illusies over.

De vraag is in de eerste plaats, denk ik, of er uberhaupt een ideaal bestaat dat waard is om voor te sterven. En dan, als je zo iets gevonden mocht hebben, is de vraag of je in staat bent er aan vast te houden, zelfs als het je je leven zou kosten.
Ik kan niet van te voren zeggen wat mijn mening over jouw reden is, als ik niet weet wat jouw reden voor hoop is, dus die zal je me toch echt eerst moeten vertellen...

Ik denk dat er vrijwel niemand is die werkelijk bereid is voor een ideaal te sterven, er zijn genoeg die een grote mond hebben en het zeggen maar bij het daadwerkelijke moment er wel anders over denken, puur hypocriet geneuzel dus, er zullen altijd uitzonderingen zijn maar die zijn uiterst zeldzaam...

Verder gaan economische belangen vrijwel altijd voor humanistische, ethische of morele belangen. Kijk bijvoorbeeld naar MH17, luchtvaartmaatschappijen wisten dat het niet veilig was, maar toch vliegen ze er over heen, maar het economische belang is groter dan de veiligheid van de mensen, kijk bv naar het VW schandaal, VW wist dat hun auto's niet aan bepaalde eisen voldeden en slechter waren voor het milieu maar het economische belang was belangrijker, kijk bijvoorbeeld naar kinderarbeid, veel kledingmerken weten dondersgoed dat hun kleding door kinderen wordt gemaakt, maar het interesseert hun niet, het gaat om het economisch belang, kijk bijvoorbeeld naar landen die wapens leveren aan oorlogsgebieden, op de voorgrond mooie woorden dat de oorlog moet stoppen maar op de achtergrond wel wapens leveren en er grof geld aan verdienen, dit zijn zomaar wat voorbeelden en zijn talloze!

Het is 1 grote hypocriete wereld, het valt niet te veranderen, alleen maar de accepteren, je maakt je zelf echt een illusie als je denkt dat, dat ooit nog gaat veranderen....
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Jerommel »

Ik geloof dat ik het wel met JW88 eens ben.

Ik zou alleen zeggen: de mens is van nature een corrupt wezen.
Want "de wereld" is de mensenwereld.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

Jerommel schreef:Ik geloof dat ik het wel met JW88 eens ben.
Ik heb de krant net gebeld, het staat morgen op de voorpagina als nieuws van de eeuw :flower1:
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Jerommel »

JW88 schreef:
Jerommel schreef:Ik geloof dat ik het wel met JW88 eens ben.
Ik heb de krant net gebeld, het staat morgen op de voorpagina als nieuws van de eeuw :flower1:
:lol: :D
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door pyro »

JW88 schreef: Ik kan niet van te voren zeggen wat mijn mening over jouw reden is, als ik niet weet wat jouw reden voor hoop is, dus die zal je me toch echt eerst moeten vertellen...
Voor mij is een gesprek geen standaardriedel met argumenten die al op de plank klaarliggen etcetera.
Een gesprek ontwikkelt zich, als het goed is, en ik ben deze keer het gesprek met je aangegaan omdat er herkenningspunten zijn.
Dat zie je bijv. ook aan een feit dat wat jou betreft zo de geschiedenisboeken in kan: dat Jerommel het met je eens is.

Ondanks de herkenning ben ik niet optimistisch meer, want het gesprek ontwikkelt zich niet. Ik zie steeds dezelfde dingen herhaald worden, wat ik ook terug zeg, er zit geen enkele variatie in, laat staan ontwikkeling.

Dan kun je wachten op het moment dat je gesprekspartners afhaken, zoals al vaak in het verleden is gebeurd. Dit is niet rot bedoeld van mij, ik geef alleen maar aan dat ik niet weet hoe ik het gesprek kan halen uit wat ik in mijn beleving nog het beste als een klein gesloten ronddraaiend circeltje kan omschrijven.
En bij dat afhaken ga jij vervolgens je gelijk halen, zoals ik je al zo vaak heb zien doen... :roll:
Ik denk dat er vrijwel niemand is die werkelijk bereid is voor een ideaal te sterven, er zijn genoeg die een grote mond hebben en het zeggen maar bij het daadwerkelijke moment er wel anders over denken, puur hypocriet geneuzel dus, er zullen altijd uitzonderingen zijn maar die zijn uiterst zeldzaam...

Verder gaan economische belangen vrijwel altijd voor humanistische, ethische of morele belangen. Kijk bijvoorbeeld naar MH17, luchtvaartmaatschappijen wisten dat het niet veilig was, maar toch vliegen ze er over heen, maar het economische belang is groter dan de veiligheid van de mensen, kijk bv naar het VW schandaal, VW wist dat hun auto's niet aan bepaalde eisen voldeden en slechter waren voor het milieu maar het economische belang was belangrijker, kijk bijvoorbeeld naar kinderarbeid, veel kledingmerken weten dondersgoed dat hun kleding door kinderen wordt gemaakt, maar het interesseert hun niet, het gaat om het economisch belang, kijk bijvoorbeeld naar landen die wapens leveren aan oorlogsgebieden, op de voorgrond mooie woorden dat de oorlog moet stoppen maar op de achtergrond wel wapens leveren en er grof geld aan verdienen, dit zijn zomaar wat voorbeelden en zijn talloze!

Het is 1 grote hypocriete wereld, het valt niet te veranderen, alleen maar de accepteren, je maakt je zelf echt een illusie als je denkt dat, dat ooit nog gaat veranderen....
Tja het lijkt er op dat je een kleine opening in het gesprek houdt, door te zeggen vrijwel niemand, vrijwel altijd, etc. etc.
Eerder had je het over 90% vs 10%.
Maar ja, wat je schrijft is alleen maar herhaling. Ik weet dat je dit allemaal denkt, JW.
Laat ik het dan nog een keer proberen.
Je geeft aan dat humanistische, ethische of morele belangen vrijwel altijd het onderspit delven. Dus kennelijk niet altijd. Geef dan eens een voorbeeld waar dit volgens jou niet het geval is?
Je geeft aan dat vrijwel niemand bereid is voor een ideaal te sterven. Dus kennelijk zijn er toch die daar wel toe bereid zijn. Geef eens een voorbeeld waar volgens jou iemand wel bereid was voor een ideaal te sterven? Vind je het terecht dat die zijn leven heeft opgeofferd? Heb jij een ideaal dat je dit waard zou vinden? Los van de vraag of je het zou kunnen opbrengen, puntje bij paaltje?
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

pyro schreef:
JW88 schreef: Ik kan niet van te voren zeggen wat mijn mening over jouw reden is, als ik niet weet wat jouw reden voor hoop is, dus die zal je me toch echt eerst moeten vertellen...
Voor mij is een gesprek geen standaardriedel met argumenten die al op de plank klaarliggen etcetera.
Een gesprek ontwikkelt zich, als het goed is, en ik ben deze keer het gesprek met je aangegaan omdat er herkenningspunten zijn.
Dat zie je bijv. ook aan een feit dat wat jou betreft zo de geschiedenisboeken in kan: dat Jerommel het met je eens is.

Ondanks de herkenning ben ik niet optimistisch meer, want het gesprek ontwikkelt zich niet. Ik zie steeds dezelfde dingen herhaald worden, wat ik ook terug zeg, er zit geen enkele variatie in, laat staan ontwikkeling.

Dan kun je wachten op het moment dat je gesprekspartners afhaken, zoals al vaak in het verleden is gebeurd. Dit is niet rot bedoeld van mij, ik geef alleen maar aan dat ik niet weet hoe ik het gesprek kan halen uit wat ik in mijn beleving nog het beste als een klein gesloten ronddraaiend circeltje kan omschrijven.
En bij dat afhaken ga jij vervolgens je gelijk halen, zoals ik je al zo vaak heb zien doen... :roll:
Ik denk dat er vrijwel niemand is die werkelijk bereid is voor een ideaal te sterven, er zijn genoeg die een grote mond hebben en het zeggen maar bij het daadwerkelijke moment er wel anders over denken, puur hypocriet geneuzel dus, er zullen altijd uitzonderingen zijn maar die zijn uiterst zeldzaam...

Verder gaan economische belangen vrijwel altijd voor humanistische, ethische of morele belangen. Kijk bijvoorbeeld naar MH17, luchtvaartmaatschappijen wisten dat het niet veilig was, maar toch vliegen ze er over heen, maar het economische belang is groter dan de veiligheid van de mensen, kijk bv naar het VW schandaal, VW wist dat hun auto's niet aan bepaalde eisen voldeden en slechter waren voor het milieu maar het economische belang was belangrijker, kijk bijvoorbeeld naar kinderarbeid, veel kledingmerken weten dondersgoed dat hun kleding door kinderen wordt gemaakt, maar het interesseert hun niet, het gaat om het economisch belang, kijk bijvoorbeeld naar landen die wapens leveren aan oorlogsgebieden, op de voorgrond mooie woorden dat de oorlog moet stoppen maar op de achtergrond wel wapens leveren en er grof geld aan verdienen, dit zijn zomaar wat voorbeelden en zijn talloze!

Het is 1 grote hypocriete wereld, het valt niet te veranderen, alleen maar de accepteren, je maakt je zelf echt een illusie als je denkt dat, dat ooit nog gaat veranderen....
Tja het lijkt er op dat je een kleine opening in het gesprek houdt, door te zeggen vrijwel niemand, vrijwel altijd, etc. etc.
Eerder had je het over 90% vs 10%.
Maar ja, wat je schrijft is alleen maar herhaling. Ik weet dat je dit allemaal denkt, JW.
Laat ik het dan nog een keer proberen.
Je geeft aan dat humanistische, ethische of morele belangen vrijwel altijd het onderspit delven. Dus kennelijk niet altijd. Geef dan eens een voorbeeld waar dit volgens jou niet het geval is?
Je geeft aan dat vrijwel niemand bereid is voor een ideaal te sterven. Dus kennelijk zijn er toch die daar wel toe bereid zijn. Geef eens een voorbeeld waar volgens jou iemand wel bereid was voor een ideaal te sterven? Vind je het terecht dat die zijn leven heeft opgeofferd? Heb jij een ideaal dat je dit waard zou vinden? Los van de vraag of je het zou kunnen opbrengen, puntje bij paaltje?
Jij bent het gesprek aangegaan omdat je herkenningspunten ziet, dus als je die niet ziet ga je ook geen gesprek aan? Als je iemand tegenkomt die het volledig op alle vlakken met jou oneens is en een compleet andere gedachte over het leven heeft vermijd je het gesprek? Waarom? Ik vind het juist interessant om gesprekken met die mensen aan te gaan omdat ik dan ook een compleet andere kijk om dingen meemaak.

Als je voordat het gesprek al enigszins op gang is gekomen je, je al terug trekt kun je verwachten dat ik daar wat van zeg, dat is namelijk wel heel makkelijk, waarom wil je alleen een gesprek aan gaan onder jouw voorwaarden?

Als ik compleet anders over iets denk, mag ik die mening toch verkondigen en die onderbouwen, als jij het daar vervolgens mee oneens bent dan zou je moeten aantonen waarom je dat bent, anders heeft een gesprek of discussie geen zin.

Maar wat is nou jouw reden om nog hoop te hebben op verandering, waarom doe je daar zo mysterieus over, vertel het gewoon.

Ik ken zelf geen voorbeelden van wanneer economische belangen niet de voorkeur krijgen, maar het zal ongetwijfeld een keer gebeurt zijn, wellicht kan jij met die voorbeelden aankomen.
Hetzelfde met sterven voor een ideaal, ik ken veel mensen die het beweren, maar heb nog nooit meegemaakt dat iemand het vervolgens ook deed...

Ik zou nu zeggen dat ik wel zou sterven voor mijn dierbaren, maar als dat moment komt, dan kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat ik het ook zou doen, daarom is het ook te makkelijk om dat van te voren te roepen, er zijn zoveel die dat doen. De mens is diep van binnen extreem egoïstisch, wij hebben ook een uiterste drang om te overleven ten koste van alles. Ook ben ik van mening dat bij alles wat mensen doen er een belang achter zit, het woord ''belangeloos'' bestaat dan ook niet in mijn beleving, uiteraard kan een belang positief of negatief zijn en zelfs dat is relatief...
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

Jerommel schreef:
JW88 schreef:
Jerommel schreef:Ik geloof dat ik het wel met JW88 eens ben.
Ik heb de krant net gebeld, het staat morgen op de voorpagina als nieuws van de eeuw :flower1:
:lol: :D
Wat vind je eigenlijk van de term ''schijnheilig'' zegt het niet genoeg dat er apart een term voor verzonnen is, dat ook gelovige mensen zich heel schuldig maken aan hypocrisie ondanks hun zogenaamde normen en waarden...
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door BdO »

Hoop ontbeert elke noodzaak tot een reden. Als je niet begrijpt dat hoop geen reden nodig heeft begrijp je niet wat hoop is.

De kennis van een mens is beperkt. Juist het vele niet-weten schept ruimte voor hoop. Hoop heeft niets met weten te maken, en dus ook niets met redenen. Hoop bevind zich in het domein van het niet-weten, en het daar mee omgaan - vrij belangrijk voor wezens die zo weinig weten als mensen.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

BdO schreef:Hoop ontbeert elke noodzaak tot een reden. Als je niet begrijpt dat hoop geen reden nodig heeft begrijp je niet wat hoop is.

De kennis van een mens is beperkt. Juist het vele niet-weten schept ruimte voor hoop. Hoop heeft niets met weten te maken, en dus ook niets met redenen. Hoop bevind zich in het domein van het niet-weten, en het daar mee omgaan - vrij belangrijk voor wezens die zo weinig weten als mensen.
Dat is natuurlijk onzin, er zijn genoeg mensen die een reden voor hoop hebben, dat is niet iets wat je zomaar hebt zonder enige verklaring...
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door BdO »

JW88 schreef:
BdO schreef:Hoop ontbeert elke noodzaak tot een reden. Als je niet begrijpt dat hoop geen reden nodig heeft begrijp je niet wat hoop is.

De kennis van een mens is beperkt. Juist het vele niet-weten schept ruimte voor hoop. Hoop heeft niets met weten te maken, en dus ook niets met redenen. Hoop bevind zich in het domein van het niet-weten, en het daar mee omgaan - vrij belangrijk voor wezens die zo weinig weten als mensen.
Dat is natuurlijk onzin, er zijn genoeg mensen die een reden voor hoop hebben, dat is niet iets wat je zomaar hebt zonder enige verklaring...
Bovenstaande reactie is samen te vatten als "nietus" en ook niet meer dan dat, want elk argument ontbreekt. Maar goed, op basis van je reactie constateer ik dat je niet begrijpt wat hoop is. Verder verhaspel je de begrippen "reden" en "verklaring".
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

BdO schreef:
JW88 schreef:
BdO schreef:Hoop ontbeert elke noodzaak tot een reden. Als je niet begrijpt dat hoop geen reden nodig heeft begrijp je niet wat hoop is.

De kennis van een mens is beperkt. Juist het vele niet-weten schept ruimte voor hoop. Hoop heeft niets met weten te maken, en dus ook niets met redenen. Hoop bevind zich in het domein van het niet-weten, en het daar mee omgaan - vrij belangrijk voor wezens die zo weinig weten als mensen.
Dat is natuurlijk onzin, er zijn genoeg mensen die een reden voor hoop hebben, dat is niet iets wat je zomaar hebt zonder enige verklaring...
Bovenstaande reactie is samen te vatten als "nietus" en ook niet meer dan dat, want elk argument ontbreekt. Maar goed, op basis van je reactie constateer ik dat je niet begrijpt wat hoop is. Verder verhaspel je de begrippen "reden" en "verklaring".
Als ik de hoop heb dat de zon morgen gaat schijnen dan kan mijn reden zijn dat het al een week mooi weer is.
Als ik de hoop heb dat het Nederlands elftal wereldkampioen gaat worden dan kan reden zijn dat ik dat baseer op dat ze de eerste wedstrijden heel goed hebben gespeeld.
Als ik de hoop heb om ooit nog manager van een bedrijf te worden dan kan mijn reden zijn dat ik weet dat ik er alles aan zal doen om dat te realiseren.
Als ik deze maand met mijn bedrijf hoop op een goede omzet, dan kan de reden zijn dat vorig jaar oktober ook een hele goede maand was
etc etc etc.....

Maar aangezien jij het allemaal zo goed weet, wat is ''hoop'' vertel het me eens BdO...
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Tin »

JW88 schreef: Het is 1 grote hypocriete wereld, het valt niet te veranderen, alleen maar de accepteren, je maakt je zelf echt een illusie als je denkt dat, dat ooit nog gaat veranderen....
Komt uit een ander topic, maar past precies hier.
Waarom eigenlijk zo de nadruk dat het nooit veranderen zal?
Ik bedoel: speelt het enige rol, is het van enige relevantie in de vraag wat ik doe met de hypocrisie in mezelf?
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.