De hypocrisie van de wereld

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

Tin schreef:
JW88 schreef:
Ach ja, dat je nu alles aan het ridiculiseren bent zegt genoeg, gewoon een uitvlucht omdat je geen zinnige antwoorden kan verzinnen,
Het lijkt zo langzamaarhand wel of een antwoord alleen zinnig is wanneer het jóúw antwoord is, en anders zijn het uitvluchten.
Dat is toch geen gesprek?
wederom teleurstellend....
Als iets teleurstellend is, verwacht er dus iets anders van.
wat verwacht je dan?
maar ik ben het zo langzamerhand wel gewend dat als het gelovige mensen hier iets te moeilijk wordt
In welke zin noem je mij een gelovig mens?
En wat is mij te moeilijk? Ja, heel veel hoor, maar jou gedachtengangen zijn wel te volgen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben.
ze of mijn vragen en argumenten compleet negeren of selectief reageren, of maar gaan ridiculiseren, maar concreet antwoord geven op vragen is er niet bij...
Misschien doe je niet zo veel met de antwoorden, zou dat geen mogelijkheid zijn?

Ik kan hier zo 10 vragen stellen die religie gerelateerd zijn waarop ik geen concreet antwoord krijg. Als je dan geen antwoord weet is dat niet erg, maar er wordt dan ook niet gezegd ''ik weet het niet'' , misschien had je dat beter kunnen zeggen in je commentaar, gewoon heel simpel, ik weet het niet JW....
JW, ik weet echt niet hoe ik hier op moet antwoorden.
Ik geef de antwoorden die ik zinnig vind en probeer de veschillende kanten van iets te belichten.
Natuurlijk zijn op allerlei religieuze vragen geen concrete antwoorden mogelijk.
Dus die antwoorden kun je niet verwachten.
Relgie is toch bij uitstek iets dat het concrete ontstijgt?
Of heb ik nu weer niet het goede antwoord aangekruist?
Ik weet het het niet, JW.
Je moet nu niet opeens de vermoorde onschuld gaan spelen, je zit mijn vorige comment toch te ridiculiseren of niet dan? Je kunt dan beter je tijd steken in het geven van een inhoudelijk antwoord, want zo voeg je niks toe...

Het heeft helemaal niks te maken met of het ''mijn antwoord'' is het heeft er mee te maken dat ik graag ''een'' antwoord wil op mijn vraag en niet het ontwijken van mijn vraag of het negeren daarvan, als ik jou vraag hoe laat het is en jij geeft als antwoord ''het is zaterdag'' dan heb ik daar niks aan, ik wil niet weten wat voor dag het is, maar hoe laat het is, mijn vraag over hoe laat het is kan onmogelijk tot het antwoord leiden dat het woensdag is, dat is dus gewoon het ontwijken van de vraag.

Ben jij dan geen gelovig mens?

Ik krijg vrijwel nooit concrete antwoorden op mijn vragen omdat die vragen heel vaak niet in het straatje van de gelovige passen en ze dan maar die vragen uit de weg gaan of een compleet ander antwoord geven, het is wat dat aangaat net de politiek, gelovigen en politici zijn op dat vlak goed met elkaar te vergelijken.

Jij zegt ''Natuurlijk zijn op allerlei religieuze vragen geen concrete antwoorden mogelijk'', geef dan gewoon als antwoord ''ik weet het niet'' , en dan heb ik het niet over nu maar over het algemeen voor alle gelovigen op dit forum, maar dat gebeurt vrijwel nooit.

Ik kan je op alle vragen een concreet antwoord geven en als ik geen antwoord weet zeg ik gewoon dat ik het niet weet, is dat nou werkelijk zo moeilijk? Als ik dat kan waarom kunnen gelovigen dat niet?
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Tin »

JW88 schreef:
Je moet nu niet opeens de vermoorde onschuld gaan spelen, je zit mijn vorige comment toch te ridiculiseren of niet dan? Je kunt dan beter je tijd steken in het geven van een inhoudelijk antwoord, want zo voeg je niks toe...

Het heeft helemaal niks te maken met of het ''mijn antwoord'' is het heeft er mee te maken dat ik graag ''een'' antwoord wil op mijn vraag en niet het ontwijken van mijn vraag of het negeren daarvan, als ik jou vraag hoe laat het is en jij geeft als antwoord ''het is zaterdag'' dan heb ik daar niks aan, ik wil niet weten wat voor dag het is, maar hoe laat het is, mijn vraag over hoe laat het is kan onmogelijk tot het antwoord leiden dat het woensdag is, dat is dus gewoon het ontwijken van de vraag.
Goed, concreet antwoord: ik vind dat je nogal eens vindt dat mensen niet op je ingaan, terwijl ik zelf vind dat je vaak niet op hun ingaat.

Ben jij dan geen gelovig mens?
Wat een "gelovig mens" is een stuk minder duidelijk dan wat "zaterdag" is.
Ik weet echter dat je niet van uitgebreide antwoorden houdt.
Dus krijg je een kort antwoord: Nee, dat ben ik niet.


Ik krijg vrijwel nooit concrete antwoorden op mijn vragen omdat die vragen heel vaak niet in het straatje van de gelovige passen en ze dan maar die vragen uit de weg gaan of een compleet ander antwoord geven, het is wat dat aangaat net de politiek, gelovigen en politici zijn op dat vlak goed met elkaar te vergelijken.

Jij zegt ''Natuurlijk zijn op allerlei religieuze vragen geen concrete antwoorden mogelijk'', geef dan gewoon als antwoord ''ik weet het niet'' , en dan heb ik het niet over nu maar over het algemeen voor alle gelovigen op dit forum, maar dat gebeurt vrijwel nooit.

Ik kan je op alle vragen een concreet antwoord geven en als ik geen antwoord weet zeg ik gewoon dat ik het niet weet, is dat nou werkelijk zo moeilijk? Als ik dat kan waarom kunnen gelovigen dat niet?
Er zullen veel gevallen zijn waarin ik dit best met je eens ben.
Maar sta jij open voor iets dat buiten je straatje past?
Eigenlijk heb ik het idee dat ik veel vaker zal zeggen "ik weet het niet" dan jij.
Een forum als dit maakt het echter wel interessanter de zaken die men niet weet in te vullen met potientiële mogelijkheden. Wanneer men die allen slechts wegveegt, zegt men wèl te weten, en hebben we niks meer om over te praten.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door JW88 »

Tin schreef:
JW88 schreef:
Je moet nu niet opeens de vermoorde onschuld gaan spelen, je zit mijn vorige comment toch te ridiculiseren of niet dan? Je kunt dan beter je tijd steken in het geven van een inhoudelijk antwoord, want zo voeg je niks toe...

Het heeft helemaal niks te maken met of het ''mijn antwoord'' is het heeft er mee te maken dat ik graag ''een'' antwoord wil op mijn vraag en niet het ontwijken van mijn vraag of het negeren daarvan, als ik jou vraag hoe laat het is en jij geeft als antwoord ''het is zaterdag'' dan heb ik daar niks aan, ik wil niet weten wat voor dag het is, maar hoe laat het is, mijn vraag over hoe laat het is kan onmogelijk tot het antwoord leiden dat het woensdag is, dat is dus gewoon het ontwijken van de vraag.
Goed, concreet antwoord: ik vind dat je nogal eens vindt dat mensen niet op je ingaan, terwijl ik zelf vind dat je vaak niet op hun ingaat.

Ben jij dan geen gelovig mens?
Wat een "gelovig mens" is een stuk minder duidelijk dan wat "zaterdag" is.
Ik weet echter dat je niet van uitgebreide antwoorden houdt.
Dus krijg je een kort antwoord: Nee, dat ben ik niet.


Ik krijg vrijwel nooit concrete antwoorden op mijn vragen omdat die vragen heel vaak niet in het straatje van de gelovige passen en ze dan maar die vragen uit de weg gaan of een compleet ander antwoord geven, het is wat dat aangaat net de politiek, gelovigen en politici zijn op dat vlak goed met elkaar te vergelijken.

Jij zegt ''Natuurlijk zijn op allerlei religieuze vragen geen concrete antwoorden mogelijk'', geef dan gewoon als antwoord ''ik weet het niet'' , en dan heb ik het niet over nu maar over het algemeen voor alle gelovigen op dit forum, maar dat gebeurt vrijwel nooit.

Ik kan je op alle vragen een concreet antwoord geven en als ik geen antwoord weet zeg ik gewoon dat ik het niet weet, is dat nou werkelijk zo moeilijk? Als ik dat kan waarom kunnen gelovigen dat niet?
Er zullen veel gevallen zijn waarin ik dit best met je eens ben.
Maar sta jij open voor iets dat buiten je straatje past?
Eigenlijk heb ik het idee dat ik veel vaker zal zeggen "ik weet het niet" dan jij.
Een forum als dit maakt het echter wel interessanter de zaken die men niet weet in te vullen met potientiële mogelijkheden. Wanneer men die allen slechts wegveegt, zegt men wèl te weten, en hebben we niks meer om over te praten.
Dan lees jij toch echt niet goed als je dat vindt....

De definitie van een gelovig mens is niet zo moeilijk hoor, iemand die in God of een soort van God gelooft.

Als iemand mijn met rationele en concrete argumenten en bewijzen kan overtuigen dat er iets is buiten mijn straatje sta ik daar zeker voor open, echter lukt een gelovige dat nooit, aangezien geloof verre van rationeel is en geen enkele concrete bewijzen kent.

Kijk en nu maak je een denkfout bij je volgende zin, jij zegt: ''Een forum als dit maakt het echter wel interessanter de zaken die men niet weet in te vullen met potientiële mogelijkheden.'' Ehmm NEE! want er zijn nou eenmaal verschillende vragen waar simpelweg nog geen antwoord op is, maar dat kunnen gelovigen niet accepteren, dus vullen ze het maar in met een almachtige God of is vergelijkbaars, want een antwoord is nog altijd beter dan geen antwoord, oftewel God van de gaten....
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Rechtuit »

Tin schreef:
JW88 schreef: Het is 1 grote hypocriete wereld, het valt niet te veranderen, alleen maar de accepteren, je maakt je zelf echt een illusie als je denkt dat, dat ooit nog gaat veranderen....
Komt uit een ander topic, maar past precies hier.
Waarom eigenlijk zo de nadruk dat het nooit veranderen zal?
Ik bedoel: speelt het enige rol, is het van enige relevantie in de vraag wat ik doe met de hypocrisie in mezelf?
Alles zal veranderen als de mens bij zichzelf de crimineel ziet,maar ook dat zal nooit gebeuren de meeste mensen vinden zich zelf fantastisch,maar goed het eerste beste dier is betrouwbaarder. :evil: :evil: :evil:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Allie
Berichten: 1458
Lid geworden op: 26 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Allie »

Ik snap niet waar dit over gaat. jw88 is atheist, gelooft in de complete evolutietheorie en maakt zich er druk over dat mensen zijn die zichzelf verrijken over andermans rug. Ik verwijs graag naar mijn topic, "hoe atheïsten morele gedachten lenen uit het christendom". :flower1: Dit is echt een schoolvoorbeeld van "lenen".
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Dirk »

JW88 schreef:Zijn er nou echt nog mensen die een schoon geweten hebben.....
Nee, en daarom hebben we Jezus zo hard nodig!
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door callista »

Dirk schreef:
JW88 schreef:Zijn er nou echt nog mensen die een schoon geweten hebben.....
Nee, en daarom hebben we Jezus zo hard nodig!
Ik ken gelukkig genoeg mensen met een schoon en eerlijk geweten.....die zichzelf nog recht in de spiegel durven aankijken, zonder zich te schamen.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:
Tin schreef:
JW88 schreef: Het is 1 grote hypocriete wereld, het valt niet te veranderen, alleen maar de accepteren, je maakt je zelf echt een illusie als je denkt dat, dat ooit nog gaat veranderen....
Komt uit een ander topic, maar past precies hier.
Waarom eigenlijk zo de nadruk dat het nooit veranderen zal?
Ik bedoel: speelt het enige rol, is het van enige relevantie in de vraag wat ik doe met de hypocrisie in mezelf?
Alles zal veranderen als de mens bij zichzelf de crimineel ziet,maar ook dat zal nooit gebeuren de meeste mensen vinden zich zelf fantastisch,maar goed het eerste beste dier is betrouwbaarder. :evil: :evil: :evil:
Precies. De meeste mensen vinden zichzelf inderdaad fantastisch. Veel beter dan de ander, veel correcter ook. 8-) :clown:
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Anja (oud account) »

Dirk schreef:
JW88 schreef:Zijn er nou echt nog mensen die een schoon geweten hebben.....
Nee, en daarom hebben we Jezus zo hard nodig!
Ja, maar dit is LB. Ofschoon mensen die echt aan levensbeschouwing doen, niet alleen in den brede, maar ook in de diepte, uiteindelijk ooit een keer tot die conclusie zullen komen. ;)
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:
Dirk schreef:
JW88 schreef:Zijn er nou echt nog mensen die een schoon geweten hebben.....
Nee, en daarom hebben we Jezus zo hard nodig!
Ik ken gelukkig genoeg mensen met een schoon en eerlijk geweten.....die zichzelf nog recht in de spiegel durven aankijken, zonder zich te schamen.
Mensen kunnen rechtvaardig zijn zonder onder scheid maar dit is wat anders;het geweten klaagt altijd aan tot het foute weg gedaan zal zijn.Vergeving noemen ze dat.

Maar ook in deze wie zonder zonden is werpe de eerste steen :arrow: :arrow: :|
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Zolderworm »

Rechtuit schreef:
callista schreef:
Dirk schreef:
JW88 schreef:Zijn er nou echt nog mensen die een schoon geweten hebben.....
Nee, en daarom hebben we Jezus zo hard nodig!
Ik ken gelukkig genoeg mensen met een schoon en eerlijk geweten... die zichzelf nog recht in de spiegel durven aankijken, zonder zich te schamen.
Mensen kunnen rechtvaardig zijn zonder onderscheid. Maar dit is wat anders; het geweten klaagt altijd aan tot het foute weggedaan zal zijn. Vergeving noemen ze dat.

Maar ook in deze wie zonder zonden is werpe de eerste steen :arrow: :arrow: :|
Het probleem is juist dat er zoveel mensen zijn bij wie het geweten niet aanklaagt waar het wel zou moeten aanklagen. Komt bij dat de inhoud van het geweten is ingegoten door de ouders in de vroege jeugd, en dat de gewetensinhoud bij de mensen op Aarde nogal verschillend is.
Only dead fish go with the flow
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Rechtuit »

Anja schreef:
Dirk schreef:
JW88 schreef:Zijn er nou echt nog mensen die een schoon geweten hebben.....
Nee, en daarom hebben we Jezus zo hard nodig!
Ja, maar dit is LB. Ofschoon mensen die echt aan levensbeschouwing doen, niet alleen in den brede, maar ook in de diepte, uiteindelijk ooit een keer tot die conclusie zullen komen. ;)
Je hebt er bij nooit--- het dat zijn de morosofen die je ook hier aantreft maar daar van afgezien de meesten van de normale mensen komen tot de conclusie. :)
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Anja (oud account) »

Zolderworm schreef:
Rechtuit schreef:
callista schreef:
Dirk schreef:
Nee, en daarom hebben we Jezus zo hard nodig!
Ik ken gelukkig genoeg mensen met een schoon en eerlijk geweten... die zichzelf nog recht in de spiegel durven aankijken, zonder zich te schamen.
Mensen kunnen rechtvaardig zijn zonder onderscheid. Maar dit is wat anders; het geweten klaagt altijd aan tot het foute weggedaan zal zijn. Vergeving noemen ze dat.

Maar ook in deze wie zonder zonden is werpe de eerste steen :arrow: :arrow: :|
Het probleem is juist dat er zoveel mensen zijn bij wie het geweten niet aanklaagt waar het wel zou moeten aanklagen. Komt bij dat de inhoud van het geweten is ingegoten door de ouders in de vroege jeugd, en dat de gewetensinhoud bij de mensen op Aarde nogal verschillend is.
Nee hoor.Dit is wat men denkt, omdat men niet tot de diepere lagen van (zelf)kennis wenst door te dringen bij leven, en dus ook niet luistert naar de signalen die iedereen meer dan voldoende krijgt in het leven. Zo iemand blijft aan de oppervlakte van zijn bewustzijn, zolang ie dat kan. God werkt in het leven van ieder mens, maar wie merkt het op.

Voor ieder mens is geloof bereikbaar. Aan ieder mens wordt het geschonken, die oprecht God wil vinden. Dat kan véél sneller/eerder dan men denkt.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Zolderworm »

Anja schreef:
Zolderworm schreef:
Rechtuit schreef:
callista schreef: Ik ken gelukkig genoeg mensen met een schoon en eerlijk geweten... die zichzelf nog recht in de spiegel durven aankijken, zonder zich te schamen.
Mensen kunnen rechtvaardig zijn zonder onderscheid. Maar dit is wat anders; het geweten klaagt altijd aan tot het foute weggedaan zal zijn. Vergeving noemen ze dat.

Maar ook in deze wie zonder zonden is werpe de eerste steen :arrow: :arrow: :|
Het probleem is juist dat er zoveel mensen zijn bij wie het geweten niet aanklaagt waar het wel zou moeten aanklagen. Komt bij dat de inhoud van het geweten is ingegoten door de ouders in de vroege jeugd, en dat de gewetensinhoud bij de mensen op Aarde nogal verschillend is.
Nee hoor.Dit is wat men denkt, omdat men niet tot de diepere lagen van (zelf)kennis wenst door te dringen bij leven, en dus ook niet luistert naar de signalen die iedereen meer dan voldoende krijgt in het leven. Zo iemand blijft aan de oppervlakte van zijn bewustzijn, zolang ie dat kan. God werkt in het leven van ieder mens, maar wie merkt het op.

Voor ieder mens is geloof bereikbaar. Aan ieder mens wordt het geschonken, die oprecht God wil vinden. Dat kan véél sneller/eerder dan men denkt.
Je hebt, volgens mij (en dit is mijn laatste bericht vandaag, want het weekend begint) een geweten dat feitelijk een natuurfunctie is en die in het ego, met name het onbewuste, zetelt, en die een functie van de hersenen is (met een dimensie naar de astrale wereld), en een geweten dat gebaseerd is op de werkelijkheid buiten het ego (bovenmentaal en supramentaal), dat feitelijk helemaal geen geweten is, maar simpelweg het ervaren van de waarheid en daarnaar handelen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Anja (oud account) »

Zolderworm schreef:
Anja schreef:
Zolderworm schreef:
Rechtuit schreef: Mensen kunnen rechtvaardig zijn zonder onderscheid. Maar dit is wat anders; het geweten klaagt altijd aan tot het foute weggedaan zal zijn. Vergeving noemen ze dat.

Maar ook in deze wie zonder zonden is werpe de eerste steen :arrow: :arrow: :|
Het probleem is juist dat er zoveel mensen zijn bij wie het geweten niet aanklaagt waar het wel zou moeten aanklagen. Komt bij dat de inhoud van het geweten is ingegoten door de ouders in de vroege jeugd, en dat de gewetensinhoud bij de mensen op Aarde nogal verschillend is.
Nee hoor.Dit is wat men denkt, omdat men niet tot de diepere lagen van (zelf)kennis wenst door te dringen bij leven, en dus ook niet luistert naar de signalen die iedereen meer dan voldoende krijgt in het leven. Zo iemand blijft aan de oppervlakte van zijn bewustzijn, zolang ie dat kan. God werkt in het leven van ieder mens, maar wie merkt het op.

Voor ieder mens is geloof bereikbaar. Aan ieder mens wordt het geschonken, die oprecht God wil vinden. Dat kan véél sneller/eerder dan men denkt.
Je hebt, volgens mij (en dit is mijn laatste bericht vandaag, want het weekend begint) een geweten dat feitelijk een natuurfunctie is en die in het ego, met name het onbewuste, zetelt, en die een functie van de hersenen is (met een dimensie naar de astrale wereld), en een geweten dat gebaseerd is op de werkelijkheid buiten het ego (bovenmentaal en supramentaal), dat feitelijk helemaal geen geweten is, maar simpelweg het ervaren van de waarheid en daarnaar handelen.
Mee eens. Alleen dat zijn geen twee gescheiden grootheden. Je ego is goddelijk, het is je ikkigheid, wat je bent.(en het is ook wat voortbestaat na de dood). Alleen voordat God het kan vullen, vullen mensen het met van alles wat ze niet zijn en presenteren dat als hun ikkigheid. Iemand met een sterk ego (bewustzijn van het ware zelf) hoeft dat niet te manifesteren. Het zijn juist de zwakke ego's die dat doen. De term ego wordt zeer algemeen helemaal verkeerd gebruikt. Die scheiding die jij noemt (want dat is het in feite, het is 1 geweten, alleen de helft hebben we afgesloten toen we ons van God afkeerden, als een sluier, een muur) is ten diepste een illusie. Als die scheiding werkelijk wordt opgeheven (dat kun je namelijk niet zelf, je kunt wel tot de muur gaan, zover komen de meeste mensen zelfs niet) dan heb je Jezus nodig. Jezus Christus. Als je voor die muur staat, zit er als het ware een deur in.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Harry
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2016, 13:36
Man/Vrouw: M

Re: De hypocrisie van de wereld

Bericht door Harry »

@Anja
Zou je "ego" eens goed willen uitleggen? Is dit hetzelfde als anderen de ziel noemen? Ik denk niet dat ik je helemaal begrijp. "Wat je bent, je ikkigheid", schrijf je. Maar dat is nogal wat. Wat van je 'ikkigheid' behoort tot ego en wat niet?
Dat de mens hypocriet kan zijn ben ik met iedereen eens. Ik doe er soms net zo hard aan mee. Hoewel ik ook een andere kant (eerlijk en oprecht) heb. Te hopen is dat ik de weegschaal in balans kan houden.
Valid criticism does you a favor.
Carl Sagan