Welkom Heilige Geest

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Welkom Heilige Geest

Bericht door Dirk »

In 'Welkom Heilige Geest' vertelt Benny Hinn hoe je het werk van de Heilige Geest kunt ervaren in je leven.

In zijn boek komen tal van mensen aan bod, die door de werking van de Geest totaal veranderd zijn. De getuigenissen zijn opbouwend en bemoedigend, en mede daarom is dit boek een aanrader. Als er animo is, kan dit boek hier besproken worden. Wie dit boek heeft gelezen is natuurlijk vrij een bijdrage te plaatsen!

https://www.youtube.com/watch?v=BB1JK0R ... pi&index=3
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door callista »

Benny Hinn??? :shock:

https://staatgeschreven.nl/2012/07/30/p ... therlands/

Veel lees- en kijkplezier...
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door Dirk »

callista schreef:Benny Hinn??? :shock:
Heb je het boek gelezen?

Heb je Benny Hinn wel eens ontmoet?

Graag hier dan beperken tot de bespreking van zijn boek. Alvast bedankt.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door Jerommel »

Dirk, Dirk, Dirk....

Hoe kan je nou toch iets in Hinn zien?
Hoe kan dat nou?

Negeer je dan de broeders die m.b.t. hem aan de bel trekken, en ons laten zien dat hij een massa-hypnotiseur is?
Wil je dan niet weten waarom mensen hem en zijn versie van het geloof afwijzen?

Kerel, gebruik je kritische blik toch ook eens op je eigen overtuigingen en tendensen.
Op deze manier ben je zelf je eigen maatstaf, en DUS ga je in de fout.

En nu heb ik het weer gedaan natuurlijk....
Maar laat je me een keuze?
Nee, niet echt.

Als er één een welvaarts-'profeet' is, is hij het wel.
Uiteraard gaat het dan om zijn eigen welvaart....

Nou, schiet me maar lek dan...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door Jerommel »

callista schreef:Benny Hinn??? :shock:

https://staatgeschreven.nl/2012/07/30/p ... therlands/

Veel lees- en kijkplezier...
Leuke kop:
"Genezingsmiljonair Benny Hinn komt naar Nederland"
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door callista »

Welkom Heilige Geest.....
Benny Hinn roept luid de HG op en raakt mensen aan, die dan onmiddellijk in de geest vallen.

Hier nog een video om een indruk te krijgen wat de Heilige Geest allemaal vermag.....
Zijn pak is volgens mij van Armani....

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... eest.dhtml

en nog eentje

https://www.youtube.com/watch?v=7pf-XUe_z-8

Zo komen we een beetje meer te weten over de auteur van dit boek....
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door Dirk »

Jerommel schreef:Nou, schiet me maar lek dan...
Nee Jerommel, dat ga ik niet doen. Wat mij betreft gaan we de inhoudelijke discussie aan, zonder de filmpjes. Laten we de laster-filmpjes en de promotie-filmpjes achterwege laten, en gewoon eens toetsen. Goed?
Jerommel schreef:Hoe kan je nou toch iets in Hinn zien? Hoe kan dat nou?
Voorop gesteld, Jerommel: Ik ben een Jezus-fan en geen Hinn-fan. Desondanks zijn er mensen die een missie hebben of een Gave ontvangen hebben. Deze mensen zijn verre van perfect. Geen enkel mens is perfect. Hinn ook niet. Ik zie door Hinn, als werktuig, wel grote dingen gebeuren. Er gebeuren feitelijk wonderen en er vinden wonderbaarlijke genezingen plaats. Daar kan niemand om heen!
Jerommel schreef:Negeer je dan de broeders die m.b.t. hem aan de bel trekken, en ons laten zien dat hij een massa-hypnotiseur is?
Nee, zeker niet! Daarom wil ik ook de discussie met je aan gaan, maar op een eerlijke en open manier. Personen die hier komen om te lasteren negeer ik. Ik wil een open en eerlijke en vooral onbevooroordeelde discussie aangaan. Dus, dat betekent dat we beiden afstand moeten doen van vooronderstellingen.
Jerommel schreef:Wil je dan niet weten waarom mensen hem en zijn versie van het geloof afwijzen?
Ik ben in de eerste plaats benieuwd naar jouw argumenten. Waarom wijs jij zijn versie van het geloof af? En, hoe ver ga je daarin? Denk je dat Hinn een werktuig van de duivel is? Of is hij een Christen die afgedwaald is? Of is hij helemaal geen Christen, dus een dwaalleraar? Of is hij een Christen die door HEM wordt ingezet, maar die net zoals vele anderen fouten heeft?
Jerommel schreef:Als er één een welvaarts-'profeet' is, is hij het wel. Uiteraard gaat het dan om zijn eigen welvaart....
Je weet dat ik een anti-armoede-evangelie-aanhanger ben. Welvaart is geen doel, het kan wel een gevolg zijn. Of het zijn eigen welvaart is, betwijfel ik. Maar, ik ben oprecht benieuwd naar je inhoudelijke bezwaren. En, bespaar me alsjeblieft negatieve filmpjes en sites, Jerommel! Ik ben benieuwd naar jouw visie!
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door Wilsophie »

Je kunt je afvragen of een boekbespreking zinvol is als niemand het boek heeft gelezen. Bij elke boekbespreking neigt het meer naar een "auteurbespreking". Ik denk dat een boekbespreking door degene die het boek wil bespreken in grote lijnen aangeeft waar het boek over gaat en uitlegt waarom hij het een goed boek vindt, of juist niet en dan kan iedereen er kennis van nemen.
Nu verzanden de laatste boekbesprekingen in discussies over de auteurs die toevalligerwijze op internet worden neergezet als zeer omstreden.
Dus met Jerommel geen discussie aangaan over de persoon van Benny Hinn want Jerommel kent het boek niet.
Dirk schreef:Denk je dat Hinn een werktuig van de duivel is? Of is hij een Christen die afgedwaald is? Of is hij helemaal geen Christen, dus een dwaalleraar? Of is hij een Christen die door HEM wordt ingezet, maar die net zoals vele anderen fouten heeft?
Dit soort vragen horen m.i. allemaal niet thuis in een boekbespreking, het lokt dingen uit waarvan altijd de "verkeerde" persoon de klos is met waarschuwingen e.d
Dirk schreef: weet dat ik een anti-armoede-evangelie-aanhanger ben. Welvaart is geen doel, het kan wel een gevolg zijn. Of het zijn eigen welvaart is, betwijfel ik. Maar, ik ben oprecht benieuwd naar je inhoudelijke bezwaren. En, bespaar me alsjeblieft negatieve filmpjes en sites, Jerommel! Ik ben benieuwd naar jouw visie!
Ook deze vraag doet niet terzake en wordt eigenlijk al voorgeprogrammeerd met voorwaarden. Het gaat niet om waar Dirk een aanhanger van is, het gaat om EEN BOEK!
Dirk schreef:Personen die hier komen om te lasteren negeer ik. Ik wil een open en eerlijke en vooral onbevooroordeelde discussie aangaan. Dus, dat betekent dat we beiden afstand moeten doen van vooronderstellingen.

Ook deze beschuldigingen zetten al op voorhand een ruzietoon neer en er is inmiddels geen sprake meer van een open eerlijke en onbevooroordeelde discussie, omdat de gesprekspartners onder druk worden gezet en hoezo afstand nemen van voorveronderstellingen? Het gaat toch om een boek?
Als dit aangestuurd zou worden vanaf het begin dan is sluiting van topics niet nodig. Het gaat om een boek en niet om de auteur anders moet je een topic openen over resp. Benny Hinn en Derek Prince, dat is pas eerlijk, want nu wordt de titel van een boek gebruikt om eigenlijk een omstreden meneer te promoten. Dat hoort niet thuis in een boekbespreking als ik zo de forumregel hieromtrent lees.
In de boekbespreking van "zegen en vloek" geldt hetzelfde.
Gebruikersavatar
Alloniempje
Berichten: 512
Lid geworden op: 31 mei 2015, 13:36
Man/Vrouw: V

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door Alloniempje »

Hear hear....
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door BdO »

Wilsophie schreef:Je kunt je afvragen of een boekbespreking zinvol is als niemand het boek heeft gelezen.
Ik denk dat een boekbespreking in veruit de meeste gevallen slechts lukt op basis van de samenvatting die de topicstarter er van geeft. Bij mijn laatste boek heb ik geen samenvatting er bij gegeven, omdat ik het zelf nog niet eens gelezen heb. Dirk heeft dat ook niet echt gedaan, en daarmee wordt het lastig, dan kunnen echt alleen mensen meepraten die het boek gelezen hebben, maar Dirk geeft ook aan dat dit zijn bedoeling is. Ik denk dat deze boekentopics vaak ook meer zijn bedoeld om een soort boekentip te geven, en dat er een enkele keer pas in tweede instantie ook een boekbespreking op gang kan komen. Als dat niet gebeurt is dat op zich niet erg.

Ik denk wel dat het goed is om niet te veel de auteur te bespreken, maar slechts diens visie voor zover in het boek vastgelegd.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door Wilsophie »

Alloniempje schreef:Hear hear....
Het heeft geen zin, mijn post komt niet over. I rest my case. :?
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door Wilsophie »

callista schreef:Welkom Heilige Geest.....
Benny Hinn roept luid de HG op en raakt mensen aan, die dan onmiddellijk in de geest vallen.

Hier nog een video om een indruk te krijgen wat de Heilige Geest allemaal vermag.....
Zijn pak is volgens mij van Armani....

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... eest.dhtml

en nog eentje

https://www.youtube.com/watch?v=7pf-XUe_z-8

Zo komen we een beetje meer te weten over de auteur van dit boek....
Nou ja....als dat de bedoeling is dan heb ik nog wel wat informatie heur... :w

http://www.rejoicenow.nl/page/kritiek-op-benny-hinn-

Kort citaat:
Niet iedereen mag op het podium komen. Op tv zie je alleen de gelukkigen die op het podium mogen komen. De mensen worden gescreend. Voordat ze op het podium mogen komen wordt hen gevraagd waarvan ze genezen willen worden of zijn, en of ze iets kunnen laten zien, bijvoorbeeld bij een genezing van reuma dat men dan weer de arm omhoog kan doen. Mensen die nog klachten hebben die zichtbaar zijn mogen niet naar voren. De genezingen zijn bijzonder controversieel. Bewijzen zijn er niet, wel vind je op internet verklaringen van mensen die diep teleurgesteld zijn, en zogenaamd genezen mensen die helemaal niet genezen zijn.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door Wilsophie »

Internet schreef:Tijdens de crusades worden collectes gehouden. Grote witte emmers gaan de mensen langs. Men kan er geld in doen, maar er kan ook een briefje worden ingevuld waarop staat ”Ja pastor Benny, ik sta achter u.” en vervolgens kunt u kiezen uit de bedragen $10.000; $5000; $2000; $1000; en als laatste $500. Bij de aankondiging zegt Benny Hinn: “Alleen zij die hebben gegeven aan Gods woord zullen worden gespaard, u kunt met creditcard betalen.” (zie video)

Ook roept hij u op om gul te geven zodat hij de wereld over kan gaan om zogenaamde ‘crusades’ te houden. Als u genoeg geeft dan komt uw naam aan de binnenkant van zijn privéjet en zal hij dus iedere reis voor u bidden. Betaalt u minder, dan mag uw naam op een bordje aan de muur in de studio.

Heb je eenmaal gedoneerd aan Benny Hinn Ministry dan wordt je overspoeld met brieven waarin een bepaalde zalving wordt beloofd als u geld overmaakt. Zo was er een brief waarin werd beloofd dat als u de gebedskaart terug zou sturen (uiteraard met een donatie) er een twaalf maanden voorspoedzalving zal zijn. Benny Hinn zou dan de gebedskaart persoonlijk zalven met olie en een team zou voor u bidden. (zie video)
Ik begrijp steeds beter hoe mijn aanwezigheid in dit soort topics als ongewenst wordt geacht, maar ik vind de tendens op een Christelijk forum heel zorgelijk. Ik zou op dit forum eerder kritiek op deze mannen verwachten dan support en het spijt me ook dat deze griezelige mannen zoveel aandacht krijgen, via de slimme vondst van een boekbespreking.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door Wilsophie »

Dirk schreef:In 'Welkom Heilige Geest' vertelt Benny Hinn hoe je het werk van de Heilige Geest kunt ervaren in je leven.

In zijn boek komen tal van mensen aan bod, die door de werking van de Geest totaal veranderd zijn. De getuigenissen zijn opbouwend en bemoedigend, en mede daarom is dit boek een aanrader. Als er animo is, kan dit boek hier besproken worden. Wie dit boek heeft gelezen is natuurlijk vrij een bijdrage te plaatsen!

https://www.youtube.com/watch?v=BB1JK0R ... pi&index=3
Wat wil je met dit filmpje zeggen Dirk. Het gaat hier toch over zijn boek?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door callista »

:D
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door Jerommel »

BdO schreef:
Wilsophie schreef:Je kunt je afvragen of een boekbespreking zinvol is als niemand het boek heeft gelezen.
Ik denk dat een boekbespreking in veruit de meeste gevallen slechts lukt op basis van de samenvatting die de topicstarter er van geeft. Bij mijn laatste boek heb ik geen samenvatting er bij gegeven, omdat ik het zelf nog niet eens gelezen heb. Dirk heeft dat ook niet echt gedaan, en daarmee wordt het lastig, dan kunnen echt alleen mensen meepraten die het boek gelezen hebben, maar Dirk geeft ook aan dat dit zijn bedoeling is. Ik denk dat deze boekentopics vaak ook meer zijn bedoeld om een soort boekentip te geven, en dat er een enkele keer pas in tweede instantie ook een boekbespreking op gang kan komen. Als dat niet gebeurt is dat op zich niet erg.

Ik denk wel dat het goed is om niet te veel de auteur te bespreken, maar slechts diens visie voor zover in het boek vastgelegd.
Het is onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar in een boekbespreking off-topic natuurlijk...
Hinn is zo'n circus predikant, het is een religieuze attractie wat hij produceert.
Nogal wat rotte vruchten zijn van hem bekend.
Tja, ik reageer dan alleen maar omdat mensen misleid worden door dit soort artiesten.
Maargoed, dat heb ik nu gedaan.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door BdO »

Jerommel schreef:
BdO schreef:
Wilsophie schreef:Je kunt je afvragen of een boekbespreking zinvol is als niemand het boek heeft gelezen.
Ik denk dat een boekbespreking in veruit de meeste gevallen slechts lukt op basis van de samenvatting die de topicstarter er van geeft. Bij mijn laatste boek heb ik geen samenvatting er bij gegeven, omdat ik het zelf nog niet eens gelezen heb. Dirk heeft dat ook niet echt gedaan, en daarmee wordt het lastig, dan kunnen echt alleen mensen meepraten die het boek gelezen hebben, maar Dirk geeft ook aan dat dit zijn bedoeling is. Ik denk dat deze boekentopics vaak ook meer zijn bedoeld om een soort boekentip te geven, en dat er een enkele keer pas in tweede instantie ook een boekbespreking op gang kan komen. Als dat niet gebeurt is dat op zich niet erg.

Ik denk wel dat het goed is om niet te veel de auteur te bespreken, maar slechts diens visie voor zover in het boek vastgelegd.
Het is onlosmakelijk met elkaar verbonden,
Nee hoor, de visie komt namelijk slechts aan de orde voor zover in het boek vastgelegd. Dat is dus prima af te bakenen.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door BdO »

Jerommel schreef: Tja, ik reageer dan alleen maar omdat
Dat is dan het andere slappe excuus om offtopic te zijn.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door Wilsophie »

BdO schreef:
Jerommel schreef: Tja, ik reageer dan alleen maar omdat
Dat is dan het andere slappe excuus om offtopic te zijn.
Misschien kan op mijn vraag geantwoord worden, hoe on topic het filmpje is van You tube in relatie tot het boek?
Leren we zo de auteur kennen? En waarom is dit filmpje positief en zijn de andere filmpjes van dezelfde auteur ongewenst door de TS? Althans hij wil ervan bespaard blijven? Maar is dat wel redelijk? Zijn kritische vragen niet heel billijk t.a.v. zo een omstreden iemand?
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Welkom Heilige Geest

Bericht door Tin »

Modbreak Tin: Ook hier: werkelijk geen enkele reden dit te heropenen.
Graag wil ik er ook op wijzen dat "Boekbespreking" geen rubriek is waar een soort van propaganda over de eigen achterliggende ideeën gevoerd dient te worden. Het is ook totaal onduidelijk waarom de aankondiging van een boek gepaard moet gaan met een video van een bijeenkomst met de auteur.
Een boekbespreking kan volstaan met een duidelijke uitleg waar het over gaat. De insteek van het boek, de goede en mindere kanten etc. Heb er onlangs nog één moeten schrijven voor een magazine. En natuurlijk sluit men af of men het boek aanbevelingswaardig vindt of niet.
Zo anderen het ook gelezen hebben kan over de inhoud wat doorgepraat.
Dat is de reikwijdte van een boekbesprekingstopic.
Niet het kibbelen over het achterliggend gedachtengoed.
Het is al wel helemaal uit den boze als mensen op opvallende of minder opvallende wijze het topic te willen gebruiken voor hun eigen gelijk, waardoor een onaangename sfeer ontstaat.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.