The return of Adam

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Pieternel
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2016, 17:05
Man/Vrouw: M

The return of Adam

Bericht door Pieternel »

Dit is een apologetisch boek waarin de Drie-eenheid en de link met Adam wordt onderzocht met enkel texten uit de Bijbel.
Ik vond de bijbeltexten die de link tussen de eerste mens Adam en de laatste "mens" Jezus weergaven zeer interessant.
Ook worden bijbel texten zoals:
"zijn naam zal Immanuel genoemd worden" en
"mijn heer, mijn God"
Onderzocht of deze iets met de Drie-eenheid te maken hebben.


Gekocht bij Bruna
Auteur Soeres Ramadhin
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: The return of Adam

Bericht door pyro »

Pieternel schreef:Dit is een apologetisch boek waarin de Drie-eenheid en de link met Adam wordt onderzocht met enkel texten uit de Bijbel.
Ik vond de bijbeltexten die de link tussen de eerste mens Adam en de laatste "mens" Jezus weergaven zeer interessant.
Ook worden bijbel texten zoals:
"zijn naam zal Immanuel genoemd worden" en
"mijn heer, mijn God"
Onderzocht of deze iets met de Drie-eenheid te maken hebben.


Gekocht bij Bruna
Auteur Soeres Ramadhin
Dit boek leest als een bijbelstudie die opent met het bestrijden van de idee van de drievuldigheid. Daarna gaat het verder met de conclusie dat God maar 1 mens heeft verwekt die verschillende namen ontving bij diverse gelegenheden die ieder hun eigen doel dienen:

- hij werd geschapen als Adam in de betekenis van de eerste Mens
- hij kwam terug als Melchizedek om Abraham te zegenen
- hij kwam nog een keer terug om de priesterlijke offerplicht te vervullen voor onze verlossing als Jezus in de betekenis van Verlosser

Daarna gaat het weer verder met stelling nemen tegen de drievuldigheid waarvan degenen die dat belijden worden neergezet als de gemeente van Pergamum in Openbaringen 2 :'... ik heb enkele dingen tegen u...'
tegenover de 'oprechte christenen' (kennelijk zij die niet in de drievuldigheid geloven) als de gemeente van Filadelfia in Openbaringen 3 : '... ziet, ik heb voor u een deur geopend, want u heeft kleine kracht, maar u heeft mijn woord bewaard...'

Een boekje dat de mainstream christelijke leer bestrijdt dus. Het kan mij persoonlijk niet zo boeien. :geek:
Overigens, dit boek is kostenloos in het engels beschikbaar via de BookShout! app onder de titel "The Bible VS The Trinity, Jesus: The Return of Adam' van Koemar Ramadhin.
Laatst gewijzigd door pyro op 03 jun 2016, 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: The return of Adam

Bericht door Biker »

pyro schreef:
Pieternel schreef:Dit is een apologetisch boek waarin de Drie-eenheid en de link met Adam wordt onderzocht met enkel texten uit de Bijbel.
Ik vond de bijbeltexten die de link tussen de eerste mens Adam en de laatste "mens" Jezus weergaven zeer interessant.
Ook worden bijbel texten zoals:
"zijn naam zal Immanuel genoemd worden" en
"mijn heer, mijn God"
Onderzocht of deze iets met de Drie-eenheid te maken hebben.


Gekocht bij Bruna
Auteur Soeres Ramadhin
Dit boek leest als een bijbelstudie die opent met het bestrijden van de idee van de drievuldigheid. Daarna gaat het verder met de conclusie dat God maar 1 mens heeft verwekt die verschillende namen ontving in de diverse gelegenheden die ieder hun eigen doel dienen:

- hij werd geschapen als Adam in de betekenis van de eerste Mens
- hij kwam terug als Melchizedek om Abraham te zegenen
- hij kwam nog een keer terug om de priesterlijke offerplicht te vervullen voor onze verlossing als Jezus in de betekenis van Verlosser

Daarna gaat het weer verder met stelling nemen tegen de drievuldigheid die wordt neergezet als de gemeente van Pergamum in Openbaringen 2 :'... ik heb enkele dingen tegen u...'
tegenover de 'oprechte christenen' (kennelijk zij die niet in de drievuldigheid geloven) als de gemeente van Filadelfia in Openbaringen 3 : '... ziet, ik heb voor u een deur geopend, want u heeft kleine kracht, maar u heeft mijn woord bewaard...

Een boekje dat de mainstream christelijke leer bestrijdt dus. Het kan mij persoonlijk niet zo boeien. :geek:
Overigens, dit boek is kostenloos in het engels beschikbaar via de BookShout! app.
Als het begrijpen van een eventuele drieeenheid gekoppeld wordt aan iemands behoud, wordt er niemand gered want het is niet te begrijpen.
Gelukkig is dat beslist niet het geval, want Jezus leert juist dat je geen verstand hoeft te hebben, maar de instelling van een kind, iets gewoon aannemen, zoals een kind blindelings op zijn vader vertrouwt.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: The return of Adam

Bericht door peda »

Biker schreef: Als het begrijpen van een eventuele drieeenheid gekoppeld wordt aan iemands behoud, wordt er niemand gered want het is niet te begrijpen.
Gelukkig is dat beslist niet het geval, want Jezus leert juist dat je geen verstand hoeft te hebben, maar de instelling van een kind, iets gewoon aannemen, zoals een kind blindelings op zijn vader vertrouwt.
Waarom zou iemand bij geloofswaarheden zijn verstand buiten werking stellen, terwijl al het andere dat hij/zij doet in het leven gecombineerd wordt met gebruik van het verstand.
God heeft volgens de bijbelse uitspraak de mens geschapen naar Zijn Beeld en Gelijkenis en nergens staat dat zulks in rudimentaire miniatuur uitvoering zou zijn . Dat houdt ook de begiftiging met verstand en logisch kunnen denken in.
Wanneer de Triniteit niet te begrijpen is en dat is ook zo, zou dan de gedachte die ten grondslag ligt aan de Triniteit niet verkeerd kunnen zijn?
Er is toch niets op tegen dat er mensen zijn die met het begrip Triniteit onder raadpleging van hun verstand gaan experimenteren, simpel omdat zij niet de mening zijn toegedaan dat in het aanvaarden van de mysterieuze Triniteit een exclusieve "" redding "' ligt opgesloten.
Pieternel
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2016, 17:05
Man/Vrouw: M

Re: The return of Adam

Bericht door Pieternel »

Biker schreef: Als het begrijpen van een eventuele drieeenheid gekoppeld wordt aan iemands behoud, wordt er niemand gered want het is niet te begrijpen.
Gelukkig is dat beslist niet het geval, want Jezus leert juist dat je geen verstand hoeft te hebben, maar de instelling van een kind, iets gewoon aannemen, zoals een kind blindelings op zijn vader vertrouwt.
Jezus leert dat je geen verstand hoeft te hebben???
Welke Evangelie is dat?
Uiteraard moeten we zo onschuldig en leergierig zijn als kinderen, maar dat we verstandloos blind moet geloven had ik nog niet gehoord.

Ik snap waarom het boek eindigt met het volgende citaat.

Psalmen 14:2
The Lord looked down from heaven upon the children of men, to see if there were any that did UNDERSTAND , and seek God.


Spreuken 4:7
Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get UNDERSTANDING..
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: The return of Adam

Bericht door pyro »

Biker schreef: Als het begrijpen van een eventuele drieeenheid gekoppeld wordt aan iemands behoud, wordt er niemand gered want het is niet te begrijpen.
Gelukkig is dat beslist niet het geval, want Jezus leert juist dat je geen verstand hoeft te hebben, maar de instelling van een kind, iets gewoon aannemen, zoals een kind blindelings op zijn vader vertrouwt.
Bovenstaand citaat is van Biker, niet van pyro. Aub quote goed zetten in je bericht.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: The return of Adam

Bericht door Tin »

pyro schreef:
Biker schreef: Als het begrijpen van een eventuele drieeenheid gekoppeld wordt aan iemands behoud, wordt er niemand gered want het is niet te begrijpen.
Gelukkig is dat beslist niet het geval, want Jezus leert juist dat je geen verstand hoeft te hebben, maar de instelling van een kind, iets gewoon aannemen, zoals een kind blindelings op zijn vader vertrouwt.
Bovenstaand citaat is van Biker, niet van pyro. Aub quote goed zetten in je bericht.
Hoi Pieternel. Welkom op dit forum. :smile: Graag even aandacht voor het juist quoten inderdaad. Ik heb het hier nu aangepast. Zelf kun je een bericht aanpassen zolang er nog geen andere reactie achter staat. Mod. Tin.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Pieternel
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2016, 17:05
Man/Vrouw: M

Re: The return of Adam

Bericht door Pieternel »

[/quote]
Bovenstaand citaat is van Biker, niet van pyro. Aub quote goed zetten in je bericht.[/quote]

Hoi Pieternel. Welkom op dit forum. :smile: Graag even aandacht voor het juist quoten inderdaad. Ik heb het hier nu aangepast. Zelf kun je een bericht aanpassen zolang er nog geen andere reactie achter staat. Mod. Tin. [/quote]


Ik zag het ik zal er in het vervolg op letten ;)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: The return of Adam

Bericht door callista »

Pieternel schreef:
Bovenstaand citaat is van Biker, niet van pyro. Aub quote goed zetten in je bericht.[/quote]

Hoi Pieternel. Welkom op dit forum. :smile: Graag even aandacht voor het juist quoten inderdaad. Ik heb het hier nu aangepast. Zelf kun je een bericht aanpassen zolang er nog geen andere reactie achter staat. Mod. Tin. [/quote]


Ik zag het ik zal er in het vervolg op letten ;)[/quote]

Even eerst op "voorbeeld" drukken voordat je wat verstuurt....
ter controle
Nu klopt het ook niet....het is zo: [ quote] bij de opening en [ /quote] bij de afsluiting...dus dan met het schuine streepje. [maar dan zonder spatie.....daar ging ik net ook de mist in... :mrgreen: }
Geeft niks...ik deed het ook vaak fout [en soms nog :clown: ] maar je kunt jezelf controleren en dat helpt...