150 Palestijnse fabels

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door ineke-kitty »

Religie en een hoge opleidingsgraad van de bevolking gaat heel goed samen. Echter de Joods/christelijke religie, gaat beslist niet samen met de Islam. De Islam haat de Jood en de Christen. Lees de Koran eens zou ik zeggen.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

De islam haat alles wat niet islam is, ook atheïsme. Er is zelfs een opmerking dat christenen er nog redelijk vanaf komen. Lees de koran eens.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door ineke-kitty »

"Lees de Koran eens". Heb ik uitgebreid gedaan. Overigens beschouwt de Islam niet alleen atheïsten als ongelovigen, maar ook Joden en Christenen. En "hoe goed" de een of de ander er af komt, doet niet ter zake. Uiteindelijk staat op hun "programma" dat ze allemaal vernietigd moeten worden.
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Wajehie »

Bonjour schreef:De islam haat alles wat niet islam is, ook atheïsme. Er is zelfs een opmerking dat christenen er nog redelijk vanaf komen. Lees de koran eens.
Deels mee eens maar Joden en vooral christenen staan met stip bovenaan.
Die status gaat niemand overtreffen.
koran schreef:88. En zij zeggen: "De Barmhartige heeft zich een zoon genomen."
89. Gij hebt voorzeker een lastering uitgesproken.
90. De hemelen dreigen vaneen te scheuren, en de aarde te splijten en de bergen in
stukken te vallen.
91. Daar zij aan de Barmhartige een zoon hebben toegekend
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door callista »

ineke-kitty schreef:"Lees de Koran eens". Heb ik uitgebreid gedaan. Overigens beschouwt de Islam niet alleen atheïsten als ongelovigen, maar ook Joden en Christenen. En "hoe goed" de een of de ander er af komt, doet niet ter zake. Uiteindelijk staat op hun "programma" dat ze allemaal vernietigd moeten worden.
Ooit..eeuwen geleden was het omgekeerd...
Oorzaak en gevolg?
Op 15 juli 1099 wist een leger van kruisvaarders uit Europa door de vestingmuren van Jeruzalem te breken, na een belegering van ruim anderhalve maand.
Om van Jeruzalem een volledig christelijke stad te maken werden de 20.000 inwoners, zowel moslims als joden, over de kling gejaagd.

'Het was een rechtvaardige en schitterende straf van God dat deze plaats verzadigd was van het bloed van de ongelovigen.
Nog nooit heeft iemand zo'n immens bloedbad onder heidenen gezien, noch ervan gehoord,' schrijft ooggetuige Raimond van Aiguilers, kroniekschrijver en deelnemer aan deze Eerste Kruistocht. In de Arabische wereld heerste grote verontwaardiging over de barbaarse moordpartij.

Eeuwenlang was Jeruzalem een islamitische stad geweest, waarin christenen, moslims en joden vreedzaam naast elkaar leefden.
De eerste kruisvaarders hadden onder leiding van Godfried van Bouillon drieduizend kilometer gereisd, na een intensieve campagne van paus Urbanus II en zijn kruistochtpredikers.
Ruim honderdduizend mensen waren vervuld geraakt van de gedachte Deus lo vult ('God wil het') en hadden gehoor gegeven aan de pauselijke oproep in 1096.
Lees verder:
https://www.historischnieuwsblad.nl/nl/ ... chten.html
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door ineke-kitty »

@Calista

Wat wil je hier nu mee 'bewijzen?' . Het is gewoon een feit dat de Islam Joden en Christenen haten. Het gaat om NU, en niet om wat er in het verleden is gebeurd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door callista »

ineke-kitty schreef:@Calista

Wat wil je hier nu mee 'bewijzen?' . Het is gewoon een feit dat de Islam Joden en Christenen haten.
Het gaat om NU, en niet om wat er in het verleden is gebeurd.
Het verleden speelt wel zeker ook een rol en dat is in religies niet anders...vaak nog belangrijker, omdat de gevolgen veel erger zijn.
Als je het verleden ontkent zul je ook niets van het heden begrijpen.
Alles heeft een oorzaak en dan ook automatisch een gevolg...

Of wil je de christelijke moordpartijen ontkennen en zie je alleen de misstanden in de Islam?
Wil je niets van de geschiedenis weten?
Bovendien speelt politiek een grote rol en is het fundamentalisme [in elke religie] ook zo gevaarlijk; daaruit volgt vaak extremisme...
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door ineke-kitty »

@Calista

Ik ontken helemaal de geschiedenis niet, en wat het 'Christendom" op z'n geweten heeft. Nogmaals, het gaat niet om het verleden maar om wat er in het heden gebeurt , en wat Europa ' te wachten' staat , als men niet heel snel wakker wordt.
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Wajehie »

callista schreef:Eeuwenlang was Jeruzalem een islamitische stad geweest, waarin christenen, moslims en joden vreedzaam naast elkaar leefden.
Moslims en vrede met christenen en joden.
Word toch eens wakker ;) en verdiep je in de materie; lees de koran/hadith en een boek van
https://geschiedenis-winkel.nl/op-op-te ... ansen.html
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door callista »

Wajehie schreef:
callista schreef:Eeuwenlang was Jeruzalem een islamitische stad geweest, waarin christenen, moslims en joden vreedzaam naast elkaar leefden.
Moslims en vrede met christenen en joden.
Word toch eens wakker ;) en verdiep je in de materie; lees de koran/hadith en een boek van
https://geschiedenis-winkel.nl/op-op-te ... ansen.html

Ja, zo was dat voorheen...heb je mijn link niet gelezen?
Ja, het is maar net wat je leest of wilt lezen.

Dit artikel is geschreven door de islamofoob Hans Jansen
Dus niet echt een neutraal artikel

Lees ook hier:
https://wijblijvenhier.nl/21049/hans-ja ... eit-riool/
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Wajehie »

callista schreef: Ja, zo was dat voorheen...heb je mijn link niet gelezen?
Hans Jansen was een zeer kundig arabist. (is overleden)
De standaard truc is iedereen die iets zegt een islamofoob of racist te noemen. Leuk geprobeerd maar dat overbluf kunstje werkt niet meer en daarmee ga jij het zeker niet redden . Ga ff in mekka verkondigen dat de (haat) teksten in de koran/hadith tijd/cultuur gebonden zijn.
Zal niet overigens niet gaan want jij bent niet welkom in mekka ; verboten voor niet moslims....
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

Wajehie schreef:
callista schreef: Ja, zo was dat voorheen...heb je mijn link niet gelezen?
En een fantastische, aimabele, liefdevolle, dappere, bescheiden en zeer wijze man Gods. Dat was en is Hans Jansen. En dat hij bij de Heer is, dat lijdt voor mij geen twijfel. Hij is al waar wij nog mogen komen. Hans was een katholiek. Een paar keer heb ik de eer gehad hem een ritje te mogen geven met de auto, en vele malen hebben we samen een bakkie thee gedronken. Bij het afscheid zei hij altijd - en zoals altijd tegen iedereen met veel warmte in zijn hart en zijn geest en veel moed en bescheidenheid - : "strijd de goede strijd!' (1 Tim. 6:12)

Hans was een uitermate deskundige hoogleraar op het gebied van de islam, die de talen van het Midden Oosten in buitengewone mate beheerste. Daarmee heeft hij de Nederlandse overheid in de jaren 70 kunnen helpen om een grote aanslag door "palestijnen" op Russische joden die in Amsterdam aankwamen om van daaruit door te reizen naar Israël, te verijdelen, doordat deze op heterdaad konden worden gearresteerd.

Zo'n combinatie van zo'n zacht karakter, zo'n warm hart voor alle mensen, en tegelijkertijd zoveel kennis en wijsheid, ben ik zelden in mijn leven tegengekomen.

Hij heeft de goede strijd gestreden en hij mag nu genieten van zijn inwoning bij de Heer. En de wereld zal nu verder zonder hem wakker moeten worden. Hans werd nooit hard of bitter. Hij bleef altijd positief en goedgeluimd. Als ik en met mij anderen het niet meer zo zagen zitten al die mensen die weigeren hun ogen open te doen jegens islam, bleef hij altijd zachtmoedig, altijd begripvol, en wist hij je altijd weer op te beuren. Terwijl hij zelf nooit lang ergens kon wonen of verblijven. Heel bijzonder. Een begenadigd man. Zelfs als hij amper vooruit kon komen wegens jicht, kwam hij midden in de winter op een soort pantoffels (want hij kon dan niet in zijn schoenen) nog met de trein aangereisd, verrekkend van de pijn, maar tóch kwam hij om mensen wakker te schudden om de goede strijd te blijven strijden. En natuurlijk in de winter altijd met zijn markante bontmuts :) .

Hans, jongen, dit is je op het lijf geschreven, jij hebt de wedloop volbracht en het geloof behouden.
1 Tim. 6:12 : Strijd de goede strijd van het geloof, win het eeuwige leven waartoe je geroepen bent en waarvan je in aanwezigheid van velen zo’n krachtig getuigenis hebt afgelegd.

2 Tim. 4:7 : Maar ik heb de goede strijd gestreden, de wedloop volbracht, het geloof behouden.
Moge de Here de mensen nog bijstaan die niet hebben willen luisteren.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door ineke-kitty »

De reportageserie 1/3 "de Kanarie in de kolenmijn" op NPO 2 19.15 bekeken waarin Hanneke Groeteman [ zelf een Joodse] laat zien dat het anti semitisme in ons land enorm is toegenomen, en dan met name door Marokkaanse jongeren, die zij op straat in A'dam gesproken heeft. Veel Joodse mannen durven zich niet meer op straat te vertonen met een keppeltje op hun hoofd, en dragen een petje. Zij worden uitgescholden en nagejouwd . Sommigen willen het land verlaten , vanwege de toename van de haat tegen Joden.
Ze vertelde met tranen in haar ogen dat ze geen idee had dat het zo erg gesteld was met de Jodenhaat in ons land.

Volgende week zondag gaat deze serie verder over dit onderwerp.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

Misschien zou het de Joden in dit land helpen als zij afstand nemen tot het beleid van Israël, zoals we ook van de moslims verwachten tov Isis.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door ineke-kitty »

@Bonjour

Ik verwacht van onze regering dat ze niet weer wegkijken zoals zij gedaan hebben in 1940. Van de moslims hoef je weinig 'heil' te verwachten.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

In 39/40 vingen ze in ieder geval nog joden op die vanuit Duitsland kwamen. Syrische vluchtelingen hebben het een stuk moeilijker. In 1940 hadden ze veel harder tegen een ander land moeten zeggen dat ze over de streep gingen. Maar je bedoelt vast niet dat ze dat nu ook moeten doen richting Israël.
Vanaf het moment dat een land een (deel van) een ander land bezet is het verantwoordelijk voor de hele bevolking in dat gebied. Ook wanneer ze die bevolking een stuk zelfbestuur geven is het verantwoordelijk het stichten van een levensvatbaar stukje staat, met respect voor grenzen. e.d..
Daar is het zo lang misgegaan.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

Bonjour schreef:Misschien zou het de Joden in dit land helpen als zij afstand nemen tot het beleid van Israël, zoals we ook van de moslims verwachten tov Isis.
Dat helpt natuurlijk helemaal niets. Het veranderd immers niets aan hun Jood-zijn. Dan nog blijven zij het mikpunt van islamitische agressie.
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

Het helpt omdat een ander land zichzelf joods noemt en een onvriendelijke politiek voert richting anderen. Precies hetzelfde geldt voor Isis. (islamitisch dan ipv joods)
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

Bonjour schreef:Het helpt omdat een ander land zichzelf joods noemt en een onvriendelijke politiek voert richting anderen. Precies hetzelfde geldt voor Isis. (islamitisch dan ipv joods)
Nee. Er is binnen een grote groep in de moslimgemeenschap een nimmer aflatende anti-joodse houding. Al zou elke Jood afstand nemen van de Israëlische politiek, het zou niets veranderen.
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

Benedict schreef:Nee. Er is binnen een grote groep in de moslimgemeenschap een nimmer aflatende anti-joodse houding. Al zou elke Jood afstand nemen van de Israëlische politiek, het zou niets veranderen.
Ik lees anders wel dat het antisemitisme onder moslims vergroot is bij de opkomst van het zionisme. (wiki antisemitisme) Het heeft dus echt wel wat met elkaar te maken. Dus vanwaar jouw stelling. Heeft het niet heel veel met de afgelopen 70 jaar te maken?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

Bonjour schreef:
Benedict schreef:Nee. Er is binnen een grote groep in de moslimgemeenschap een nimmer aflatende anti-joodse houding. Al zou elke Jood afstand nemen van de Israëlische politiek, het zou niets veranderen.
Ik lees anders wel dat het antisemitisme onder moslims vergroot is bij de opkomst van het zionisme. (wiki antisemitisme) Het heeft dus echt wel wat met elkaar te maken. Dus vanwaar jouw stelling. Heeft het niet heel veel met de afgelopen 70 jaar te maken?
Volgens de islamitische eschatologie - ontwikkeld in de moderne tijd door Iran - komt de mahdi (hun verlosser, onze antichrist) pas als de islamieten de joden hebben uitgeroeid en Israël van de kaart hebben geveegd (de Israëlieten "de zee ingedreven" hebben).

Overigens ben jij als atheïst in de ogen van de islamitische geest gewoon een christen (iedere Westerling is een christen in de ogen van het islamitisch midden oosten) , en is jullie in het eindtijdplan van de islam hetzelfde lot beschoren als de christenen. Na het van de aardbodem wegvagen van Israël zal volgens de islamitische eschatologie de gehele wereld zich tot de islam bekeren, al dan niet vrijwillig. Pas dan zal er volgens de islamitische eschatologie zeven jaar vrede zijn (vrede is er pas in de islam als iedereen moslim is geworden). Na die zeven jaar verdwijnt de mahdi en breekt de Dag des Oordeels aan.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

Bonjour schreef:
Benedict schreef:Nee. Er is binnen een grote groep in de moslimgemeenschap een nimmer aflatende anti-joodse houding. Al zou elke Jood afstand nemen van de Israëlische politiek, het zou niets veranderen.
Ik lees anders wel dat het antisemitisme onder moslims vergroot is bij de opkomst van het zionisme. (wiki antisemitisme) Het heeft dus echt wel wat met elkaar te maken. Dus vanwaar jouw stelling. Heeft het niet heel veel met de afgelopen 70 jaar te maken?
Het heeft er mee te maken dat joden en christenen in islamitische geschriften worden gezien als dhimmi's. Ik hoop dat ik je niet hoef uit te leggen wat dat betekent.
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

Benedict schreef:Het heeft er mee te maken dat joden en christenen in islamitische geschriften worden gezien als dhimmi's. Ik hoop dat ik je niet hoef uit te leggen wat dat betekent.
Maar dat doen ze al eeuwen en dat leverde meestal een stabiele situatie op en zoals je zegt beschouwden ze joden en christenen daarin gelijk. En sinds een eeuw is de joden-haat gegroeid, maar de haat richting christenen niet. En het is wel heel toevallig dat dit samengaat met de opkomst van het zionisme. Het lijkt mij een duidelijk oorzaak-gevolg.

Daarmee is het niet goed gepraat, maar als we antisemitisme willen bestrijden moeten we het wel onderscheiden van haat richting Israël(aanhangers) en dus de herkomst goed door hebben. Want bestrijding van antisemitisme gaat op een hele andere wijze als bestrijding van haat richting Israël(aanhangers).
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door ineke-kitty »

Waar het in wezen eigenlijk om gaat, is de oude strijd tussen Ismael en Izak, tussen de Arabieren en Israel. Niet Ismael, de zoon van Abraham en zijn slavin Hagar zou het eerstgeboorterecht ontvangen, ondanks dat hij de eerstegeborene was, maar Izak. Met hem zou God een eeuwig verbond sluiten. [ Gen. 17:19,20].

Tot op de dag van vandaag is Ismael jaloers op Izak.

In Genesis 21: 10 staat: " En zij zeide tot Abraham: Drijf deze dienstmaagd [ Hagar] en haar zoon [ Ismael] uit; want de zoon dezer dienstmaagd zal met mijn zoon, met Izak niet erven".

God beloofde echter aan Abraham dat ook de zoon van de dienstmaagd tot een groot volk te stellen, omdat hij het zaad van Abraham was. [ Gen. 21:13]. Echter zou hij NIET het land Israel erven. Dat is gegeven aan het volk van Israel.

Hetzelfde gebeurt met Ezau en Jakob. Ezau was de eerstgeborene, en toch ging het eerstgeboorterecht naar Jakob, de vader van alle stammen van Israel. In Gen. 28:13 staat: " En ziet, de HEERE stond op dezelve en zeide: Ik ben de HEERE, de God van uw vader Abraham, en de God van Izak; dit land, waarop gij ligt te slapen, zal Ik aan U geven, en aan uw zaad".
Dus NIET aan Ismael, en NIET aan Ezau.

In Genesis 35:10, 12 staat: "En God zeide tot hem: Uw naam is Jakob, uw naam zal voortaan niet Jakob genoemd worden, maar ISRAEL zal uw naam zijn; en Hij noemde zijn naam ISRAEL".

vers 12: En dit land, dat Ik aan Abraham en Izak gegeven heb, dat zal Ik u geven; en aan uw zaad na u zal Ik dit land geven". Aan het zaad van Jakob dus. Aan de 12 stammen van Israel.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Het geldt voor de uitverkorenen uit de twaalf stammen van Israël die zich bekeerden en christen werden in de eerste eeuw, lees Galaten 4 vanaf vers 21.

Deze dingen zijn allegorisch bedoeld. Want de twee vrouwen zijn twee verbonden: het ene, dat van de berg Sinai, brengt slaven voort, en dat is Hagar. De Sinai is namelijk een berg in Arabië. Zij beantwoordt aan het tegenwoordige Jeruzalem, dat immers met zijn kinderen in slavernij leeft.

Deze verzen hebben dus betrekking op de voor Paulus tegenwoordige tijd, namelijk de eerste eeuw. Met de strijd die nu woedt tussen joden en moslims hebben de teksten die je citeert niks te maken.

Dat Izak de vaderen van de christenen is blijkt ook duidelijk uit het volgende wat Paulus schreef:

'Welnu, broeders en zusters, u bent evenals Isaak kinderen van de belofte.' (Gal 4,28)

'Rebekka droeg in haar schoot twee kinderen van een en dezelfde man, onze vader Isaak' (Rom 9,10)

Paulus leert duidelijk dat de joden die zich bekeerden tot het christendom de nakomelingen van Izak zijn en de joden die weigerden zich te bekeren zijn de nakomelingen van Ismael. Dat gaat niet over moslims zoals PVV stemmende christenen graag willen geloven, neen, helaas! :w
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende