150 Palestijnse fabels

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

callista schreef:Ik gaf eerder deze link, die waarschijnlijk velen over het hoofd hebben gezien... 8-)

http://www.palestina-komitee.nl/soemoed/92/599
Al tientallen jaren richt Israel ongestraft slachtingen aan onder Palestijnen, en wordt het steeds beschermd door de Amerikaanse regering en haar veto in de VN-Veiligheidsraad.
Maar de jongste bloedige aanval op Gaza heeft geleid tot meer openlijke discussie over Israelische oorlogsmisdaden – en over medeplichtigheid van de Verenigde Staten.
Hier een voorbeeld en lees de rest.
Hierna volgt een samenvatting van de misdrijven, zoals in het Statuut van Rome gedefinieerd, die gepleegd zijn door Israelische leiders met bijstand van Amerikaanse leiders:
(1) Moedwillige levensberoving: De Israelische Strijdkrachten hebben bijna 2000 Palestijnen gedood (ruim 400 kinderen, en ruim 80 procent burgers). Israel gebruikte geschut van 155 millimeter, dit is volgens Human Rights Watch ‘uiterst ongepast in een dichtbevolkt gebied, want geschut van dit type wordt al als nauwkeurig beschouwd als het ergens binnen een straal van 50 meter terechtkomt’.
misdaden tegen de menselijkheid

(A) Mensen vermoorden als onderdeel van een uitgebreide of stelselmatige aanval op een burgerbevolking:
De Israelische Strijdkrachten hebben Gaza een maand lang onophoudelijk gebombardeerd en daarbij bijna 2000 Palestijnen gedood, van wie ruim 80 procent burgers waren.
De Israelische Strijdkrachten hebben opzettelijk Gaza’s infrastructuur verwoest; zij hebben Gaza’s enige elektriciteitscentrale uitgeschakeld en woningen, scholen, gebouwen, moskeeën en ziekenhuizen verwoest.
Hoewel de regeringen van Israel en de Verenigde Staten blijven volhouden dat Israel slechts handelde uit zelfverdediging tegen het terrorisme van HAMAS, is men wereldwijd een andere mening toegedaan die in tegengestelde richting wijst.
Er bestaat overweldigend verzet tegen de Israelische agressie in Gaza en er klinken veel oproepen tot gerechtigheid en verantwoordingsplicht.
En veel gelovigen [Israëlknuffelaars] blijven Israël maar een hand boven het hoofd houden, met de Bijbel in de hand.... :evil: en zijn blind voor hun wandaden.
Als de moordenaars van onze kinderen hun kwartier nemen in scholen en ziekenhuizen, waar ze naast hun munitie vrouwen en kinderen uit hun eigen geloofsgemeenschap gijzelen om als menselijk schild te dienen, dan ga jij (als land dat in dat geval de oorlog is verklaard) die scholen en ziekenhuizen ook bombarderen, Callista. Heel simpel. Dan ben je in oorlog en in elke oorlog vallen vooral veel onschuldige slachtoffers, om nóg meer en nog onschuldiger slachtoffers te voorkomen. En dan offer je die ziekenhuizen en scholen op, om anderen te redden. Zo werkt dat in oorlogstijd.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 10 dec 2016, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Christenen voor Israël zijn bloeddorstig en zouden het nog goedpraten als een Israëliet een baby roostert en opeet, maar o wee als een Palestijn een steen gooit nadat er genocide op zijn volk is gepleegd! Echter zijn de christenen alleen voor Israël totdat Jezus terugkomt om 1/3 van het joodse volk uit te roeien. Zoals Theodor Herzl al schreef zijn degenen die zich opstellen als bondgenoot van de joden in negen van de tien gevallen de grootste antisemieten.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

Piebe 2.2 schreef:Christenen voor Israël zijn bloeddorstig en zouden het nog goedpraten als een Israëliet een baby roostert en opeet,
Ach sooooo, je gelooft in de islamitische fabeltjes over joden.....
Piebe 2.2 schreef:maar o wee als een Palestijn een steen gooit nadat er genocide op zijn volk is gepleegd!
Genocide nog wel, toe maar, wat een onwaarheden allemaal weer. Wie zijn kinderen opvoedt tot terrorist, zal zijn kinderen verliezen aan de oorlog die zij zelf willen hebben. Heel simpel. Zo voedt men zijn kinderen op in het Midden Oosten: https://m.youtube.com/watch?v=5v_IaFWWARw ; https://m.youtube.com/watch?v=YIBNRVgq59Y ; https://m.youtube.com/watch?v=cyIvnN0r1y8 ; https://m.youtube.com/watch?v=KXcQ892cKso ;

Pas als zij hun kinderen meer liefhebben dan dat ze de Joden haten, gloort er licht voor de Ismaëlieten.
Piebe 2.2, schreef: Echter zijn de christenen alleen voor Israël totdat Jezus terugkomt om 1/3 van het joodse volk uit te roeien. Zoals Theodor Herzl al schreef zijn degenen die zich opstellen als bondgenoot van de joden in negen van de tien gevallen de grootste antisemieten.
Het is je misschien ontgaan, maar de grote verdrukking geldt niet alleen de joden. Die geldt de gehele wereld en wordt voor de wereld nog veel erger dan voor Israël. De tijd zal nog komen, of is misschien wat Europa betreft al aanwezig, dat het veiliger is in Israël te leven dan in Europa. In de gehele wereld zal er geen vlees behouden blijven als God die tijd niet zou verkorten.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Wat een bloeddorstige God aanbid je, satan is er niks bij. En laat nu voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat jouw satanistische God absoluut niet mijn God is. Nee, mijn Heer heeft gezegd dat hij de mensheid nooit weer zal straffen, maar jouw God verandert slechts de strafmethode van water naar vuur. Noach zou zich omdraaien in z'n graf als hij daarvoor geofferd had! :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

Piebe 2.2 schreef:Wat een bloeddorstige God aanbid je, satan is er niks bij. En laat nu voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat jouw satanistische God absoluut niet mijn God is.
Vind jij dit normaal taalgebruik?
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

Piebe 2.2 schreef:Wat een bloeddorstige God aanbid je, satan is er niks bij. En laat nu voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat jouw satanistische God absoluut niet mijn God is. Nee, mijn Heer heeft gezegd dat hij de mensheid nooit weer zal straffen, maar jouw God verandert slechts de strafmethode van water naar vuur. Noach zou zich omdraaien in z'n graf als hij daarvoor geofferd had! :lol:
Allemaal weer verdraaiingen en leugens, mij dingen in de mond leggende die ik niet heb gezegd. Wat je doet en wat je over mij en mijn berichten schrijft, is niet uit Christus. Maar iedereen die objectief leest kan het zelf constateren, dat wat jij beweert over mijn berichten, nergens door mij is geschreven.

Vanaf nu negeer ik je, want ik verspil geen energie aan de leugengeest. Ik hoop dat je je later zult herstellen, dan spreek ik je graag weer. Maar voor nu heb ik meer dan genoeg moeite gedaan, die ik normaliter allang niet meer neem.

1 ding nog: mocht je zoals gebruikelijk binnenkort met excuses komen (een van de voorbeelden daarvan: http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... de#p123029) , zorg dan dat je ze pas geeft als je ze 100 procent meent. Meestal volgt er op een aanvaarding van je excuses alsnog een hele hoop valse vervolging doorheen alle rubrieken van het forum, omdat je ze domweg niet meende en het alleen maar sociaal wenselijk gedrag was. Ik hoef geen excuses, ik heb liever dat je gewoon stopt met dit soort gedrag. Dat is mij veel meer waard dan excuses.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 10 dec 2016, 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Anja schreef:
Piebe 2.2 schreef:Wat een bloeddorstige God aanbid je, satan is er niks bij. En laat nu voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat jouw satanistische God absoluut niet mijn God is. Nee, mijn Heer heeft gezegd dat hij de mensheid nooit weer zal straffen, maar jouw God verandert slechts de strafmethode van water naar vuur. Noach zou zich omdraaien in z'n graf als hij daarvoor geofferd had! :lol:
Allemaal weer verdraaiingen en leugens, mij dingen in de mond leggende die ik niet heb gezegd. Wat je doet en wat je over mij en mijn berichten schrijft, is niet uit Christus. Maar iedereen die objectief leest kan het zelf constateren, dat wat jij beweert over mijn berichten, nergens door mij is geschreven.

Vanaf nu negeer ik je, want ik verspil geen energie aan de leugengeest. Ik hoop dat je je later zult herstellen, dan spreek ik je graag weer. Maar voor nu heb ik meer dan genoeg moeite gedaan, die ik normaliter allang niet meer neem.

1 ding nog: mocht je zoals gebruikelijk binnenkort met excuses komen, zorg dan dat je ze pas geeft als je ze 100 procent meent. Meestal volgt er op een aanvaarding van je excuses alsnog een hele hoop valse vervolging doorheen alle rubrieken van het forum, omdat je ze domweg niet meende en het alleen maar sociaal wenselijk gedrag was. Ik hoef geen excuses, ik heb liever dat je gewoon stopt met dit soort gedrag. Dat is mij veel meer waard dan excuses.
Nog nooit heb ik mijn excuus aangeboden voor wat ik geloof, helaas heb je dat dan altijd verkeerd geïnterpreteerd als je dat aannam. Ja, ik vind dat een bloeddorstige God die nooit vergeeft en het na zes miljoen joden nog niet eens genoeg is en doorlopende genocide steunt een satan betreft. Zo dacht ik er in 2013 ook al over dus vreemd dat je denkt dat ik daar mijn excuus voor zal aanbieden of aangeboden heb. En profetieën die niet uitkomen zijn waaraan een leugenprofetes te herkennen is.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

callista schreef:Israel gebruikte geschut van 155 millimeter, dit is volgens Human Rights Watch ‘uiterst ongepast in een dichtbevolkt gebied, want geschut van dit type wordt al als nauwkeurig beschouwd als het ergens binnen een straal van 50 meter terechtkomt’.

En veel gelovigen [Israëlknuffelaars] blijven Israël maar een hand boven het hoofd houden, met de Bijbel in de hand.... :evil: en zijn blind voor hun wandaden.
Inderdaad. Je kunt beter met een klappertjespistool en katapult aan de deur kloppen en vragen of die arme Hamasstrijders niet meer zo naar willen doen.
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Benedict schreef:
callista schreef:Israel gebruikte geschut van 155 millimeter, dit is volgens Human Rights Watch ‘uiterst ongepast in een dichtbevolkt gebied, want geschut van dit type wordt al als nauwkeurig beschouwd als het ergens binnen een straal van 50 meter terechtkomt’.

En veel gelovigen [Israëlknuffelaars] blijven Israël maar een hand boven het hoofd houden, met de Bijbel in de hand.... :evil: en zijn blind voor hun wandaden.
Inderdaad. Je kunt beter met een klappertjespistool en katapult aan de deur kloppen en vragen of die arme Hamasstrijders niet meer zo naar willen doen.
Bommen gooien op vrouwen en kinderen doet een barmhartig volk niet.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

Piebe 2.2 schreef:
Benedict schreef:
callista schreef:Israel gebruikte geschut van 155 millimeter, dit is volgens Human Rights Watch ‘uiterst ongepast in een dichtbevolkt gebied, want geschut van dit type wordt al als nauwkeurig beschouwd als het ergens binnen een straal van 50 meter terechtkomt’.

En veel gelovigen [Israëlknuffelaars] blijven Israël maar een hand boven het hoofd houden, met de Bijbel in de hand.... :evil: en zijn blind voor hun wandaden.
Inderdaad. Je kunt beter met een klappertjespistool en katapult aan de deur kloppen en vragen of die arme Hamasstrijders niet meer zo naar willen doen.
Bommen gooien op vrouwen en kinderen doet een barmhartig volk niet.
Zo is dat. Hamas moet daar inderdaad eens mee stoppen.
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

Luc.21: 25 En er zullen tekenen zijn in de zon, en maan, en sterren, en op de aarde benauwdheid der volken met twijfelmoedigheid, als de zee en watergolven groot geluid zullen geven;
26 En den mensen het hart zal bezwijken van vrees en verwachting der dingen, die het aardrijk zullen overkomen; want de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
27 En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien komen in een wolk, met grote kracht en heerlijkheid.
28 Als nu deze dingen beginnen te geschieden, zo ziet omhoog, en heft uw hoofden opwaarts, omdat uw verlossing nabij is.
29 En Hij zeide tot hen een gelijkenis: Ziet den vijgeboom, en al de bomen.
30 Wanneer zij nu uitspruiten, en gij dat ziet, zo weet gij uit uzelven, dat de zomer nu nabij is.
31 Alzo ook gij, wanneer gij deze dingen zult zien geschieden, zo weet, dat het Koninkrijk Gods nabij is.
https://m.youtube.com/watch?v=0fDuf7BZZtM

https://m.youtube.com/watch?v=PtsGSYEDBes

https://m.youtube.com/watch?v=i489Z8J0Nsg

https://m.youtube.com/watch?v=f65WI5J96-U

In deze vijf minuten durende video vanaf ongeveer 1min.40 hoe Hamas ziekenhuizen en vluchtelingenkampen bombardeerde, en Israël de schuld weer eens kreeg. Het waren hun eigen raketten die op henzelf terechtkwamen. Niet Israel maar Hamas vuurt ze af. https://m.youtube.com/watch?v=E3Ht1pH3t4c

Er is er ook een waarin een engel een raket van de palestijnen onderschept, en op een veilige plek in de lucht laat ontploffen, maar ik kan die nu even niet meer vinden.

Ieder onnodig bloed dat vloeit, ook aan islamitische zijde , betreuren wij , d.w.z.ik en de mijnen, de liefde voor Israël zit bij ons in de familie. Maar wij juichen van ganser harte bij iedere afwenteling van onheil die men Israël probeert aan te doen. Mijn ongelovige vader juichte vroeger al bij de Israelische overwinning van alle ongewilde veldslagen die Israël tegen wil en dank moest voeren omdat die hen werden aangedaan. En wij dansen hier in huis bij elke slag van de ismaëlieten die door IDF wordt afgewenteld en wij dansen nog harder bij elke bovennatuurlijke ingreep van God. God heeft Zijn geschiedenis, Zijn Plan, met Israël weer opgepakt. Net als in den beginne, begeleidt Hij hen in wolkkolommen, onttrekt hen aan het zicht van hun vijanden, onderschept bommen en voert die veilig af en keert het geweld van de vijanden tegen henzelf om. :D

Sommige nakomelingen van nazis uit Duitsland helpen nu Israël met bijvoorbeeld het bouwen van huizen. Mooie verzoeningswonderen die op die manier plaatsvinden. :D

Neen, het is niet makkelijk en het wordt er waarschijnlijk nog even niet makkelijker op. Maar de Overwinning staat vast.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 10 dec 2016, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

Met chemtrails kan men dingen aan het zicht van de mensen (proberen te) onttrekken, maar dat lukt ze niet met geluiden. Afgelopen Rosh Hashanna gebeurde er dit:

https://m.youtube.com/watch?v=0mLWdM4KAr0

https://m.youtube.com/watch?v=TqMBM7eeAMY

Zó heilig is Jeruzalem nou voor moslims: https://m.youtube.com/watch?v=xU9CauJP4Pg
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Misselijkmakend hoe genocide vergoelijk wordt, terwijl God zelfs van stenen nakomelingen van Abraham kan maken.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Yolanda_dB »

Piebe 2.2 schreef:Misselijkmakend hoe genocide vergoelijk wordt, terwijl God zelfs van stenen nakomelingen van Abraham kan maken.
Dit is m.i. trouwens ook 1 van de grootste fabels van dat conflict: dat er sprake zou zijn van genocide.
Wat mij betreft opnieuw een voorbeeld van lariekoek ...
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

De profetieën worden voltrokken waar we bij staan, zoals deze:
Deut.33:19 Zij halen rijkdom uit de zee en verborgen schatten uit het zand.
En zie, het geschiedde een kleine anderhalf jaar geleden, dat Israël enorme hoeveelheden olie vond in het zand en gas in het water :D :

http://www.foxnews.com/world/2015/10/07 ... srael.html

http://www.haaretz.com/israel-news/business/1.697863

Ze hebben gas, ze hebben olie, ze hebben water, ze hebben wijn, ze hebben electriciteit, ze hebben grote groene landbouwgronden die ze met hun eigen handen bewerken in dienst van God, en omdat God met hen is, en met iedereen die Hem waarachtig zoekt. De Israelis doen in de woestijn met groot succes landbouwwerk, waar men in de overige woestiijnlanden de neus voor ophaalt. En de Israelis delen zelfs met hun vijanden. Ze voorzien Syrie van drinkwater en Gaza van electriciteit, een voorziening die door Hamas zelf en niet door Israel, door hun - van Hogerhand van koers gewijzigde - bombardementen is vernietigd. Het enige wat het de Israelis oplevert van mensen in het Midden Oosten is haat en pure jaloezie. Daar hebben er wel meer last van, niet alleen in het Midden Oosten :cry: .
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 10 dec 2016, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Christus leerde dat de profeten reiken tot Johannes de Doper (Luk 16,16) maar Anja weet het beter en verkondigt een ander evangelie.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

Ez.38: [1] Het* woord van de HEER werd tot mij gericht: [2] ‘Mensenkind, richt uw blik naar het land Magog, naar Gog, de vorst van Ros, Mesek en Tubal. Profeteer tegen hem: [3] “Zo spreekt de Heer GOD: Ik kom op u af, Gog, vorst van Ros, Mesek en Tubal. [4] Ik kom u halen: Ik sla een haak in uw kaken en voer u mee, al uw troepen met paarden en ruiters, allemaal tot de tanden gewapend, uw machtige leger met schild en rondas, het zwaard in de hand, [5] en al uw bondgenoten uit Perzië, Kus en Put, uitgerust met rondas en helm; [6] Gomer met al zijn troepen en Bet-Togarma uit het hoge noorden met al zijn troepen. Veel volken trekken met uw mee. [7] Bereid u voor, sta klaar, met al de legers die zich bij u aansluiten en houd ze goed in uw macht. [8] Na lange tijd, na verloop van jaren, zult u geroepen worden om tegen een land op te trekken dat zich van de oorlog hersteld heeft, tegen een volk dat uit vele landen weer bijeen gebracht is en nu ongestoord woont op de bergen van Israël die voorgoed een wildernis schenen. [9] Als een stormwind* komt u daar opzetten, en als een wolk overdekt u heel het land met uw troepen en die van uw talloze bondgenoten.
[10] Zo spreekt de Heer GOD: Op dat moment zullen boze plannen bij u opkomen. [11] U denkt: ‘Laat ik optrekken tegen dat weerloze land, ik overval de vreedzame mensen die daar ongestoord leven, zonder stadsmuren, grendels of poorten.’ [12] U wilt roven en plunderen en u vergrijpen aan steden die uit hun puin zijn herrezen, aan een volk dat uit vele landen is samengebracht en die met hun teruggekregen huizen en bezittingen op de navel* van de wereld wonen.
[13] Seba*, Dedan, de kooplui van Tarsis en alle handelaars zullen u vragen: ‘Komt u om te plunderen? Hebt u dat hele leger op de been gebracht om buit te verzamelen, om zilver en goud te roven, om bezittingen en goederen weg te slepen en een grote slag te slaan?’ ” [14] Mensenkind, profeteer daarom tegen Gog: “Zo spreekt de Heer GOD: Juist nu mijn volk Israël ongestoord leeft, komt u aanrukken. [15] Vanuit uw land in het hoge noorden* rukt u op met al uw bondgenoten, allen te paard, één onoverzienbaar leger, een talrijke krijgsmacht. [16] U trekt op tegen mijn volk Israël en als een wolk overdekt u het land. Op het einde van de tijden laat Ik u tegen mijn land oprukken. En als Ik door u, Gog, toon dat Ik de Heilige ben, zullen de volken Mij erkennen.
[17] Zo spreekt de Heer GOD: Bent* u het over wie Ik vroeger jarenlang gesproken heb door mijn dienaren, de profeten van Israël? Hebben zij toen aangekondigd dat Ik u tegen hen zou laten oprukken? [18] Op de dag dat Gog Israëls grondgebied betreedt, barst mijn toorn los – godsspraak van de Heer GOD. [19] In mijn gloeiende jaloezie en in mijn ziedende toorn zweer Ik: Op deze dag zal er in Israël een zware aardbeving plaatsvinden. [20] De* vissen in de zee, de vogels in de lucht, de wilde dieren, alle kruipende dieren en alle mensen op aarde zullen voor Mij beven. Bergen storten neer, rotswanden komen naar beneden en alle muren vallen om. [21] Alle mogelijke verschrikkingen roep Ik tegen hem op – godsspraak van de Heer GOD. . Ik laat het zwaard zich tegen het zwaard keren; [22] Ik straf hem met pest en dood; regen en hagel, vuur en zwavel laat Ik neerkomen op hem, op zijn troepen en op al zijn bondgenoten. [23] Zo zal Ik mijn grootheid laten zien en tonen dat Ik de Heilige ben. Wanneer Ik mij openbaar zullen alle volken erkennen* dat Ik de HEER ben.” ’

Willibrordvertaling
De Statenvertaling zegt het wat beter, gebruikt beter vertaalde woorden, maar is wat lastiger te lezen, en deze beschrijft het als volgt:
Ez.38: 1 Wijders geschiedde des HEEREN woord tot mij, zeggende:
2 Mensenkind! zet uw aangezicht tegen Gog, het land van Magog, den hoofdvorst van Mesech en Tubal; en profeteer tegen hem,
3 En zeg: Zo zegt de Heere HEERE: Zie, Ik wil aan u, o Gog, gij hoofdvorst van Mesech en Tubal!
4 En Ik zal u omwenden, en haken in uw kaken leggen, en Ik zal u uitvoeren, mitsgaders uw ganse heir, paarden en ruiteren, die altemaal volkomen wel gekleed zijn, een grote vergadering, met rondas en schild, die altemaal zwaarden handelen;
5 Perzen, Moren en Puteers met hen, die altemaal schild en helm voeren;
6 Gomer en al zijn benden, en het huis van Togarma, aan de zijden van het noorden, en al zijn benden; vele volken met u.
7 Zijt bereid en maakt u gereed, gij en uw ganse vergadering, die tot u vergaderd zijn; en wees gij hun tot een wacht.
8 Na vele dagen zult gij bezocht worden; in het laatste der jaren zult gij komen in het land, dat wedergebracht is van het zwaard, dat vergaderd is uit vele volken, op de bergen Israëls, die steeds tot verwoesting geweest zijn; als hetzelve land uit de volken zal uitgevoerd zijn, en zij allemaal zeker zullen wonen.
9 Dan zult gij optrekken, gij zult aankomen als een onstuimige verwoesting, gij zult zijn als een wolk, om het land te bedekken; gij en al uw benden, en vele volken met u.
10 Alzo zegt de Heere HEERE: Te dien dage zal het ook geschieden, dat er raadslagen in uw hart zullen opkomen, en gij zult een kwade gedachte denken,
11 En zult zeggen: Ik zal optrekken naar dat dorpland, ik zal komen tot degenen, die in rust zijn, die zeker wonen, die altemaal wonen zonder muur, en grendel noch deuren hebben.

12 Om buit te buiten, en om roof te roven; om uw hand te wenden tegen de woeste plaatsen, die nu bewoond zijn, en tegen een volk, dat uit de heidenen verzameld is, dat vee en have verkregen heeft, wonende in het midden des lands.
13 Scheba, en Dedan, en de kooplieden van Tarsis, en alle hun jonge leeuwen zullen tot u zeggen: Komt gij, om buit te buiten? hebt gij uw vergadering vergaderd, om roof te roven? om zilver en goud weg te voeren, om vee en have weg te nemen, om een groten buit te buiten?
14 Daarom profeteer, o mensenkind! en zeg tot Gog: Zo zegt de Heere HEERE: Zult gij het, te dien dage, als Mijn volk Israël zeker woont, niet gewaar worden?
15 Gij zult dan komen uit uw plaats, uit de zijden van het noorden, gij en vele volken met u; die altemaal op paarden zullen rijden, een grote vergadering, en een machtig heir;
16 En gij zult optrekken tegen Mijn volk Israël, als een wolk, om het land te bedekken; in het laatste der dagen zal het geschieden; dan zal Ik u aanbrengen tegen Mijn land, opdat de heidenen Mij kennen, als Ik aan u, o Gog! voor hun ogen zal geheiligd worden.

17 Zo zegt de Heere HEERE: Zijt gij die, van welken Ik in verleden dagen gesproken heb, door den dienst Mijner knechten, de profeten Israëls, die in die dagen geprofeteerd hebben, jaren lang, dat Ik u tegen hen zou aanbrengen?
18 Maar het zal geschieden te dien dage, ten dage als Gog tegen het land Israëls zal aankomen, spreekt de Heere HEERE, dat Mijn grimmigheid in Mijn neus zal opkomen.
19 Want Ik heb gesproken in Mijn ijver, in het vuur Mijner verbolgenheid: Zo er niet, te dien dage, een groot beven zal zijn in het land Israëls!

20 Zodat van Mijn aangezicht beven zullen de vissen der zee, en het gevogelte des hemels, en het gedierte des velds, en al het kruipend gedierte, dat op het aardrijk kruipt, en alle mensen, die op den aardbodem zijn; en de bergen zullen nedergeworpen worden, en de steile plaatsen zullen nedervallen, en alle muren zullen ter aarde nedervallen.
21 Want Ik zal het zwaard over hem roepen op al Mijn bergen, spreekt de Heere HEERE; het zwaard van een ieder zal tegen zijn broeder zijn.
22 En Ik zal met hem rechten, door pestilentie en door bloed; en Ik zal een overstelpenden plasregen, en grote hagelstenen, vuur en zwavel regenen op hem, en op zijn benden, en op de vele volken, die met hem zullen zijn.
23 Alzo zal Ik Mij groot maken, en Mij heiligen, en bekend worden voor de ogen van vele heidenen; en zij zullen weten, dat Ik de HEERE ben.
Dit is wat de Heer gaat doen met de vijanden van Israël. De legers van de volkeren zitten allemaal al in het gebied rondom Israël. Rusland, Iran, Syrië, Turkije, Irak, en nog vele meer.

Kom maar, zegt Hij, kom maar, en Hij laat ze komen.....en dan veegt Hij ze weg. Hij keert zwaard tegen zwaard, dat is de afgelopen jaren al te zien geweest in het Midden Oosten. Wie wandelt met God kan zoiets in het klein allang meemaken. Wie in Hem blijft hoeft niets te vrezen, hoe ver ze ook komen en hoe rot het er ook uit mag lijken te zien. God wentelt uiteindelijk alle narigheid op de boosdoeners en de haters af.

Doet God kwaad? Neen, de volkeren willen kwaad. Zie vers 10. En dat kunnen ze krijgen, maar dan wel op hun eigen dak. lees maar in je eigen Bijbel en/of in bovenstaande Bijbelcitaten.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Misschien moet je je eigen Bijbel maar schrijven genaamd superchristenen. Wat een bizarre fantasie heb je, echt onnavolgbaar. :oops:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

En natuurlijk Ezechiël 39:
Ez.39: 25. Maar,’ zo spreekt de Heer GOD, ‘nu keer Ik het lot van Jakob ten goede, Ik ontferm mij over heel Israël en Ik ijver voor mijn heilige naam. [26] Hun vernedering en de gevolgen van hun ontrouw zullen ze aanvaarden als ze op hun grond weer ongestoord leven zonder dat iemand hen opschrikt. [27] Wanneer Ik hen terugvoer uit de volken en hen uit de landen van hun vijanden bijeen breng, zal Ik door hen aan alle volken tonen dat Ik de Heilige ben. [28] Dan zullen ze erkennen dat Ik de HEER ben, hun God, die hen in ballingschap gevoerd heeft, maar hen ook bijeenbrengt op hun grond zonder iemand achter te laten. [29] Nooit meer wend Ik mijn gelaat af van Israël, nu Ik mijn geest* over hen heb uitgestort – godsspraak van de Heer GOD.’
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

'Want tot aan Johannes hebben alle profeten en de Wet het voorzegd, en als u het wilt aanvaarden: hij is Elia die komen zou. Wie oren heeft, moet horen.' (Mattheus 11,13-15)

'De Wet en de Profeten gaan tot Johannes; sindsdien wordt het koninkrijk van God verkondigd en iedereen staat te dringen om er binnen te komen.' (Luk 16,16)

'En aan wie anders heeft Hij onder ede de toegang tot zijn rust ontzegd dan aan hen die weigerden te gehoorzamen?' (Heb 3,18)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door ineke-kitty »

@Anja

Absoluut de waarheid. Ezechiel 38 en 39 is daar duidelijk over. Gog en Magog zijn aanduidingen van koningen uit het noorden. Ros = Rus; Mesech = Moskou en Tubal = Tobolsk [ Tblisi].

In Ezechiel 39 wordt beschreven dat God Zelf hen zal vernietigen. Vers 1 en 2 beschrijft het oordeel over Gog, die op de bergen Israëls gebracht zal worden. vers 4-6 beschrijft dat op de bergen Israëls Gog ten val zal komen en al de benden en volken, die met hem zijn.
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Yolanda_dB »

Anja schreef:Ze hebben gas, ze hebben olie, ze hebben water, ze hebben wijn, ze hebben electriciteit, ze hebben grote groene landbouwgronden die ze met hun eigen handen bewerken in dienst van God, en omdat God met hen is, en met iedereen die Hem waarachtig zoekt.
Ik wil niet flauw doen, maar bij Israël heb ik nu niet bepaald het idee dat het een volk is dat "Hem waarachtig zoekt".
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

Benedict schreef:
Bonjour schreef:Gaza en de Westbank zijn net zo vrij als het Joods Getto in Warschau. Een gevangenis met zelfbestuur.
Gaza en de Westbank zijn beiden geen openluchtgevangenis. Allereerst is internationaal afgesproken dat Egypte het grootste deel van het personenverkeer met Gaza afhandelt. In die afspraak staat dat de grens met Egypte vanuit Gaza gecontroleerd zal worden door de PA en internationale waarnemers. Na de staatsgreep door Hamas in 2007 echter is beide groepen het werken onmogelijk gemaakt door Hamas. Bovendien steunt Hamas terroristen die in de Sinaï aanslagen plegen op het Egyptische leger en politie. Vandaar dat Egypte het grensverkeer beperkt en de grens geregeld gesloten houdt. Gaza is dus geen gevangenis, maar een moeilijk toegankelijk gebied omdat het oorlog voert tegen beide buurlanden. Wie heeft ooit gehoord van een 'gevangenis' waarvandaan 15000 raketten werden afgevuurd en terreuraanslagen werden gepleegd in de omgeving?
Toch is er veel voor de vergelijking te zeggen. De ene opmerking geldt wat meer voor Gaza, de ander voor de Westbank.
1) Er staan hekken en muren omheen.
2) Bij de toegangspoorten staan mensen die niet door de bevolking zijn aangewezen.
3) De bevolking heeft niet het recht eigen toegangspoorten te maken
4) De bevolking heeft niet het zeggenschap over eigendom van het land
5) Er is geen zeggenschap over het luchtruim boven het land.
6) Stroom en water voorziening zijn in andermans handen.
7) Verkeerd gedrag wordt door mensen buiten het district afgestraft.
8) Bevolkingsregister is niet in eigen handen.
9) Bevolkingsdichtheid is niet vergelijkbaar met dat van een land.
10) Verbetering van de situatie ligt niet in eigen handen. Niet op individueel gebied en niet op collectief gebied.

Hamas is in de Gaza gewoon bij verkiezingen de grootste partij geworden. Hun werd de overwinning echter niet gegund. Dus staatsgreep is sterk uitgedrukt.
Hamas is overwinnaar geworden omdat de bevolking te lang getreiterd werd. Vanaf 1967 is de conventie van Genève genegeerd en Israël heeft dat toegegeven. Omdat Fatah niet genoeg bij de Israëlische regering kon bereiken. Daarmee heeft Israël zijn eigen vijand gemaakt en met het huidig beleid houdt ze die nog tijden.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

Benedict schreef: NB Ik hecht geen waarde aan de vooringenomen stellingen van "Een ander Joods geluid". Genoemde PDF neem ik dan ook voor kennisgeving aan.
Dit geeft precies aan hoe jij tegen alles aankijkt. Je neemt alleen aan wat je wil horen en wilt de rest negeren. Over heel veel onderwerpen zou me dat niets uitmaken, maar daar deze opstelling bij velen in het Westen blijft deze situatie bestaan en dat kost heel veel doden. En dan heb je het over de barmhartigheid van anderen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

Benedict schreef: Het conflict krijgt ook onevenredig veel aandacht in vergelijking tot andere conflicten in de wereld.
Noem ze maar. Het conflict duurt nu al 68 jaar en zorgt nog steeds voor miljoenen mensen in een vluchtelingen status. Welke zijn vergelijkbaar?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.