150 Palestijnse fabels

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Yolanda_dB »

Anja schreef:
Yolanda_dB schreef:
Anja schreef:Ze hebben gas, ze hebben olie, ze hebben water, ze hebben wijn, ze hebben electriciteit, ze hebben grote groene landbouwgronden die ze met hun eigen handen bewerken in dienst van God, en omdat God met hen is, en met iedereen die Hem waarachtig zoekt.
Ik wil niet flauw doen, maar bij Israël heb ik nu niet bepaald het idee dat het een volk is dat "Hem waarachtig zoekt".
Och, jouw ideeën zijn helemaal niet van belang. De Eeuwige denkt toch een beetje anders dan Yolanda over Israël. De oordelen van de Here komen over ieder die Zijn oogappel aanraakt. Dat er sommige christenen zijn die eigenlijk hun Bijbel gewoon helemaal niet geloven, is me inmiddels wel duidelijk. Als het een klein beetje moeilijk wordt, haken sommige af, negeren hele Bijbelhoofdstukken en hele profetieën.
Okee, dan wil ik nu WEL even flauw doen:
Geef eens 1 voorbeeld waaruit blijkt dat het huidige Israël "Hem waarachtig zoekt".
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

Overigens ook goed om alert op te zijn is dat er in Nederland ook nog nakomelingen van NSB-ers leven. Ik weet niet om hoeveel het gaat en natuurlijk weet ik ook niet of en zo ja hoe die de dingen verwerkt hebben. Maar de invloed van het verleden is niet te onderschatten. Hoe wij de dingen uit onze geschiedenis verwerken is van invloed op hoe wij tegen de dingen in de moderne tijd aankijken.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 11 dec 2016, 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

Benedict schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Benedict schreef:
Bonjour schreef:
Benedict schreef: NB Ik hecht geen waarde aan de vooringenomen stellingen van "Een ander Joods geluid". Genoemde PDF neem ik dan ook voor kennisgeving aan.
Dit geeft precies aan hoe jij tegen alles aankijkt. Je neemt alleen aan wat je wil horen en wilt de rest negeren. Over heel veel onderwerpen zou me dat niets uitmaken, maar daar deze opstelling bij velen in het Westen blijft deze situatie bestaan en dat kost heel veel doden. En dan heb je het over de barmhartigheid van anderen.
Jij weet niet hoe ik tegen alles aankijk. Je hebt geen flauw idee.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jij een Palestijnse gewonde zou laten liggen, terwijl Jezus hem zou meenemen en laten verzorgen. Nog steeds weten velen niet dat het barmhartigheid is wat Christus wil en geen offers. En zij zullen de rust niet ingaan heeft God gezworen.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jij het niet zo op Joden hebt.
Wat je hier laat zien is niet zo positief. Je benadert een probleem volledig vanuit één kant en je zet kritiek op Israël als anti-Joods weg. En dan klaag je vervolgens dat het antisemitisme is.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

Yolanda_dB schreef:
Anja schreef:
Yolanda_dB schreef:
Anja schreef:Ze hebben gas, ze hebben olie, ze hebben water, ze hebben wijn, ze hebben electriciteit, ze hebben grote groene landbouwgronden die ze met hun eigen handen bewerken in dienst van God, en omdat God met hen is, en met iedereen die Hem waarachtig zoekt.
Ik wil niet flauw doen, maar bij Israël heb ik nu niet bepaald het idee dat het een volk is dat "Hem waarachtig zoekt".
Och, jouw ideeën zijn helemaal niet van belang. De Eeuwige denkt toch een beetje anders dan Yolanda over Israël. De oordelen van de Here komen over ieder die Zijn oogappel aanraakt. Dat er sommige christenen zijn die eigenlijk hun Bijbel gewoon helemaal niet geloven, is me inmiddels wel duidelijk. Als het een klein beetje moeilijk wordt, haken sommige af, negeren hele Bijbelhoofdstukken en hele profetieën.
Okee, dan wil ik nu WEL even flauw doen:
Geef eens 1 voorbeeld waaruit blijkt dat het huidige Israël "Hem waarachtig zoekt".
Dat behoort niet tot het onderwerp van dit topic Yolanda. Als je de harten van de Israëlis wilt beoordelen, open je daar maar een topic voor. Liefst in Bijbelstudie dan. Maarja, dat is hier helaas niet meer. Dus zoek een ander subforun in het orthodoxe gedeelte.

Jehova's Getuigen willen de "Bijbelse Waarheid" :clown: over Israël ook niet onder ogen zien, want zij willen graag zelf Israël zijn. Als ze erkennen wat de Bijbel beschrijft over het Plan van God met de Joden en het land Israël, stort hun hele leer als een kaartenhuis in elkaar.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Yolanda_dB »

Anja schreef:
Yolanda_dB schreef:Geef eens 1 voorbeeld waaruit blijkt dat het huidige Israël "Hem waarachtig zoekt".
Dat behoort niet tot het onderwerp van dit topic Yolanda.
Ach, dat weerhoudt jou er anders ook niet van.
Dan houd ik het er vooralsnog maar op dat dit één van de vele "Israëlische fabels" is.
Anja schreef:Als je de harten van de Israëlis wilt beoordelen, ...
Ik was niet echt van plan om de harten van de Israëlis te gaan beoordelen.
Eerder om te kijken of dat geneuzel van jou nog ergens op gebaseerd is.
Anja schreef:Jehova's Getuigen willen de "Bijbelse Waarheid" :clown: over Israël ook niet onder ogen zien, want zij willen graag zelf Israël zijn. Als ze erkennen wat de Bijbel beschrijft over het Plan van God met de Joden en het land Israël, stort hun hele leer als een kaartenhuis in elkaar.
Kwaadspreken over JG is ook geen onderdeel van dit topic, maar dat weerhoudt jou ook niet.
En het zijn echt niet alleen de JG die iets anders tegen Israël aankijken...
In reformatorische/gereformeerde kringen waar ik kom, wordt daar ook wel wat kritischer naar gekeken ...
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

Yolanda_dB schreef: Kwaadspreken over JG is ook geen onderdeel van dit topic, maar dat weerhoudt jou ook niet.
Ik spreek helemaal geen kwaad over JG, ik zeg de waarheid over hun leer en wat daarvan overblijft nu God , precies zoals in de Bijbel voorzegd, verdergaat met Israël. Dat je dat als kwaadspreken bestempelt laat alleen maar zien dat jij onbewust heel goed weet dat die vervangingsleer niet juist is, in welke vorm men die ook giet.

En tsja, dat er meer lieden zijn die een vervangingsleer aanhangen, dat weet ik. Het maakt mij echt niet uit met welke denominatie je aan komt zetten om die leer te ondersteunen. Binnen een en dezelfde denominatie zijn er bijbelgetrouwen en vervangingsleerders. Ik word niet gehinderd door kerkmuren en weet mij wel gesteund door de bijbelgetrouwe Gemeente die zich binnen en buiten die kerkmuren bevinden. De Gemeente binnen alle denominaties (zowel als de Gemeente buiten de kerkmuren) beschouw ik als mijn broeders en zusters.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Benedict schreef:Wat leerzaam, zo'n ander Joods geluid van ons forumlid Piebe. Hoog niveau ook.
Eerst wilde je me betichten van Jodenhaat en nu je die kaart niet kan spelen ligt het aan het niveau? De waard is zoals hij zijn gasten vertrouwt zal ik maar denken.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Yolanda_dB »

Anja schreef:
Yolanda_dB schreef: Kwaadspreken over JG is ook geen onderdeel van dit topic, maar dat weerhoudt jou ook niet.
Ik spreek helemaal geen kwaad over JG, ik zeg de waarheid over hun leer en wat daarvan overblijft nu God , precies zoals in de Bijbel voorzegd, verdergaat met Israël. Dat je dat als kwaadspreken bestempelt laat alleen maar zien dat jij onbewust heel goed weet dat die vervangingsleer niet juist is, in welke vorm men die ook giet.
Daar waar ik een kanttekening maak over het "Hem waarachtig zoeken" door Israël,
ga jij daar niet op in met de l.llige smoes dat het off-topic is,
maar kom jij wel aanzetten met een sneer richting de (vervangings)leer van JG.
Ik had het daar niet over, en zinspeelde daar niet eens op.
Het topic ging daar niet over.
Er was op dat moment geen JG-er aan het woord.
Kortom: kwaadsprekerij.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

Benedict schreef:Wat leerzaam, zo'n ander Joods geluid van ons forumlid Piebe. Hoog niveau ook.
Inderdaad. Piebe heeft de mond vol over academisch :roll: maar is zelf nooit academisch geschoold. En dat is helemaal niet erg, maar wel als men zich vervolgens door jaloezie geleid gaat strijden en gaat lopen bluffen. Je hoeft geen academicus te zijn om een gelovige te zijn. Het geloof is voor alle mensen.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

Yolanda_dB schreef: Daar waar ik een kanttekening maak over het "Hem waarachtig zoeken" door Israël,
ga jij daar niet op in met de l.llige smoes dat het off-topic is,
Nogmaals, als je de harten van de Israelis wilt onderzoeken in verband met de Bijbel, kun je daar een nieuwe topic over starten. Als je dat doet in het orthoxe gedeelte dan zal ik daarop ingaan, want daar hoort dit onderwerp namelijk thuis: in Bijbelstudie.
Yolanda_dB schreef:maar kom jij wel aanzetten met een sneer richting de (vervangings)leer van JG.
Dat is geen sneer maar de simpele feitelijke waarheid. En de vervangingsleer, in al haar vormen, breekt de kerk nu op. Tijd voor bekering? Een zwarte pagina uit de geschiedenis van de kerk in den brede, culminerend in de leer van het WTG. Door deze dwaling faciliteert men de strijd van de Ismaëlieten en de wereld tegen Israël. Het is dan wel geen palestijnse fabel, maar wel een christelijke fabel, en fabelen gaan vaak hand in hand ten strijde.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Anja schreef:
Benedict schreef:Wat leerzaam, zo'n ander Joods geluid van ons forumlid Piebe. Hoog niveau ook.
Inderdaad. Piebe heeft de mond vol over academisch :roll: maar is zelf nooit academisch geschoold. En dat is helemaal niet erg, maar wel als men zich vervolgens door jaloezie geleid gaat strijden en gaat lopen bluffen. Je hoeft geen academicus te zijn om een gelovige te zijn. Het geloof is voor alle mensen.
Piebe heeft nooit gezegd dat hij academisch is of dat men dat moet zijn om te geloven, hij zegt dat Anja haar verhaaltje niet academisch is en dat ze de profeten uit de context rukt en hij heeft dat onderbouwd met Bijbelcitaten, waarna Anja zwoer hem te negeren totdat hij zijn excuus zou aanbieden. :w

Lastig hé Anja, om je eigen woord te houden. Doordat het de waarheid is wat ik heb geschreven stoot je je er aan en moet je wel wat zeggen. :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Trajecto »

Benedict heeft me laten weten niet meer mee te doen met het forum.
Daarom sluit ik dit topic.
Nulla aetas ad discendum sera