150 Palestijnse fabels

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

snappie schreef:Toen ik in Israël was vertelde onze Nederlandse gids ons (uit eigen ervaring) dat Israël de Palestijnen ruim van tevoren waarschuwt -via de media (radio, t.v. en kranten) en soms ook via folders- wanneer welk doel aangevallen gaat worden; zodat burgerslachtoffers voorkomen kunnen worden.
De Palestijnen brengen dan expres hun vrouwen en kinderen naar die bewuste plaats, om geen andere reden dan de wereld te laten zien en geloven hoe "monsterachtig'' de Israëlieten zijn.
En zelf kruipen ze in de slachtofferrol en huilen hun krokodillentranen als ze de wereld de werkelijke slachtoffers (nl hun vrouwen en kinderen) tonen.
Juist. De slachtofferrol komt voort uit de Arabisch-Islamitische slachtoffercultuur.
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Benedict schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Peter79 schreef:
Benedict schreef:Geschreven door Tom S. van Bemmelen (sinds '98 voorzitter van Likoed Nederland). Dit boek blaast de wolk van Palestijnse propaganda weg en geeft de echte, controleerbare feiten. Een must voor iedereen die Israël steunt.
Het lijkt me een nuttig boek om de Israëlische kant (Likoed!) eens te leren kennen. Recensie op Historiek.net:
Enne Koops schreef:De inhoud van het boek is a priori eenzijdig, omdat uitsluitend het Israëlische perspectief daarin verdedigd wordt. Daarmee, en ook omdat voetnoten ontbreken (‘iedereen kan tegenwoordig immers de feiten eenvoudig op internet controleren’, aldus de auteur), is het zeker geen wetenschappelijk boek. Wat is dan wel de waarde van 150 Palestijnse fabels? In elk geval is het boek nuttig om een goed inzicht te krijgen in de Israëlische standpunten ten aanzien van de situatie in het Midden-Oosten. Ook geeft het boek, maar dus wel vanuit een eenzijdige invalshoek, een idee van de Palestijnse media, propaganda en het functioneren daarvan.
Een beter boek is 'een schreeuw om recht' van Dries van Agt. Dan zie je dat Israël systematisch genocide pleegt op Palestijnen en steeds net zoveel Palestijnse burgers vermoordt zodat de meest welwillende landen en filosemieten het nog accepteren. Vaak zie je dat een aanslag door Israël wordt uitgelokt doordat ze tevoren een prominente Palestijn liquideren bijvoorbeeld vanuit een helikopter.
Had Dries van Agt het vroeger niet 'ns over het "Ariër-zijn"?
Geen idee, maar wat heeft dat met het Israël conflict te maken? Creëert zo'n uitspraak een verzachtende omstandigheid voor kindermoord? Eigenlijk vind ik de suggestie een baken dat psychiatrische hulp wenselijk is. Bizar dat je kindermoord wilt bagatelliseren met een uitspraak waarvan je niet eens een bron wilt tonen. Schaam je! :oops:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Benedict schreef:
snappie schreef:Toen ik in Israël was vertelde onze Nederlandse gids ons (uit eigen ervaring) dat Israël de Palestijnen ruim van tevoren waarschuwt -via de media (radio, t.v. en kranten) en soms ook via folders- wanneer welk doel aangevallen gaat worden; zodat burgerslachtoffers voorkomen kunnen worden.
De Palestijnen brengen dan expres hun vrouwen en kinderen naar die bewuste plaats, om geen andere reden dan de wereld te laten zien en geloven hoe "monsterachtig'' de Israëlieten zijn.
En zelf kruipen ze in de slachtofferrol en huilen hun krokodillentranen als ze de wereld de werkelijke slachtoffers (nl hun vrouwen en kinderen) tonen.
Juist. De slachtofferrol komt voort uit de Arabisch-Islamitische slachtoffercultuur.
Nu begrijp ik waarom je het boek zo aanprijst, je houdt van fabels!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Peter79 schreef:
Benedict schreef:Dat gevoel bekruipt mij echter wel.
Zelf ben ik erg sceptisch over de informatie die van beide kanten komt.
Men is nu eenmaal snel geneigd het eigen straatje schoon te vegen.
Het heeft toch ook wel meer dan een halve eeuw geduurd dat de geruchten over de zogenoemde politionele acties van Nederland in Indonesië gegrond bleken te zijn en dat er geen sprake was van incidenten maar van structureel buitenproporioneel geweld.
Het is David tegen Goliath en David zijn de Palestijnen en de joden zijn Goliath. Dat bloeddorstige volk wat zich Israël noemt is niet uit Israël want een ware Israëliet zal elk land sparen waar tenminste tien rechtvaardigen wonen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Peter79 »

Piebe 2.2 schreef:
Peter79 schreef:
Benedict schreef:Dat gevoel bekruipt mij echter wel.
Zelf ben ik erg sceptisch over de informatie die van beide kanten komt.
Men is nu eenmaal snel geneigd het eigen straatje schoon te vegen.
Het heeft toch ook wel meer dan een halve eeuw geduurd dat de geruchten over de zogenoemde politionele acties van Nederland in Indonesië gegrond bleken te zijn en dat er geen sprake was van incidenten maar van structureel buitenproporioneel geweld.
Het is David tegen Goliath en David zijn de Palestijnen en de joden zijn Goliath. Dat bloeddorstige volk wat zich Israël noemt is niet uit Israël want een ware Israëliet zal elk land sparen waar tenminste tien rechtvaardigen wonen.
Elk volk dat zijn welvaart bedreigd ziet, zal tot het uiterste gaan om zijn belangen te beschermen. Israël is niet bloeddorstiger dan NL ten tijde van de politionele acties. Het doel heiligt de middelen.

Europa laat via de vliegvelden geen Afrikaanse mensen meer toe. Deze stappen nu in zinkende bootjes. Eigen schuld dikke bult als ze verdrinken? Of is de beeldvorming rond de vluchtelingenbootjes erop gericht om de Europeanen als monsterachtig af te schilderen? Heeft Europa daar geen eigen verantwoordelijkheid? Heeft Israël geen eigen verantwoordelijkheid waar Palestijnen menselijke schilden inzetten?
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

Piebe 2.2 schreef:
Benedict schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Peter79 schreef:
Benedict schreef:Geschreven door Tom S. van Bemmelen (sinds '98 voorzitter van Likoed Nederland). Dit boek blaast de wolk van Palestijnse propaganda weg en geeft de echte, controleerbare feiten. Een must voor iedereen die Israël steunt.
Het lijkt me een nuttig boek om de Israëlische kant (Likoed!) eens te leren kennen. Recensie op Historiek.net:
Enne Koops schreef:De inhoud van het boek is a priori eenzijdig, omdat uitsluitend het Israëlische perspectief daarin verdedigd wordt. Daarmee, en ook omdat voetnoten ontbreken (‘iedereen kan tegenwoordig immers de feiten eenvoudig op internet controleren’, aldus de auteur), is het zeker geen wetenschappelijk boek. Wat is dan wel de waarde van 150 Palestijnse fabels? In elk geval is het boek nuttig om een goed inzicht te krijgen in de Israëlische standpunten ten aanzien van de situatie in het Midden-Oosten. Ook geeft het boek, maar dus wel vanuit een eenzijdige invalshoek, een idee van de Palestijnse media, propaganda en het functioneren daarvan.
Een beter boek is 'een schreeuw om recht' van Dries van Agt. Dan zie je dat Israël systematisch genocide pleegt op Palestijnen en steeds net zoveel Palestijnse burgers vermoordt zodat de meest welwillende landen en filosemieten het nog accepteren. Vaak zie je dat een aanslag door Israël wordt uitgelokt doordat ze tevoren een prominente Palestijn liquideren bijvoorbeeld vanuit een helikopter.
Had Dries van Agt het vroeger niet 'ns over het "Ariër-zijn"?
Geen idee, maar wat heeft dat met het Israël conflict te maken? Creëert zo'n uitspraak een verzachtende omstandigheid voor kindermoord? Eigenlijk vind ik de suggestie een baken dat psychiatrische hulp wenselijk is. Bizar dat je kindermoord wilt bagatelliseren met een uitspraak waarvan je niet eens een bron wilt tonen. Schaam je! :oops:
Suggestief en uit z'n verband gerukt. Schamen doe ik niet.
Ik meende duidelijk te moeten maken dat van Agt zo'n integere man niet is. Dan vermoed ik zijn boek ook niet. Vandaar de melding.
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

Piebe 2.2 schreef:
Benedict schreef:
snappie schreef:Toen ik in Israël was vertelde onze Nederlandse gids ons (uit eigen ervaring) dat Israël de Palestijnen ruim van tevoren waarschuwt -via de media (radio, t.v. en kranten) en soms ook via folders- wanneer welk doel aangevallen gaat worden; zodat burgerslachtoffers voorkomen kunnen worden.
De Palestijnen brengen dan expres hun vrouwen en kinderen naar die bewuste plaats, om geen andere reden dan de wereld te laten zien en geloven hoe "monsterachtig'' de Israëlieten zijn.
En zelf kruipen ze in de slachtofferrol en huilen hun krokodillentranen als ze de wereld de werkelijke slachtoffers (nl hun vrouwen en kinderen) tonen.
Juist. De slachtofferrol komt voort uit de Arabisch-Islamitische slachtoffercultuur.
Nu begrijp ik waarom je het boek zo aanprijst, je houdt van fabels!
:D
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Peter79 schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Peter79 schreef:
Benedict schreef:Dat gevoel bekruipt mij echter wel.
Zelf ben ik erg sceptisch over de informatie die van beide kanten komt.
Men is nu eenmaal snel geneigd het eigen straatje schoon te vegen.
Het heeft toch ook wel meer dan een halve eeuw geduurd dat de geruchten over de zogenoemde politionele acties van Nederland in Indonesië gegrond bleken te zijn en dat er geen sprake was van incidenten maar van structureel buitenproporioneel geweld.
Het is David tegen Goliath en David zijn de Palestijnen en de joden zijn Goliath. Dat bloeddorstige volk wat zich Israël noemt is niet uit Israël want een ware Israëliet zal elk land sparen waar tenminste tien rechtvaardigen wonen.
Elk volk dat zijn welvaart bedreigd ziet, zal tot het uiterste gaan om zijn belangen te beschermen. Israël is niet bloeddorstiger dan NL ten tijde van de politionele acties. Het doel heiligt de middelen.

Europa laat via de vliegvelden geen Afrikaanse mensen meer toe. Deze stappen nu in zinkende bootjes. Eigen schuld dikke bult als ze verdrinken? Of is de beeldvorming rond de vluchtelingenbootjes erop gericht om de Europeanen als monsterachtig af te schilderen? Heeft Europa daar geen eigen verantwoordelijkheid? Heeft Israël geen eigen verantwoordelijkheid waar Palestijnen menselijke schilden inzetten?
Israël heeft daar niks te zoeken, of zou jij het prima vinden als een vreemdeling jouw grond kwam opeisen vanwege een of ander lang verjaard oud verbond? Ik niet en ik gooi niet met stenen maar met bommen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Peter79 »

Piebe 2.2 schreef:Israël heeft daar niks te zoeken, of zou jij het prima vinden als een vreemdeling jouw grond kwam opeisen vanwege een of ander lang verjaard oud verbond? Ik niet en ik gooi niet met stenen maar met bommen.
Militair-strategisch is het bezetten van gebieden onvermijdelijk geweest - de historie wijst dat uit.
Politiek gezien lag er een goede basis voor een duurzame oplossing met de Oslo-akkoorden, maar men kiest van beide zijden liever een harde lijn.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Benedict schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Benedict schreef: Had Dries van Agt het vroeger niet 'ns over het "Ariër-zijn"?
Geen idee, maar wat heeft dat met het Israël conflict te maken? Creëert zo'n uitspraak een verzachtende omstandigheid voor kindermoord? Eigenlijk vind ik de suggestie een baken dat psychiatrische hulp wenselijk is. Bizar dat je kindermoord wilt bagatelliseren met een uitspraak waarvan je niet eens een bron wilt tonen. Schaam je! :oops:
Suggestief en uit z'n verband gerukt. Schamen doe ik niet.
Ik meende duidelijk te moeten maken dat van Agt zo'n integere man niet is. Dan vermoed ik zijn boek ook niet. Vandaar de melding.
Van Agt citeert bronnen en verwijst ernaar waarmee zijn eigen integriteit aangetoond wordt. Wat jij doet is van Agt belasteren zonder enige bronvermelding zodat niemand je verdachtmakingen kan verifiëren en dat je je niet eens schaamt voor suggestieve uit het verband gerukte opmerkingen is ook niet bepaald integer.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Peter79 schreef:
Piebe 2.2 schreef:Israël heeft daar niks te zoeken, of zou jij het prima vinden als een vreemdeling jouw grond kwam opeisen vanwege een of ander lang verjaard oud verbond? Ik niet en ik gooi niet met stenen maar met bommen.
Militair-strategisch is het bezetten van gebieden onvermijdelijk geweest - de historie wijst dat uit.
Politiek gezien lag er een goede basis voor een duurzame oplossing met de Oslo-akkoorden, maar men kiest van beide zijden liever een harde lijn.
De Palestijnen waren akkoord met Oslo, echter heeft Israël daar altijd {niet-toegestaan woord} aan gehad. Ook is de stand nog steeds 0 joodse slachtoffers tegen 100 Palestijnen en dat gaat al jaren zo. Kennelijk is dat volgens christenen een normale gang van zaken, maar ik ben blij dat ik niet bij ze in de kerk hoef te zitten.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door callista »

Even een tegenhanger.
Israël heeft al vele verdragen geschonden.....i.m.o. een schurkenstaat en men blijft maar huizen bouwen in de bezette gebieden....zo komt er nooit vrede. dat zal moeten stoppen
Mensonterend.....en schandalig

De oorlogsmisdaden van Israel op een rij
Al tientallen jaren richt Israel ongestraft slachtingen aan onder Palestijnen, en wordt het steeds beschermd door de Amerikaanse regering en haar veto in de VN-Veiligheidsraad.
Maar de jongste bloedige aanval op Gaza heeft geleid tot meer openlijke discussie over Israelische oorlogsmisdaden – en over medeplichtigheid van de Verenigde Staten.
Tienduizenden Palestijnen hebben hun woning verloren. Ruim 1300 gebouwen zijn verwoest en 752 zwaar beschadigd.

Beschadiging van de infrastructuur van riolering en drinkwater heeft twee derde van de inwoners van Gaza getroffen.

Op 20 juli hebben de Israelische Strijdkrachten het stadje Khuza’a vrijwel met de grond gelijkgemaakt; iemand telde 360 granaataanvallen in één uur.
Lees verder:
http://www.palestina-komitee.nl/soemoed/92/599
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

Piebe 2.2 schreef:
Peter79 schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Peter79 schreef:
Benedict schreef:Dat gevoel bekruipt mij echter wel.
Zelf ben ik erg sceptisch over de informatie die van beide kanten komt.
Men is nu eenmaal snel geneigd het eigen straatje schoon te vegen.
Het heeft toch ook wel meer dan een halve eeuw geduurd dat de geruchten over de zogenoemde politionele acties van Nederland in Indonesië gegrond bleken te zijn en dat er geen sprake was van incidenten maar van structureel buitenproporioneel geweld.
Het is David tegen Goliath en David zijn de Palestijnen en de joden zijn Goliath. Dat bloeddorstige volk wat zich Israël noemt is niet uit Israël want een ware Israëliet zal elk land sparen waar tenminste tien rechtvaardigen wonen.
Elk volk dat zijn welvaart bedreigd ziet, zal tot het uiterste gaan om zijn belangen te beschermen. Israël is niet bloeddorstiger dan NL ten tijde van de politionele acties. Het doel heiligt de middelen.

Europa laat via de vliegvelden geen Afrikaanse mensen meer toe. Deze stappen nu in zinkende bootjes. Eigen schuld dikke bult als ze verdrinken? Of is de beeldvorming rond de vluchtelingenbootjes erop gericht om de Europeanen als monsterachtig af te schilderen? Heeft Europa daar geen eigen verantwoordelijkheid? Heeft Israël geen eigen verantwoordelijkheid waar Palestijnen menselijke schilden inzetten?
Israël heeft daar niks te zoeken, of zou jij het prima vinden als een vreemdeling jouw grond kwam opeisen vanwege een of ander lang verjaard oud verbond? Ik niet en ik gooi niet met stenen maar met bommen.
Ook hier is weer sprake van een fabel. Israël is niet de vreemdeling in deze kwestie. Het land was lang vóór de islamitische invasie joods, er hebben altijd joden gewoond ook. Eigenlijk, als we het over de "bezette gebieden" hebben, dan klopt dat zonder meer: Gaza en de Westbank worden idd bezet door mensen wier land het níet is. Zij die zich de "Palestijnen" noemen. Of Filistijnen, of Egyptenaren (Gaza) of Jordaniërs (Westbank). Ja hoe moeten we ze eigenlijk, als volk, noemen?
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Peter79 »

Piebe 2.2 schreef:
Peter79 schreef:
Piebe 2.2 schreef:Israël heeft daar niks te zoeken, of zou jij het prima vinden als een vreemdeling jouw grond kwam opeisen vanwege een of ander lang verjaard oud verbond? Ik niet en ik gooi niet met stenen maar met bommen.
Militair-strategisch is het bezetten van gebieden onvermijdelijk geweest - de historie wijst dat uit.
Politiek gezien lag er een goede basis voor een duurzame oplossing met de Oslo-akkoorden, maar men kiest van beide zijden liever een harde lijn.
De Palestijnen waren akkoord met Oslo, echter heeft Israël daar altijd {niet-toegestaan woord} aan gehad. Ook is de stand nog steeds 0 joodse slachtoffers tegen 100 Palestijnen en dat gaat al jaren zo. Kennelijk is dat volgens christenen een normale gang van zaken, maar ik ben blij dat ik niet bij ze in de kerk hoef te zitten.
Ik ben blij dat ik in een kerk zit waar het evangelie wordt verkondigd en het zionisme geen voet heeft. Elke andere positie die niet uit is op verzoening en vrede, hetgeen niet anders dan gepaard kan gaan met offers, bekijk ik met gepaste afstand. Vraagt iemand u om uw mantel, geef hem ook uw hemd.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door callista »

Ik ben blij dat ik ik geen enkele kerk zit.
Politiek bedrijven met de Bijbel in de hand zorgt voor de grootste problematiek.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Benedict schreef:
Piebe 2.2 schreef: Israël heeft daar niks te zoeken, of zou jij het prima vinden als een vreemdeling jouw grond kwam opeisen vanwege een of ander lang verjaard oud verbond? Ik niet en ik gooi niet met stenen maar met bommen.
Ook hier is weer sprake van een fabel. Israël is niet de vreemdeling in deze kwestie. Het land was lang vóór de islamitische invasie joods, er hebben altijd joden gewoond ook. Eigenlijk, als we het over de "bezette gebieden" hebben, dan klopt dat zonder meer: Gaza en de Westbank worden idd bezet door mensen wier land het níet is. Zij die zich de "Palestijnen" noemen. Of Filistijnen, of Egyptenaren (Gaza) of Jordaniërs (Westbank). Ja hoe moeten we ze eigenlijk, als volk, noemen?
Noem de Palestijnen bijvoorbeeld de laatste fysieke nakomelingen van David, de nakomelingen van de eerste christenen. Israël is zeker de vreemdeling want een ware Israëliet moet Abraham navolgen in het geloof wat hij had anders is hij een vreemde.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Peter79 schreef: Ik ben blij dat ik in een kerk zit waar het evangelie wordt verkondigd en het zionisme geen voet heeft. Elke andere positie die niet uit is op verzoening en vrede, hetgeen niet anders dan gepaard kan gaan met offers, bekijk ik met gepaste afstand. Vraagt iemand u om uw mantel, geef hem ook uw hemd.
Fijn voor je, ik heb het christendom afgezworen, simpelweg omdat ik totaal geen christenen zie, alleen maar jodenknuffelaars.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef:Ik ben blij dat ik ik geen enkele kerk zit.
Politiek bedrijven met de Bijbel in de hand zorgt voor de grootste problematiek.
Ook ik ben blij dat ik in geen enkele kerk zit, het blijkt uit deze discussie helder en duidelijk dat je er niks vindt dan een stel filosemieten die dwepen met alles wat Joden doen al plegen ze genocide. Misselijkmakend gewoon. :oops:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door ineke-kitty »

Over deze volken bestaan enkele theorieën, namelijk de volken der Cheretim. Maar zover ik weet zijn de volken van Cheretim hetzelfde als Creti of Pleti. En Pleti zijn.... Palestijnen. De Pleti zijn Palestijnen, maar ze heten Creti omdat ze oorspronkelijk van Kreta komen. Oorspronkelijk kan men van de Filistijnen/Palestijnen van oudsher geen afstamming terugvinden. Het is geen volk dat afstamt van ene Fili of Filist, of hoe zo'n stamvader ook heet. Ze heten Filistijnen, omdat ze wonen in een land dat zo heet. Het zijn inwoners van Kreta die zijn overgevaren en die zich aan de andere kant van het water - aan de kust - hebben gevestigd. Ze wonen dan in Palestina, maar hun naam - Kretenzen [ van Kreta afkomstig] - hebben ze behouden en die is in de loop der tijd verbasterd tot Creti, Cheretim of Pleti. Als men Pleti [ Palestijnen] vertaalt, betekent dit "zwervers"

Bron: "De Palestijnse Staat" . http://www.vlichthus.nl
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

Piebe 2.2 schreef:
Peter79 schreef: Ik ben blij dat ik in een kerk zit waar het evangelie wordt verkondigd en het zionisme geen voet heeft. Elke andere positie die niet uit is op verzoening en vrede, hetgeen niet anders dan gepaard kan gaan met offers, bekijk ik met gepaste afstand. Vraagt iemand u om uw mantel, geef hem ook uw hemd.
Fijn voor je, ik heb het christendom afgezworen, simpelweg omdat ik totaal geen christenen zie, alleen maar jodenknuffelaars.
Zouden deze christenen niet gewoon gelijk kunnen hebben Piebe?
Waarom die woede?
Ik vraag me af wat Jezus hiervan zou vinden, serieus.
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Benedict schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Peter79 schreef: Ik ben blij dat ik in een kerk zit waar het evangelie wordt verkondigd en het zionisme geen voet heeft. Elke andere positie die niet uit is op verzoening en vrede, hetgeen niet anders dan gepaard kan gaan met offers, bekijk ik met gepaste afstand. Vraagt iemand u om uw mantel, geef hem ook uw hemd.
Fijn voor je, ik heb het christendom afgezworen, simpelweg omdat ik totaal geen christenen zie, alleen maar jodenknuffelaars.
Zouden deze christenen niet gewoon gelijk kunnen hebben Piebe?
Ik acht de kans redelijk klein.
Benedict schreef:Waarom die woede?
Ik ben liever vurig dan kil. Waarom die lauwte?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

Piebe 2.2 schreef:
Benedict schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Peter79 schreef: Ik ben blij dat ik in een kerk zit waar het evangelie wordt verkondigd en het zionisme geen voet heeft. Elke andere positie die niet uit is op verzoening en vrede, hetgeen niet anders dan gepaard kan gaan met offers, bekijk ik met gepaste afstand. Vraagt iemand u om uw mantel, geef hem ook uw hemd.
Fijn voor je, ik heb het christendom afgezworen, simpelweg omdat ik totaal geen christenen zie, alleen maar jodenknuffelaars.
Zouden deze christenen niet gewoon gelijk kunnen hebben Piebe?
Ik acht de kans redelijk klein.
Benedict schreef:Waarom die woede?
Ik ben liever vurig dan kil. Waarom die lauwte?
Fair enough. ;)
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Martine »

Peter'79 schreef:Ik ben blij dat ik in een kerk zit waar het evangelie wordt verkondigd en het zionisme geen voet heeft. Elke andere positie die niet uit is op verzoening en vrede, hetgeen niet anders dan gepaard kan gaan met offers, bekijk ik met gepaste afstand. Vraagt iemand u om uw mantel, geef hem ook uw hemd.
En zo is dat.
Met stijgende woede en verontwaardiging heb ik dit topic gelezen.
Ik volg het proces al jaren en het is natuurlijk heel gemakkelijk om van verzinsels te spreken waar het gaat om het Palestijnse volk. Ja, kinderen wordt geleerd dat Joden niet deugen, maar wat wil je, als kinderen worden doodgeschoten als ze stenen gooien naar soldaten? Als ze ik weet niet hoe lang de Palestijnen moeten wachten tot ze door een controlepost mogen? Als ze dat al mogen? Hoe komen ze dan bij hun werk? Als de zgn. kolonisten steeds meer grond innemen ook al hebben de mensen die de grond bebouwen officiële papieren van eigendom, soms al generaties lang.
Er wordt door veel christenen nog altijd geen onderscheid gemaakt tussen het Bijbelse volk Israël en de wereldse staat Israël, waardoor alles wordt goedgekeurd wat Netanyahu & Co bedenken en doen. En dat is in veel gevallen niet Bijbels. Het wordt tijd dat het eens erkend wordt dat er zeer groot onrecht plaatsvindt.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Anja (oud account) »

Martine schreef: Het wordt tijd dat het eens erkend wordt dat er zeer groot onrecht plaatsvindt.
Dat wordt het inderdaad ja, jegens Israël en de Christenen in het Midden Oosten.

Gelukkig zijn de ogen van sommige moslims en moslima's in Israël wel open, en namen ze zelfs dienst in het Israëlisch leger. Ze wonen in een gastvrij land waar ze veilig zijn, en wensen niet door de islam geregeerd te worden, ook al zijn ze zelf moslim. Deze flauwekul moet maar gauw stoppen met dat zielige gedoe over haatzaaiers.

Wat sommige christenen hoognodig eens moeten leren is dat zij niet boven de joden staan, niet boven het aardse land Israël. Gruwelijk onrecht jegens onze oudste broer. En als ze dat niet willen leren, dan ontdekken ze snel genoeg wat de gevolgen zijn, want de wereld geschiedt wat ze Israël toewenst, de wereld ondervindt de gevolgen van hoe ze wil dat Israël handelt. Nog even en er komen protesten over het neerschieten van de daders in de aanslagen in Parijs.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Peter79 »

Martine schreef:
Peter'79 schreef:Ik ben blij dat ik in een kerk zit waar het evangelie wordt verkondigd en het zionisme geen voet heeft. Elke andere positie die niet uit is op verzoening en vrede, hetgeen niet anders dan gepaard kan gaan met offers, bekijk ik met gepaste afstand. Vraagt iemand u om uw mantel, geef hem ook uw hemd.
En zo is dat.
Met stijgende woede en verontwaardiging heb ik dit topic gelezen.
Ik volg het proces al jaren en het is natuurlijk heel gemakkelijk om van verzinsels te spreken waar het gaat om het Palestijnse volk. Ja, kinderen wordt geleerd dat Joden niet deugen, maar wat wil je, als kinderen worden doodgeschoten als ze stenen gooien naar soldaten? Als ze ik weet niet hoe lang de Palestijnen moeten wachten tot ze door een controlepost mogen? Als ze dat al mogen? Hoe komen ze dan bij hun werk? Als de zgn. kolonisten steeds meer grond innemen ook al hebben de mensen die de grond bebouwen officiële papieren van eigendom, soms al generaties lang.
Er wordt door veel christenen nog altijd geen onderscheid gemaakt tussen het Bijbelse volk Israël en de wereldse staat Israël, waardoor alles wordt goedgekeurd wat Netanyahu & Co bedenken en doen. En dat is in veel gevallen niet Bijbels. Het wordt tijd dat het eens erkend wordt dat er zeer groot onrecht plaatsvindt.
Gelukkig zijn er ook mensen die de bijzondere positie van Israël erkennen, zonder het onrecht goed te praten, bijvoorbeeld in deze link:
Kees Jan Rodenburg schreef:Sprekend met broeders en zusters die solidair zijn met Israël ben ik geneigd te benadrukken hoe groot het onrecht is dat Palestijnen moeten verdragen. Ik herinner me de ruzie met een oudere dame, nota bene tijdens een pastoraal bezoek! Bij een Israëlische vergeldingsactie in Gaza waren tientallen burgerslachtoffers gevallen. Het liet haar onberoerd; Palestijnen zijn uit op de vernietiging van Israël en als ik dat niet zie, dan komt dat doordat ik net precies contact heb met de paar Palestijnen die anders denken. Samen bidden konden we niet, aangezien ik dan ook de nood in Gaza zou willen noemen.

Sprekend met broeders en zusters die zich identificeren met de Palestijnse schreeuw om hulp heb ik de neiging te benadrukken dat Israëli’s en Palestijnen beide slachtoffer én dader zijn en het onze taak is hen te helpen samen een oplossing te vinden in plaats van een partij te steunen.

Ik herinner me een discussie over Israëls machts­misbruik. Alle Israëli’s zouden mede­plichtig zijn aan een systeem dat erop gericht is Palestijnen het land uit te krijgen. Op mijn tegenwerping dat veel Israëli’s het land willen delen en bepaald niet haatdragend zijn werd ik wazig aangekeken. Over bidden hebben we het niet gehad.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs