Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door doemdenker »

Troje is Eindtijd Babylon, net als Atlantis. Een afbeelding van het masker van Agamemnon lijkt precies op Wladimir Poetin. Net als de Mona Lisa en het schilderij Arnolfini van Jan van Eyk. Bovendien is Poetin onsterfelijk en tijdsloos. Wie is hij en wat heeft hij met de naderend Eindtijd te maken?

https://en.wikipedia.org/wiki/Agamemnon ... memnon.jpg

https://www.telegraph.co.uk/news/worldn ... heory.html
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door Martha »

Wat verschijnen er toch vreemde berichten in deze rubriek, die volgens de beschrijving voor het bespreken van de Bijbel zou zijn. Maar wat hier verschijnt?
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door doemdenker »

heeft wel met de Eindtijd te maken. Maar ik kan me voorstellen dat je dit soort dingen niet in kerk of klooster hoort. Daar is: liederen zingen, opstaan, danken, zitten, weer opstaan, zingen, ander liedboek pakken, pepermuntje uitdelen, zegen uitspreken en 3-eenheid belijden, punaise op de stoel leggen. Mijn postings zijn hardcore.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door doemdenker »

straks verschijnt Jezus en dan reactie kerken en kloosters: wat verschijnen er toch een rare kerels in de hemel. Wat we met onze verrekijker zien kan niet door de beugel. Hup, snel naar binnen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door callista »

@doemdenker
is wel een erge simplificatie ....[reactie op voorlaatste post]
Hardcore? :roll:
Eerder iets met het aanhangen van en bezield zijn door complottheorieën en samenzweringscomplotten...
Eindtijd geneuzel levert trouwens niets op...verspilde energie..prietpraat
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door Peter79 »

Martha schreef:Wat verschijnen er toch vreemde berichten in deze rubriek, die volgens de beschrijving voor het bespreken van de Bijbel zou zijn. Maar wat hier verschijnt?
Is inderdaad erg vreemd, maar op internet is er niet aan te ontkomen.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door coby »

Kunnen we niet stemmen hier voor beste topictitel? Dan maakt deze zeker een kans.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door doemdenker »

callista ik wil je niet beledigen maar als je niks met de Eindtijd hebt dan heb je de geest van God niet. En dan opnieuw de vraag wat je hier doet. Ik heb niks met voetbal en zit dus ook niet op een voetbalforum. Laat staan dat ik er om de haverklap ga zeggen dat voetbal onzin is.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door doemdenker »

en Peter79,

wat nu als Poetin de antichrist is? Is het artikel dan nog steeds vreemd?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door callista »

doemdenker schreef:callista ik wil je niet beledigen maar als je niks met de Eindtijd hebt dan heb je de geest van God niet. En dan opnieuw de vraag wat je hier doet.
Ik heb niks met voetbal en zit dus ook niet op een voetbalforum. Laat staan dat ik er om de haverklap ga zeggen dat voetbal onzin is.
Yep.
Hoeveel mensen zouden er hier zijn denk je----schat je ongeveer--- die een aanhanger zijn van de vermeende Eindtijd?
Ik vermoed dat jij eerder een uitzondering bent
Toch jammer dat dan al diegenen die daar niks mee hebben de Geest van God moeten ontberen.... :?
Zou er nog redding en hoop voor hun zijn denk je?
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door Martha »

callista schreef:
doemdenker schreef:callista ik wil je niet beledigen maar als je niks met de Eindtijd hebt dan heb je de geest van God niet. En dan opnieuw de vraag wat je hier doet.
Ik heb niks met voetbal en zit dus ook niet op een voetbalforum. Laat staan dat ik er om de haverklap ga zeggen dat voetbal onzin is.
Yep.
Hoeveel mensen zouden er hier zijn denk je----schat je ongeveer--- die een aanhanger zijn van de vermeende Eindtijd?
Ik vermoed dat jij eerder een uitzondering bent
Toch jammer dat dan al diegenen die daar niks mee hebben de Geest van God moeten ontberen.... :?
Zou er nog redding en hoop voor hun zijn denk je?
Zo is dat.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door Martha »

doemdenker schreef:Mijn postings zijn hardcore.
Hardcore vuiligheid.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door doemdenker »

het is een erg merkwaardige stelling van je dat mensen naar het Bijbelforum komen terwijl ze niet in de naderende Eindtijd geloven.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door Martha »

doemdenker schreef:het is een erg merkwaardige stelling van je dat mensen naar het Bijbelforum komen terwijl ze niet in de naderende Eindtijd geloven.
Meneer, u bent in de war en überhaupt niet gekwalificeerd ook maar iets te zeggen over de mate waarin anderen wel of niet Gods Geest verstaan. De Bijbel bestuderen is een ernstige aangelegenheid. Die leent zich niet voor al te associatief gepluk van plaatjes. U slaat er maar een slag naar. Dat past beter in een complotrubriek.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door doemdenker »

oh jongens, het berispende vingertje komt erbij. Nou van uw Bijbelinzichten ben ik ook niet onder de indruk, geklets over de drie-eenheid en een hoop gnostiek.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door pyro »

doemdenker schreef:oh jongens, het berispende vingertje komt erbij. Nou van uw Bijbelinzichten ben ik ook niet onder de indruk, geklets over de drie-eenheid en een hoop gnostiek.
Deze complot theorie topics hebben erg weinig met bijbelstudie te maken, dat had ik al eerder gesignaleerd... :|
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door doemdenker »

sorry kerel,

Oneens, complot theorieën hebben te maken met gedoe achter de coulissen van wereldleiders. Mijn topics hebben te maken met de hemelse machten waar paulus over sprak, zie Efeze 6:12. Wel ben ik het met je eens dat er een aparte rubriek voor de Eindtijd zou moeten zijn, in plaats van dat meisjesgedoe met spiritualiteit.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door callista »

doemdenker schreef:sorry kerel,

Oneens, complot theorieën hebben te maken met gedoe achter de coulissen van wereldleiders. Mijn topics hebben te maken met de hemelse machten waar paulus over sprak, zie Efeze 6:12.

Wel ben ik het met je eens dat er een aparte rubriek voor de Eindtijd zou moeten zijn, in plaats van dat meisjesgedoe met spiritualiteit.
Zo'n topic over de vermeende eindtijd was er wel jaren geleden-- maar dat is gesloten
viewtopic.php?f=25&t=1172&hilit=eindtijd&start=700
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door Zolderworm »

callista schreef:
doemdenker schreef:sorry kerel,

Oneens, complot theorieën hebben te maken met gedoe achter de coulissen van wereldleiders. Mijn topics hebben te maken met de hemelse machten waar paulus over sprak, zie Efeze 6:12.

Wel ben ik het met je eens dat er een aparte rubriek voor de Eindtijd zou moeten zijn, in plaats van dat meisjesgedoe met spiritualiteit.
Zo'n topic over de vermeende eindtijd was er wel jaren geleden-- maar dat is gesloten
viewtopic.php?f=25&t=1172&hilit=eindtijd&start=700
Die doemdenker is ook iemand die de mening van anderen niet respecteert, maar probeert te kleineren. Wat doen die mensen hier toch? En waarom pakt de moderatie dit soort beledigingen aan het adres van andersdenkenden niet aan?
Only dead fish go with the flow
peda
Berichten: 20637
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door peda »

Zolderworm schreef:
callista schreef:
doemdenker schreef:sorry kerel,

Oneens, complot theorieën hebben te maken met gedoe achter de coulissen van wereldleiders. Mijn topics hebben te maken met de hemelse machten waar paulus over sprak, zie Efeze 6:12.

Wel ben ik het met je eens dat er een aparte rubriek voor de Eindtijd zou moeten zijn, in plaats van dat meisjesgedoe met spiritualiteit.
Zo'n topic over de vermeende eindtijd was er wel jaren geleden-- maar dat is gesloten
viewtopic.php?f=25&t=1172&hilit=eindtijd&start=700
Die doemdenker is ook iemand die de mening van anderen niet respecteert, maar probeert te kleineren. Wat doen die mensen hier toch? En waarom pakt de moderatie dit soort beledigingen aan het adres van andersdenkenden niet aan?
Hallo Zolderworm.

Ik vind nu juist de ""softe"' moderatie van Trajecto op dit forum verademend. Waar ik op tegen ben, is kliekvorming en bewuste uitsluiting van andersdenkenden. Dat is gelukkig voorbij. Niet iedereen is in staat om goed te kunnen relativeren, dan volgt vaak een ook in mijn ogen niet respectvolle reactie, maar die komt wel terecht bij geestelijk volwassenen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door Zolderworm »

peda schreef:
Zolderworm schreef:
callista schreef:
doemdenker schreef:sorry kerel,

Oneens, complot theorieën hebben te maken met gedoe achter de coulissen van wereldleiders. Mijn topics hebben te maken met de hemelse machten waar paulus over sprak, zie Efeze 6:12.

Wel ben ik het met je eens dat er een aparte rubriek voor de Eindtijd zou moeten zijn, in plaats van dat meisjesgedoe met spiritualiteit.
Zo'n topic over de vermeende eindtijd was er wel jaren geleden-- maar dat is gesloten
viewtopic.php?f=25&t=1172&hilit=eindtijd&start=700
Die doemdenker is ook iemand die de mening van anderen niet respecteert, maar probeert te kleineren. Wat doen die mensen hier toch? En waarom pakt de moderatie dit soort beledigingen aan het adres van andersdenkenden niet aan?
Hallo Zolderworm.

Ik vind nu juist de ""softe"' moderatie van Trajecto op dit forum verademend. Waar ik op tegen ben, is kliekvorming en uitsluiting van andersdenkenden. Dat is gelukkig voorbij. Niet iedereen is in staat om goed te kunnen relativeren, dan volgt vaak een ook in mijn ogen niet respectvolle reactie, maar die komt wel terecht bij geestelijk volwassenen.
Uitsluiting van andersdenkenden vindt hier wel degelijk plaats. Door Doemdenker, door Alpha en ook soms door EricJan.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door Peter79 »

doemdenker schreef:en Peter79,

wat nu als Poetin de antichrist is? Is het artikel dan nog steeds vreemd?
Er staat in de topicstart geen Bijbeltekst en de titel verwijst niet naar de Bijbel. Dus hoe dit bijbelstudie kan zijn? :roll:
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
peda
Berichten: 20637
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door peda »

Zolderworm schreef:
peda schreef: Hallo Zolderworm.

Ik vind nu juist de ""softe"' moderatie van Trajecto op dit forum verademend. Waar ik op tegen ben, is kliekvorming en uitsluiting van andersdenkenden. Dat is gelukkig voorbij. Niet iedereen is in staat om goed te kunnen relativeren, dan volgt vaak een ook in mijn ogen niet respectvolle reactie, maar die komt wel terecht bij geestelijk volwassenen.
Uitsluiting van andersdenkenden vindt hier wel degelijk plaats. Door Doemdenker, door Alpha en ook soms door EricJan.
Hallo Zolderworm,

Dat zie ik toch anders. Ik heb er niets op tegen dat iemand persoonlijk niet kan relativeren en de eigen opvatting als enig juiste presenteert. Dat vind ik totaal verschillend van een groepsgewijze optreden, waarbij anderen bewust de toegang tot de groeps-circle wordt ontzegd. De situatie die zich in voorgaand jaar heeft voorgedaan en aanleiding heeft gegeven tot krachtig ingrijpen van de crew. Toen heb ik net als jij gezegd dat ik afscheid neem van het forum wanneer zo'n groepshouding op het forum zou worden geaccepteerd. Maar noch ericjan, noch alpha, noch doemdenker voldoen m.i. aan dat oude profiel. Zelf ben ik ook fors eigenwijs en die eigenwijsheid zie ik o.m. ook bij jou , Callista en anderen op dit forum, wier bijdragen ik best waardeer. Leven en laten leven is mijn credo en ik vind dat Trajecto op dit forum althans op "' softe "' wijze "' uitspattingen "' weet te voorkomen. Dat is ook de reden dat ik dit forum in al zijn verscheidenheid trouw blijf, op andere fora meelees, maar daar geen deel van ga uitmaken. :flower1:
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door pyro »

Zolderworm schreef: Uitsluiting van andersdenkenden vindt hier wel degelijk plaats. Door Doemdenker, door Alpha en ook soms door EricJan.
De 'koekje-eigen-deeg' strategie die ik jou met enige regelmaat zie volgen helpt niet echt het patroon te doorbreken. Daarbij blijf je altijd houden dat waar meningen fundamenteel van elkaar verschillen, er al ergens vooraan in het redeneerproces een andere afslag wordt genomen. Dat is m.i. geen uitsluiting, maar een teken dat je elkaar op sommige punten gewoon maar weinig te melden hebt. Doordrammen heeft in zo'n geval geen zin.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door pyro »

Peter79 schreef:
Martha schreef:Wat verschijnen er toch vreemde berichten in deze rubriek, die volgens de beschrijving voor het bespreken van de Bijbel zou zijn. Maar wat hier verschijnt?
Is inderdaad erg vreemd, maar op internet is er niet aan te ontkomen.
Dat ligt concreet aan de voorkeuren van onze nieuwe forumdeelnemer doemdenker. E.e.a. past niet goed bij bijbelgesprek. Er is eerder zo'n topic verplaatst naar actualiteit.
@Trajecto: levensbeschouwing komt nog het meest in aamerking voor al die complot topics, wat denk jij?
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)