Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door Zolderworm »

pyro schreef:
Zolderworm schreef: Uitsluiting van andersdenkenden vindt hier wel degelijk plaats. Door Doemdenker, door Alpha en ook soms door EricJan.
De 'koekje-eigen-deeg' strategie die ik jou met enige regelmaat zie volgen helpt niet echt het patroon te doorbreken. Daarbij blijf je altijd houden dat waar meningen fundamenteel van elkaar verschillen, er al ergens vooraan in het redeneerproces een andere afslag wordt genomen. Dat is m.i. geen uitsluiting, maar een teken dat je elkaar op sommige punten gewoon maar weinig te melden hebt. Doordrammen heeft in zo'n geval geen zin.
Het feit dat Doemdenker spiritualiteit "meisjesgedoe" noemt, zegt op zich al genoeg, volgens mij. En dat is beslist niet zijn enige denigrerende betiteling van andersdenkenden. Als ik ga zoeken, kan ik u een rijk boeket presenteren. Meer hoef ik hier niet over te zeggen. Het is zeker terecht dat ik soms wel eens door de moderatie wordt aangepakt, bijvoorbeeld als ik een betoog houd over het verschijnsel narcistische persoonlijkheidsstoornis (waarvan sommigen hier alle kenmerken vertonen). Ik geef het toe.
Maar wat Doemdenker betreft had de moderatie al vele keren moeten optreden daar waar dit niet werd gedaan.
Only dead fish go with the flow
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door pyro »

Zolderworm schreef: Het feit dat Doemdenker spiritualiteit "meisjesgedoe" noemt, zegt op zich al genoeg, volgens mij. En dat is beslist niet zijn enige denigrerende betiteling van andersdenkenden. Als ik ga zoeken, kan ik u een rijk boeket presenteren. Meer hoef ik hier niet over te zeggen. Het is zeker terecht dat ik soms wel eens door de moderatie wordt aangepakt, bijvoorbeeld als ik een betoog houd over het verschijnsel narcistische persoonlijkheidsstoornis (waarvan sommigen hier alle kenmerken vertonen). Ik geef het toe.
Maar wat Doemdenker betreft had de moderatie al vele keren moeten optreden daar waar dit niet werd gedaan.
Een punt is denk ik dat, als je zelf af en toe uit de bocht vliegt of de grenzen opzoekt met je reacties, het voor moderaat ook lastiger wordt tegen die anderen op te treden. Het zet de sfeer van het forum op scherp om het zo eens te zeggen.
Ik zie jou bijv net zeggen dat je openbaringen zelfverzonnen onzin vindt. Nou ja, dan zeg je er achteraan dat je het niet zeker weet, maar wat voor gesprek kan je dan nog hebben? Dan kan ik met jou toch net zomin over openbaringen praten als met doemdenker over spiritualiteit, denk ik dan...
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door coby »

doemdenker schreef:en Peter79,

wat nu als Poetin de antichrist is? Is het artikel dan nog steeds vreemd?
Poetin is niet de antichrist. Hij is te oud en te lelijk.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door coby »

Zolderworm schreef:
pyro schreef:
Zolderworm schreef: Uitsluiting van andersdenkenden vindt hier wel degelijk plaats. Door Doemdenker, door Alpha en ook soms door EricJan.
De 'koekje-eigen-deeg' strategie die ik jou met enige regelmaat zie volgen helpt niet echt het patroon te doorbreken. Daarbij blijf je altijd houden dat waar meningen fundamenteel van elkaar verschillen, er al ergens vooraan in het redeneerproces een andere afslag wordt genomen. Dat is m.i. geen uitsluiting, maar een teken dat je elkaar op sommige punten gewoon maar weinig te melden hebt. Doordrammen heeft in zo'n geval geen zin.
Het feit dat Doemdenker spiritualiteit "meisjesgedoe" noemt, zegt op zich al genoeg, volgens mij. En dat is beslist niet zijn enige denigrerende betiteling van andersdenkenden. Als ik ga zoeken, kan ik u een rijk boeket presenteren. Meer hoef ik hier niet over te zeggen. Het is zeker terecht dat ik soms wel eens door de moderatie wordt aangepakt, bijvoorbeeld als ik een betoog houd over het verschijnsel narcistische persoonlijkheidsstoornis (waarvan sommigen hier alle kenmerken vertonen). Ik geef het toe.
Maar wat Doemdenker betreft had de moderatie al vele keren moeten optreden daar waar dit niet werd gedaan.
Meisjes zijn cool. Misschien was het als compliment bedoeld.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door Martha »

Eindtijdperikelen zijn natuurlijk wel realiteit. De Kerk is wel op de hoogte van de zeer ernstige situatie waar de wereld momenteel in verkeert.

Indien men het op kan brengen, doet men er goed aan het interview met Meester in de Rechten en advocaat Sven Hulleman te beluisteren op Radio Maria. In 1 uur tijd komt de gehele ernst van de wereldeconomische situatie aan bod. U kunt het hier nog beluisteren. Het gaat om het programma Aan tafel met - mea culpa non mea culpa; Sven Hulleman.

http://www.radiomaria.nl/wp/?page_id=11 ... 2018-08-07

De conclusie is dat er nog maar 1 manier is om het huidige financiële systeem, dat door onberechte criminelen aan de top wordt beheerst, overeind te houden en dat is een in de mens geimplanteerde chip waarop zijn door een wereldleider bepaalde waarde wordt vastgelegd. Tweede conclusie die genoemd wordt is dat de huidige financiele markt als een koninkrijk is dat op een god wacht. Die stelt de waarde vast van uw chip.

Wij geloven dat God deze situatie tot een goed einde zal brengen.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door doemdenker »

kijk Martha, dat is nou een interessante bijdrage. Maar ik mis Babylon in het verhaal.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door doemdenker »

Proest, Radio Maria. Hoe komen ze erop?
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door Peter79 »

coby schreef:
doemdenker schreef:en Peter79,

wat nu als Poetin de antichrist is? Is het artikel dan nog steeds vreemd?
Poetin is niet de antichrist. Hij is te oud en te lelijk.
Johannes schreef dat het de laatste ure is. Het is vijf voor twaalf zogezegd.
De eindtijd, of zoals de Bijbel het zegt - de laatste dagen - dat is nu.

Johannes zegt over de antichrist (1Johannes 4:1-3 HSV):
Geliefden, geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten in de wereld uitgegaan. Hieraan leert u de Geest van God kennen: elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist, waarvan u gehoord hebt dat hij komt, en die nu al in de wereld is.

Poetin is geen profetisch figuur. Hij ontkent niet dat Jezus Christus in het vlees is gekomen en zijn gedrag wordt niet getypeerd door valse profetie.
Mensen verafgoden Poetin en dat gebeurde al met de farao's, de Babylonische en Perzische heersers en de Romeinse keizers. Niets nieuws onder de zon. Poetin onderdrukt uiteraard de waarheid, maar voor een grote verdrukking moet je in Noord-Korea zijn of wellicht Centraal-Azië. Poetin zal dat niet doen, want hij houdt de Russisch-Orthodoxe Kerk te vriend en daardoor zal het christendom onder de radar altijd functioneren.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Agamemnon van Troje als Wladimir Poetin?

Bericht door coby »

Peter79 schreef:
coby schreef:
doemdenker schreef:en Peter79,

wat nu als Poetin de antichrist is? Is het artikel dan nog steeds vreemd?
Poetin is niet de antichrist. Hij is te oud en te lelijk.
Johannes schreef dat het de laatste ure is. Het is vijf voor twaalf zogezegd.
De eindtijd, of zoals de Bijbel het zegt - de laatste dagen - dat is nu.

Johannes zegt over de antichrist (1Johannes 4:1-3 HSV):
Geliefden, geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten in de wereld uitgegaan. Hieraan leert u de Geest van God kennen: elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist, waarvan u gehoord hebt dat hij komt, en die nu al in de wereld is.

Poetin is geen profetisch figuur. Hij ontkent niet dat Jezus Christus in het vlees is gekomen en zijn gedrag wordt niet getypeerd door valse profetie.
Mensen verafgoden Poetin en dat gebeurde al met de farao's, de Babylonische en Perzische heersers en de Romeinse keizers. Niets nieuws onder de zon. Poetin onderdrukt uiteraard de waarheid, maar voor een grote verdrukking moet je in Noord-Korea zijn of wellicht Centraal-Azië. Poetin zal dat niet doen, want hij houdt de Russisch-Orthodoxe Kerk te vriend en daardoor zal het christendom onder de radar altijd functioneren.
Ja klopt. De enige die ik wel geloof is Ken Peters. Hij had 'm gezien in een droom. Hij werd pas geopenbaard tijdens de grote verdrukking en was extreem knap zei hij, heel charismatisch, bovennatuurlijk. Mensen volgden hem direct. Hij had de oplossing voor alles.
Een paar jaar terug was ik helemaal into de eindtijd conspiracies. Ik wist het zeker. Mitt Romney was de ruiter op het witte paard. Dat zette ik toen op een Amerikaans christelijk forum met een link. Een zo'n vent lachte zich helemaal scheef. Goeie link geef je hoor. Zeer betrouwbaar. Van pagina 1: E.T. is geen fictie. Door die man zag ik pas in hoe stupide het was. Maar nog steeds geniaal bedacht.

https://www.mupload.nl/img/8ll0e0m2.jpg