Hypnose

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Hypnose

Bericht door doemdenker »

Albert Nerenberg heeft een fantastische sessie op TEDX over hypnose. Hij beweert op zijn website dat drank en drugs verslaving tussen de oren zit:

https://www.hypnologist.net/
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Hypnose

Bericht door doemdenker »

Bijzonder: als een kat een komkommer ziet dan schrikt ze. Doet aan een slang denken zelfs als een kat nog nooit een slang had gezien. Zijn katten automatisch geprogrammeerd om bang te zijn voor slangen? En in hoeverre zijn mensen automatisch geprogrammeerd? Iemand moest onder hypnose een kung fu vechter nadoen. Had deze kerel ooit en echte kung fu vechter gezien? Toch imiteerde hij zo'n kung fu vechter feilloos. Sommige zaken zijn blijkbaar geprogrammeerd in ons.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hypnose

Bericht door Mart »

Interessant topic Doemdenker. Ja, hypnose lijkt me gewoon een feit. De menselijke geest is kwetsbaarder dan we willen toegeven. Onder regressiehypnose kunnen zaken naar boven komen die we nooit bewust hebben meegemaakt of die we naar het onderbewuste hebben doorgeschoven. Het nadoen van een Kung Fu vechter is zeker niet onverklaarbaar. Ik kijk af en toe graag naar de videos van Lior Suchard en Derren Brown. Menselijke hersenen zijn m.i. erg interessant!

Dat van die kat en de komkommer lijkt me inderdaad genetisch ingeprogrammeerd. Evolutie theorie.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7720
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hypnose

Bericht door Bonjour »

doemdenker schreef: 18 okt 2018, 14:08 Toch imiteerde hij zo'n kung fu vechter feilloos.
Het is een knappe imitatie, maar niet feilloos. Zo worden de schouders niet bewogen als je stoot.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.