Moet Jezus nog een keer door de shit?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Moet Jezus nog een keer door de shit?

Bericht door doemdenker »

We hebben het beeld van Jezus aan het kruis op het netvlies staan. Maar als Hij terugkomt dan komt Hij in de eerste instantie uit Edom. Zijn witte gewaad is doordrenkt met bloed. Dit lezen we in Jesaja 63. Dit zal een nieuw horror beeld zijn dat de komende generaties meedragen net zoals wij nog steeds aan het kruis van Golgotha denken. Als de hemelse kleren van Jezus vies kunnen worden, betekent dit ook dat Jezus ook zijn voeten moet vegen als Hij ergens komt? Moet hij zijn fiets op slot zetten? Moet Hij zijn tanden poetsen? Kan Hij theoretisch nog een keer vermoord worden? Na Zijn opstanding at Hij ook vis alsof Hij niets beters te doen had. Hij kwam niet met een hemels ruimteschip naar de aarde om vrede af te dwingen maar Hij stond een visje te bakken. Er zit dus een hele aardse tik in de verheerlijkte Jezus.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Moet Jezus nog een keer door de shit?

Bericht door coby »

Een verheerlijkt lichaam is geestelijk en natuurlijk, al naar gelang wat je wilt volgens mij. In het O.T. kon Hij Zich ook als mens laten zien en met Abraham eten.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Moet Jezus nog een keer door de shit?

Bericht door Piebe Paulusma »

Bedoel je dat Jezus wilde dat hij wonden had, of dat hij Thomas om de tuin leidde?? :shock:

Of dat hij geen verheerlijkt lichaam had na de opstanding?

Ik hoop het laatste! :D
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Moet Jezus nog een keer door de shit?

Bericht door coby »

Piebe Paulusma schreef: 20 okt 2018, 00:01 Bedoel je dat Jezus wilde dat hij wonden had, of dat hij Thomas om de tuin leidde?? :shock:

Of dat hij geen verheerlijkt lichaam had na de opstanding?

Ik hoop het laatste! :D
Bij Maria nog niet, toen Hij net was opgestaan. Bij Thomas kwam Hij gewoon door de muur heen. Natuurlijk en geestelijk. Ik geloof niet dat Hij nu met een natuurlijk lichaam in de hemel zit. Dat is daar ook niet nodig. Het kan veranderen hoe Hij wil of zo lijkt me.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Moet Jezus nog een keer door de shit?

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef: 20 okt 2018, 00:29
Piebe Paulusma schreef: 20 okt 2018, 00:01 Bedoel je dat Jezus wilde dat hij wonden had, of dat hij Thomas om de tuin leidde?? :shock:

Of dat hij geen verheerlijkt lichaam had na de opstanding?

Ik hoop het laatste! :D
Bij Maria nog niet, toen Hij net was opgestaan. Bij Thomas kwam Hij gewoon door de muur heen. Natuurlijk en geestelijk.
Wat op te maken is uit de evangeliën is dat Jezus nog een fysiek lichaam had na diens opstanding uit de dood.

'Hij is hier niet; want Hij is opgestaan, gelijk Hij gezegd heeft. Komt herwaarts, ziet de plaats waar de Heere gelegen heeft.' (Matth. 28:6)

Van hoeveel belang het is te geloven dat Jezus fysiek opstond uit de dood i.p.v. geestelijk weet ik niet, maar voor Thomas was er geen discussie mogelijk. Hij sprak de niet mis te verstane woorden: 'Indien ik in Zijn handen niet zie het teken der nagelen, en mijn vinger steek in het teken der nagelen, en steek mijn hand in Zijn zijde, ik zal geenszins geloven.' (Joh 20,25)

En Thomas werd op zijn wenken bediend:

'Daarna zeide Hij tot Thomas: Breng uw vinger hier, en zie Mijn handen, en breng uw hand en steek ze in Mijn zijde; en zijt niet ongelovig, maar gelovig.' (Joh 20:27)

Vaak wordt er gezegd dat de Bijbel op velerlei wijze te interpreteren is, maar deze teksten niet wat mij betreft. Jezus stond duidelijk fysiek op uit de dood en dat hij door muren ging doet daar niks aan af! Immers, voordat Christus gekruisigd werd liep hij over water en ging door een muur van mensen heen die hem wilden doden.

'Zij namen dan stenen op, dat zij ze op Hem wierpen. Maar Jezus verborg Zich en ging uit den tempel, gaande door het midden van hen, en ging alzo voorbij.' (Joh. 8:59 )

Zie ook Johannes 7:10:

Maar als Zijn broeders opgegaan waren, toen ging Hij ook Zelf op tot het feest, niet openlijk, maar als in het verborgen.
coby schreef: 20 okt 2018, 00:29Ik geloof niet dat Hij nu met een natuurlijk lichaam in de hemel zit. Dat is daar ook niet nodig. Het kan veranderen hoe Hij wil of zo lijkt me.
In Handelingen 1,9-11 staat:

En als Hij dit gezegd had, werd Hij opgenomen daar zij het zagen, en een wolk nam Hem weg van hun ogen.
En alzo zij hun ogen naar den hemel hielden terwijl Hij heenvoer, zie, twee mannen stonden bij hen in witte kleding,
Welke ook zeiden: Gij Galilese mannen, wat staat gij en ziet op naar den hemel? Deze Jezus, Die van u opgenomen is in den hemel, zal alzo komen, gelijkerwijs gij Hem naar den hemel hebt zien heenvaren.


En vanaf toen was Christus Geest (Joh 4,24) en nam terug plaats aan de rechterhand van de Vader.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende