Vaccineren

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Vaccineren

Bericht door callista »

[modinfo HarryK] Deze bijdragen stonden in het item "In het nieuws".
Omdat er het nodige over gezegd bleef worden, heb ik er maar even een apart topic van gemaakt.
[/modinfo]



Verspreiding mazelen in Biblebelt zet door

Volgens het RIVM zijn er op dit moment ruim 30 patiënten met mazelen in de Biblebelt.
Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk veel hoger, omdat niet alle patiënten naar de huisarts gaan.
De ziekte verspreidt zich onder niet-gevaccineerden.

Vorige week werd al bekend dat er mensen met mazelen waren in Brakel, Aalburg en Woudrichem.
Deze week kwam daar Uddel bij.

enz.....
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_745754
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Vaccineren

Bericht door vrolijke »

callista schreef:Verspreiding mazelen in Biblebelt zet door

Volgens het RIVM zijn er op dit moment ruim 30 patiënten met mazelen in de Biblebelt.
Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk veel hoger, omdat niet alle patiënten naar de huisarts gaan.
De ziekte verspreidt zich onder niet-gevaccineerden.

Vorige week werd al bekend dat er mensen met mazelen waren in Brakel, Aalburg en Woudrichem.
Deze week kwam daar Uddel bij.

enz.....
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_745754
Een niet te onderschattende ziekte.

Niet laten inenten is een midaad jegens de samenleving.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vaccineren

Bericht door Jerommel »

Alleen tegen de niet ingeënte samenleving dan...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Vaccineren

Bericht door vrolijke »

Jerommel schreef:Alleen tegen de niet ingeënte samenleving dan...
De niet ingeenten hebben er baat bij, dat er mensen zijn, die zich laten inenten.
Diegene, die het niet doen, werken tegen de samenleving.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vaccineren

Bericht door Jerommel »

Tja, hoe ongenuanceerd wil je zijn...
Evengoed een zorgwekkend verschijnsel i.m.o.
Niet in de laatste plaats omdat het m.i. ook voort komt uit wantrouwen tegen de samenleving / overheid.
Laatst gewijzigd door Jerommel op 12 jun 2013, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Vaccineren

Bericht door callista »

vrolijke schreef:
callista schreef:Verspreiding mazelen in Biblebelt zet door

Volgens het RIVM zijn er op dit moment ruim 30 patiënten met mazelen in de Biblebelt.
Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk veel hoger, omdat niet alle patiënten naar de huisarts gaan.
De ziekte verspreidt zich onder niet-gevaccineerden.

Vorige week werd al bekend dat er mensen met mazelen waren in Brakel, Aalburg en Woudrichem.
Deze week kwam daar Uddel bij.

enz.....
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_745754
Een niet te onderschattende ziekte.

Niet laten inenten is een midaad voor de gezelschap.
tja, helaas komt het nog steeds voor bij bepaalde zwaar christelijke orthodoxe en bevindelijke stromingen.
we kennen waarschijnlijk allemaal nog de schrijnende gevallen van de uitbraak van polio - de vorige eeuw - in o.a. Staphorst.
sommigen beweerden dat het de wil van God was....anderen lieten zich alsnog inenten [suikerklontje] zonder het hun man te vertellen.

etc.
http://www.geschiedenis24.nl/andere-tij ... horst.html
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vaccineren

Bericht door Jerommel »

In feite is het God verzoeken, als je weigert in te enten voor iets duidelijks als de kinderziektes en de volwassen varianten.
Je kan m.i. ook gewoon naar de dokter gaan.
God heeft m.i. wel meer te doen dan eigenwijze sociofoben genezen van virussen.

HEt heeft meerdere kanten.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: Vaccineren

Bericht door HarryK »

vrolijke schreef:Niet laten inenten is een midaad jegens de samenleving.
Als iemand zijn principes volgt, is dat dan (zonder nadere argumentatie) "misdaad jegens de samenleving" ??!!

Als ik kijk dat er nog best wat mis is met inentingen (verouderde vaccins, verkeerde vaccins, slechte werking, bijwerkingen e.d.),
vind ik het verre van een misdaad om een kind niet zo maar of zelfs helemaal niet te laten inenten.
Sterker, er zijn voorbeelden bekend waarbij het inenten voor grotere problemen heeft gezorgd dan het niet-inenten.
Dus, vrolijke, waarom vind jij het een 'misdaad'?
Psalm 1:1
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: Vaccineren

Bericht door HarryK »

Jerommel schreef:In feite is het God verzoeken, als je weigert in te enten voor iets duidelijks als de kinderziektes en de volwassen varianten.
Je kan m.i. ook gewoon naar de dokter gaan.
God heeft m.i. wel meer te doen dan eigenwijze sociofoben genezen van virussen.

HEt heeft meerdere kanten.
God verzoeken ??!!
God heeft wel meer te doen ??!!

Jij noemt het God verzoeken.
Ik zou zelfs nog een discussie kunnen starten over bijbelteksten waarin God mensen oproept om Hem 'te verzoeken', om Hem (Zijn trouw) uit te proberen.
Dus op zich is "God verzoeken" niet eens onbijbels.
Maar dat is niet wat hier aan de orde is.

Dus:
Er even vanuit gaand dat "God verzoeken" heel erg slecht is:
Hoe kom je erbij dat weigeren van inenten van kinderen "in feite God verzoeken is"?

En als ik de bijbelteksten zie waarin God heel uitvoerig beschrijft hoeveel zorg Hij besteedt aan elk afzonderlijk mens,
zowel bij de creatie tot aan de geboorte, als in het verdere leven (geen haar valt van mijn hoofd zonder Zijn wil),
dan heeft m.i. God helemaal niet "wel wat meer te doen",
want dit is wat Hij doet.
Voor ons zorgen, ook (en zelfs) als wij er een zooitje van maken.
Psalm 1:1
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Vaccineren

Bericht door Adinomis »

Ik heb wel vaker gelezen dat het inenten er wel eens de oorzaak van kan zijn dat er zoveel kinderen met ADHD en autisme rondlopen.
Nu las ik onlangs dat onder de Amish bevolking geen autisme e.d. voorkomt.
Het inenten heeft ervoor gezorgd dat de kindersterfte heel erg is gedaald. Maar er is een keerzijde van de medaille.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vaccineren

Bericht door Jerommel »

HarryK schreef:
Jerommel schreef:In feite is het God verzoeken, als je weigert in te enten voor iets duidelijks als de kinderziektes en de volwassen varianten.
Je kan m.i. ook gewoon naar de dokter gaan.
God heeft m.i. wel meer te doen dan eigenwijze sociofoben genezen van virussen.

HEt heeft meerdere kanten.
God verzoeken ??!!
God heeft wel meer te doen ??!!
BLIJKBAAR WEL JA !!!
ahum.. pardon hoor.. maar als God het wel zou regelen dan was het geen probleem van gelovigen, in de ogen van de wereld, en zou iedereen bekeren.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vaccineren

Bericht door Tin »

Het is denk ik best nuttig kritisch ten opzichte van vaccinaties te staan, om redenen zoals Harry al vermeld. Mogelijke bijwerkingen etc. We zien ook, dat waar de medische wetenschap enerzijds ziektes terugdringt, er ook aldoor weer nieuwe gezondheidsbedreigingen de kop opsteken. Dat neemt niet weg dat men, juist in het geval van kinderen, beter niet zo snel de eigen twijfels zwaarder moet laten wegen dan de toch ook niet compleet gekke medische wetenschap. Kinderen kunnen immers niet voor zichzelf beslissen. De argumentatie van gods wil heb ik nooit begrepen. Dezelfde god heeft ons immers verstand gegeven om ons te beschermen tegen mogelijke gevaren. Een tragisch voorbeeld van het verkeerd gebruiken van religie dus. Dat zeker.

P.S. Nee hoor, Vrolijke, voor het vaccinatieprogramma betaalt men niet. Althans niet in Nederland. Dus ieder vaccin minder scheelt weer wat geld.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vaccineren

Bericht door Jerommel »

Geneeskunde gaat net zo hard om geld als de auto-industrie.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Okidoki

Re: Vaccineren

Bericht door Okidoki »

vrolijke schreef:
Jerommel schreef:Alleen tegen de niet ingeënte samenleving dan...
De niet ingeenten hebben er baat bij, dat er mensen zijn, die zich laten inenten.
Diegene, die het niet doen, werken tegen de samenleving.
Je moet even kijken op de site van kritisch prikken, kennis nemen van de brede kennis over inenten vanuit de complementaire geneeskunde en dat naast het entingsprogramme leggen.
Enten zoals het nu gebeurt hoeft namelijk niet.
Mijn kinderen zijn via alternatieve wijze ingeend en uit onderzoek bij deze drie kinderen is gebleken dat ze niet minder antistoffen hebben tegen ziektes dan kinderen die regulier ingeënt zijn :)
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Vaccineren

Bericht door vrolijke »

HarryK schreef:
vrolijke schreef:Niet laten inenten is een midaad jegens de samenleving.
Als iemand zijn principes volgt, is dat dan (zonder nadere argumentatie) "misdaad jegens de samenleving" ??!!

Als ik kijk dat er nog best wat mis is met inentingen (verouderde vaccins, verkeerde vaccins, slechte werking, bijwerkingen e.d.),
vind ik het verre van een misdaad om een kind niet zo maar of zelfs helemaal niet te laten inenten.
Sterker, er zijn voorbeelden bekend waarbij het inenten voor grotere problemen heeft gezorgd dan het niet-inenten.
Dus, vrolijke, waarom vind jij het een 'misdaad'?
Ja zeker. En er zijn ook mensen, die zwaarder gewond werden, omdat ze een gordel droegen. :roll:


http://web.de/magazine/gesundheit/krank ... #.A1000311
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Vaccineren

Bericht door callista »

:roll:

"Stiekeme inentingen in biblebelt"


Ouders in de biblebelt laten hun kinderen stiekem inenten tegen de mazelen.
Volgens het AD gebeurt dat na schooltijd bij de kinderen thuis.
Tientallen kinderen zijn al op deze manier ingeënt, zegt een GGD-arts in het AD.
Conservatieve gereformeerden zijn tegen vaccinaties en sociale controle in het gebied is groot, meldt de NOS.
Daarom hebben de GGD's een brief naar ouders gestuurd waarin wordt aangeboden om bij de mensen thuis kinderen in te enten.

Er zijn nu 230 kinderen met mazelen geregistreerd, maar volgens de GGD ligt het werkelijke aantal zeker tien keer hoger.

http://www.cip.nl/artikel/36626/Stiekem ... -biblebelt
Geertjan
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 mar 2013, 12:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Vaccineren

Bericht door Geertjan »

wat ik hiervan moet vinden weet ik al niet eens meer....naar mijn eerlijke mening heeft het meer zin om te kijken wat ik zelf geloof en of ik daar naar handel.
Dit soort verhalen hoor ik op mijn bijbelkring, vaak het over vroeger wat men geloofde, in plaats van over christen zijn.
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Vaccineren (was: In het nieuws)

Bericht door vrolijke »

callista schreef::roll:

"Stiekeme inentingen in biblebelt"


Ouders in de biblebelt laten hun kinderen stiekem inenten tegen de mazelen.
Volgens het AD gebeurt dat na schooltijd bij de kinderen thuis.
Tientallen kinderen zijn al op deze manier ingeënt, zegt een GGD-arts in het AD.
Conservatieve gereformeerden zijn tegen vaccinaties en sociale controle in het gebied is groot, meldt de NOS.
Daarom hebben de GGD's een brief naar ouders gestuurd waarin wordt aangeboden om bij de mensen thuis kinderen in te enten.

Er zijn nu 230 kinderen met mazelen geregistreerd, maar volgens de GGD ligt het werkelijke aantal zeker tien keer hoger.

http://www.cip.nl/artikel/36626/Stiekem ... -biblebelt
Volgens mij, de definitie van een sekte.
(niet doen, wat je zelf wilt, maar dat, wat de gemeenschap toelaat)
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Vaccineren

Bericht door callista »

vrolijke schreef:
callista schreef::roll:

"Stiekeme inentingen in biblebelt"


Ouders in de biblebelt laten hun kinderen stiekem inenten tegen de mazelen.
Volgens het AD gebeurt dat na schooltijd bij de kinderen thuis.
Tientallen kinderen zijn al op deze manier ingeënt, zegt een GGD-arts in het AD.
Conservatieve gereformeerden zijn tegen vaccinaties en sociale controle in het gebied is groot, meldt de NOS.
Daarom hebben de GGD's een brief naar ouders gestuurd waarin wordt aangeboden om bij de mensen thuis kinderen in te enten.

Er zijn nu 230 kinderen met mazelen geregistreerd, maar volgens de GGD ligt het werkelijke aantal zeker tien keer hoger.

http://www.cip.nl/artikel/36626/Stiekem ... -biblebelt
Volgens mij, de definitie van een sekte.
(niet doen, wat je zelf wilt, maar dat, wat de gemeenschap toelaat)
precies, daar lijkt het wel op. :(
wat een benauwende manier van leven en bovendien hypocriet......wat zullen de buren zeggen of wat zal de gemeenschap [mijn kerk] zeggen.....dan doe ik het maar stiekem....
terwijl dat ook weer zal opvallen door sommige kerkleden, die achter de gordijnen gluren en er waarschijnlijk wel kond van zullen doen.
bbbrrrr.....
niets heerlijker dan anderen veroordelen, ook al zijn het je eigen broeders en zusters...bah.
zo werk je liegen en bedriegen juist in de hand.
Geertjan
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 mar 2013, 12:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Vaccineren

Bericht door Geertjan »

callista schreef:
vrolijke schreef:
callista schreef::roll:

"Stiekeme inentingen in biblebelt"


Ouders in de biblebelt laten hun kinderen stiekem inenten tegen de mazelen.
Volgens het AD gebeurt dat na schooltijd bij de kinderen thuis.
Tientallen kinderen zijn al op deze manier ingeënt, zegt een GGD-arts in het AD.
Conservatieve gereformeerden zijn tegen vaccinaties en sociale controle in het gebied is groot, meldt de NOS.
Daarom hebben de GGD's een brief naar ouders gestuurd waarin wordt aangeboden om bij de mensen thuis kinderen in te enten.

Er zijn nu 230 kinderen met mazelen geregistreerd, maar volgens de GGD ligt het werkelijke aantal zeker tien keer hoger.

http://www.cip.nl/artikel/36626/Stiekem ... -biblebelt
Volgens mij, de definitie van een sekte.
(niet doen, wat je zelf wilt, maar dat, wat de gemeenschap toelaat)
precies, daar lijkt het wel op. :(
wat een benauwende manier van leven en bovendien hypocriet......wat zullen de buren zeggen of wat zal de gemeenschap [mijn kerk] zeggen.....dan doe ik het maar stiekem....
terwijl dat ook weer zal opvallen door sommige kerkleden, die achter de gordijnen gluren en er waarschijnlijk wel kond van zullen doen.
bbbrrrr.....
niets heerlijker dan anderen veroordelen, ook al zijn het je eigen broeders en zusters...bah.
zo werk je liegen en bedriegen juist in de hand.
En wat doe jij nu, is dat niet precies hetzelfde...wat zou jij doen als je kinderen had...inenten of niet. Nu wijs je weer naar het doen laten van anderen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Vaccineren

Bericht door callista »

Geertjan schreef: En wat doe jij nu, is dat niet precies hetzelfde...wat zou jij doen als je kinderen had...inenten of niet. Nu wijs je weer naar het doen laten van anderen.
nee, dat is niet hetzelfde.
ik heb het over het stiekeme gedrag in dezen.
als je niet wilt laten inenten omdat niet mag van je kerkgemeenschap en het toch stiekem wel laat doen door de mensen bij je thuis te laten komen. :roll:
kom er dan rond voor uit....als je het toch wilt laten doen.

dit vind ik hypocriet....de kerkleden komen er toch wel achter en dan sta je met een mond vol tanden of je gaat erover liegen.
Geertjan
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 mar 2013, 12:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Vaccineren

Bericht door Geertjan »

Dan blijf ik het moedig vinden dat deze mensen kiezen voor de gezondheid van hun kinderen. Zo onschuldig is de mazelen nu ook weer niet.
Jammer dat het allemaal zo stiekum moet, dat kerken blijkbaar een andere menig hebben dan sommige kerkleden.
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Vaccineren

Bericht door vrolijke »

Geertjan schreef:Dan blijf ik het moedig vinden dat deze mensen kiezen voor de gezondheid van hun kinderen. Zo onschuldig is de mazelen nu ook weer niet.
Jammer dat het allemaal zo stiekum moet, dat kerken blijkbaar een andere menig hebben dan sommige kerkleden.
Mazelen zijn helemaal niet onschuldig. Het verloop is regelmatig dodelijk.

Ik vind het niet "moedig" van die mensen. Ik vind het droevig, je eigen leven niet te kunnen leven.

Andersijds ben ik altijd zo blij, als ik zulke zaken lees.
Ik ben heel erg blij, dat ik ik ben. :mrgreen: en met de hele bataklang niets te maken heb.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Vaccineren

Bericht door Adinomis »

Callista heeft natuurlijk wel gelijk als ze zegt dat het eerlijker zou zijn om uit te komen voor wat men doet.
Maar laten we niet te snel oordelen. Als we naar onszelf kijken zijn we dan nooit eens hypocriet geweest?
Mensen kunnen zulke dingen doen om hun ouders niet teleur te stellen, of om hun vrienden niet te verliezen.
Het is niet goed, maar laten we zelf maar het goede doen. Als we onszelf kennen weten we dat we niet beter zijn.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Okidoki

Re: Vaccineren

Bericht door Okidoki »

Adinomis schreef:Callista heeft natuurlijk wel gelijk als ze zegt dat het eerlijker zou zijn om uit te komen voor wat men doet.
Maar laten we niet te snel oordelen. Als we naar onszelf kijken zijn we dan nooit eens hypocriet geweest?
Mensen kunnen zulke dingen doen om hun ouders niet teleur te stellen, of om hun vrienden niet te verliezen.
Het is niet goed, maar laten we zelf maar het goede doen. Als we onszelf kennen weten we dat we niet beter zijn.
Voor wie wat wil lezen uit de niet-enters groep: http://www.refdag.nl/dossiers/overzicht ... id/mazelen