Vaccineren

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Vaccineren

Bericht door vrolijke »

Adinomis schreef:Callista heeft natuurlijk wel gelijk als ze zegt dat het eerlijker zou zijn om uit te komen voor wat men doet.
Maar laten we niet te snel oordelen. Als we naar onszelf kijken zijn we dan nooit eens hypocriet geweest?
Mensen kunnen zulke dingen doen om hun ouders niet teleur te stellen, of om hun vrienden niet te verliezen.
Het is niet goed, maar laten we zelf maar het goede doen. Als we onszelf kennen weten we dat we niet beter zijn.

Ik geef er de voorkeur aan, een "echt" leven te leven.
Heel dikwijls in mijn leven de ervaring gemaakt, dat er veel mensen blij zijn, als je je kwetsbare kant laat zien. Dan kom ik er vaak achter, dat zij niet zelden dezelfde problemen hebben; en daar "eindelijk" eens over kunnen praten.
Niets is zo hatelijk, als omgang met mensen, die in werkelijkheid heel anders zijn.

Het is zelfs zo:
Ze tonen zich niet zoals ze zijn.
Ze tonen zich niet eens, zoals ze zouden willen zijn.
Ze tonen zich, zoals ze denken, dat andere menen, dat ze zouden moeten zijn.

Verschrikkelijk.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Vaccineren

Bericht door Adinomis »

vrolijke schreef:
Ik geef er de voorkeur aan, een "echt" leven te leven.
Heel dikwijls in mijn leven de ervaring gemaakt, dat er veel mensen blij zijn, als je je kwetsbare kant laat zien. Dan kom ik er vaak achter, dat zij niet zelden dezelfde problemen hebben; en daar "eindelijk" eens over kunnen praten.
Niets is zo hatelijk, als omgang met mensen, die in werkelijkheid heel anders zijn.
Ben ik helemaal met je eens Vrolijke! Zo wil ik ook in het leven staan.
Het is zelfs zo:
Ze tonen zich niet zoals ze zijn.
Ze tonen zich niet eens, zoals ze zouden willen zijn.
Ze tonen zich, zoals ze denken, dat andere menen, dat ze zouden moeten zijn.
Verschrikkelijk.
Maar het voert me te ver om de mensen uit de "bible belt" dit etiket op te plakken. Daaronder zijn ook mensen die "echt" zijn en hypocrieten, zoals in elke gemeenschapsvorm.
Het is niet goed om generaliserend te zeggen: "wij zijn goed en dat zijn de slechteriken!"
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Vaccineren

Bericht door vrolijke »

Adinomis schreef: Maar het voert me te ver om de mensen uit de "bible belt" dit etiket op te plakken. Daaronder zijn ook mensen die "echt" zijn en hypocrieten, zoals in elke gemeenschapsvorm.
Het is niet goed om generaliserend te zeggen: "wij zijn goed en dat zijn de slechteriken!"
Dat heb ik daarmee helemaal niet gezegd. Dat komt in elke maatschappelijke laag der bevolking voor.

Het valt hoe meer op, hoe fundamentalistischer je bent. (Eender welke strekking).
Omdat je zo te zeggen een plakaat voor je draagd, waar opstaat, dat je het bij´t recht eind hebt.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Vaccineren

Bericht door callista »

Nu ook rodehond in de Biblebelt

Op een basisschool in Midden-Nederland – in de Biblebelt – hebben elf kinderen rodehond gehad.
Het betekent dat naast mazelen een tweede besmettelijke ziekte heerst in het gebied waar veel kinderen niet gevaccineerd zijn tegen die kinderziekten.

Rode hond is net als mazelen een ‘vlekjesziekte’, maar voor kinderen veel onschuldiger.
Er is wel een groot risico op geboorteafwijkingen als vrouwen in het begin van hun zwangerschap besmet raken.


„Dat gevaar is nu echter niet groot”, zegt Roel Coutinho, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding in Bilthoven.
De Biblebelt is in 2004 en 2005 getroffen door een grote uitbraak van rodehond.
Toen raakten 32 zwangeren besmet.
Twee van hun kinderen overleden en veertien kinderen werden met geboorteafwijkingen geboren.

„Waarschijnlijk zijn toen vrijwel alle ongevaccineerde mensen besmet geweest. We zien de ziekte nu alleen bij kinderen tot 8 jaar. Die zijn na 2005 geboren en dus niet beschermd.”

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/07/10/nu- ... biblebelt/
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Vaccineren

Bericht door vrolijke »

HarryK schreef:
vrolijke schreef:Niet laten inenten is een midaad jegens de samenleving.
Als iemand zijn principes volgt, is dat dan (zonder nadere argumentatie) "misdaad jegens de samenleving" ??!!

Als ik kijk dat er nog best wat mis is met inentingen (verouderde vaccins, verkeerde vaccins, slechte werking, bijwerkingen e.d.),
vind ik het verre van een misdaad om een kind niet zo maar of zelfs helemaal niet te laten inenten.
Sterker, er zijn voorbeelden bekend waarbij het inenten voor grotere problemen heeft gezorgd dan het niet-inenten.
Dus, vrolijke, waarom vind jij het een 'misdaad'?

Vandaag in de radio gehoord.
Bij mazelen mag je rekenen met een dode op ca 1000 Ziektegevallen.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Vaccineren

Bericht door callista »

nog meer nieuws inzake vaccinatie.
----
'Predikant moet vaccinatie adviseren'

Predikanten moeten gelovigen adviseren toch hun kinderen te laten inenten.
Die oproep doen oud-minister Els Borst (D66) en VVD-senator en medisch ethica Heleen Dupuis vrijdag in het AD.
'Vaccineren is niet tegen de wil van God', stellen ze.

De twee vinden dat de oprukkende mazelenepidemie de kop moet worden ingedrukt. Ook is inmiddels rodehond uitgebroken.

Omdat vooral gereformeerde ouders hun kinderen uit geloofsovertuiging weigeren te laten inenten vinden ze dat voor predikanten een taak is weggelegd.
'Als alles de wil van God is, dan is de uitvinding van het vaccin dat ook, net als autogordels,'' voert Borst aan.

Beide politici zijn bang dat ook de ziekte polio weer uitbreekt.
Volgens Dupuis zijn de gevolgen dan nog ingrijpender.

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... eren.dhtml

als dat laatste het geval zou zijn zijn de gevolgen inderdaad niet te overzien.
denkende daarbij aan de polio uitbraak in Staphorst destijds.... :(
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vaccineren

Bericht door Tin »

callista schreef:nog meer nieuws inzake vaccinatie.
----
'Predikant moet vaccinatie adviseren'

Predikanten moeten gelovigen adviseren toch hun kinderen te laten inenten.
Die oproep doen oud-minister Els Borst (D66) en VVD-senator en medisch ethica Heleen Dupuis vrijdag in het AD.
'Vaccineren is niet tegen de wil van God', stellen ze.

De twee vinden dat de oprukkende mazelenepidemie de kop moet worden ingedrukt. Ook is inmiddels rodehond uitgebroken.

Omdat vooral gereformeerde ouders hun kinderen uit geloofsovertuiging weigeren te laten inenten vinden ze dat voor predikanten een taak is weggelegd.
'Als alles de wil van God is, dan is de uitvinding van het vaccin dat ook, net als autogordels,'' voert Borst aan.

Beide politici zijn bang dat ook de ziekte polio weer uitbreekt.
Volgens Dupuis zijn de gevolgen dan nog ingrijpender.

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... eren.dhtml

als dat laatste het geval zou zijn zijn de gevolgen inderdaad niet te overzien.
denkende daarbij aan de polio uitbraak in Staphorst destijds.... :(
Volgens mij is de kennis omtrent de wil van God van Els Borst op zijn minst twijfelachtig te noemen, maar voor de rest ben ik het helemaal met je eens. Zolang die predikanten er zelf dus ook achter staan te vaccineren, want het lijkt me dat de geloofsgemeentschap het juist daarvan geleerd heeft dat het niet zou moeten.....?!
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Okidoki

Re: Vaccineren

Bericht door Okidoki »

callista schreef:nog meer nieuws inzake vaccinatie.
----
'Predikant moet vaccinatie adviseren'

Predikanten moeten gelovigen adviseren toch hun kinderen te laten inenten.
Die oproep doen oud-minister Els Borst (D66) en VVD-senator en medisch ethica Heleen Dupuis vrijdag in het AD.
'Vaccineren is niet tegen de wil van God', stellen ze.
Waar bemoeit dat volk zich mee?
Waarom moet een predikant ineens verkondigen wat Els Borst wil?

Nog even en de overheid gaat in dit land bepalen wat een individu mag geloven.....
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vaccineren

Bericht door Jerommel »

Het was net op het Journaal en Rutte gaf ook zijn kijk.
Mooie opsteker voor het geloof weer...
Wat een mongolenwereld is het toch...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Vaccineren

Bericht door Special angel »

Jerommel schreef:Het was net op het Journaal en Rutte gaf ook zijn kijk.
Mooie opsteker voor het geloof weer...
Wat een mongolenwereld is het toch...
Mongolen ???
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Okidoki

Re: Vaccineren

Bericht door Okidoki »

Special angel schreef:
Jerommel schreef:Het was net op het Journaal en Rutte gaf ook zijn kijk.
Mooie opsteker voor het geloof weer...
Wat een mongolenwereld is het toch...
Mongolen ???
Hij bedoelt ws. Mongolen in de zin van het haagse dialect: "gek (koek)wâhs, leip, mongaul, dwâh "en niet de groepering mensen met een afwijking op het chromosomale gebied die we aanduiden op basis van uiterlijke kenmerken die te herkennen zijn aan de fysieke kenmerken van inwoners van Mongolie.
Maar dat terzijde ;)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vaccineren

Bericht door Jerommel »

Klopt, Okidoki.
Ik kan me behoorlijk opwinden over de soort zaken als waarmee onze 'Bible belt' nu in het nieuws is.
Zo vooroordeel bevestigend en zooo jammer....
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Okidoki

Re: Vaccineren

Bericht door Okidoki »

Adinomis schreef:Mee eens. Hoewel we ons er wel bewust van moeten zijn dat "dring er op aan" iets anders is dan "opdringen".
Maar christenen zouden veel meer naar buiten moeten komen met de boodschap van redding.
Het moet ons ter harte gaan dat er mensen verloren gaan.
Link: http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 100#p12714
Maar dat is wat anders dan roepen dat je kinderen niet hoeft in te enten omdat God wel voor ze zorgt en dat soort zaken.
Je gaat per saldo ook niet in de spits op de A1 zitten picknicken met je gezin.
De eigen verantwoordelijkheid telt ook nog mee lijkt mij.
En dat nog los van de vraag in hoeverre je de naaste zijn leven in gevaar mag brengen door niet in te enten.
Ik heb de nodige werkervaring opgedaan in de Biblebelt en de meeste mensen zijn helemaal niet tegen inenten.
Er zijn heel veel vormen te vinden waarin het binnen hun overtuiging wel mag.
Er zijn zelfs theologische redenen te noemen waarom het zelfs moet.
Okidoki

Re: Vaccineren

Bericht door Okidoki »

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... _campaign=

Interessant artikel over het gedoe rondom inenten.
In een land waar mensen gewoon mogen roken bij hun kleine kinderen, waar alcohol en wiet voor het oprapen ligt, waar vette meuk en Mc.D. voer overal verkrijgbaar is maken we ons druk om een zeer klein probleem.
Vanmorgen zag ik een gezin in een auto rijden: vader en moeder een peuk in de mond en drie kids op de achterbank.
Nee, dat is pas gezond....
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Vaccineren

Bericht door callista »

Okidoki schreef:http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... _campaign=

Interessant artikel over het gedoe rondom inenten.
In een land waar mensen gewoon mogen roken bij hun kleine kinderen, waar alcohol en wiet voor het oprapen ligt, waar vette meuk en Mc.D. voer overal verkrijgbaar is maken we ons druk om een zeer klein probleem.
Vanmorgen zag ik een gezin in een auto rijden: vader en moeder een peuk in de mond en drie kids op de achterbank.
Nee, dat is pas gezond....
die vergelijking slaat nergens op.

sorry, maar dat het artikel door christenen is geschreven verbaast me niks...Spruyt is bovendien rechts conservatief.
beetje bedroevend en zwak...afleiden en verplaatsen van het punt waar het om draait en er van alles bij zoeken wat ook niet goed is. :mrgreen:
appels met peren vergelijken.
laten ze zich bij het inentingsprobleem houden.
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: Vaccineren

Bericht door HarryK »

callista schreef:Die vergelijking slaat nergens op.
Als het gaat om de verantwoordelijkheid van ouders voor de gezondheid van hun kinderen,
en een overheid die de vrijheden van ouders daarbij terzijde wil schuiven, zogenaamd in het belang van het kind,
is die vergelijking alleszins relevant en terecht.
sorry, maar dat het artikel door christenen is geschreven verbaast me niks...Spruyt is bovendien rechts conservatief.
beetje bedroevend en zwak...afleiden en verplaatsen van het punt waar het om draait en er van alles bij zoeken wat ook niet goed is. :mrgreen:
appels met peren vergelijken.
laten ze zich bij het inentingsprobleem houden.
In feite suggereer je hier dat omdat het artikel door een (rechts conservatief) christen is geschreven,
dat het daarom onzin en afleiding is.
DAT suggeren is pas onzin.

En als je het betreffende artikel gelezen hebt, zie je dat er achter dat 'inentingsprobleem' een groter probleem zit,
namelijk een overheid die zich bemoeit met prive-zaken en vrijheden wil afnemen,
terwijl de overheid er juist moet zijn om vrijheden te beschermen.

En dan is de opmerking zeer terecht:
Waarom bemoeit de overheid zich met deze keuze (die deels maar niet geheel) te maken heeft met religieuze afwegingen,
maar gaan de argumenten opeens niet meer op als het over andere verantwoordelijkheden van ouders gaat?
Waarom 'dreigt' de overheid hier met ingrijpen via wetten, terwijl dat wetten zijn die totaal niet realiseerbaar zijn?
Daar mag best tegen geprotesteerd worden.
Psalm 1:1
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vaccineren

Bericht door Jerommel »

Ingrijpen lijkt me wel logisch, als je niet met stervende kindjes te maken wilt hebben, omdat de ouders dat zo voor hun kindjes beslissen.
En wat als zo'n kind niet sterft, maar ernstig ziek wordt?
Nou, bedankt pa en ma en jullie geloof...
Maar blijkbaar ontbreekt het aan dergelijk gezond verstand..
Dus, dan is er wetgeving nodig, en ben je aangewezen op onze hoogbegaafde politici...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vaccineren

Bericht door Tin »

callista schreef:
Okidoki schreef:http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... _campaign=

Interessant artikel over het gedoe rondom inenten.
In een land waar mensen gewoon mogen roken bij hun kleine kinderen, waar alcohol en wiet voor het oprapen ligt, waar vette meuk en Mc.D. voer overal verkrijgbaar is maken we ons druk om een zeer klein probleem.
Vanmorgen zag ik een gezin in een auto rijden: vader en moeder een peuk in de mond en drie kids op de achterbank.
Nee, dat is pas gezond....
die vergelijking slaat nergens op.

sorry, maar dat het artikel door christenen is geschreven verbaast me niks...Spruyt is bovendien rechts conservatief.
beetje bedroevend en zwak...afleiden en verplaatsen van het punt waar het om draait en er van alles bij zoeken wat ook niet goed is. :mrgreen:
appels met peren vergelijken.
laten ze zich bij het inentingsprobleem houden.
Nou ja, dat is ons eigen hé. Als er een misstand is verwijzen we naar andere misstanden die wellicht of misschien welzeker erger zijn dan die waar het om gaat. Ikzelf ben daarvan tenminste ook niet geheel vrij :cry:
Oplossing: het ene doen en het ander niet laten.
Heb het stukje niet echt gelezen maar dat iemand rechts conservatief is is natuurlijk wel een héél zwaar vergrijp ;)
Maar de wet versus het vrije beslissingsrecht omtrent wat men kan doen is natuurlijk wel altijd een punt.
Van mij mogen alle vier door Okidoki genoemde zaken direct verboden worden en de inenting verplicht, maar ik vrees dat ik weinig medestanders krijg voor dit totaalpakket......
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: Vaccineren

Bericht door HarryK »

Jerommel schreef:Ingrijpen lijkt me wel logisch, ..
Voor de goede orde: ik ken geen principiële bezwaren tegen inenten.
Waarmee ik bedoel: ik kan nergens uit de bijbel afleiden dat ik niet zou mogen inenten.
Maar blijkbaar ontbreekt het aan dergelijk gezond verstand..
Dus iedereen die zijn kinderen niet laat inenten, heeft hier geen gezond verstand ??!!!
Alle gedachten die ik heb over deze opmerking vallen onder "op de persoon spelen", dus alleen even dit:
Even heeeeeeel serieus: heb je je wel eens verdiept in welke groeperingen 'anti' inenten zijn, en waarom?
Psalm 1:1
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vaccineren

Bericht door Jerommel »

HarryK schreef:
Jerommel schreef:Ingrijpen lijkt me wel logisch, ..
Voor de goede orde: ik ken geen principiële bezwaren tegen inenten.
Waarmee ik bedoel: ik kan nergens uit de bijbel afleiden dat ik niet zou mogen inenten.
Maar blijkbaar ontbreekt het aan dergelijk gezond verstand..
Dus iedereen die zijn kinderen niet laat inenten, heeft hier geen gezond verstand ??!!!
Alle gedachten die ik heb over deze opmerking vallen onder "op de persoon spelen", dus alleen even dit:
Even heeeeeeel serieus: heb je je wel eens verdiept in welke groeperingen 'anti' inenten zijn, en waarom?
Hmm.. Jammer dat je niet de volgende zin mee quoot..
Namelijk dat dan de politiek gaat ingrijpen, wat m.i. op zich terecht is en blijkbaar nodig..

Ja, de controverse rondom het inenten..
Mij wel bekend.
Griepprik en vogelgriepprik leverden inderdaad nogal wat controverse.
Maar dat is m.i. een ander onderwerp dan de kinderziekten.

Verder geef ik toe wat (te) gechargeerd te reageren.
Ik wind me er over op.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Okidoki

Re: Vaccineren

Bericht door Okidoki »

We zagen dit ook al rondom het ritueel slachten.
Nu is kennelijk door een klein groepje zieken de aandacht gericht op mensen van een orthodoxere kerkrichting.
Persoonlijk vind ik het belachelijk waar de overheid zich druk om maakt.
Er sterven ook kinderen door de inentingen namelijk.
En inenten is geen garantie dat een kind een ziekte niet krijgt.

Even een ander geluid: http://nvkp.nl/informatie/nieuws/nieuws ... ang-maken/
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Vaccineren

Bericht door vrolijke »

Okidoki schreef: Er sterven ook kinderen door de inentingen namelijk.
En inenten is geen garantie dat een kind een ziekte niet krijgt.
Dat kan je toch zeker met harde cijfers beleggen?
Iets beweren kan iedereen.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vaccineren

Bericht door Jerommel »

HarryK schreef: Voor de goede orde: ik ken geen principiële bezwaren tegen inenten.
Waarmee ik bedoel: ik kan nergens uit de bijbel afleiden dat ik niet zou mogen inenten.
Toch is de Bijbel best duidelijk, als het gaat om bij wie of wat je moet aankloppen met problemen.
Niet bij de wereld maar bij God. Dus Bijbels is het m.i. wel.
En dat is verder prima, maar kan je m.i. niet je kinderen opleggen, die niet zelf hebben gekozen voor God.
M.i. is dat gezond verstand.
Maar het is m.i. ook 'christelijker' om niet zo wettisch met het Woord om te gaan, maar uit liefde er naar te (proberen) leven.
Daar zit ook ontferming bij.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: Vaccineren

Bericht door HarryK »

HarryK schreef:Voor de goede orde: ik ken geen principiële bezwaren tegen inenten.
Waarmee ik bedoel: ik kan nergens uit de bijbel afleiden dat ik niet zou mogen inenten.
Jerommel schreef:Toch is de Bijbel best duidelijk, als het gaat om bij wie of wat je moet aankloppen met problemen.
Niet bij de wereld maar bij God. Dus Bijbels is het m.i. wel.
Tekstbewijs graag.
Ik ken dergelijk teksten wel over rechtzaken, maar niet over (medische) hulp.
En als mijn huisarts nu christelijk is?
Mag ik dan wel bij mijn huisarts aankloppen?
Of denk je dat het bijbels is dat ik helemaal niet naar een arts mag, ook niet als ik bijv. een gebroken arm heb?
Psalm 1:1
Okidoki

Re: Vaccineren

Bericht door Okidoki »

vrolijke schreef:
Okidoki schreef: Er sterven ook kinderen door de inentingen namelijk.
En inenten is geen garantie dat een kind een ziekte niet krijgt.
Dat kan je toch zeker met harde cijfers beleggen?
Iets beweren kan iedereen.
Ja, daar zijn bronnen genoeg voor. Ik ga ze echter niet allemaal aanhalen hier.
Kijk eens op de site van nvkp zou ik zeggen.
Btw blijken er ook nu ingeënte kinderen mazelen te hebben.