Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 07 aug 2023, 05:22
chon schreef: 07 aug 2023, 04:00

De erfzonde of oorsprongszonde is in het christendom de zondigheid die ieder mens bij zijn geboorte aankleeft als gevolg van de zondeval van het eerste mensenpaar (Adam en Eva)
Om u een plezier te doen
Het is een mythe dat de eerste mensen uit slechts 1 paar bestonden. Als ze al via creatie zijn verschenen is het een grotere groep geweest. Hoe anders is er zoveel verschil tussen de mensen met de diverse rassen?
Gevolg van de genen, die al die verschillen mogelijk maakten.

Een tweede oorzaak kan zijn dat mensen Gods gebod negeerden om zich te verspreiden.

Door een mogelijke vorm van inteelt hebben sommige genen de overhand gekregen.
De sterkste genen overwinnen de zwakkere.

Nimrod, een achterkleinzoon van Noach, wilde dat gebod tegenwerken door een grote toren te bouwen.
De Schepper greep in door de bouwers spraak te verwarren.
Toen verplaatsen zij zich wereld wijd.
Gevolg daarvan was dat zij Nimrods afgoderij meenamen.
Die sporen zijn nog steeds terug te vinden.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10170
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:26
Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:18
Voor iemand die zijn gezond verstand gebruikt is een fantasieverhaal als zodanig te herkennen.
Je verstand is m.i. niet erg gezond.
Begrijp me goed Alpha, ik beweer niet dat je over ongezond verstand beschikt, maar dat je gezonde verstand niet door jou wordt gebruikt. Gezond verstand is als een gereedschap.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10170
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:47
Messenger schreef: 07 aug 2023, 05:22
Het is een mythe dat de eerste mensen uit slechts 1 paar bestonden. Als ze al via creatie zijn verschenen is het een grotere groep geweest. Hoe anders is er zoveel verschil tussen de mensen met de diverse rassen?
Gevolg van de genen, die al die verschillen mogelijk maakten.
Oh je gelooft in de evolutie?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 07 aug 2023, 13:55
callista schreef: 07 aug 2023, 13:47

Ja.....maar ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet...en hoewel ze zich allemaal christen noemen kraken ze elkaar af....allemaal haat en nijd.
Een groot deel van de wereldbevolking doet gewoon mee met haat en nijd. Ook een gelovige is en blijft in mijn optiek een gewoon mens, niet meer en niet minder en wanneer een geloviger op dit forum zou gaan beweren dat hij/ zij de grote menselijke uitzondering zou zijn dan volgen bij mij vele salvo's van :lol: :lol: :lol: :lol:
Jg gaan in sommige landen de gevangenis in, omdat zij weigeren mee te doen aan haat en nijd.
Zij vormen daarin een wereldwijde eenheid.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:40
Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:26 Je verstand is m.i. niet erg gezond.
Niet voor niets gaat Satan als een brullende leer te keer, hij weet dat hij nog een korte tijd heeft.
Jij hebt je verstand uit staan om energie te besparen?

In Jesaja 45 vers 5 t/m 7 zegt God in je eigen bijbel dat alle vrede en alle kwaad, evenals het licht en de duisternis van God komt. Omdat je verstand niet gebruikt wordt (zet het eens aan) zit je nog altijd met het Satansprookje.
Zet eens een andere plaat op.

De context moet je ook eens lezen en proberen te begrijpen, maar dat is duidelijk te moeilijk voor je.

[modbreak Opnieuw een onnodige en kwetsende opmerking, bij deze ontvang je een 1e waarschuwing.]
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 08 aug 2023, 12:44
Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:38 Gen 2:17 Maar van de boom van de kennis van goed en kwaad mag je niet eten, want op de dag dat je daarvan eet, zul je zeker sterven.’
1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er geschreven: ‘De eerste mens, Adam, werd een levend wezen.’ De laatste Adam werd een levengevende geest. [Jezus] NWV.

Jezus stierf niet als gevolg van zonde, hij werd vermoord en was zonder zonde.
Je omzeilt zoals gewoonlijk de vraag.
Kun jij bewijzen dat de erfzondeleer in de 1e eeuw onderdeel was van de leer ?
Je kunt wel een paar teksten weergeven, maar dat zegt niets.
Noem eens een bron waaruit blijkt dat men in de 1e eeuw geloofde in de erfzonde.
Welnee, maar ik begrijp goed dat je je eigen mythe wilt horen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:48
Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:26 Je verstand is m.i. niet erg gezond.
Begrijp me goed Alpha, ik beweer niet dat je over ongezond verstand beschikt, maar dat je gezonde verstand niet door jou wordt gebruikt. Gezond verstand is als een gereedschap.
Dat gebruik ik graag om Epignosis op te doen.
Moet je ook eens proberen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:49
Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:47 Gevolg van de genen, die al die verschillen mogelijk maakten.
Oh je gelooft in de evolutie?
Ik geloof niet in door mensen bedachte overleveringen, die uiteindelijk uit de Griekse filosofie stammen.
HJW
Berichten: 6164
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:56 Welnee, maar ik begrijp goed dat je je eigen mythe wilt horen.
Ik vraag je gewoon naar een bron. Blijkbaar heb je die niet en dat verbaast niet, die is er namelijk ook niet. In de eerste eeuw geloofde men niet in de erfzondeleer, hoe graag jij ook zou willen dat het anders is.
Je opent dan maar weer de aanval op mijn persoon, vanwege gebrek aan een gedegen antwoord.'
We noemen dat ook wel een zwaktebod.

Conclusie: JG's geloven niet wat de christenen in de 1e eeuw geloofden. Aantoonbaar.
Persoonlijke aanvallen op mij verbloemen slechts dat wat jij ook weet: je claim deugt niet.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10170
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:55
Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:40
Jij hebt je verstand uit staan om energie te besparen?

In Jesaja 45 vers 5 t/m 7 zegt God in je eigen bijbel dat alle vrede en alle kwaad, evenals het licht en de duisternis van God komt. Omdat je verstand niet gebruikt wordt (zet het eens aan) zit je nog altijd met het Satansprookje.
Zet eens een andere plaat op.

De context moet je ook eens lezen en proberen te begrijpen, maar dat is duidelijk te moeilijk voor je.
De context is voor mij glashelder. Gewoon lezen wat er staat en toepassen, het verstand erbij gebruiken. Niet aannemen wat de JG juf of meester zegt, zelf nadenken.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 6164
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:58
Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:49
Oh je gelooft in de evolutie?
Ik geloof niet in door mensen bedachte overleveringen, die uiteindelijk uit de Griekse filosofie stammen.
Maar je gelooft dan wel weer in de maagdelijke geboorte en de duivel. Ook stammend uit heidense overleveringen en zelfs in de bijbel terecht gekomen.
Het is maar een bijeengeraapt samenstel van allerlei gedachtengangen waar je in gelooft.
Grieks, heidens, wel uit de 1e eeuw, niet uit de 1e eeuw........
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10170
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:58
Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:49
Oh je gelooft in de evolutie?
Ik geloof niet in door mensen bedachte overleveringen, die uiteindelijk uit de Griekse filosofie stammen.
Nu heb je het over de bouwstenen voor de bijbel: Door mensen bedachte overleveringen, mede vanuit de Griekse filosofie.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Messenger schreef: 08 aug 2023, 13:03
Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:55 Zet eens een andere plaat op.

De context moet je ook eens lezen en proberen te begrijpen, maar dat is duidelijk te moeilijk voor je.
De context is voor mij glashelder. Gewoon lezen wat er staat en toepassen, het verstand erbij gebruiken. Niet aannemen wat de JG juf of meester zegt, zelf nadenken.
Dat zou wel verstandig zijn maar dat is verboden.
Bij een eigen of andere mening word je uit de JG sekte [gemeenschap] gegooid en dan mogen ook vrienden of familie niet meer met je spreken..
Hoe vredelievend is dat? :?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10170
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

callista schreef: 08 aug 2023, 13:11
Messenger schreef: 08 aug 2023, 13:03
De context is voor mij glashelder. Gewoon lezen wat er staat en toepassen, het verstand erbij gebruiken. Niet aannemen wat de JG juf of meester zegt, zelf nadenken.
Dat zou wel verstandig zijn maar dat is verboden.
Bij een eigen of andere mening word je uit de JG sekte [gemeenschap] gegooid en dan mogen ook vrienden of familie niet meer met je spreken..
Hoe vredelievend is dat? :?
Dat weet ik, de JG accepteert geen kritische vragen van de JG en daarop staat verbanning en doodverklaring.

De JG hebben het wel over bijbelstudie, maar dat is navolgen van wat door de juf of meester wordt uitgelegd.

Bij een echte studie wordt wél gestimuleerd dat leerlingen nadenken, vragen stellen of een ander oordeel vormen.

Bij de JG wordt vragen stellen niet gestimuleerd. De JG moet het doen met hoe het bestuur het uitlegt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 6164
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

callista schreef: 08 aug 2023, 13:11
Dat zou wel verstandig zijn maar dat is verboden.
Bij een eigen of andere mening word je uit de JG sekte [gemeenschap] gegooid en dan mogen ook vrienden of familie niet meer met je spreken..
Hoe vredelievend is dat? :?
Het is volledig in strijd met de bijbel. Lees Mattheus 5 vers 46 en 47:
Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?

47 En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?

Volgens de bijbel gedraagt Alpha zich als een tollenaar.
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

HJW schreef: 08 aug 2023, 13:16
callista schreef: 08 aug 2023, 13:11
Dat zou wel verstandig zijn maar dat is verboden.
Bij een eigen of andere mening word je uit de JG sekte [gemeenschap] gegooid en dan mogen ook vrienden of familie niet meer met je spreken..
Hoe vredelievend is dat? :?
Het is volledig in strijd met de bijbel. Lees Mattheus 5 vers 46 en 47:
Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?

47 En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?

Volgens de bijbel gedraagt Alpha zich als een tollenaar.
Er staat zelfs geschreven === bidt voor uw vijanden=== niet zo gemakkelijk maar toch. :praying1: :praying1: :praying1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
HJW
Berichten: 6164
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Snelheid schreef: 08 aug 2023, 13:19
Er staat zelfs geschreven === bidt voor uw vijanden=== niet zo gemakkelijk maar toch. :praying1: :praying1: :praying1:
Met alle respect Snelheid, maar als ik zie wie er door jou allemaal genadeloos de grond in worden gestampt, dan zou ik deze woorden ook aan jou willen voorhouden.
Hebt uw vijanden lief.
Ik zie het je niet doen, integendeel.

Dus splinter en balk. Het zou mooi zijn als jij de woorden zou aanhouden die je nu aan Alpha voorhoudt.
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

HJW schreef: 08 aug 2023, 13:21
Snelheid schreef: 08 aug 2023, 13:19
Er staat zelfs geschreven === bidt voor uw vijanden=== niet zo gemakkelijk maar toch. :praying1: :praying1: :praying1:
Met alle respect Snelheid, maar als ik zie wie er door jou allemaal genadeloos de grond in worden gestampt, dan zou ik deze woorden ook aan jou willen voorhouden.
Hebt uw vijanden lief.
Ik zie het je niet doen, integendeel.

Dus splinter en balk. Het zou mooi zijn als jij de woorden zou aanhouden die je nu aan Alpha voorhoudt.
Ben je nou weer ruzie aan het zoeken,hou daar is mee op.
Bemoei me niet met jou doet dat dan ook niet,want steeds hebben we herrie heb daar geen zin in :!: :!: :!: :!:
VERITAS VOS LIBERABIT.
HJW
Berichten: 6164
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Snelheid schreef: 08 aug 2023, 13:23 Ben je nou weer ruzie aan het zoeken,hou daar is mee op.
Bemoei me niet met jou doet dat dan ook niet,want steeds hebben we herrie heb daar geen zin in :!: :!: :!: :!:
De waarheid prikt, anders zou je niet reageren. Je zoekt wel constant ruzie met Alpha.
Als je consequent bent, reageer je dan ook niet meer op Alpha, want daar komt ook steeds herrie van. Heb je ook geen zin in ?
Je spreekt Alpha aan maar wilt zelf niet aangesproken worden......tja, zo werkt dat niet.

Splinter en balk.
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

HJW schreef: 08 aug 2023, 13:27
Snelheid schreef: 08 aug 2023, 13:23 Ben je nou weer ruzie aan het zoeken,hou daar is mee op.
Bemoei me niet met jou doet dat dan ook niet,want steeds hebben we herrie heb daar geen zin in :!: :!: :!: :!:
De waarheid prikt, anders zou je niet reageren. Je zoekt wel constant ruzie met Alpha.
Als je consequent bent, reageer je dan ook niet meer op Alpha, want daar komt ook steeds herrie van. Heb je ook geen zin in ?
Je spreekt Alpha aan maar wilt zelf niet aangesproken worden......tja, zo werkt dat niet.

Splinter en balk.
Heb je niks anders te doen dan herrie te zoeken.................zoek het maar lekker uit :naughty:
VERITAS VOS LIBERABIT.
HJW
Berichten: 6164
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Snelheid schreef: 08 aug 2023, 13:32 Heb je niks anders te doen dan herrie te zoeken.................zoek het maar lekker uit :naughty:
Nee hoor. Volgens mij ben jij degene die de laatste tijd al twee keer een modbreak heeft gehad (over je gedrag richting het huwelijk van Mullog en voor je gedrag richting Alpha en niet lang daarvoor al een waarschuwing van Bonjour).
Jij bent dus degene die constant herrie zoekt met alles en iedereen.
En ook van waarschuwingen en modbreaks trek je je niets aan.
Dus zou zeggen: doe nou eens effe een keertje gewoon normaal. Dat kun je vast wel.
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

HJW schreef: 08 aug 2023, 13:36
Snelheid schreef: 08 aug 2023, 13:32 Heb je niks anders te doen dan herrie te zoeken.................zoek het maar lekker uit :naughty:
Nee hoor. Volgens mij ben jij degene die de laatste tijd al twee keer een modbreak heeft gehad (over je gedrag richting het huwelijk van Mullog en voor je gedrag richting Alpha en niet lang daarvoor al een waarschuwing van Bonjour).
Jij bent dus degene die constant herrie zoekt met alles en iedereen.
En ook van waarschuwingen en modbreaks trek je je niets aan.
Dus zou zeggen: doe nou eens effe een keertje gewoon normaal. Dat kun je vast wel.
Ach wat ben jij rechtschapen :evil: nog maar een keer...zoek het maar lekker uit :naughty:
VERITAS VOS LIBERABIT.
J-W
Berichten: 2314
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alle reacties van Alpha van vandaag komen er weer op neer dat de JG zich zien als een eliteclubje van mensen die alleen maar het goede willen en daarom straks door koning Jezus beloond gaan worden. Iedereen die zich niet bij hen aansluit staat volgens hen onder invloed van de satan en zij zijn verantwoordelijk voor alle narigheid op de wereld, niet de JG. De JG kijken niet naar het innerlijk van de mens ongeacht het geloof maar oordelen puur op basis van aansluiting bij hen. Zo ja dan zit je goed, zo nee dan deug je niet en ga je er aan. Heidense gebruiken zoals een kerstboom en een verjaardag zijn voor hen onvergeeflijke doodzondes ook al zou zo iemand meer voor zijn medemens over hebben dan een JG. Zij pikken teksten uit de bijbel die hen uitkomen om zich boven andere religies te verheffen zonder naar de diepere betekenis van de leer van Jezus te kijken.
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Maar @J.W ze hangen het Unitarisme aan en dat kan niet onder het Christendom gerekend worden net als de Mormonen;ze maken gebruik van christelijke elementen;en als men dat weet weet je ook dat discussie niet mogelijk is; je praat niet met een mede Christen;zo als je dat wel doet met een lid van de Oud Gereformeerde Gemeente,daar kom je ook niet verder mee maar raakvlakken zijn er wel;nog maar is een keer gezegd.
VERITAS VOS LIBERABIT.
HJW
Berichten: 6164
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

J-W schreef: 08 aug 2023, 13:42 om zich boven andere religies te verheffen
Klopt. En ook dat is volledig in strijde met de leer van Jezus. Jezus is heel duidelijk hoe hij daar over denkt.
Lucas 18 vers 10-14
Twee mensen gingen op in den tempel om te bidden, de een was een Farizeër, en de ander een tollenaar.

11 De Farizeër, staande, bad dit bij zichzelven: O God! ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers; of ook gelijk deze tollenaar.

12 Ik vast tweemaal per week; ik geef tienden van alles, wat ik bezit.

13 En de tollenaar, van verre staande, wilde ook zelfs de ogen niet opheffen naar den hemel, maar sloeg op zijn borst, zeggende: O God! wees mij zondaar genadig!

14 Ik zeg ulieden: Deze ging af gerechtvaardigd in zijn huis, meer dan die; want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.

Alpha verhoogt zich en zal volgens de bijbel dus vernederd worden.
Ik zou niet graag in zijn schoenen staan.