Gewetensprincipe

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Gewetensprincipe

Bericht door Mullog »

Snelheid schreef: 07 nov 2021, 21:46 Met stemmen bereikt men niets wel met wel echt wat doen zonder als die politieke partijen die er een zooitje van maken; een mens met een zuiver geweten wil daar niets mee van doen hebben maar die handelen echt, en dat gaat er aan komen,ze hebben het zelf over zich afgeroepen de pluche plakkers en hun companen.
Voorlopig bepalen de pluche plakkers en hun companen hier in Nederland het beleid. En hoewel ik daar ook niet altijd gelukkig mee ben is de manier waarop de Engelse pluche plakkers op basis van een nogal knullig referendum met een feitelijke ex aequo uitslag onder het mom van "het volk heeft gesproken" hun hele land te grabbel hebben gegooid niet bepaald de manier zoals ik de democratie in werking wil zien.

En in de combinatie politiek, economie en het beste voor de mens is een zuiver (christelijk) geweten toch vaak niet de beste raadgever.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Gewetensprincipe

Bericht door hopper »

Mart schreef: 07 nov 2021, 21:29 Zoniet, dan zal ikzelf zeker op het alternatief gaan stemmen, want er moet iets gebeuren.
Wat is dat alternatief dan?
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Gewetensprincipe

Bericht door Mart »

hopper schreef: 07 nov 2021, 23:46
Mart schreef: 07 nov 2021, 21:29 Zoniet, dan zal ikzelf zeker op het alternatief gaan stemmen, want er moet iets gebeuren.
Wat is dat alternatief dan?
Hetgeen ik hierboven beschreef.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Gewetensprincipe

Bericht door Snelheid »

hopper schreef: 07 nov 2021, 23:46
Mart schreef: 07 nov 2021, 21:29 Zoniet, dan zal ikzelf zeker op het alternatief gaan stemmen, want er moet iets gebeuren.
Wat is dat alternatief dan?
Het alternatief is weg met al die politieke partijen en deze regering die al lang weg had moeten zijn met hun liegen en bedriegen en machtspolitiek .
Voorts mensen aan de regering die liefde voor dit land hebben en volk en verstand van besturen hebben en al zo geen pluche plakkerij.Voorts zal er een rechtbank in het leven moeten komen voor hen die dit land en de mensen naar de afgrond gevoerd hebben,dat Nederland weer gewoon Nederland wordt en is.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Gewetensprincipe

Bericht door Vertrokken user_7 »

Messenger schreef: 02 nov 2021, 09:08
Gait schreef: 02 nov 2021, 00:29 Er zijn ook oude mensen die het geweten kwijt zijn. Zij worden oud en denken dan: "ooit had ik het allemaal nog geweten."
Leuk taalgrapje Gait! :D
:D
Zolderworm schreef: 02 nov 2021, 09:04
Gait schreef: 02 nov 2021, 00:29 Er zijn ook oude mensen die het geweten kwijt zijn. Zij worden oud en denken dan: "ooit had ik het allemaal nog geweten."
Gelukkig staat het geweten in hun brein op de automatische piloot.
:lol:
Geboren om lief te hebben.