Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Snelheid »

Piebe Paulusma schreef: 16 dec 2021, 12:11
Snelheid schreef: 16 dec 2021, 11:56

Inderdaad; voorts de echte Christen is zeker van zijn/haar zaak en weten als ze hier vertrekken naar het Eeuwig Vaderland gaan,beter kan niet.
Tja daar denk ik toch wat anders over, ik leef nu en mijn dood is geen afkoopsom voor iets beters.
Klopt; het is ook geen afkoopsom gelukkig niet,maar door gaan is niets anders dat je vertrekt uit je aardse huis wat lichaam wordt genoemd;kortom je vaart uit,wel naar iets beters als het goed.
VERITAS VOS LIBERABIT.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door hopper »

Robert Frans schreef: 16 dec 2021, 10:59
hopper schreef: 16 dec 2021, 10:33Ik schreef meer controle. Wat niet wil zeggen dat alle atheïsten met hun emoties kunnen omgaan. Maar betreffende de dood (angst voor de dood) zijn ze standvastiger. Ze accepteren dat er niets is na de dood. Denken ze er anders over, dan zijn ze geen atheïst.
Strikt genomen hoeft dat laatste niet het geval te zijn. Een atheïst hoeft alleen maar niet in God of in goden te geloven om atheïst te blijven. Hij kan dus prima in een hiernamaals of een voortzetting van het leven na de dood geloven, die echter niet door God of door goden wordt bestierd en dus ook door de of de eigen natuurwetten is ontwikkeld en daaraan is onderworpen.
Er zijn mensen die in een voortzetting van het leven na de dood geloven en die noemen dat reïncarnatie.
Maar dat geloof brengt met zich mee dat je naar causaliteit kijkt, daarin is ook de werking van het emotionele leven mee te nemen.
Zo kan een theïst ook prima in God of in goden geloven, maar niet in een hiernamaals, ofwel een leven of bewustzijn na de dood.
Ik ken ze niet, ken jij er een? Hier op dit forum zie ik de gelovigen vooral bezig zijn met het hiernamaals.

viewtopic.php?p=372947#p372947

Ik citeer: Iedere christen snapt dat de context van dit gedeelte de hemel betreft.

De hemel is een logisch bijproduct van God. Iedere christen 'snapt dat'.
Laatst gewijzigd door hopper op 16 dec 2021, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Vreugdevol »

Kun jij gewoon je eigen woorden gebruiken?

Bv: (jij)Mohammed heeft ook over het hiernamaals geleerd.

(Ik)Ja dat kan alleen is hij niet dood geweest en opgestaan,
noch zit hij aan de rechterhand van de vader zijn
leringen komen niet overeen met zijn leven, kortom wat
Mohammed leert zegt mij niets
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 16 dec 2021, 11:17 Je kunt beter met je angst omgaan als je denkt steun te hebben aan een God. Of aan Jezus. Atheïsten hebben dat over het algemeen niet.
God is niet alleen een steun voor christenen, denk maar eens aan wat God allemaal in het OT uitspookt.
Met die lui uit Sodom en Gomorra liep het niet zo goed af. Christenen weten ook dat als ze de wetten van God niet naleven, dat ze dan de sjaak zijn.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door hopper »

Robert Frans schreef: 16 dec 2021, 10:59
Zo kan een theïst ook prima in God of in goden geloven, maar niet in een hiernamaals, ofwel een leven of bewustzijn na de dood.
Hier nog een voorbeeld:
Snelheid schreef: 16 dec 2021, 11:56

Inderdaad; voorts de echte Christen is zeker van zijn/haar zaak en weten als ze hier vertrekken naar het Eeuwig Vaderland gaan,beter kan niet.

Degenen die niet in een hiernamaals geloven zijn niet eens echte christenen.

De preoccupatie van christenen met het hiernamaals valt niet te ontkennen.
Gebruikersavatar
Robert Frans
Berichten: 1496
Lid geworden op: 11 apr 2013, 14:58
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Robert Frans »

hopper schreef: 16 dec 2021, 12:31Ik ken ze niet, ken jij er een? Hier op dit forum zie ik de gelovigen vooral bezig zijn met het hiernamaals.
Ja hoor. In het jodendom speelt het hiernamaals bijvoorbeeld nauwelijks tot geen rol in hun leven, als ze er al echt in geloven. In het Oude Testament houdt men het bij een dodenrijk, dat men net zo goed symbolisch als metafysisch kan verstaan. En er zijn ook zelfs orthodoxe katholieken die het echter nog niet zo zeker weten wat de hemel betreft. Ook veel vrijzinnige gelovigen zien de hemel als symbolisch.
Sowieso speelt voor de gemiddelde gelovige de hemel een niet zo grote rol in het dagelijks leven, daar je er toch niet zoveel over kunt zeggen en het leven zich nu eenmaal hier en nu afspeelt.
De sterke nadruk op de hemel vind je vooral bij meer apocalyptisch ingestelde christenen en die kom je in alle christelijke stromingen wel tegen. En ook vaker op fora en andere sociale media. Zij vormen echter niet per se de meerderheid.
De hemel is een logisch bijproduct van God. Iedere christen 'snapt dat'.
In het christendom natuurlijk wel, maar als je gelooft dat God deel uitmaakt van de schepping en er dus geen bovennatuurlijke werkelijkheid is, dan kun je prima volstaan met een God zonder hemel.
Vrede en alle goeds
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door MagereHein »

Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 12:33
Kun jij gewoon je eigen woorden gebruiken
Het bekende verhaal. De angst voor de dood en de creatieve oplossing.
Volgens de Griekse mythologie werd je na je dood door de god Hermes naar de rivier de Styx gebracht. Daar moest je de veerman, Charon, een obool (een soort muntstuk) geven om de rivier overgezet te worden. De obool werd bij de begrafenis van het lijk onder de tong gelegd. Wie niet werd begraven kon de rivier niet oversteken en was gedoemd eeuwig bij de oever rond te zwerven. Nadat je over de rivier was gebracht, moest je langs cerberus (Κερβερος), een driekoppige hond, die de toegang tot het dodenrijk bewaakte. De Grieken dachten dat het dodenrijk een grote donkere ruimte was, diep onder de aarde, waar de schimmen van de gestorvenen rondzwierven. Alle gestorvenen hadden hetzelfde lot, maar er werd wel onderscheid gemaakt tussen de rechtvaardigen en de onrechtvaardigen.
Bekend thema vind je niet?
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door MagereHein »

En of de hemel (of hel) nu wel of geen grote rol speelt bij de gelovigen, IK zou gewoon willen weten of t waar is of hoe ik dit zou kunnen onderzoeken. Juist ook gezien de diversiteit van overtuigingen van mensen.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Vreugdevol »

MagereHein schreef: 16 dec 2021, 12:43
Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 12:33
Kun jij gewoon je eigen woorden gebruiken
Het bekende verhaal. De angst voor de dood en de creatieve oplossing.
Volgens de Griekse mythologie werd je na je dood door de god Hermes naar de rivier de Styx gebracht. Daar moest je de veerman, Charon, een obool (een soort muntstuk) geven om de rivier overgezet te worden. De obool werd bij de begrafenis van het lijk onder de tong gelegd. Wie niet werd begraven kon de rivier niet oversteken en was gedoemd eeuwig bij de oever rond te zwerven. Nadat je over de rivier was gebracht, moest je langs cerberus (Κερβερος), een driekoppige hond, die de toegang tot het dodenrijk bewaakte. De Grieken dachten dat het dodenrijk een grote donkere ruimte was, diep onder de aarde, waar de schimmen van de gestorvenen rondzwierven. Alle gestorvenen hadden hetzelfde lot, maar er werd wel onderscheid gemaakt tussen de rechtvaardigen en de onrechtvaardigen.
Bekend thema vind je niet?
Ik zie het verband niet waar ik tegen Piebe vertelde dat ik wel de zekerheid heb te weten door en in Jezus. Waarbij jij roept Mohammed, ik vervolgens een vraagteken plaats en nu jij een stukje qoute die volgens mij helemaal niets met Mohammed te maken heeft.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door MagereHein »

Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 12:55
MagereHein schreef: 16 dec 2021, 12:43
Het bekende verhaal. De angst voor de dood en de creatieve oplossing.



Bekend thema vind je niet?
Ik zie het verband niet waar ik tegen Piebe vertelde dat ik wel de zekerheid heb te weten door en in Jezus. Waarbij jij roept Mohammed, ik vervolgens een vraagteken plaats en nu jij een stukje qoute die volgens mij helemaal niets met Mohammed te maken heeft.
Begrijp je dan niet was Jezus voor mij betekent? 1 Verhaal onder de vele. Want maakt dit verhaal uniek? Ik wil WETEN of ik mijn emoties hieraan moet verbinden.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Vreugdevol »

MagereHein schreef: 16 dec 2021, 12:57
Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 12:55

Ik zie het verband niet waar ik tegen Piebe vertelde dat ik wel de zekerheid heb te weten door en in Jezus. Waarbij jij roept Mohammed, ik vervolgens een vraagteken plaats en nu jij een stukje qoute die volgens mij helemaal niets met Mohammed te maken heeft.
Begrijp je dan niet was Jezus voor mij betekent? 1 Verhaal onder de vele. Want maakt dit verhaal uniek? Ik wil WETEN of ik mijn emoties hieraan moet verbinden.
Geloof heeft niets met emoties te maken, ook niet verstandig om je emoties te vertrouwen aangaande de waarheid.

Geloof is gebaseerd op het weten dat je op de waarheid bouwt, of het nu goed of slecht gaat speelt daarin geen rol.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Mullog »

Petra schreef: 16 dec 2021, 08:34 ...
In de eerste plaats al de idee dat atheïsten meer controle over hun emoties zouden hebben. Alsof een geloof met je emoties aan de haal gaat.
En tevens vraag ik me af of atheïsme je 'bevrijdt' van angst voor de dood.
...
De ene mens is emotioneel en de ander minder. Dat heeft naar mijn mening niks met welke levensbeschouwing dan ook te maken. Vrouwen, daarentegen..., huilen bij iedere feelgood movie (mooie paradox, al zeg ik het zelf :thumb1: ). Dus misschien is het gender afhankelijk (@Petra :mrgreen: :lol: ).

Ik ben nu niet bang voor de dood maar wie weet als ik hem in de ogen kijk, the proof of the pudding...

Waar ik zeker niet bang voor ben is een oordeel na mijn dood. Ik denk dat gelovigen daar misschien onzekerheid in voelen.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door MagereHein »

Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 13:14
MagereHein schreef: 16 dec 2021, 12:57 Begrijp je dan niet was Jezus voor mij betekent? 1 Verhaal onder de vele. Want maakt dit verhaal uniek? Ik wil WETEN of ik mijn emoties hieraan moet verbinden.
Geloof heeft niets met emoties te maken, ook niet verstandig om je emoties te vertrouwen aangaande de waarheid.

Geloof is gebaseerd op het weten dat je op de waarheid bouwt, of het nu goed of slecht gaat speelt daarin geen rol.
Maar dan wil ik weten wat je onder waarheid en weten verstaat? De oude Grieken wisten de waarheid ook!
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Vreugdevol »

MagereHein schreef: 16 dec 2021, 13:24
Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 13:14

Geloof heeft niets met emoties te maken, ook niet verstandig om je emoties te vertrouwen aangaande de waarheid.

Geloof is gebaseerd op het weten dat je op de waarheid bouwt, of het nu goed of slecht gaat speelt daarin geen rol.
Maar dan wil ik weten wat je onder waarheid en weten verstaat? De oude Grieken wisten de waarheid ook!
De waarheid is een persoon genaamd God die in de mens Jezus naar de aarde kwam.

Weten is beseffen dat wat bestaat in overeenstemming is met de waarheid in karakter.

Ons weten heeft geloof gebaseerd op de waarheid nodig omdat wij simpelweg niets echt kunnen doorgronden, alles bestaat in en door hem.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door MagereHein »

Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 14:05
MagereHein schreef: 16 dec 2021, 13:24
Maar dan wil ik weten wat je onder waarheid en weten verstaat? De oude Grieken wisten de waarheid ook!
De waarheid is een persoon genaamd God die in de mens Jezus naar de aarde kwam.

Weten is beseffen dat wat bestaat in overeenstemming is met de waarheid in karakter.

Ons weten heeft geloof gebaseerd op de waarheid nodig omdat wij simpelweg niets echt kunnen doorgronden, alles bestaat in en door hem.
Ja, in die zin zijn kwantumvelden gecondenseerde kabouterpoepjes. Dat is de waarheid omdat Rien Poortvliet op aarde gekomen is.

Ik kan er toch niets mee?
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Vreugdevol »

MagereHein schreef: 16 dec 2021, 14:08
Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 14:05

De waarheid is een persoon genaamd God die in de mens Jezus naar de aarde kwam.

Weten is beseffen dat wat bestaat in overeenstemming is met de waarheid in karakter.

Ons weten heeft geloof gebaseerd op de waarheid nodig omdat wij simpelweg niets echt kunnen doorgronden, alles bestaat in en door hem.
Ja, in die zin zijn kwantumvelden gecondenseerde kabouterpoepjes. Dat is de waarheid omdat Rien Poortvliet op aarde gekomen is.

Ik kan er toch niets mee?
Jij vraagt mij wat ik onder waarheid en weten versta, als je met mijn antwoord niets kan is dat dan mijn probleem?
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door MagereHein »

Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 14:13
MagereHein schreef: 16 dec 2021, 14:08 Ja, in die zin zijn kwantumvelden gecondenseerde kabouterpoepjes. Dat is de waarheid omdat Rien Poortvliet op aarde gekomen is.

Ik kan er toch niets mee?
Jij vraagt mij wat ik onder waarheid en weten versta, als je met mijn antwoord niets kan is dat dan mijn probleem?
Ja, want waar is taal en zuivere communicatie anders voor bedoeld? Als iedereen zijn eigen definities hanteert wordt t een zooitje.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Vreugdevol »

MagereHein schreef: 16 dec 2021, 14:20
Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 14:13

Jij vraagt mij wat ik onder waarheid en weten versta, als je met mijn antwoord niets kan is dat dan mijn probleem?
Ja, want waar is taal en zuivere communicatie anders voor bedoeld? Als iedereen zijn eigen definities hanteert wordt t een zooitje.
In plaats van over definitie's te gaan zeuren (zie wat atheïsten met het woord wonder doen, ps: hier niet van toepassing) zou je kunnen beredeneren waar ik volgens jou fout zit.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door MagereHein »

Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 14:28
MagereHein schreef: 16 dec 2021, 14:20 Ja, want waar is taal en zuivere communicatie anders voor bedoeld? Als iedereen zijn eigen definities hanteert wordt t een zooitje.
In plaats van over definitie's te gaan zeuren (zie wat atheïsten met het woord wonder doen, ps: hier niet van toepassing) zou je kunnen beredeneren waar ik volgens jou fout zit.
Wat ik zei. Je gebruik van de begrippen 'waarheid' 'bestaan' en 'weten'
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Vreugdevol »

MagereHein schreef: 16 dec 2021, 14:30
Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 14:28

In plaats van over definitie's te gaan zeuren (zie wat atheïsten met het woord wonder doen, ps: hier niet van toepassing) zou je kunnen beredeneren waar ik volgens jou fout zit.
Wat ik zei. Je gebruik van de begrippen 'waarheid' 'bestaan' en 'weten'
Kun je dat op zijn minst nader toelichten? Om vervolgens mijn beredenering te weerleggen? Om daarna jouw visie te geven wat de waarheid en weten in de diepste zin is of zijn?
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door MagereHein »

Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 14:32
MagereHein schreef: 16 dec 2021, 14:30
Wat ik zei. Je gebruik van de begrippen 'waarheid' 'bestaan' en 'weten'
Kun je dat op zijn minst nader toelichten? Om vervolgens mijn beredenering te weerleggen? Om daarna jouw visie te geven wat de waarheid en weten in de diepste zin is of zijn?
DE waarheid bestaat m.i. niet.
En als ze al bestaat, kennen we die (nog) niet.

Wat we onder 'bestaan' verstaan? Kabouters bestaan niet, auto's bestaan wel. Telekinese bestaat niet (het is weliswaar een woord), chemotherapie bestaat wel.
Weten tenslotte is in dit geval het kennen van iets. Ik weet dat 2 plus 2, vier is.

Weten dat een God bestaat als waarheid???
En ja ik ga hier kort door de bocht, maar laten we begrippen zorgvuldig hanteren aub. Overigens gaat dit wat off topic.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Willempie »

MagereHein schreef: 16 dec 2021, 12:57
Vreugdevol schreef: 16 dec 2021, 12:55

Ik zie het verband niet waar ik tegen Piebe vertelde dat ik wel de zekerheid heb te weten door en in Jezus. Waarbij jij roept Mohammed, ik vervolgens een vraagteken plaats en nu jij een stukje qoute die volgens mij helemaal niets met Mohammed te maken heeft.
Begrijp je dan niet was Jezus voor mij betekent? 1 Verhaal onder de vele. Want maakt dit verhaal uniek? Ik wil WETEN of ik mijn emoties hieraan moet verbinden.
Als je het echt wilt weten moet je even afstand nemen van de anti-theïsten waardoor je je hebt laten beïnvloeden. Dan lees je bijvoorbeeld eens "Mere Christianity" van C.S. Lewis, in het Nederlands onder verschillende titels vertaald. Als je dat boek hebt gelezen, dan moet je gewoon een keuze maken.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door hopper »

MagereHein schreef: 16 dec 2021, 14:41
DE waarheid bestaat m.i. niet.
En als ze al bestaat, kennen we die (nog) niet.

Dé waarheid bestaat wel degelijk. Hoewel bestaan het goede woord niet is.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Piebe Paulusma »

Snelheid schreef: 16 dec 2021, 12:27
Piebe Paulusma schreef: 16 dec 2021, 12:11
Tja daar denk ik toch wat anders over, ik leef nu en mijn dood is geen afkoopsom voor iets beters.
Klopt; het is ook geen afkoopsom gelukkig niet,maar door gaan is niets anders dat je vertrekt uit je aardse huis wat lichaam wordt genoemd;kortom je vaart uit,wel naar iets beters als het goed.
Ja daar heb ik al mijn hebben en houden op gezet, dus laten we achterover zitten en zien wat het winnende paard wordt maat! :)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door hopper »

Piebe Paulusma schreef: 16 dec 2021, 16:55
Snelheid schreef: 16 dec 2021, 12:27

Klopt; het is ook geen afkoopsom gelukkig niet,maar door gaan is niets anders dat je vertrekt uit je aardse huis wat lichaam wordt genoemd;kortom je vaart uit,wel naar iets beters als het goed.
Ja daar heb ik al mijn hebben en houden op gezet, dus laten we achterover zitten en zien wat het winnende paard wordt maat! :)
Hiernamaals als casino model? Het wordt steeds gekker hier.