Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Zolderworm »

Bonjour schreef: 17 dec 2021, 07:30
Zolderworm schreef: 17 dec 2021, 07:24 ...

Toen ik weer terug was in m'n lichaam was ik ook gelijk wakker.
Bijzonder om dat zo te lezen. Heb je het gezicht van die man kunnen zien?
Het lijken me bijzondere ervaringen voor je.

Dit overkwam je. Vroeger riep je het toch meer op?
Ik deed vroeger wel dingen waardoor het vaker voorkwam, zoals kundalini yoga.
Ik zag wel het gezicht, maar de herinnering vervaagt nu weer een beetje. Hij was niet zo oud.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Zolderworm »

J-W schreef: 17 dec 2021, 07:58
Zolderworm schreef: 17 dec 2021, 07:24
Ik heb een paar weken geleden nog een uittreding gehad....
..........
Toen ik weer terug was in m'n lichaam was ik ook gelijk wakker.
Ik noem dat gewoon dromen, vooral 's morgens vroeg tegen het wakker worden aan heb je dat vaak.
Mag je doen. Maar dromen is echt totaal anders dan een uittreding. Ik bedoel: als je je hond uitlaat in het park 's middags, noem je dat dan dromen? Nee, je weet dan dat je wakker bent. Zo is het ook met uittredingen. Je bent gewoon wakker, zoals je wakker bent als je je hond uitlaat, en hebt precies dezelfde ervaring als wanneer je gewoon wakker bent, maar je zit niet in je lichaam.
Only dead fish go with the flow
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door J-W »

Zolderworm schreef: 17 dec 2021, 08:20
J-W schreef: 17 dec 2021, 07:58

Ik noem dat gewoon dromen, vooral 's morgens vroeg tegen het wakker worden aan heb je dat vaak.
Mag je doen. Maar dromen is echt totaal anders dan een uittreding. Ik bedoel: als je je hond uitlaat in het park 's middags, noem je dat dan dromen? Nee, je weet dan dat je wakker bent. Zo is het ook met uittredingen. Je bent gewoon wakker, zoals je wakker bent als je je hond uitlaat, en hebt precies dezelfde ervaring als wanneer je gewoon wakker bent, maar je zit niet in je lichaam.
Ik ben voor dat soort dingen denk ik iets te nuchter maar wellicht is het bij mij dan toch iets anders, geen "uitttredingen"
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Zolderworm »

J-W schreef: 17 dec 2021, 08:38
Zolderworm schreef: 17 dec 2021, 08:20
Mag je doen. Maar dromen is echt totaal anders dan een uittreding. Ik bedoel: als je je hond uitlaat in het park 's middags, noem je dat dan dromen? Nee, je weet dan dat je wakker bent. Zo is het ook met uittredingen. Je bent gewoon wakker, zoals je wakker bent als je je hond uitlaat, en hebt precies dezelfde ervaring als wanneer je gewoon wakker bent, maar je zit niet in je lichaam.
Ik ben voor dat soort dingen denk ik iets te nuchter maar wellicht is het bij mij dan toch iets anders, geen "uitttredingen"
Ook ik ben bijzonder nuchter. Dat is wat iedereen over mij zegt. Maar ook jij hebt soms vreemde ervaringen?
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Petra »

Zolderworm schreef: 17 dec 2021, 07:24
Ik zag echter ook nog iemand anders. Er lag een man naast mijn slaapplek op de vloer. Hij was gekleed. Het leek me een soort outfit uit de beginjaren van de twintigste eeuw. Een beetje een dikke wollige broek en een jasje. Bruine en okeren tinten.
In ieder geval vond ik dat ik die man moest wegjagen. Vraag me niet waarom. Maar hij moest weg. Ik deed dat eerder met gebaren dan met woorden. Maar hij vertrok ogenblikkelijk. Het kostte geen moeite.
Achteraf weet ik echt niet wie ik heb weggejaagd. En ook niet waarom precies.
WHyyyyyyyyyyy ????

Waarom meteen wegjagen? Waarom niet vragen .. hallo wie bent u, van wanneer bent u, van waar bent u, en ....wat doet u hier ????
Laatst gewijzigd door Petra op 17 dec 2021, 10:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Zolderworm »

Petra schreef: 17 dec 2021, 10:01
Zolderworm schreef: 17 dec 2021, 07:24
Ik zag echter ook nog iemand anders. Er lag een man naast mijn slaapplek op de vloer. Hij was gekleed. Het leek me een soort outfit uit de beginjaren van de twintigste eeuw. Een beetje een dikke wollige broek en een jasje. Bruine en okeren tinten.
In ieder geval vond ik dat ik die man moest wegjagen. Vraag me niet waarom. Maar hij moest weg. Ik deed dat eerder met gebaren dan met woorden. Maar hij vertrok ogenblikkelijk. Het kostte geen moeite.
Achteraf weet ik echt niet wie ik heb weggejaagd. En ook niet waarom precies.
WHyyyyyyyyyyy ????

Waarom meteen wegjagen? Waarom niet vragen .. hallo wie bent u, van wanneer bent u, van waar bent u, en ....wat doet u hier ????
Ja, daar is op Facebook ook al een hele discussie over aan de gang. Ik weet het ook niet. Het was een soort gevoel dat ik dat moest doen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Petra »

Zolderworm schreef: 17 dec 2021, 10:03
Petra schreef: 17 dec 2021, 10:01

WHyyyyyyyyyyy ????

Waarom meteen wegjagen? Waarom niet vragen .. hallo wie bent u, van wanneer bent u, van waar bent u, en ....wat doet u hier ????
Ja, daar is op Facebook ook al een hele discussie over aan de gang. Ik weet het ook niet. Het was een soort gevoel dat ik dat moest doen.
Ja, dat snap ik..instinct.. indringer; wegjagen.
Maar goed.. volgende keer ben je hopelijk voorbereid!

Niet wegjagen maar vastgrijpen en de oren van de kop vragen. :idea:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door thom »

hopper schreef: 16 dec 2021, 23:34
thom schreef: 16 dec 2021, 19:51

Boude uitspraken Hopper.

Een gelovig mens is zich bewust geworden van het eeuwig Leven in zichzelf omdat dit Leven gewekt is in diegene. Een gelovig mens zal zich daardoor kleiner maken ten gunste van dit nieuwe Leven, en uiteindelijk opgaan in Hem door overgave. Dat is het sterven vóór het sterven.
Ik ben bekend met het sterven voor het sterven. Dan kwaak je niet over Eeuwig Jeruzalem of Eeuwig Vaderland.
Maar als je daar bekend mee bent, wel blijven kwaken over het geloof?

Het geloof is de eerste stap, dan hoop, en dan de Liefde. Hoe kan iemand het geloof een ziekte noemen, een onzinnig gebeuren, maar wel 'bekend zijn' met het sterven voor het sterven.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door hopper »

thom schreef: 17 dec 2021, 10:33
hopper schreef: 16 dec 2021, 23:34

Ik ben bekend met het sterven voor het sterven. Dan kwaak je niet over Eeuwig Jeruzalem of Eeuwig Vaderland.
Maar als je daar bekend mee bent, wel blijven kwaken over het geloof?

Het geloof is de eerste stap, dan hoop, en dan de Liefde. Hoe kan iemand het geloof een ziekte noemen, een onzinnig gebeuren, maar wel 'bekend zijn' met het sterven voor het sterven.
Omdat dat laatste alles behalve geloof is. En ook al geen hoop, beter is om alle hoop te laten varen. Ook Jezus liet alle hoop varen (Mijn God, waarom heeft u mij verlaten). In verlatenheid/gelatenheid ligt de waarheid.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Snelheid »

Het geloof is de eerste stap, dan hoop, en dan de Liefde. Hoe kan iemand het geloof een ziekte noemen, een onzinnig gebeuren, maar wel 'bekend zijn' met het sterven voor het sterven.

Juist kwaken over het geloof in vijandschap.Geloof is zeer zeker een eerste stap tot het niet meer geloven maar de zekerheid hebben op weg en tot het Eeuwige Leven.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Mart »

hopper schreef: 16 dec 2021, 17:15 Enfin, ik heb met Trajecto de afspraak dat een eventuele ban een permanente ban is.
Waarom? In tegenstelling tot twee andere deelnemers die ik maar niet zal noemen, ben je een prima deelnemer die eigenlijk nooit heisa maakt. Waarom zou een ban voor jou meteen het einde van je forumleven hier moeten betekenen? Ik ken twee christelijke recidivisten die reeds meer dan achtmaal zijn gebanned, nog steeds heisa maken en telkens weer welkom blijken.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door thom »

Snelheid schreef: 17 dec 2021, 10:48
Het geloof is de eerste stap, dan hoop, en dan de Liefde. Hoe kan iemand het geloof een ziekte noemen, een onzinnig gebeuren, maar wel 'bekend zijn' met het sterven voor het sterven.

Juist kwaken over het geloof in vijandschap.Geloof is zeer zeker een eerste stap tot het niet meer geloven maar de zekerheid hebben op weg en tot het Eeuwige Leven.
Zo is dat Snelheid. Het geloof is de zekerheid. Zonder dit fundament geen bouwen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door callista »

Zolderworm schreef: 17 dec 2021, 07:22
Ik heb een paar weken geleden nog een uittreding gehad.
Het was een beetje bizar. We zouden met de kleinzoon van m'n vriendin een dagje naar de dierentuin gaan. En omdat dat handig is als je een dagje uitgaat, sliep ik de nacht daarvoor bij m'n vriendin. En zo ook haar kleinkind van zes.
Die was natuurlijk om plusminus zes uur 's morgens al wakker en liep onze slaapkamer binnen. Of hij bij ons in bed mocht?

Even later lag hij tussen ons in. Ik sliep intussen gewoon door, maar hoorde wel alles. Ik bevond mij eigenlijk in een toestand tussen waken en slapen in. Ideaal voor uittredingen uit het lichaam.
[....]
Ik zag echter ook nog iemand anders. Er lag een man naast mijn slaapplek op de vloer. Hij was gekleed. Het leek me een soort outfit uit de beginjaren van de twintigste eeuw. Een beetje een dikke wollige broek en een jasje. Bruine en okeren tinten.
In ieder geval vond ik dat ik die man moest wegjagen. Vraag ne niet waarom. Maar hij moest weg. Ik deed dat eerder met gebaren dan met woorden. Maar hij vertrok ogenblikkelijk. Het kostte geen moeite.
Achteraf weet ik echt niet wie ik heb weggejaagd. En ook niet waarom precies.
Denk je dat het eventueel te maken heeft gehad met het beschermen van de jongen of zoiets?
N.a.v. van wat de jongen misschien gezegd heeft?
Toen ik weer terug was in m'n lichaam was ik ook gelijk wakker.
Maar voelde je je toen de hele dag niet heel vreemd en wat afwezig?
M.a.w. had het ook invloed op dat dagje dierentuin b.v.?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door callista »

thom schreef: 17 dec 2021, 10:54
Snelheid schreef: 17 dec 2021, 10:48


Juist kwaken over het geloof in vijandschap.Geloof is zeer zeker een eerste stap tot het niet meer geloven maar de zekerheid hebben op weg en tot het Eeuwige Leven.
Zo is dat Snelheid. Het geloof is de zekerheid. Zonder dit fundament geen bouwen.
Hebreeën 11:1
Een persoonlijke zekerheid en "bewijs" .. het blijft geloof.. ;)
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door thom »

callista schreef: 17 dec 2021, 11:04
thom schreef: 17 dec 2021, 10:54

Zo is dat Snelheid. Het geloof is de zekerheid. Zonder dit fundament geen bouwen.
Hebreeën 11:1
Een persoonlijke zekerheid en "bewijs" .. het blijft geloof.. ;)
Persoonlijk.. hoort de persoonlijkheid tot deze wereld, en niet tot het geloof. Het geloof is de zekerheid zonder de bemoeienissen van de persoonlijkheid. Daarom; ''Hij die voor mij was, zal na mij komen''. De persoonlijkheid is ten hoogste de wegvoorbereider voor Hem.
Laatst gewijzigd door thom op 17 dec 2021, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door thom »

..
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Mart »

thom schreef: 17 dec 2021, 10:54 Zo is dat Snelheid. Het geloof is de zekerheid. Zonder dit fundament geen bouwen.
Geloof is juist géén zekerheid. En op dit onzekere fundament ga je vervolgens bouwen.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door thom »

Mart schreef: 17 dec 2021, 11:27
thom schreef: 17 dec 2021, 10:54 Zo is dat Snelheid. Het geloof is de zekerheid. Zonder dit fundament geen bouwen.
Geloof is juist géén zekerheid. En op dit onzekere fundament ga je vervolgens bouwen.
Niets in deze wereld is zeker.

Het geloof is iets dat niet van deze wereld is, maar de zekerheid van de goddelijke natuur.

Joh. 17

14 Ik heb hun Uw woord gegeven; en de wereld heeft ze gehaat, omdat zij van de wereld niet zijn, gelijk als Ik van de wereld niet ben.

15 Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van den boze.

16 Zij zijn niet van de wereld, gelijkerwijs Ik van de wereld niet ben.

17 Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Mart »

thom schreef: 17 dec 2021, 11:30 Het geloof is iets dat niet van deze wereld is, maar de zekerheid van de goddelijke natuur.

Joh. 17

14 Ik heb hun Uw woord gegeven; en de wereld heeft ze gehaat, omdat zij van de wereld niet zijn, gelijk als Ik van de wereld niet ben.

15 Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van den boze.

16 Zij zijn niet van de wereld, gelijkerwijs Ik van de wereld niet ben.

17 Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.
Een citaat uit een duizenden jaren oud boekwerk toont niets aan.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door thom »

Mart schreef: 17 dec 2021, 11:32
thom schreef: 17 dec 2021, 11:30 Het geloof is iets dat niet van deze wereld is, maar de zekerheid van de goddelijke natuur.

Joh. 17

14 Ik heb hun Uw woord gegeven; en de wereld heeft ze gehaat, omdat zij van de wereld niet zijn, gelijk als Ik van de wereld niet ben.

15 Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van den boze.

16 Zij zijn niet van de wereld, gelijkerwijs Ik van de wereld niet ben.

17 Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.
Een citaat uit een duizenden jaren oud boekwerk toont niets aan.
8-)
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door hopper »

Mart schreef: 17 dec 2021, 10:52
hopper schreef: 16 dec 2021, 17:15 Enfin, ik heb met Trajecto de afspraak dat een eventuele ban een permanente ban is.
Waarom? In tegenstelling tot twee andere deelnemers die ik maar niet zal noemen, ben je een prima deelnemer die eigenlijk nooit heisa maakt. Waarom zou een ban voor jou meteen het einde van je forumleven hier moeten betekenen? Ik ken twee christelijke recidivisten die reeds meer dan achtmaal zijn gebanned, nog steeds heisa maken en telkens weer welkom blijken.
Ik ben van mening dat als je iemand bant, dat daar een ernstige reden voor dient te zijn.
En met die ernstige reden dient een terugkeer er niet in te zitten.
Dat de recidivisten ook telkens terugkeren zou mijn beleid niet zijn als forumbaas.
Tenzij je natuurlijk graag heisa wilt op je forum.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Snelheid »

thom schreef: 17 dec 2021, 11:30
Mart schreef: 17 dec 2021, 11:27
Geloof is juist géén zekerheid. En op dit onzekere fundament ga je vervolgens bouwen.
Niets in deze wereld is zeker.

Het geloof is iets dat niet van deze wereld is, maar de zekerheid van de goddelijke natuur.

Joh. 17

14 Ik heb hun Uw woord gegeven; en de wereld heeft ze gehaat, omdat zij van de wereld niet zijn, gelijk als Ik van de wereld niet ben.

15 Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van den boze.

16 Zij zijn niet van de wereld, gelijkerwijs Ik van de wereld niet ben.

17 Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.
Hen die daar buiten staan bezitten die zekerheid niet dus blijft het heen en weer praten@thom. Voorts je weet...........0 Crux ave, spes unica.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door callista »

De enige zekerheid in het leven is de dood....
Dus probeer er in het leven er iets van te maken......
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door J-W »

Zolderworm schreef: 17 dec 2021, 09:26
J-W schreef: 17 dec 2021, 08:38

Ik ben voor dat soort dingen denk ik iets te nuchter maar wellicht is het bij mij dan toch iets anders, geen "uitttredingen"
Ook ik ben bijzonder nuchter. Dat is wat iedereen over mij zegt. Maar ook jij hebt soms vreemde ervaringen?
Wat ik nog wel eens meemaak is dat wanneer ik 's morgens de wekkerklok in de gaten houd om er op tijd uit te gaan, ik ben dan dus wakker, maar dat mijn droom nog gewoon doorgaat. Klinkt raar maar is verklaarbaar, de verschillende hersengedeeltes schijnen niet altijd gelijktijdig wakker te worden. Misschien dat bij mij dat tijdsverschil wat groter is dan bij de gemiddelde slaper. Ook lijkt het bij het ouder worden vaker voor te komen dan vroeger. Dat is de enige "vreemde" ervaring die ik kan bedenken, duurt hooguit een paar minuten en is op zich wel grappig. Op het randje van de mogelijkheid de droom te kunnen bijsturen.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Hebben atheïsten meer controle over hun emoties dan gelovigen ?

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 17 dec 2021, 12:44 De enige zekerheid in het leven is de dood....
Dus probeer er in het leven er iets van te maken......
Waarom zou je als je toch dood gaat? :shock:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende