Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Piebe Paulusma »

Het valt op dat er veel reclame wordt gemaakt voor loterijen in Nederland, maar zeker tijdens kerst en oud en nieuw. De kijker wordt aangepraat dat hij of zij een goed doel steunt en de over articulerende wijze waarop de bedragen worden uitgesproken doet het allemaal heel belangrijk klinken. Er is een staatsloterij, een postcodeloterij, de toto en zelfs een vriendenloterij! Die laatste naam vind ik helemaal bijzonder gekozen want vrienden {niet-toegestaan woord} elkaar niet! Meedoen dus! :oops:

Mij niet gezien want ik heb geen vrienden! En alhoewel ik weinig opheb met ge- en verboden, zou van mij alle reclame voor loterijen wel verboden mogen worden en loterijen an sich strafbaar gesteld. Ik doe dus ook nooit mee, want ik weet dat de kans dat je wint te klein is. Het is je reinste volksverlakkerij als je het mij vraagt.

En wat vinden de andere gebruikers van dit duivelse fenomeen? :D
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door hopper »

Ik ben geen voorstander van loterijen, ook niet voor een goed doel. Als je een goed doel wilt steunen, dan heb je daar geen loterij voor nodig, dan maak je dat zó over.

Die goede doelen dienen alleen maar om je geweten te sussen en dat je 'verantwoord' gokt.
Zoals we weten draagt gokken het element van verslaving in zich.
De verslaving is dat jij het toeval kunt verslaan.
In werkelijkheid gaan de organisatoren er met de kas vandoor.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Piebe Paulusma »

hopper schreef: 27 dec 2021, 20:47 Ik ben geen voorstander van loterijen, ook niet voor een goed doel. Als je een goed doel wilt steunen, dan heb je daar geen loterij voor nodig, dan maak je dat zó over.

Die goede doelen dienen alleen maar om je geweten te sussen en dat je 'verantwoord' gokt.
Zoals we weten draagt gokken het element van verslaving in zich.
De verslaving is dat jij het toeval kunt verslaan.
In werkelijkheid gaan de organisatoren er met de kas vandoor.
Eens.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Messenger »

Een loterij is voor mij en mijn beste vriend een soort anti-depressiva.
Je denkt op een dag "Was ik maar rijk en niet zo knap!" :cry:
En de boodschappen zijn opnieuw duurder. :-|

Nou, dan koop je een staatslot met een jackpot van soms 30 miljoen belastingvrij (kansspelbelastingvrij, overige belasting niet).
De hele maand leef je vervolgens in euforie toe naar de trekking, je hebt elkaar van de winst overtuigd en voelt de palm van je handen jeuken, er is geld op komst! :P

Een hele maand vrolijkheid die na de trekking voorbij is, Want het is geen jackpot, zelf geen kleine winst, en hooguit een eigen inleg terug. :oops: :cry:

Nou, dan slaat de depressie weer toe. Of niet? Want je kunt voor de volgende trekking alweer loten kopen, dus de euforie begint van voor af aan. :mrgreen:

(Mijn oma en vrienden van me hebben wel een flinke prijs gewonnen in de staatsloterij.)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Piebe Paulusma »

Messenger schreef: 27 dec 2021, 21:47 Nou, dan slaat de depressie weer toe. Of niet? Want je kunt voor de volgende trekking alweer loten kopen, dus de euforie begint van voor af aan. :mrgreen:
Tja, zit wat in hé! :clown:
Messenger schreef: 27 dec 2021, 21:47(Mijn oma en vrienden van me hebben wel een flinke prijs gewonnen in de staatsloterij.)
Nou als je het zo stelt moet ik toch maar een lot kopen! :D
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Mart »

Spelers die meededen aan de Staatsloterij zijn jarenlang misleid, heeft de Hoge Raad bepaald in een zaak die was aangespannen door de Stichting Loterijverlies die recentelijk eveneens miljoenen bleek te hebben verduisterd van slachtoffers die meededen aan de Staatloterij.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Piebe Paulusma »

Mart schreef: 28 dec 2021, 08:38 Spelers die meededen aan de Staatsloterij zijn jarenlang misleid, heeft de Hoge Raad bepaald in een zaak die was aangespannen door de Stichting Loterijverlies die recentelijk eveneens miljoenen bleek te hebben verduisterd van slachtoffers die meededen aan de Staatloterij.
Schandelijk! :oops:

Dan heb ik geen woord teveel gezegd!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Messenger »

Piebe Paulusma schreef: 28 dec 2021, 11:00
Mart schreef: 28 dec 2021, 08:38 Spelers die meededen aan de Staatsloterij zijn jarenlang misleid, heeft de Hoge Raad bepaald in een zaak die was aangespannen door de Stichting Loterijverlies die recentelijk eveneens miljoenen bleek te hebben verduisterd van slachtoffers die meededen aan de Staatloterij.
Schandelijk! :oops:

Dan heb ik geen woord teveel gezegd!
Ja dat was enkele jaren geleden actueel. Niet-verkochte loten deden ook mee in de trekking en dat was de misleiding.
Uiteindelijk trof de Staatsloterij een schikking met alle deelnemers (die niet verder wilden claimen) en verstrekte gratis loten voor een speciale trekking. Ook mensen die geen lot konden laten zien (mensen gooien het weg als ze niks gewonnen hebben) konden meedoen aan die trekking. Verder ook iedereen die feitelijk nooit meedeed, maar zich wel aanmeldde als gedupeerde.

Nu is het zo dat niet-verkochte loten niet meer meedoen. De jackpot valt als de jackpotbal getrokken is of als enige overblijft.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Bonjour »

Gelukkig maakt dit voor gelovigen niet uit en die zouden ook niet voor de schikking in aanmerking moeten komen. Immers net als T E is er ook een T L, Theologische Loterij. Uiteindelijk bepaalt God of je wint of niet.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Leon »

Je koopt inderdaad de voorpret. De kansen zijn enorm klein.

In principe doen er zoveel mensen mee met de eindejaarsloterij dat hoewel de hoofdprijs groter is de kansen op prijs nog kleiner zullen zijn.

Ik heb ook 1 lot gekocht, maar zoals altijd krijg ik met fantaseren op een gegeven moment ook angst voor de al te grote verandering van een hoofdprijs.
[uit principe ben ik voor principes]
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door hopper »

Leon schreef: 28 dec 2021, 12:30 Je koopt inderdaad de voorpret. De kansen zijn enorm klein.

Dan kunnen we op dit forum ook wel een denkbeeldige loterij houden. Stel er doen 10 deelnemers mee die ieder 1000 denkbeeldige euro's inleggen, dan kan de winnaar op nieuwjaarsdag 10.000 denkbeeldige euro's winnen.

De winnaar kan er dan een denkbeeldige auto van kopen. De voorpret kan alvast beginnen!

Ik doe niet mee, ik leef in het eeuwige nu, daar is geen voorpret. Het eeuwige nu heeft zo zijn beperkingen.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Leon »

hopper schreef: 28 dec 2021, 12:52
Leon schreef: 28 dec 2021, 12:30 Je koopt inderdaad de voorpret. De kansen zijn enorm klein.

Dan kunnen we op dit forum ook wel een denkbeeldige loterij houden. Stel er doen 10 deelnemers mee die ieder 1000 denkbeeldige euro's inleggen, dan kan de winnaar op nieuwjaarsdag 10.000 denkbeeldige euro's winnen.

De winnaar kan er dan een denkbeeldige auto van kopen. De voorpret kan alvast beginnen!

Ik doe niet mee, ik leef in het eeuwige nu, daar is geen voorpret. Het eeuwige nu heeft zo zijn beperkingen.
Ik heb een loterij die gegarandeerd de helft van jouw inleg terugbetaalt. Dus je geeft mij 30 Euro en je wint er 15 terug. Gegarandeerd! Meedoen?
[uit principe ben ik voor principes]
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Leon »

Wat je kan doen met tien miljoen, is een leuke oefening.

Wat naar familie en een onderneming opzetten tegen armoedebestrijding?
Een 15e deel van een Rembrandt kopen en aan de muur hangen?

Een verhaal van een loterijwinnaar, kocht een gouden horloge, en elke ochtend dat hij het horloge aandeed kon hij denken “ik ben rijk” maar hij deed er verder niets mee.

Elke maand een nieuw bankstel?
[uit principe ben ik voor principes]
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Leon »

Leon schreef: 28 dec 2021, 13:12 Wat je kan doen met tien miljoen, is een leuke oefening.

Wat naar familie en een onderneming opzetten tegen armoedebestrijding?
Een 15e deel van een Rembrandt kopen en aan de muur hangen?

Een verhaal van een loterijwinnaar, kocht een gouden horloge, en elke ochtend dat hij het horloge aandeed kon hij denken “ik ben rijk” maar hij deed er verder niets mee.

Elke maand een nieuw bankstel?
Ik heb ook wel meegedaan met “{niet-toegestaan woord} je rijk” een koe wordt losgelaten op een voetbalveld waarvan de oppervlakte denkbeeldig verdeeld is in vakjes. Daar waar de eerste koeienvlaai terecht komt wint de hoofdprijs.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door MagereHein »

Bereken de kans die je hebt als je meedoet met een loterij en je zou gek zijn als je er aan mee doet. M.a.w: gebruik je verstand. Geld naar een goed doel overmaken kan altijd
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3616
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door dingo »

MagereHein schreef: 28 dec 2021, 13:36 Bereken de kans die je hebt als je meedoet met een loterij en je zou gek zijn als je er aan mee doet. M.a.w: gebruik je verstand. Geld naar een goed doel overmaken kan altijd
Precies dat. De kans dat je wint ondanks dat je niet mee doet is niet veel kleiner dan wanneer je wel meedoet.
Spreuken 26:4
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Leon »

.
Laatst gewijzigd door Leon op 28 dec 2021, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
[uit principe ben ik voor principes]
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Leon »

Meedoen is fantasie kunnen loslaten op alle mogelijkheden, niet meedoen is fantasieloos blijven.

Het gebruik maken van fantasie is een verrijking van het leven.

Maar goed ik beperk me tot 1x per jaar. Vooral ook omdat die hoofdprijzen zo uitbundig zijn en de mogelijkheden dan veel zijn.

Een boulevard oudejaarsloten (100 loten 3000 Euro) ga ik niet kopen.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Mart »

Leon schreef: 28 dec 2021, 13:12 Wat je kan doen met tien miljoen, is een leuke oefening.
Een 15e deel van een Rembrandt kopen en aan de muur hangen?
Ik heb gehoord van het kopen van een beroemd schilderij en het daarna geheel legaal vernietigen. Dat is bijv. gebeurd met een schilderij van de beroemde Graham Sutherland. Of hier een verbranding van een echte Banksy.
Elke maand een nieuw bankstel?
Louis CK heeft nog wel een paar leuke opties.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Messenger »

Leon schreef: 28 dec 2021, 13:12 Wat je kan doen met tien miljoen, is een leuke oefening.

Wat naar familie en een onderneming opzetten tegen armoedebestrijding?
Een 15e deel van een Rembrandt kopen en aan de muur hangen?

Een verhaal van een loterijwinnaar, kocht een gouden horloge, en elke ochtend dat hij het horloge aandeed kon hij denken “ik ben rijk” maar hij deed er verder niets mee.

Elke maand een nieuw bankstel?
Als je tevreden en gelukkig bent is dat op zich voldoende.

Ik speel mee met een groep vrienden, allemaal betalen we 15 euro inleg als deelnemers van onze groep in de staatsloterij. Administratie hoeven we niet bij te houden, dat gaat automatisch. We hebben 6 of 8 halve loten, kans op 15 miljoen die we dan verdelen.

Als ik inderdaad deel in de winst van 15 miljoen, vertel ik mijn omgeving dat ik een ton gewonnen heb. Daarmee kan ik luxe uitgaven zoals auto, vakantie of nieuwe badkamer verklaren.
Met een half miljoen voor mezelf red ik het wel, oud worden doe ik nu eenmaal niet.

In de directe omgeving ken ik mensen die gedupeerd zijn door corona, en ik weet goede doelen die ik altijd al meer had willen geven.
Het kan snel op zijn wat dat betreft.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Leon »

ik zou delen,

mijn kinderen, mijn ex-vrouw (die ik nog steeds waardeer) mijn moeder en zus.

daarna kijken of ik kan investeren in een onderneming of start-up met wereldverbeterende visie. Die iets doen waar ik in geloof.

Eventueel kan ik nog een echt Anselm Kiefer schilderij kopen. Die zijn misschien nog te betalen en de Rothko's niet.

Ik zou blijven werken en wonen waar ik nu werk en woon. Heb geen behoefte aan luxe of ledigheid.

Maar als je belast bent met ziekte of in ieder geval geen lang leven kan verwachten dan is leven in luxe, auto, vakantie, badkamer misschien wel fijn.

mijn oom was op zijn vijftigste 'binnen' en is toen gaan varen, ieder z'n ding...
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Piebe Paulusma »

Leon schreef: 28 dec 2021, 18:44 ik zou delen,

mijn kinderen, mijn ex-vrouw (die ik nog steeds waardeer) mijn moeder en zus.

daarna kijken of ik kan investeren in een onderneming of start-up met wereldverbeterende visie. Die iets doen waar ik in geloof.

Eventueel kan ik nog een echt Anselm Kiefer schilderij kopen. Die zijn misschien nog te betalen en de Rothko's niet.

Ik zou blijven werken en wonen waar ik nu werk en woon. Heb geen behoefte aan luxe of ledigheid.

Maar als je belast bent met ziekte of in ieder geval geen lang leven kan verwachten dan is leven in luxe, auto, vakantie, badkamer misschien wel fijn.

mijn oom was op zijn vijftigste 'binnen' en is toen gaan varen, ieder z'n ding...
Als je ooit meedoet dan bid ik dat je wint, want zo te horen zijn die MILJOENON euro's wel aan jou besteed!

Als ik meedeed en won zou ik niet weten wat ik met het geld moest. Dus dan maar de nieuwste VW Golf.

Kortom, jij kan beter winnen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Piebe Paulusma »

Messenger schreef: 28 dec 2021, 15:27
Leon schreef: 28 dec 2021, 13:12 Wat je kan doen met tien miljoen, is een leuke oefening.

Wat naar familie en een onderneming opzetten tegen armoedebestrijding?
Een 15e deel van een Rembrandt kopen en aan de muur hangen?

Een verhaal van een loterijwinnaar, kocht een gouden horloge, en elke ochtend dat hij het horloge aandeed kon hij denken “ik ben rijk” maar hij deed er verder niets mee.

Elke maand een nieuw bankstel?
Als je tevreden en gelukkig bent is dat op zich voldoende.

Ik speel mee met een groep vrienden, allemaal betalen we 15 euro inleg als deelnemers van onze groep in de staatsloterij. Administratie hoeven we niet bij te houden, dat gaat automatisch. We hebben 6 of 8 halve loten, kans op 15 miljoen die we dan verdelen.
Dat is valsspelen, jullie spreiden je kansen! Ik wil ook een miljoen dan want ik heb een lot noch vrienden! :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Mart »

Leon schreef: 28 dec 2021, 13:12... en een onderneming opzetten tegen armoedebestrijding?
Eindelijk een goed idee. Geen armoedebestrijding, maar rijken-bestrijding. Laat de daders er maar zelf voor betalen. Ik ben ook gestopt met millieuvriendelijk leven. Alles wat de gewone burger inlevert, kunnen de grootverbruikers extra verbruiken.
Een 15e deel van een Rembrandt kopen en aan de muur hangen?
Verbranden (zoals met het schilderij van Graham Sutherland, van Gogh of wat de NFT doet met werken zoals met die van Banksy) vind ik een beter idee. Zo ontneem je een werk de fysieke waarde en kan iedereen van het digitele beeld genieten.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Piebe Paulusma »

Mart schreef: 28 dec 2021, 21:39
Leon schreef: 28 dec 2021, 13:12... en een onderneming opzetten tegen armoedebestrijding?
Eindelijk een goed idee. Geen armoedebestrijding, maar rijken-bestrijding. Laat de daders er maar zelf voor betalen. Ik ben ook gestopt met millieuvriendelijk leven. Alles wat de gewone burger inlevert, kunnen de grootverbruikers extra verbruiken.
Een 15e deel van een Rembrandt kopen en aan de muur hangen?
Verbranden (zoals met het schilderij van Graham Sutherland, van Gogh of wat de NFT doet met werken zoals met die van Banksy) vind ik een beter idee. Zo ontneem je een werk de fysieke waarde en kan iedereen van het digitele beeld genieten.
Now we're talking! :D

Goed idee op zich, maar de rijkdom verbranden van degenen die zulke bedragen kunnen neertellen (voor een schilderij) lijkt mij nog beter. Want die komen door zulke schilderijen juist aan het licht.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende