Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Petra »

Mart schreef: 28 dec 2021, 21:39
Leon schreef: 28 dec 2021, 13:12... en een onderneming opzetten tegen armoedebestrijding?
Eindelijk een goed idee. Geen armoedebestrijding, maar rijken-bestrijding. Laat de daders er maar zelf voor betalen. Ik ben ook gestopt met millieuvriendelijk leven. Alles wat de gewone burger inlevert, kunnen de grootverbruikers extra verbruiken.
:lol:
Na alle topics die ik over de kloof tussen arm en rijk en over ons klimaat heb gemaakt is het wel duidelijk waar ik sta.
Ik probeer milieuvriendelijk te leven en ook minder vlees te eten.. maar pfew.. het is een geworstel.
En als ik dan bij mijn geworstel 7 miljard mensen optel waarvan een deel het veel beter uitvoert, maar een groot deel er niet eens mee bezig is.. dan ..snap ik best de wereld er zo voorstaat als ze doet.

Hence.. zelf opgegeven omdat er altijd erger is.. zie ik ook niet als oplossing.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Snelheid »

Ach volks verlakkerij,de ellende is als mensen een zodanig bedrag winnen dat ze niets meer hoeven te doen blijkt dat de meeste met hun toegeworpen weelde niet om kunnen gaan de uitzonderingen daar gelaten.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Leon »

Mart schreef: 28 dec 2021, 21:39
Leon schreef: 28 dec 2021, 13:12... en een onderneming opzetten tegen armoedebestrijding?
Eindelijk een goed idee. Geen armoedebestrijding, maar rijken-bestrijding. Laat de daders er maar zelf voor betalen. Ik ben ook gestopt met millieuvriendelijk leven. Alles wat de gewone burger inlevert, kunnen de grootverbruikers extra verbruiken.
Wat zou een dergelijke onderneming moeten doen? Ik heb nog steeds het idee dat de rijkdomverdeling iets aangeeft van de psychische gesteldheid van de betrokkenen. Een rijke heeft rijkdom nodig om zich zeker te voelen, zijn juist onzekere typen die bang zijn omdat ze niet weten wat er komt. Hoewel er ook zijn die rijkdom niet nodig hebben maar wel sterk leven met een toekomstvisie, zoals Elon Musk. Dan heb je toekomstmakers. Moet je die bestrijden? Of mensen leren omgaan met onzekerheid bijvoorbeeld?
Een 15e deel van een Rembrandt kopen en aan de muur hangen?
Verbranden (zoals met het schilderij van Graham Sutherland, van Gogh of wat de NFT doet met werken zoals met die van Banksy) vind ik een beter idee. Zo ontneem je een werk de fysieke waarde en kan iedereen van het digitele beeld genieten.
Ach zelfs de eerste sms, toch niet echt fysiek werk, ging voor veel geld weg. Die absurde “kunst”handel saboteer je niet zomaar.
[uit principe ben ik voor principes]
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Leon »

Petra schreef: 28 dec 2021, 22:42
Mart schreef: 28 dec 2021, 21:39 Eindelijk een goed idee. Geen armoedebestrijding, maar rijken-bestrijding. Laat de daders er maar zelf voor betalen. Ik ben ook gestopt met millieuvriendelijk leven. Alles wat de gewone burger inlevert, kunnen de grootverbruikers extra verbruiken.
:lol:
Na alle topics die ik over de kloof tussen arm en rijk en over ons klimaat heb gemaakt is het wel duidelijk waar ik sta.
Ik probeer milieuvriendelijk te leven en ook minder vlees te eten.. maar pfew.. het is een geworstel.
En als ik dan bij mijn geworstel 7 miljard mensen optel waarvan een deel het veel beter uitvoert, maar een groot deel er niet eens mee bezig is.. dan ..snap ik best de wereld er zo voorstaat als ze doet.

Hence.. zelf opgegeven omdat er altijd erger is.. zie ik ook niet als oplossing.
Zelf opgeven met anderen beoordelen, wat ze fout en goed doen, is moeilijk. Dat behoeft prioriteit, anders hou je het niet vol.
[uit principe ben ik voor principes]
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Leon »

Piebe Paulusma schreef: 28 dec 2021, 21:21
Leon schreef: 28 dec 2021, 18:44 ik zou delen,

mijn kinderen, mijn ex-vrouw (die ik nog steeds waardeer) mijn moeder en zus.

daarna kijken of ik kan investeren in een onderneming of start-up met wereldverbeterende visie. Die iets doen waar ik in geloof.

Eventueel kan ik nog een echt Anselm Kiefer schilderij kopen. Die zijn misschien nog te betalen en de Rothko's niet.

Ik zou blijven werken en wonen waar ik nu werk en woon. Heb geen behoefte aan luxe of ledigheid.

Maar als je belast bent met ziekte of in ieder geval geen lang leven kan verwachten dan is leven in luxe, auto, vakantie, badkamer misschien wel fijn.

mijn oom was op zijn vijftigste 'binnen' en is toen gaan varen, ieder z'n ding...
Als je ooit meedoet dan bid ik dat je wint, want zo te horen zijn die MILJOENON euro's wel aan jou besteed!

Als ik meedeed en won zou ik niet weten wat ik met het geld moest. Dus dan maar de nieuwste VW Golf.

Kortom, jij kan beter winnen.
De nieuwste vw golf is ook gewoon iets dat je kunt doen. Maar in de stad kan je net zo goed met fiets of tram. Ik heb ooit gekozen voor een tweedehands vleugel ipv tweedehands auto. Een auto heb ik niet nu. Ook niet echt nodig. Af en toe mis ik het, dus met miljoenen zou er denk ik wel een auto komen, al maakt dat je lui, en kan ik beter fietsen.
[uit principe ben ik voor principes]
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Snelheid »

Al met al is er nog nooit een begrafenis geweest met een brandkast erachter,dus als een persoon goed gaat winnen,zich niet gek laten maken zeer zeker niet door ineens mensen die zijn/haar vrienden zijn nee centjes op de bank en verder normaal verder leven en er goed van leven en alleen hebben wat je echt nodig hebt, zo moeilijk is het allemaal niet. :|
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Piebe Paulusma »

Leon schreef: 29 dec 2021, 01:58
Piebe Paulusma schreef: 28 dec 2021, 21:21
Als je ooit meedoet dan bid ik dat je wint, want zo te horen zijn die MILJOENON euro's wel aan jou besteed!

Als ik meedeed en won zou ik niet weten wat ik met het geld moest. Dus dan maar de nieuwste VW Golf.

Kortom, jij kan beter winnen.
De nieuwste vw golf is ook gewoon iets dat je kunt doen. Maar in de stad kan je net zo goed met fiets of tram. Ik heb ooit gekozen voor een tweedehands vleugel ipv tweedehands auto. Een auto heb ik niet nu. Ook niet echt nodig. Af en toe mis ik het, dus met miljoenen zou er denk ik wel een auto komen, al maakt dat je lui, en kan ik beter fietsen.
De fiets is gewoon ook beter ontworpen dan een auto, er kan weinig aan stukgaan en wat stukgaat is maakbaar voor een appel en een ei.

Ik fiets ook vaak, veel vaker dan dat ik de auto pak.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Piebe Paulusma »

Snelheid schreef: 29 dec 2021, 07:30 Al met al is er nog nooit een begrafenis geweest met een brandkast erachter,dus als een persoon goed gaat winnen,zich niet gek laten maken zeer zeker niet door ineens mensen die zijn/haar vrienden zijn nee centjes op de bank en verder normaal verder leven en er goed van leven en alleen hebben wat je echt nodig hebt, zo moeilijk is het allemaal niet. :|
Welkom terug maat!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Snelheid »

Piebe Paulusma schreef: 29 dec 2021, 10:28
Snelheid schreef: 29 dec 2021, 07:30 Al met al is er nog nooit een begrafenis geweest met een brandkast erachter,dus als een persoon goed gaat winnen,zich niet gek laten maken zeer zeker niet door ineens mensen die zijn/haar vrienden zijn nee centjes op de bank en verder normaal verder leven en er goed van leven en alleen hebben wat je echt nodig hebt, zo moeilijk is het allemaal niet. :|
Welkom terug maat!
Hartelijk dank Maat,Het beste is je schouders er maar over ophalen;in het werkelijk leven ga je zo niet met elkaar om,maar ja op naar de oliebollen :D
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Piebe Paulusma »

Snelheid schreef: 29 dec 2021, 10:31
Piebe Paulusma schreef: 29 dec 2021, 10:28
Welkom terug maat!
Hartelijk dank Maat,Het beste is je schouders er maar over ophalen;in het werkelijk leven ga je zo niet met elkaar om,maar ja op naar de oliebollen :D
Ja heb al een paar oliebollen gehad van de kraam maar eigenlijk vind ik het weer wat te zacht voor die lekkernij!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Snelheid »

Piebe Paulusma schreef: 29 dec 2021, 10:38
Snelheid schreef: 29 dec 2021, 10:31

Hartelijk dank Maat,Het beste is je schouders er maar over ophalen;in het werkelijk leven ga je zo niet met elkaar om,maar ja op naar de oliebollen :D
Ja heb al een paar oliebollen gehad van de kraam maar eigenlijk vind ik het weer wat te zacht voor die lekkernij!
Inderdaad het moet goed koud zijn en de singels bevroren dan smaken ze het lekkerst,het zij zonder of met krenten.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Mart »

Leon schreef: 29 dec 2021, 01:45
Mart schreef: 28 dec 2021, 21:39 Eindelijk een goed idee. Geen armoedebestrijding, maar rijken-bestrijding. Laat de daders er maar zelf voor betalen. Ik ben ook gestopt met millieuvriendelijk leven. Alles wat de gewone burger inlevert, kunnen de grootverbruikers extra verbruiken.
Wat zou een dergelijke onderneming moeten doen?
Het scheppen van een millieu, het verspeiden van retoriek en eventueel demagogie die aansluit op de emoties van mensen en het doorbreken van taboes. Twee voorbeeldjes uit eigen praktijk: met een maat van me ben ik een aantal malen in super chique outfit naast één van de vele bedelaars vrij luidkeels gaan staan ''bellen met de politie'' dat we het lastig vinden dat hij ons tweemaal heeft lastiggevallen met z'n gebedel en dat we hem graag verwijderd willen zien en we een straatslaper niet ongevraagd aanspraak willen horen maken op onze welverdiende weelde en tijd. Dat was zeer effectief, want binnen korte tijd begonnen legio mensen zich ermee te bemoeien, ons haatvol toe te spreken en we werden zelfs een aantal maal in het gezicht gespuugd :thumb1:. Dat de betreffende bedelaars meer geld toegestopt kregen vanwege het nep-telefoontje naar de politie, is mooi meegenomen, maar voornamelijk belangrijk vind ik dat het in de praktijk uitvoerbaar is gebleken om met zeer simpele middelen en met minimale bezetting binnen een kwartier bij honderden mensen tegelijk haat voor de rijke medemens op te roepen en te activeren.

Een ander voorbeeld is ietwat serieuzer, want een nogal rijke stinkerd in Sevilla had een academie waar onder anderen ikzelf ooit werkzaam was. Dankzij zijn eigen corruptie en de terechte hekel die we tegen hem onder de mensen hebben weten aan te wakkeren, heeft vrijwel iedereen tegen hem getuigd, is er veel bewijsmateriaal naar voren gekomen en heeft hij uiteindelijk alles terug moeten betalen (zelf heb ik er eveneens een paar duizend Euro aan overgehouden) en heeft hij een daadwerkelijk gigantische boete gekregen. De kunst is het samenbrengen van mensen. Gevolg: hij slaapt - zoals helaas zovelen hier - nu zelf op straat, met dat verschil dat niemand medelijden met hem heeft -- integendeel! Ik heb gemerkt dat het enorm simpel is bij mensen terechte haat op te roepen tegen rijke lieden en ze samen te brengen -- helemaal nu het financieel niet zo goed meer gaat als een decennium terug terwijl de rijken aantoonbaar rijker worden.
Ik heb nog steeds het idee dat de rijkdomverdeling iets aangeeft van de psychische gesteldheid van de betrokkenen. Een rijke heeft rijkdom nodig om zich zeker te voelen, zijn juist onzekere typen die bang zijn omdat ze niet weten wat er komt.
De psychische gesteldheid van mensen is hun eigen zaak, maar de onschuldige slachtoffers ervan gaan me aan het hart en daarmee eveneens het lot van de daders. Ik sta hier niet neutraal in.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door hopper »

Mart schreef: 29 dec 2021, 14:12 maar voornamelijk belangrijk vind ik dat het in de praktijk uitvoerbaar is gebleken om met zeer simpele middelen en met minimale bezetting binnen een kwartier bij honderden mensen tegelijk haat voor de rijke medemens op te roepen en te activeren.

Ik vind het geen goed plan om haat bij mensen op te roepen en te activeren. Dat het niet moeilijk is , is mij bekend. De heer Wilders roept al jaren op tot haat naar moslims toe en dat het werkt bewijzen zijn ca 1 miljoen kiezers.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Mart »

hopper schreef: 29 dec 2021, 14:27
Mart schreef: 29 dec 2021, 14:12 maar voornamelijk belangrijk vind ik dat het in de praktijk uitvoerbaar is gebleken om met zeer simpele middelen en met minimale bezetting binnen een kwartier bij honderden mensen tegelijk haat voor de rijke medemens op te roepen en te activeren.

Ik vind het geen goed plan om haat bij mensen op te roepen en te activeren. Dat het niet moeilijk is , is mij bekend. De heer Wilders roept al jaren op tot haat naar moslims toe en dat het werkt bewijzen zijn ca 1 miljoen kiezers.
Dagelijks sterven er wereldwijd tienduizenden onschuldige mensen van de honger en dagelijks groeit de kloof tussen arm en rijk. Alles is beter dan de armen nog armer te zien worden en de rijken nog rijker. Er slapen hier daadwerkelijk onschuldige mensen in de straat en halen werkelijk hun dagelijkse brood uit de vuilnisbakken. Wilders heeft gelijk haat op te roepen tegen een klein groepje, maar richt zich op mensen die zelf geen cent te makken hebben en krijgt daarom slecht rechts mee. Hij concentreert zich evenmin op genoegdoening maar focust zich vooral op oplossingen, waarmee hij vergeet aan de groeiende haat van mensen tegemoet te komen. Genoegdoening en het afpakken van weelde van een klein groepje daders achter armoede is nog ietwat taboe, maar een gat in de politieke markt. Als er iemand opstaat die het wrede karwei eindelijk begint, ga ik ervantussen.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door peda »

Mart, ik ben zeer benieuwd hoe jij het voor elkaar denkt te krijgen dat wereldwijd de armen wijd open gaan staan voor jouw rijken aanpak. Zoals ik het zie, verkassen de rijken gewoon vanuit het land waar zij worden aangepakt naar één van de vele landen in de wereld waar de rode loper op hun binnenkomst ligt te wachten. Vermogen is met een snelle click op de computer in een seconde overgebracht naar waar ook ter wereld.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door hopper »

Mart schreef: 29 dec 2021, 14:39
hopper schreef: 29 dec 2021, 14:27

Ik vind het geen goed plan om haat bij mensen op te roepen en te activeren. Dat het niet moeilijk is , is mij bekend. De heer Wilders roept al jaren op tot haat naar moslims toe en dat het werkt bewijzen zijn ca 1 miljoen kiezers.
Dagelijks sterven er wereldwijd tienduizenden onschuldige mensen van de honger en dagelijks groeit de kloof tussen arm en rijk. Alles is beter dan de armen nog armer te zien worden en de rijken nog rijker. Er slapen hier daadwerkelijk onschuldige mensen in de straat en halen werkelijk hun dagelijkse brood uit de vuilnisbakken. Wilders heeft gelijk haat op te roepen tegen een klein groepje, maar richt zich op mensen die zelf geen cent te makken heeft en krijgt daarom slecht rechts mee. Hij concentreert zich evenmin op genoegdoening maar focust zich vooral op oplossingen, waarmee hij vergeet aan de groeiende haat van mensen tegemoet te komen. Genoegdoening en het afpakken van weelde van een klein groepje daders achter armoede is nog ietwat taboe, maar is een gat in de politieke markt. Als er iemand opstaat die het wrede karwij eindelijk begint, ga ik ervantussen.

Wat jij feitelijk propageert dat doet in NL de SP al sinds jaar en dag. Bij de SP moeten ook de rijken betalen om het aan de armen uit te delen.
In de jaren 90 heb ik ook nog op ze gestemd. Tot hun holle retoriek mij duidelijk werd. Ze staan nu te boek als mensen die andermans geld aan jou beloven. Er is niks veranderd, beloftes kan ik niet eten, in beloftes kan ik niet wonen. En beloftes komen ook niet voor mijn vrouw zorgen.

Legio andere voorbeelden van hoe arme mensen bedonderd zijn met valse beloftes, zijn we Hugo Chavez vergeten? In Venezuela zijn de mensen door dat soort lieden nog armer dan arm geworden.......
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Mart »

hopper schreef: 29 dec 2021, 14:49
Mart schreef: 29 dec 2021, 14:39 Dagelijks sterven er wereldwijd tienduizenden onschuldige mensen van de honger en dagelijks groeit de kloof tussen arm en rijk. Alles is beter dan de armen nog armer te zien worden en de rijken nog rijker. Er slapen hier daadwerkelijk onschuldige mensen in de straat en halen werkelijk hun dagelijkse brood uit de vuilnisbakken. Wilders heeft gelijk haat op te roepen tegen een klein groepje, maar richt zich op mensen die zelf geen cent te makken heeft en krijgt daarom slecht rechts mee. Hij concentreert zich evenmin op genoegdoening maar focust zich vooral op oplossingen, waarmee hij vergeet aan de groeiende haat van mensen tegemoet te komen. Genoegdoening en het afpakken van weelde van een klein groepje daders achter armoede is nog ietwat taboe, maar is een gat in de politieke markt. Als er iemand opstaat die het wrede karwij eindelijk begint, ga ik ervantussen.

Wat jij feitelijk propageert dat doet in NL de SP al sinds jaar en dag. Bij de SP moeten ook de rijken betalen om het aan de armen uit te delen.
In de jaren 90 heb ik ook nog op ze gestemd.
Natuurlijk is een partij die zich op oplossingen richt, niet effectief. Er moet haat gezaaid worden en vervolgens zal daadwerkelijk genoegdoening geoogst moeten worden. Haat aanwakkeren is iets dat rechts beter verstaat, maar men richt zich op een groep die zelf geen cent te makken heeft. Haat moet terecht zijn, anders is het verschrikkelijk.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Piebe Paulusma »

Snelheid schreef: 29 dec 2021, 10:41
Piebe Paulusma schreef: 29 dec 2021, 10:38
Ja heb al een paar oliebollen gehad van de kraam maar eigenlijk vind ik het weer wat te zacht voor die lekkernij!
Inderdaad het moet goed koud zijn en de singels bevroren dan smaken ze het lekkerst,het zij zonder of met krenten.
Zeker weten en de oliebol vers en gloeiend heet! :D
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Petra »

Mart schreef: 29 dec 2021, 15:02
Natuurlijk is een partij die zich op oplossingen richt, niet effectief. Er moet haat gezaaid worden en vervolgens zal daadwerkelijk genoegdoening geoogst moeten worden. Haat aanwakkeren is iets dat rechts beter verstaat, maar men richt zich op een groep die zelf geen cent te makken heeft. Haat moet terecht zijn, anders is het verschrikkelijk.
Lieve Mart,

Ik wens je een fijne jaarwisseling en hoop op betere tijden. :flower1:
Had ik maar een toverstokje...maar helaas.. ;) :kiss1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwjaarsloterij voksverlakkerij?

Bericht door Leon »

Staatsloterijprijs 10 Euro! ( eigenlijk 20 Euro verlies)
[uit principe ben ik voor principes]