Overal maling aan hebben

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Overal maling aan hebben

Bericht door Leon »

Ik hoor vuurwerk, vuurwerk is verboden.
Winkels zijn gesloten, men trekt naar België waar de winkels open zijn, volgens de adviezen niet gewenst.
Kerst met meer dan 4 bezoekers, nieuwjaarsfeestjes met 20 of meer, maar 4 bezoekers toegestaan.

Zou er een vaccin zijn tegen “maling hebben aan”?
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door callista »

Ik had net dit bericht bij "In het nieuws" geplaatst.
Ik verplaats het hier naar toe
-------
Jongen (12) overleden bij vuurwerkincident, man aangehouden
Twee kinderen zijn vrijdag aan het eind van de ochtend gewond geraakt bij een vuurwerkincident in Haaksbergen. Een jongetje van twaalf jaar oud is hierbij om het leven gekomen. Dit gebeurde in een voortuin van een woning aan de Albert Cuyplaan.

Drie jongetjes liepen langs de desbetreffende woning in Haaksbergen toen het gruwelijk misging. Een man sloeg daar met een klaphamer op magnesiumpoeder. Door de klap kwam een jongen van twaalf om het leven. Een andere jongen raakte ernstig gewond. De bewoner van het huis is door de politie aangehouden.
:cry:

https://www.ad.nl/binnenland/jongen-12- ... ~a0140ac7/

Het eerste slachtoffer is al gevallen en dat niet eens door eigen schuld.
Hoe het met de andere jongens afloopt is nog afwachten.
Een vuurwerkverbod...men trekt zich er niets van aan.
Hier lijkt het wel oorlog....de ene knal na de andere...keihard.....lijkt ook dichtbij....
Volgens mij zijn het carbid-bussen.

Gelukkig hoef ik de deur niet meer uit.

Het lijkt inderdaad wel of sommigen overal maling aan hebben....
Wat een asocialen.. :evil:
Afwachten wat de avond brengt....
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Leon »

callista schreef: 31 dec 2021, 14:11
Het eerste slachtoffer is al gevallen en dat niet eens door eigen schuld.
Hoe het met de andere jongens afloopt is nog afwachten.
Een vuurwerkverbod...men trekt zich er niets van aan.
Hier lijkt het wel oorlog....de ene knal na de andere...keihard.....lijkt ook dichtbij....
Volgens mij zijn het carbid-bussen.

Gelukkig hoef ik de deur niet meer uit.

Het lijkt inderdaad wel of sommigen overal maling aan hebben....
Wat een asocialen.. :evil:
Afwachten wat de avond brengt....
Is “rebels zijn” soms evolutionair voordelig? Lijkt me niet. Alleen “hebben” nog veel mensen de aanleg…
[uit principe ben ik voor principes]
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Snelheid »

Tja,vuurwerk verbod of niet hier al een paar dagen vuurwerk gehoord,heel dat verbod gaat niet werken.

Als mensen is gewoon de aanwijzingen volgen wat vuurwerk betreft om het veilig af te steken zou er niets aan de hand zijn.

Voorts ik geef geen cent uit aan vuurwerk,maar het is een mooie traditie die moet blijven.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Leon »

Snelheid schreef: 31 dec 2021, 14:21 Als mensen is gewoon de aanwijzingen volgen wat vuurwerk betreft om het veilig af te steken zou er niets aan de hand zijn.
Waarom doen ze dat niet?
[uit principe ben ik voor principes]
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Snelheid »

Leon schreef: 31 dec 2021, 14:29
Snelheid schreef: 31 dec 2021, 14:21 Als mensen is gewoon de aanwijzingen volgen wat vuurwerk betreft om het veilig af te steken zou er niets aan de hand zijn.
Waarom doen ze dat niet?
Geen flauw idee.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Leon »

Snelheid schreef: 31 dec 2021, 14:30
Leon schreef: 31 dec 2021, 14:29

Waarom doen ze dat niet?
Geen flauw idee.
Maar we zijn wel van mening dat ze het moeten doen…best wel raar als je de beweegredenen niet kent.

Ik wil het onderzoeken…
[uit principe ben ik voor principes]
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Snelheid »

Leon schreef: 31 dec 2021, 14:37
Snelheid schreef: 31 dec 2021, 14:30

Geen flauw idee.
Maar we zijn wel van mening dat ze het moeten doen…best wel raar als je de beweegredenen niet kent.

Ik wil het onderzoeken…
Denk dat veel mensen denken heb maling aan wat er op het vuurwerkpak staat ik weet het wel met alle nare gevolgen van dien,dus beter wel op de gebruiksaanwijzing kijken voor de veiligheid.
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door peda »

Gelukkig zijn er ontzettend veel belangrijke posities waar de overheid DWINGT om verplicht aan mee te doen, of het iemand bevalt of niet. Wanneer je in een voertuig stapt MOET je verzekerd zijn, je kunt geen maling hebben aan verzekeren. De gezondheid MOET verzekerd worden, er is geen ontkomen aan. Ben je werknemer dan Moet je verplicht meedoen met vele sociale verzekeringen, je kunt er geen maling aan hebben. Bij de belastingen geldt hetzelfde, op bijna alles wat er gekocht wordt worden meerdere soorten belastingen/ accijnzen geheven, je kunt er geen maling aan hebben. De Gemeenten heffen ook het nodige, omdat bekend is waar iemand woont, vallen een veelheid aan gemeentelijke heffingen in de bus. Rechters spreken recht, ook al bevalt het niet. Dus OVERAL maling aan hebben, is gelukkig niet mogelijk, dank zij het bestaan van een overheid. Bij vuurwerk afsteken, blijf ik uit de buurt, bij rellen loop ik een straatje om, bij een ad hominem stop ik met lezen, er zijn ontzettend veel mogelijkheden om je te onttrekken aan het "'gedrag"' van de "" ik heb er maling aan "" enthousiasten. . De natuur en het toeval kunnen "" er maling aan hebben "' dan ben je echt de pineut. Helaas !!
Laatst gewijzigd door peda op 31 dec 2021, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Leon »

Snelheid schreef: 31 dec 2021, 14:39
Leon schreef: 31 dec 2021, 14:37

Maar we zijn wel van mening dat ze het moeten doen…best wel raar als je de beweegredenen niet kent.

Ik wil het onderzoeken…
Denk dat veel mensen denken heb maling aan wat er op het vuurwerkpak staat ik weet het wel met alle nare gevolgen van dien,dus beter wel op de gebruiksaanwijzing kijken voor de veiligheid.
Dus “denken het wel te weten”? Wat goed is, verstandig, of gewenst…?
[uit principe ben ik voor principes]
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Leon »

peda schreef: 31 dec 2021, 14:44 Gelukkig zijn er ontzettend veel belangrijke posities waar de overheid DWINGT om verplicht aan mee te doen, of het iemand bevalt of niet. Wanneer je in een voertuig stapt MOET je verzekerd zijn, je kunt geen maling hebben aan verzekeren. De gezondheid MOET verzekerd worden, er is geen ontkomen aan. Ben je werknemer dan Moet je verplicht meedoen met vele sociale verzekeringen, je kunt er geen maling aan hebben. Bij de belastingen geldt hetzelfde, op bijna alles wat er gekocht wordt worden meerdere soorten belastingen/ accijnzen geheven, je kunt er geen maling aan hebben. De Gemeenten heffen ook het nodige, omdat bekend is waar iemand woont, vallen een veelheid aan gemeentelijke heffingen in de bus. Rechters spreken recht, ook al bevalt het niet. Dus OVERAL maling aan hebben, is gelukkig niet mogelijk, dank zij het bestaan van een overheid. Bij vuurwerk afsteken, blijf ik uit de buurt, bij rellen loop ik een straatje om, bij een ad hominem stop ik met lezen, er zijn ontzettend veel mogelijkheden om je te onttrekken aan het "'gedrag"' van de "" ik heb er maling aan "" enthousiasten. . De natuur en het toeval kunnen "" er maling aan hebben "' dan ben je echt de pineut. Helaas !!
Het verschil als je maling hebt aan regels van de overheid is dat je dan crimineel bent. Die zijn er ook. Het blijft psychologisch interessant.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Piebe Paulusma »

Het vuurwerkverbod doet de echte fanatiekeling alleen maar uitwijken naar het illegale circuit. Het resultaat is handgranaten i.p.v. astronauten en dynamietstaven i.p.v. vuurpijlen. Want geknald worden zal er, dat hoor ik al wekenlang. Vorige week vlogen de ramen er hier zowat uit door een allesverwoestend knal.

De echte vuurwerkfanaat - en ik ken er velen - kijkt al maandenlang reikhalzend uit naar oud en nieuw. Hem dat feestje afpakken gaat averechts werken. De gemiddelde liefhebber bevindt zich in de leeftijdscategorie van zes tot zestien en denk je nou echt dat die zich zo'n burgertruttenverbod laten welgevallen? Ja, nette kinderen fikjestoken niet, hun kleren ruiken naar brand omdat ze er bij stonden terwijl andere kinderen lak hadden aan de regels. :w

Bepaalde mensen schijnen niet te willen begrijpen, dat iets verbieden niet perse betekent dat het vervolgens de wereld uit is. De plaat voor de kop van die mensen is zo dik, dat er dynamietstaven uit Duitsland moeten komen om die op te blazen.

Kortom, mensen hebben maling aan regels en soms is dat terecht. Zoals nu.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef: 31 dec 2021, 14:44 Gelukkig zijn er ontzettend veel belangrijke posities waar de overheid DWINGT om verplicht aan mee te doen, of het iemand bevalt of niet. Wanneer je in een voertuig stapt MOET je verzekerd zijn, je kunt geen maling hebben aan verzekeren. De gezondheid MOET verzekerd worden, er is geen ontkomen aan. Ben je werknemer dan Moet je verplicht meedoen met vele sociale verzekeringen, je kunt er geen maling aan hebben. Bij de belastingen geldt hetzelfde, op bijna alles wat er gekocht wordt worden meerdere soorten belastingen/ accijnzen geheven, je kunt er geen maling aan hebben. De Gemeenten heffen ook het nodige, omdat bekend is waar iemand woont, vallen een veelheid aan gemeentelijke heffingen in de bus. Rechters spreken recht, ook al bevalt het niet. Dus OVERAL maling aan hebben, is gelukkig niet mogelijk, dank zij het bestaan van een overheid. Bij vuurwerk afsteken, blijf ik uit de buurt, bij rellen loop ik een straatje om, bij een ad hominem stop ik met lezen, er zijn ontzettend veel mogelijkheden om je te onttrekken aan het "'gedrag"' van de "" ik heb er maling aan "" enthousiasten. . De natuur en het toeval kunnen "" er maling aan hebben "' dan ben je echt de pineut. Helaas !!
Toch kan je zonder rijbewijs een auto op naam krijgen en laten verzekeren en pas als je een ongeluk krijgt of alcoholcontrole in de problemen komen. Dan ben je dus verzekerd van ellende met je verzekering! :oops:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 31 dec 2021, 14:11 Ik had net dit bericht bij "In het nieuws" geplaatst.
Ik verplaats het hier naar toe
-------
Jongen (12) overleden bij vuurwerkincident, man aangehouden
Twee kinderen zijn vrijdag aan het eind van de ochtend gewond geraakt bij een vuurwerkincident in Haaksbergen. Een jongetje van twaalf jaar oud is hierbij om het leven gekomen. Dit gebeurde in een voortuin van een woning aan de Albert Cuyplaan.

Drie jongetjes liepen langs de desbetreffende woning in Haaksbergen toen het gruwelijk misging. Een man sloeg daar met een klaphamer op magnesiumpoeder. Door de klap kwam een jongen van twaalf om het leven. Een andere jongen raakte ernstig gewond. De bewoner van het huis is door de politie aangehouden.
:cry:

https://www.ad.nl/binnenland/jongen-12- ... ~a0140ac7/

Het eerste slachtoffer is al gevallen en dat niet eens door eigen schuld.
Hoe het met de andere jongens afloopt is nog afwachten.
Een vuurwerkverbod...men trekt zich er niets van aan.
Hier lijkt het wel oorlog....de ene knal na de andere...keihard.....lijkt ook dichtbij....
Volgens mij zijn het carbid-bussen.

Gelukkig hoef ik de deur niet meer uit.

Het lijkt inderdaad wel of sommigen overal maling aan hebben....
Wat een asocialen.. :evil:
Afwachten wat de avond brengt....
Heb jij je al laten vaccineren? :naughty:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Leon »

Piebe Paulusma schreef: 31 dec 2021, 14:51 Het vuurwerkverbod doet de echte fanatiekeling alleen maar uitwijken naar het illegale circuit. Het resultaat is handgranaten i.p.v. astronauten en dynamietstaven i.p.v. vuurpijlen. Want geknald worden zal er, dat hoor ik al wekenlang. Vorige week vlogen de ramen er hier zowat uit door een allesverwoestend knal.

De echte vuurwerkfanaat - en ik ken er velen - kijkt al maandenlang reikhalzend uit naar oud en nieuw. Hem dat feestje afpakken gaat averechts werken. De gemiddelde liefhebber bevindt zich in de leeftijdscategorie van zes tot zestien en denk je nou echt dat die zich zo'n burgertruttenverbod laten welgevallen? Ja, nette kinderen fikjestoken niet, hun kleren ruiken naar brand omdat ze er bij stonden terwijl andere kinderen lak hadden aan de regels. :w

Bepaalde mensen schijnen niet te willen begrijpen, dat iets verbieden niet perse betekent dat het vervolgens de wereld uit is. De plaat voor de kop van die mensen is zo dik, dat er dynamietstaven uit Duitsland moeten komen om die op te blazen.

Kortom, mensen hebben maling aan regels en soms is dat terecht. Zoals nu.
Omdat het zo “is” dat mensen geen regels gehoorzamen “moet” het ook zijn dat ze geen regels gehoorzamen? Begrijp ik dit zo goed?
[uit principe ben ik voor principes]
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door hopper »

Ik las een paar dagen terug dat de politie geen prioriteit geeft aan vuurwerk-overtreders.
Nou had ik dat verleden jaar zelf ook al geconstateerd.
Maar volgens mij moet je dat zo niet in de media brengen.
Zo van: vuurwerk is verboden , maar als je het toch afsteekt dan is het niet verboden.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Piebe Paulusma »

Leon schreef: 31 dec 2021, 14:58
Piebe Paulusma schreef: 31 dec 2021, 14:51 Het vuurwerkverbod doet de echte fanatiekeling alleen maar uitwijken naar het illegale circuit. Het resultaat is handgranaten i.p.v. astronauten en dynamietstaven i.p.v. vuurpijlen. Want geknald worden zal er, dat hoor ik al wekenlang. Vorige week vlogen de ramen er hier zowat uit door een allesverwoestend knal.

De echte vuurwerkfanaat - en ik ken er velen - kijkt al maandenlang reikhalzend uit naar oud en nieuw. Hem dat feestje afpakken gaat averechts werken. De gemiddelde liefhebber bevindt zich in de leeftijdscategorie van zes tot zestien en denk je nou echt dat die zich zo'n burgertruttenverbod laten welgevallen? Ja, nette kinderen fikjestoken niet, hun kleren ruiken naar brand omdat ze er bij stonden terwijl andere kinderen lak hadden aan de regels. :w

Bepaalde mensen schijnen niet te willen begrijpen, dat iets verbieden niet perse betekent dat het vervolgens de wereld uit is. De plaat voor de kop van die mensen is zo dik, dat er dynamietstaven uit Duitsland moeten komen om die op te blazen.

Kortom, mensen hebben maling aan regels en soms is dat terecht. Zoals nu.
Omdat het zo “is” dat mensen geen regels gehoorzamen “moet” het ook zijn dat ze geen regels gehoorzamen? Begrijp ik dit zo goed?
Niet helemaal: regels zijn nodig, maar als ze onredelijk zijn worden ze gebroken.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door hopper »

Piebe Paulusma schreef: 31 dec 2021, 14:56
Toch kan je zonder rijbewijs een auto op naam krijgen en laten verzekeren en pas als je een ongeluk krijgt of alcoholcontrole in de problemen komen. Dan ben je dus verzekerd van ellende met je verzekering! :oops:
Daar zit een logica achter. De verzekeringsmaatschappij strijkt wel jouw geld op, maar hoeft nooit uit te keren.

Wat veel mensen ook niet weten is dat je met bepaalde ziektes ook bent uitgesloten van verzekering, dan mag je geen autorijden.
Maar de politie handhaaft daar niet op en de verzekering heeft gratis geld.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door hopper »

Leon schreef: 31 dec 2021, 14:48
peda schreef: 31 dec 2021, 14:44 Gelukkig zijn er ontzettend veel belangrijke posities waar de overheid DWINGT om verplicht aan mee te doen, of het iemand bevalt of niet. Wanneer je in een voertuig stapt MOET je verzekerd zijn, je kunt geen maling hebben aan verzekeren. De gezondheid MOET verzekerd worden, er is geen ontkomen aan. Ben je werknemer dan Moet je verplicht meedoen met vele sociale verzekeringen, je kunt er geen maling aan hebben. Bij de belastingen geldt hetzelfde, op bijna alles wat er gekocht wordt worden meerdere soorten belastingen/ accijnzen geheven, je kunt er geen maling aan hebben. De Gemeenten heffen ook het nodige, omdat bekend is waar iemand woont, vallen een veelheid aan gemeentelijke heffingen in de bus. Rechters spreken recht, ook al bevalt het niet. Dus OVERAL maling aan hebben, is gelukkig niet mogelijk, dank zij het bestaan van een overheid. Bij vuurwerk afsteken, blijf ik uit de buurt, bij rellen loop ik een straatje om, bij een ad hominem stop ik met lezen, er zijn ontzettend veel mogelijkheden om je te onttrekken aan het "'gedrag"' van de "" ik heb er maling aan "" enthousiasten. . De natuur en het toeval kunnen "" er maling aan hebben "' dan ben je echt de pineut. Helaas !!
Het verschil als je maling hebt aan regels van de overheid is dat je dan crimineel bent. Die zijn er ook. Het blijft psychologisch interessant.
Je bent pas crimineel als je:

A. betrapt ben
B. een strafblad hebt

Daarom lopen de meeste 'criminelen' ook buiten de gevangenis. Zo mag je als bank best een woekerpolis of woekerhypotheek verkopen aan je klanten (Scheringa). Je blijft gewoon een gerespecteerd burger met een museum, voetbalclub en zo.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 31 dec 2021, 15:05
Niet helemaal: regels zijn nodig, maar als ze onredelijk zijn worden ze gebroken.
Tja…..maar wie bepaalt of ze onredelijk zijn ?
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Piebe Paulusma »

hopper schreef: 31 dec 2021, 15:04 Ik las een paar dagen terug dat de politie geen prioriteit geeft aan vuurwerk-overtreders.
Nou had ik dat verleden jaar zelf ook al geconstateerd.
Maar volgens mij moet je dat zo niet in de media brengen.
Zo van: vuurwerk is verboden , maar als je het toch afsteekt dan is het niet verboden.
Ik vind het sowieso vreemd dat de politie bepaalt wat prioriteit is, ze zouden in dienst moeten staan van het volk.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Leon »

Piebe Paulusma schreef: 31 dec 2021, 15:05
Leon schreef: 31 dec 2021, 14:58

Omdat het zo “is” dat mensen geen regels gehoorzamen “moet” het ook zijn dat ze geen regels gehoorzamen? Begrijp ik dit zo goed?
Niet helemaal: regels zijn nodig, maar als ze onredelijk zijn worden ze gebroken.
Selectief maling hebben aan regels is redelijk?
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 31 dec 2021, 15:09
Piebe Paulusma schreef: 31 dec 2021, 15:05
Niet helemaal: regels zijn nodig, maar als ze onredelijk zijn worden ze gebroken.
Tja…..maar wie bepaalt of ze onredelijk zijn ?
De realiteit bepaalt dat, want ik hoor nu om de twintig seconden een knal. Moeten we die mensen dan allemaal straffen? :roll:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door hopper »

Piebe Paulusma schreef: 31 dec 2021, 15:10
hopper schreef: 31 dec 2021, 15:04 Ik las een paar dagen terug dat de politie geen prioriteit geeft aan vuurwerk-overtreders.
Nou had ik dat verleden jaar zelf ook al geconstateerd.
Maar volgens mij moet je dat zo niet in de media brengen.
Zo van: vuurwerk is verboden , maar als je het toch afsteekt dan is het niet verboden.
Ik vind het sowieso vreemd dat de politie bepaalt wat prioriteit is, ze zouden in dienst moeten staan van het volk.
Ook in het "in dienst staan" zijn er prioriteiten. De politie gaat (terecht) eerder achter een zelfmoordterrorist aan dan achter een winkeldief.
Alleen dient de politie geen prioriteiten bekend te maken.

Onderwijl zie ik jeugd verkeersovertredingen maken en de politie de andere kant op kijken.
Dat was in mijn jeugd wel anders (jaren 70). Zonder licht rijden leverde een bon op. En dat soort verhalen deden het goed op het schoolplein.
De politie liet zien dat ze niet overal maling aan hadden, zeker niet aan snotapen zoals ik.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Overal maling aan hebben

Bericht door Piebe Paulusma »

Leon schreef: 31 dec 2021, 15:11
Piebe Paulusma schreef: 31 dec 2021, 15:05
Niet helemaal: regels zijn nodig, maar als ze onredelijk zijn worden ze gebroken.
Selectief maling hebben aan regels is redelijk?
Geloof jij in een maakbare wereld waarin Jantje zoveel waardering heeft voor de regels dat hij van blijdschap over het verbod al zijn vuurwerk verbrandt? En is het onredelijk van Jantje als hij toch een dynamietstaafje afsteekt?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende