Cherry picking

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Cherry picking

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 07 feb 2022, 15:42
Piebe Paulusma schreef: 07 feb 2022, 15:37
Een betere afsluiter van het gesprek is ondenkbaar! :flower1:
Of het is een misverstand. Want ik las het als dat wanneer iemand aanleiding ziet voor wraak is deze niet volmaakt is in de liefde.
Ik meende dat het over God ging.
Laat het maar zoals in het laatste bericht.
Van woorden kunnen weer woorden komen.

Is prima zo. :flower1:
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Cherry picking

Bericht door hopper »

Piebe Paulusma schreef: 07 feb 2022, 15:27
callista schreef: 07 feb 2022, 15:17

Zou kunnen......lees Spreuken 8, daar gaat het over de Wijsheid, die vrouwelijk is.
Als je het ene aanneemt laat dan het ander niet na. Dus als jij zegt dat het OT de waarheid is, dan moet je je kinderen laten besnijden op de achtste dag. Anders ben je niets dan een hypocriet die anderen dingen verwijt die je zelf ook niet doet.

Bovendien is het een orthodoxe jodin niet toegestaan om uit de Thora te leren, dus hoe dan ook, je zet jezelf te kakken door je te profileren als jodin wat je niet bent.
Jij hebt toch echt wel een issue met joden hè? Je hebt het dagelijks over ze....
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Cherry picking

Bericht door callista »

Ja...storend, zielig en ziek.....en ja..dat ook.. :? :x
Mobbing en dat onophoudelijk...is ook een soort #Me Too.

Terwijl het daar helemaal niet over gaat...of in de discussie past...wordt het er toch weer ter sprake gebracht...zie mijn bijdrage...
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Cherry picking

Bericht door Snelheid »

Piebe Paulusma schreef: 07 feb 2022, 15:27
callista schreef: 07 feb 2022, 15:17

Zou kunnen......lees Spreuken 8, daar gaat het over de Wijsheid, die vrouwelijk is.
Als je het ene aanneemt laat dan het ander niet na. Dus als jij zegt dat het OT de waarheid is, dan moet je je kinderen laten besnijden op de achtste dag. Anders ben je niets dan een hypocriet die anderen dingen verwijt die je zelf ook niet doet.

Bovendien is het een orthodoxe jodin niet toegestaan om uit de Thora te leren, dus hoe dan ook, je zet jezelf te kakken door je te profileren als jodin wat je niet bent.
Hier op dit forum zijn geen leden van joodse kom af,misschien@Mart maar dat vraag ik mij ernstig af.Voorts zijn de joden helemaal niet blij als je je met hun zaken bemoeit en zegt dat je joods ben terwijl dit geheel het geval niet is.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Cherry picking

Bericht door callista »

@Snelheid

Waarom vraag je je ernstig af of @Mart wel Joods is? :o :shock:
Waar baseer je dat op?

Mart heeft het toch meerdere malen duidelijk uiteengezet..
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7617
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Cherry picking

Bericht door Petra »

Leon schreef: 06 feb 2022, 10:38 Cherry picking is eigenlijk een negatief begrip van jouw persoonlijke voorkeur de voorkeur geven boven de eerlijke keuze. Bijvoorbeeld bij aannemen personeel, een soort nepotisme etc.

Dat dit nu positief gebracht wordt verbaast me dus. Alsof vals spel ineens fair play kan worden.

Het is eigenlijk tergend dat mensen dit doen, en zeker als er dan nog leuk over gedaan wordt.

Maar goed, ik begrijp dat als je een roze bril opzet dit soort dingen wel kunnen.
Ik denk dat het er om gaat dat je onderscheid kunt maken tussen wanneer het belang van persoonlijke voorkeur je voorkeur kan hebben en wanneer eerlijke keuze je voorkeur moet of zou moeten hebben.

Gaat het bv. om jouw voorbeeld "personeel aannemen"; dan hielden wij altijd in ons achterhoofd het zinnetje... Herkenning = Erkenning = Waardering.
En dat heel bewust omdat het euvel van die tunnelvisie (zoals verwoord in het topic Hoeveel vinkjes heb jij? ons al jaren bekend is. Wil je een bedrijf met evenwichtige samenstelling dan is diversiteit belangrijk en zul je heel bewust mensen anders moeten Waarderen dan vanuit Herkenning.
Niet iedereen kan dat, vandaar dat positieve discriminatie nog door de overheid moet worden opgelegd. (bv. de voorkeur moeten geven aan een vrouw i.p.v. mannen die zichzelf in andere mannen herkennen).


Maar in dit topic gaat het om gedachtegoed van levensbeschouwelijke aard. Dan heb je het over vormgeving van je persoonlijke leven.
Dat is voor ieder mens persoonlijk. En dat kan en wordt dan ook door iedereen persoonlijk ingevuld en vormgegeven. Waarbij het totaal niet uitmaakt of dat eerlijk of goed genoeg of juist of whatever voor een ander is. Als het maar Goed voor jezelf is. (Uiteraard binnen de regels van Vrouwe Justitia).
En dát is naar ik begreep precies wat Snappie schreef en wat ik daarom ook in deze TS heb geciteerd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Cherry picking

Bericht door Snelheid »

positieve discriminatie
Discriminatie is discriminatie,zeg gewoon dat je je linkse vriendjes dat baantje gunt,dat is eerlijk en niks mis mee ,maar geen leugenachtigheid gaan promoten,en met personeel is het heel eenvoudig de beste krijgt de baan en dat is meestal een man; tja zo is het nou eenmaal.

Zo gauw er vrouwen zijn die een baan willen als haven werker of in de bouw,maar daar zie je ze niet bang dat hun tere handjes vuil worden of een vrouw achter de vuilnis wagen dan is er sprake van gelijk waardigheid anders niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Cherry picking

Bericht door Piebe Paulusma »

Messenger schreef: 07 feb 2022, 15:42
Piebe Paulusma schreef: 07 feb 2022, 15:37
Een betere afsluiter van het gesprek is ondenkbaar! :flower1:
Of het is een misverstand. Want ik las het als dat wanneer iemand aanleiding ziet voor wraak is deze niet volmaakt is in de liefde.
Ik meende dat het over God ging.
Ik ben wel duidelijk geweest.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Cherry picking

Bericht door Piebe Paulusma »

Snelheid schreef: 07 feb 2022, 18:42
Piebe Paulusma schreef: 07 feb 2022, 15:27
Als je het ene aanneemt laat dan het ander niet na. Dus als jij zegt dat het OT de waarheid is, dan moet je je kinderen laten besnijden op de achtste dag. Anders ben je niets dan een hypocriet die anderen dingen verwijt die je zelf ook niet doet.

Bovendien is het een orthodoxe jodin niet toegestaan om uit de Thora te leren, dus hoe dan ook, je zet jezelf te kakken door je te profileren als jodin wat je niet bent.
Hier op dit forum zijn geen leden van joodse kom af,misschien@Mart maar dat vraag ik mij ernstig af.Voorts zijn de joden helemaal niet blij als je je met hun zaken bemoeit en zegt dat je joods ben terwijl dit geheel het geval niet is.
Klopt, ik ken een paar echte joden die ik naar dit forum heb verwezen maar ze schudden meewarig het hoofd en zeiden: 'laat ons nou eens een generatie met rust.'

[modbreak Bonjour] Je suggereert hier dat anderen antisemitische teksten plaatsen. Dat lijkt mij niet. Stop met die suggestie.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7617
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Cherry picking

Bericht door Petra »

Leon schreef: 06 feb 2022, 10:38 Cherry picking is eigenlijk een negatief begrip van jouw persoonlijke voorkeur de voorkeur geven boven de eerlijke keuze. Bijvoorbeeld bij aannemen personeel, een soort nepotisme etc.

Dat dit nu positief gebracht wordt verbaast me dus. Alsof vals spel ineens fair play kan worden.

Het is eigenlijk tergend dat mensen dit doen, en zeker als er dan nog leuk over gedaan wordt.

Maar goed, ik begrijp dat als je een roze bril opzet dit soort dingen wel kunnen.
Hi Leon,
Had je mijn uitleg al gelezen?
viewtopic.php?p=386857#p386857

Ik bedacht me ook nog dat er tegenwoordig heel veel mensen uit verschillende levensbeschouwingen combineren. Zen boeddhisme, mediteren en een kaarsje branden in de kerk bv.

Ook Jezus wordt door heel veel niet- en anders gelovigen vaak gewaardeerd.
Dan is mijn gedachte.. dat het voor christenen toch ook juist leuk of een compliment kan zijn, dat Jezus of de Bijbel voor zoveel mensen een inspiratiebron kan zijn, ongeacht iemands geloof.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Cherry picking

Bericht door Zolderworm »

Petra schreef: 09 feb 2022, 07:02
Leon schreef: 06 feb 2022, 10:38 Cherry picking is eigenlijk een negatief begrip van jouw persoonlijke voorkeur de voorkeur geven boven de eerlijke keuze. Bijvoorbeeld bij aannemen personeel, een soort nepotisme etc.

Dat dit nu positief gebracht wordt verbaast me dus. Alsof vals spel ineens fair play kan worden.

Het is eigenlijk tergend dat mensen dit doen, en zeker als er dan nog leuk over gedaan wordt.

Maar goed, ik begrijp dat als je een roze bril opzet dit soort dingen wel kunnen.
Hi Leon,
Had je mijn uitleg al gelezen?
viewtopic.php?p=386857#p386857

Ik bedacht me ook nog dat er tegenwoordig heel veel mensen uit verschillende levensbeschouwingen combineren. Zen boeddhisme, mediteren en een kaarsje branden in de kerk bv.

Ook Jezus wordt door heel veel niet- en anders gelovigen vaak gewaardeerd.
Dan is mijn gedachte.. dat het voor christenen toch ook juist leuk of een compliment kan zijn, dat Jezus of de Bijbel voor zoveel mensen een inspiratiebron kan zijn, ongeacht iemands geloof.
Nou ik moet zeggen: ik lees nu de bijbel. Ik zit nu bij Samuël 6. Maar tot nu toe was het vooral moord en doodslag door God begaan of aangemoedigd. Is wist niet dat het zo erg is. Dus hoe dit nou een inspiratiebron kan zijn? Het is me een raadsel.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7617
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Cherry picking

Bericht door Petra »

Zolderworm schreef: 09 feb 2022, 07:55
Nou ik moet zeggen: ik lees nu de bijbel. Ik zit nu bij Samuël 6. Maar tot nu toe was het vooral moord en doodslag door God begaan of aangemoedigd. Is wist niet dat het zo erg is. Dus hoe dit nou een inspiratiebron kan zijn? Het is me een raadsel.
Sja, maar dat is toch maar net waar je op focust.
Er staan ook hele mooie teksten in de Bijbel.
Ik had er 's een topic voor gemaakt (meerdere trouwens).
Lees dit maar eens: Inspirerende bijbelteksten..

P.S.
Ik vond het ook best jammer dat daar dan weer zo weinig respons op kwam, dus wie weet.. inspireert dit weer tot meer. :)
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Cherry picking

Bericht door Zolderworm »

Petra schreef: 09 feb 2022, 08:05
Zolderworm schreef: 09 feb 2022, 07:55
Nou ik moet zeggen: ik lees nu de bijbel. Ik zit nu bij Samuël 6. Maar tot nu toe was het vooral moord en doodslag door God begaan of aangemoedigd. Is wist niet dat het zo erg is. Dus hoe dit nou een inspiratiebron kan zijn? Het is me een raadsel.
Sja, maar dat is toch maar net waar je op focust.
Er staan ook hele mooie teksten in de Bijbel.
Ik had er 's een topic voor gemaakt (meerdere trouwens).
Lees dit maar eens: Inspirerende bijbelteksten..

P.S.
Ik vond het ook best jammer dat daar dan weer zo weinig respons op kwam, dus wie weet.. inspireert dit weer tot meer. :)
Ik ga kijken. Maar het zou kunnen dat ik nog niet zover ben. Zoals gezegd zit ik nog maar bij Samuël 6.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Cherry picking

Bericht door Piebe Paulusma »

Piebe Paulusma schreef: 08 feb 2022, 14:01
Snelheid schreef: 07 feb 2022, 18:42
Hier op dit forum zijn geen leden van joodse kom af,misschien@Mart maar dat vraag ik mij ernstig af.Voorts zijn de joden helemaal niet blij als je je met hun zaken bemoeit en zegt dat je joods ben terwijl dit geheel het geval niet is.
Klopt, ik ken een paar echte joden die ik naar dit forum heb verwezen maar ze schudden meewarig het hoofd en zeiden: 'laat ons nou eens een generatie met rust.'

[modbreak Bonjour] Je suggereert hier dat anderen antisemitische teksten plaatsen. Dat lijkt mij niet. Stop met die suggestie.
Stop met dingen te suggereren die ik niet suggereer en houd eens op over antisemitisme. Ben zelf van joodse komaf.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Cherry picking

Bericht door Zolderworm »

Piebe Paulusma schreef: 09 feb 2022, 09:32
Piebe Paulusma schreef: 08 feb 2022, 14:01
Klopt, ik ken een paar echte joden die ik naar dit forum heb verwezen maar ze schudden meewarig het hoofd en zeiden: 'laat ons nou eens een generatie met rust.'

[modbreak Bonjour] Je suggereert hier dat anderen antisemitische teksten plaatsen. Dat lijkt mij niet. Stop met die suggestie.
Stop met dingen te suggereren die ik niet suggereer en houd eens op over antisemitisme. Ben zelf van joodse komaf.
Leuk dat je je kat dit keer eens het woord laat doen. Hij ziet er inderdaad joods uit.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Cherry picking

Bericht door Piebe Paulusma »

Zolderworm schreef: 09 feb 2022, 13:34
Piebe Paulusma schreef: 09 feb 2022, 09:32
Stop met dingen te suggereren die ik niet suggereer en houd eens op over antisemitisme. Ben zelf van joodse komaf.
Leuk dat je je kat dit keer eens het woord laat doen. Hij ziet er inderdaad joods uit.
Hij is een zij en ze is een joodse korthaar. Gelieve geen dickpics sturen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende