Hoeveel vinkjes heb jij?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel vinkjes heb jij?

Bericht door Messenger »

Divine_will schreef: 08 feb 2022, 15:28 Dat is het hem nou juist. Dat mens is helemaal geen politica. Ze heeft niet de juiste opleiding, niet de juiste ervaring, niet de broodnodige vaardigheden en daarnaast is ze ook nog eens een zenuwinzinking nabij. Ik weet niet welk assessmentbureau ze hebben ingeschakeld voor haar sollicitatie maar als daar ons belastinggeld naartoe gaat vind ik dat een slechte zaak. En als we dan toch voor prioriteit aan diversiteit gaan dan ook iemand met Downs syndroom in de Kamer. En iemand met Alzheimer. Oh nee, die hebben we al als minister president. Power to the people, toch?

Als jouw appendix eruit moet ga je dan ook naar een ziekenhuis waar een melkboer de positie van chirurg heeft gekregen? Omdat ie zo’n bleekneus heeft? Wel eens een bruine boer gezien? Ik niet. Daarom zijn bijna alle chirurgen wit.
Ze is geen aangenomen ambtenaar, ze heeft bij de verkiezingen genoeg stemmen binnengehaald voor haar zetel.
Ze is verkozen als kamerlid.

Ik denk dat iemand met het syndroom van Down zich ook kandidaat kan stellen en verkozen kan worden door de kiezers.
Het is voor mij een interessante afwisseling dan.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Divine_will
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 dec 2021, 15:35
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel vinkjes heb jij?

Bericht door Divine_will »

Messenger schreef: 08 feb 2022, 16:15
Divine_will schreef: 08 feb 2022, 15:28 Dat is het hem nou juist. Dat mens is helemaal geen politica. Ze heeft niet de juiste opleiding, niet de juiste ervaring, niet de broodnodige vaardigheden en daarnaast is ze ook nog eens een zenuwinzinking nabij. Ik weet niet welk assessmentbureau ze hebben ingeschakeld voor haar sollicitatie maar als daar ons belastinggeld naartoe gaat vind ik dat een slechte zaak. En als we dan toch voor prioriteit aan diversiteit gaan dan ook iemand met Downs syndroom in de Kamer. En iemand met Alzheimer. Oh nee, die hebben we al als minister president. Power to the people, toch?

Als jouw appendix eruit moet ga je dan ook naar een ziekenhuis waar een melkboer de positie van chirurg heeft gekregen? Omdat ie zo’n bleekneus heeft? Wel eens een bruine boer gezien? Ik niet. Daarom zijn bijna alle chirurgen wit.
Ze is geen aangenomen ambtenaar, ze heeft bij de verkiezingen genoeg stemmen binnengehaald voor haar zetel.
Ze is verkozen als kamerlid.
Voordat ze daar kon belanden heeft toch iemand besloten haar op die kieslijst te zetten, nietwaar? Dit land is blijkbaar zo diep gezonken dat Jan en alleman politicus kan worden.
Messenger schreef: 08 feb 2022, 16:15Ik denk dat iemand met het syndroom van Down zich ook kandidaat kan stellen en verkozen kan worden door de kiezers.
Het is voor mij een interessante afwisseling dan.
Dat wordt een duur amusement dan maar het bespaart een theaterkaartje.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel vinkjes heb jij?

Bericht door Messenger »

Divine_will schreef: 08 feb 2022, 16:26
Messenger schreef: 08 feb 2022, 16:15
Ze is geen aangenomen ambtenaar, ze heeft bij de verkiezingen genoeg stemmen binnengehaald voor haar zetel.
Ze is verkozen als kamerlid.
Voordat ze daar kon belanden heeft toch iemand besloten haar op die kieslijst te zetten, nietwaar? Dit land is blijkbaar zo diep gezonken dat Jan en alleman politicus kan worden.
Ze heeft de kieslijst zelf opgesteld, is haar eigen partij begonnen.
Messenger schreef: 08 feb 2022, 16:15Ik denk dat iemand met het syndroom van Down zich ook kandidaat kan stellen en verkozen kan worden door de kiezers.
Het is voor mij een interessante afwisseling dan.
Divine Will schreef: Dat wordt een duur amusement dan maar het bespaart een theaterkaartje.
Het is nu al een theatervoorstelling. Een soort Jiskefet, maar dan met 150 mensen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Divine_will
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 dec 2021, 15:35
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel vinkjes heb jij?

Bericht door Divine_will »

Messenger schreef: 08 feb 2022, 16:43
Divine_will schreef: 08 feb 2022, 16:26

Voordat ze daar kon belanden heeft toch iemand besloten haar op die kieslijst te zetten, nietwaar? Dit land is blijkbaar zo diep gezonken dat Jan en alleman politicus kan worden.
Ze heeft de kieslijst zelf opgesteld, is haar eigen partij begonnen.
Voor zwemleraar heb je een goed diploma en een bewijs van goed gedrag nodig. Heb je dat niet kun je altijd nog de politiek in.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel vinkjes heb jij?

Bericht door Messenger »

Divine_will schreef: 08 feb 2022, 16:49 Voor zwemleraar heb je een goed diploma en een bewijs van goed gedrag nodig. Heb je dat niet kun je altijd nog de politiek in.
Dat verklaart alles over de Nederlandse politiek. :)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Hoeveel vinkjes heb jij?

Bericht door Leon »

hopper schreef: 07 feb 2022, 10:05 https://www.nrc.nl/nieuws/2022/02/04/de ... n-a4084350
De macht in Nederland ligt niet bij witte heteromannen. De macht ligt bij zeven-vinkjes.....Deze vaardigde met Sigrid Kaag een leider af die weliswaar dezelfde huidskleur, seksuele identiteit, cultuur, sociale klasse en opleiding heeft als de rest, maar geen Y-chromosoom. Ze is een vrouw! En opeens heeft een kabinet-Rutte wel ministers van kleur, en evenveel vrouwen als mannen.

Waar gaat dit onderwerp nou weer over? Ik heb 4,5 vinkje.
Ik heb ook ongeveer4,5 vinkjes, ik zou wel 7 vinkjes willen hebben. Dat dan toch weer wel. Wie wil er nu geen hoogopgeleide ouders of een goede studie?
[uit principe ben ik voor principes]
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel vinkjes heb jij?

Bericht door hopper »

Leon schreef: 08 feb 2022, 19:47
hopper schreef: 07 feb 2022, 10:05 https://www.nrc.nl/nieuws/2022/02/04/de ... n-a4084350




Waar gaat dit onderwerp nou weer over? Ik heb 4,5 vinkje.
Ik heb ook ongeveer4,5 vinkjes, ik zou wel 7 vinkjes willen hebben. Dat dan toch weer wel. Wie wil er nu geen hoogopgeleide ouders of een goede studie?
De kwestie is meer dat 'hoog opgeleid' van generatie op generatie wordt door gegeven. Of andersom dat 'laag opgeleid' wordt doorgegeven.
Ik ben er voorstander van als die 'erfelijkheid' zo veel mogelijk ongedaan wordt gemaakt.

Ik hoef geen 7 vinkjes, ik ben tevreden met mijzelf.
Divine_will
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 dec 2021, 15:35
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel vinkjes heb jij?

Bericht door Divine_will »

Divine_will schreef: 08 feb 2022, 15:28
hopper schreef: 08 feb 2022, 14:43

Ze is een gekozen politica, die er geen standaard 7 vinkjes opvattingen op na houdt.

Ik wist niet dat u kundig was om een psychiatrische analyse te doen op afstand.
Tenzij ze uw client is, maar dan mag u niet uit de school klappen.
Dat is het hem nou juist. Dat mens is helemaal geen politica. Ze heeft niet de juiste opleiding, niet de juiste ervaring, niet de broodnodige vaardigheden en daarnaast is ze ook nog eens een zenuwinzinking nabij. Ik weet niet welk assessmentbureau ze hebben ingeschakeld voor haar sollicitatie maar als daar ons belastinggeld naartoe gaat vind ik dat een slechte zaak. En als we dan toch voor prioriteit aan diversiteit gaan dan ook iemand met Downs syndroom in de Kamer. En iemand met Alzheimer. Oh nee, die hebben we al als minister president. Power to the people, toch?

Als jouw appendix eruit moet ga je dan ook naar een ziekenhuis waar een melkboer de positie van chirurg heeft gekregen? Omdat ie zo’n bleekneus heeft? Wel eens een bruine boer gezien? Ik niet. Daarom zijn bijna alle chirurgen wit.

[modbreak Bonjour] We hebben ook een forumregel dat mensen buiten het forum respect verdienen. Het afkraken zoals jij doet past niet hier.
Even voor de goede orde: ik kraak geen mensen af maar beschrijf op beeldende wijze de afschuwelijke teloorgang in het Nederlandse politieke bestel en scherp op ludieke wijze het beoordelingsvermogen van de mensen aan dat bepaalt door wie zij geregeerd willen worden. Bestudeer eens een paar debatten zou ik zeggen en doe dat nou eens met een helikopterview. Alles en iedereen maar laten zitten en naar de mond praten omdat ze zo zielig gevonden worden, dat vind ik juist respectloos. Daarom schreef ik dan ook dat ik het wreed vind dat zij daar is neergezet. Dat kan blijkbaar binnen de regels van het huidige politieke bestel. Zo wordt wel het toppunt van menselijke onkunde zichtbaar. Dat is dan wel een voordeel, zo vlak voor de Wederkomst van De Koning die alles in De Goede Orde zal herstellen.

Zielige mensen een riante positie geven en bejubelen om je schuldgevoel af te kopen biedt geen soelaas. Een groot deel van de mensheid heeft nog niet ingezien dat het zijn eigen schuld niet kan afbetalen. Zoals ook DNB bijvoorbeeld. https://www.nu.nl/economie/6183035/de-n ... leden.html
Divine_will
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 dec 2021, 15:35
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel vinkjes heb jij?

Bericht door Divine_will »

Maar goed. Ik denk dat het inmiddels al zo erg is gesteld met de teloorgang van het onderscheidend vermogen van de mensen dat je zelfs een stel apen uit de dierentuin zou kunnen installeren in de politiek en dan bejubelen ze die nog. Want apen zijn jarenlang onderdrukt en tot slaaf gemaakt in kooien. En daar voelen we ons schuldig over dus ze verdienen het om te mogen regeren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel vinkjes heb jij?

Bericht door hopper »

Ik denk dat je uitstekend demonstreert hoe dat werkt met die 7 vinkjes.
Ik weet daar zo geen naam voor. Institutioneel racisme? Onbewust racisme?
Ach laat ook maar. Je ziet het pas als je het door hebt.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel vinkjes heb jij?

Bericht door HJW »

Divine_will schreef: 09 feb 2022, 14:39 Maar goed. Ik denk dat het inmiddels al zo erg is gesteld met de teloorgang van het onderscheidend vermogen van de mensen dat je zelfs een stel apen uit de dierentuin zou kunnen installeren in de politiek en dan bejubelen ze die nog. Want apen zijn jarenlang onderdrukt en tot slaaf gemaakt in kooien. En daar voelen we ons schuldig over dus ze verdienen het om te mogen regeren.
We hebben gisteren jouw mate van teloorgang gezien.
Je bent gewoon een gore smeerlap.

[modbreak Bonjour] Je hebt je feedback topic. Ga daar maar tekeer, maar in de rest van het forum hou je je rustig.
Zwijnen mogen, maar o wee als je er iets van zegt.
Zieke modbreak.
Zet mijn account nu dicht.
Zo’n zieke omgeving wil ik niets mee te maken hebben.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel vinkjes heb jij?

Bericht door hopper »

https://joop.bnnvara.nl/opinies/zeven-v ... net-mensen
Natuurlijk is het oneerlijk dat veel zeven vinkjes vooral naar andere zeven vinkjes luisteren, maar dit heeft niets met kwaliteit te maken en alles met onbewuste vooroordelen die voortkomen uit onderdrukkende systemen zoals het patriarchaat, kolonialisme en witte superioriteit. We leven in een maatschappij ontworpen door en voor zeven vinkjes en dus wordt deze groep bevoordeeld, als kwalitatief bestempeld en waarde toegedicht. Als een zeven vinkje het vertelt, dan zal er wel iets van waarheid in zitten. Dus hoewel het veel uitmaakt wie ruimte krijgt omdat dat macht geeft, is het in mijn optiek soms belangrijker óf het aankomt, dan wie het vertelt.
Dat is wel herkenbaar. Als 4,5 vinkje had ik vroeger een soort van 'onbepaald' ontzag voor 6 of 7 vinkers. Oftewel, ik voelde mijzelf van mindere waarde dan de veel-vinkers.
‘Zeven vinkjes’ zullen nooit begrijpen hoe het voelt om ‘zeven lege hokjes’ te zijn en andere ‘zeven vinkjes’ kunnen ze dat ook niet uitleggen. Maar als de groep die ‘theoretisch’ bewust is van ongelijkwaardigheid en hun verantwoordelijkheid beter begrijpt, zal er op den duur meer ruimte komen voor een speelveld waarin aan verschillende perspectieven dezelfde waarde zal worden toegekend. Bewustzijn is een oneindig proces, waarin iedere keer een laag wordt afgepeld. En in iedere laag ontstaan weer nieuwe inzichten om van te leren.
Ik heb geleerd juist omdat ik een weinig-vinker ben, dat ongelijkwaardigheid in wezen niet bestaat. Minderwaardigheidsgevoelens of meerderwaardigheidsgevoelens, die zijn er wél. Juist daar heb ik mee afgerekend, wat mij als weinig vinker gemakkelijker af ging dan als een veelvinker.
Ieder nadeel hebt zijn voordeel zou Cruijff zeggen.