Grenzen aan humor

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Grenzen aan humor

Bericht door HJW »

Naar aanleiding van de gedachten van Piebe:
Zijn er grenzen aan humor of moet alle humor kunnen. Moet je je afvragen wat de impact is op anderen of mag je alles roepen en moet de ander alles accepteren ?

Laat ik twee voorbeelden noemen:
stel ik heb een buurmeisje van 8. Ik stuur haar een appje met daarin: he, vanavond kom ik langs, wat zul je lekker strak zijn.....
Mag ik dan heel hard lachen om mijn eigen "humor" of heb ik rekening te houden met wat het haar doet, wat de impact op haar is.
Ik bedoel: het is toch duidelijk dat het humor is, ik ben geen pedofiel.
Is ze een zuurpruim als ze boos wordt, is de buurman een vies pervers mannetje als hij verhaal komt halen ?

Stel ik heb een zwarte buurman. Ik kom hem op straat tegen en zeg: he, kom je vanavond nog langs, het katoen in mijn tuin is klaar. En je weet het he.....als je niet hard genoeg werkt, de zweep ligt klaar.
Mag ik dan heel hard lachen om mijn "humor" (iedereen weet toch dat ik geen katoen in de tuin heb) of heb ik rekening te houden met wat het met hem doet.
Mag ik hem een zuurpruim noemen als hij aanstoot neemt ?

Mag je alles roepen of moet je rekening houden met wat het met een ander doet.

Piebe: als alle vrouwen die hier reageren duidelijk aangeven dat jouw "humor" niet gewaardeerd wordt.....doet dat je iets. Begint er dan ergens in je hersenpan iets te ontwaken wat zegt: dit kan ik dus niet maken?
Of ben je geheel gevoelloos over wat de impact is op anderen ?
Denk je na wat je doet, zeggen gevoelens van vrouwen je iets ?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door hopper »

Humor is subjectief. Grote ego's zullen snel gekwetst zijn. Maar 'dat' wat egoloos in je zelf is, is nooit gekwetst.
Het is dus maar net wat je perspectief is.

Maar dat is niet het hele verhaal, 'dat' wat egoloos is, is er nooit op uit om iemand te kwetsen.
De egoloosheid zelve is mededogend van zichzelf en gaat geen grapjes over de rug van anderen maken.
Daar kom je uit bij het aspect 'voelen'. Aanvoelen wat wel kan en wat niet kan.
Dat staat niet in woorden geschreven.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door HJW »

hopper schreef: 10 feb 2022, 17:57 Humor is subjectief. Grote ego's zullen snel gekwetst zijn. Maar 'dat' wat egoloos in je zelf is, is nooit gekwetst.
Het is dus maar net wat je perspectief is.

Maar dat is niet het hele verhaal, 'dat' wat egoloos is, is er nooit op uit om iemand te kwetsen.
De egoloosheid zelve is mededogend van zichzelf en gaat geen grapjes over de rug van anderen maken.
Daar kom je uit bij het aspect 'voelen'. Aanvoelen wat wel kan en wat niet kan.
Dat staat niet in woorden geschreven.
En wat kan dan wel en wat niet ?
Als je het niet aanvoelt….is het dan een goed idee om in je op te nemen wat anderen (over wie de humor gaat) ervan vinden en wat de impact op hen is ?
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Grenzen aan humor

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 10 feb 2022, 17:49 Naar aanleiding van de gedachten van Piebe:
Zijn er grenzen aan humor of moet alle humor kunnen. Moet je je afvragen wat de impact is op anderen of mag je alles roepen en moet de ander alles accepteren ?

Laat ik twee voorbeelden noemen:
stel ik heb een buurmeisje van 8. Ik stuur haar een appje met daarin: he, vanavond kom ik langs, wat zul je lekker strak zijn.....
Mag ik dan heel hard lachen om mijn eigen "humor" of heb ik rekening te houden met wat het haar doet, wat de impact op haar is.
Ik bedoel: het is toch duidelijk dat het humor is, ik ben geen pedofiel.
Is ze een zuurpruim als ze boos wordt, is de buurman een vies pervers mannetje als hij verhaal komt halen ?

Stel ik heb een zwarte buurman. Ik kom hem op straat tegen en zeg: he, kom je vanavond nog langs, het katoen in mijn tuin is klaar. En je weet het he.....als je niet hard genoeg werkt, de zweep ligt klaar.
Mag ik dan heel hard lachen om mijn "humor" (iedereen weet toch dat ik geen katoen in de tuin heb) of heb ik rekening te houden met wat het met hem doet.
Mag ik hem een zuurpruim noemen als hij aanstoot neemt ?

Mag je alles roepen of moet je rekening houden met wat het met een ander doet.

Piebe: als alle vrouwen die hier reageren duidelijk aangeven dat jouw "humor" niet gewaardeerd wordt.....doet dat je iets. Begint er dan ergens in je hersenpan iets te ontwaken wat zegt: dit kan ik dus niet maken?
Of ben je geheel gevoelloos over wat de impact is op anderen ?
Denk je na wat je doet, zeggen gevoelens van vrouwen je iets ?
Wou je het hier nog even zoetjes overdoen?

De vergelijkingen gaan mank, ik heb van niemand op dit forum een telefoonnummer behalve van Wim Nusselder en ook heb ik geen smartphone dus kan ik niet eens dickpics versturen als ik wou.

Zoek een hobby, als je laster en smaad wilt zet de tv aan.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 10 feb 2022, 19:00 Wou je het hier nog even zoetjes overdoen?

De vergelijkingen gaan mank, ik heb van niemand op dit forum een telefoonnummer behalve van Wim Nusselder en ook heb ik geen smartphone dus kan ik niet eens dickpics versturen als ik wou.

Zoek een hobby, als je laster en smaad wilt zet de tv aan.
Nee, niet over doen.
Mijn vraag aan jou is: mag alle humor.
Als datgene wat jij humor vindt door anderen als beledigend, vernederend of bedreigend wordt ervaren…..sta je er dan open voor om daar rekening mee te houden en dat als grens te accepteren ?
Gebruikersavatar
Robert Frans
Berichten: 1498
Lid geworden op: 11 apr 2013, 14:58
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door Robert Frans »

HJW schreef: 10 feb 2022, 17:49 Naar aanleiding van de gedachten van Piebe:
Zijn er grenzen aan humor of moet alle humor kunnen. Moet je je afvragen wat de impact is op anderen of mag je alles roepen en moet de ander alles accepteren ?
Ligt denk ik aan de situatie. Seksueel getinte humor tegen kinderen lijkt mij sowieso een buitengewoon slecht plan, maar als die zwarte buurman zulke harde humor wel kan waarderen, nou ja, dan kun je er alsnog samen gewoon om lachen. Misschien weet hij dan ook nog wel wat mooie grappen over jou, die je dan ook uiteraard goedmoedig moet kunnen waarderen.
De kans is dan zelfs nog aanzienlijk dat hij nog veel hardere humor kent over zwarten en slavernij, omdat de meest harde spot niet zelden zelfspot is. Zelfspot is dan ook wel een redelijk veilige optie, want dat kunnen mensen vaak wel waarderen als je het niet teveel overdrijft.

De belangrijkste criteria zijn denk ik gelijkwaardigheid en goedgezindheid. Vrienden en familieleden onder elkaar kunnen vaak wel wat grove humor en spot jegens elkaar verdragen, maar bij vreemden en bij mensen in een ongelijkwaardige positie jegens jou moet je gewoon extra oppassen en waar nodig afspraken met elkaar over maken en dus erover praten.
Eigenlijk kom je dan hetzelfde tegen als bij het verschil tussen plagen en pesten: plagen is voor alle betrokkenen leuk, pesten alleen voor de pesters. Plagen gebeurt uit genegenheid, pesten uit vernedering.
Plagen kan dus pesten worden als men met de humor iemand niet langer als gelijkwaardige wil behandelen, maar als pispaal. En die grens kan erg dun worden als men het eigen vermaak belangrijker gaat vinden dan het welzijn van de ander.

In de openbare ruimte moet je denk ik wat terughoudender zijn, maar het ook accepteren als een internet community onderling op gelijkwaardige voet harde humor jegens elkaar uit. Of als een vriendengroep of familiekring onderling elkaar op spottende toon plaagt.
Zo weet ik nog dat iemand het schokkend vond dat ik mijn moeder 'ouwe' noemde, want dat zou zij nooit bij haar moeder kunnen doen. Maar bij ons is dat gewoon anders, wij gaan daarin anders met elkaar om en dat is net zo prima. Zou mijn moeder dat ook niet willen, dan was het ook nooit gebeurd en waren we sowieso al iets anders met elkaar omgegaan.
Misschien kun je in het openbaar het beste als criterium aanhouden: als men het als serieus bedoeld kan interpreteren, misschien maar beter die grap of sarcastische opmerking niet maken. Nu wordt dat steeds lastiger in een tijd waar de waarheid de karikatuur nogal eens overstijgt en mensen nogal eens erg lange tenen kunnen hebben, maar toch.

En in theatershows, door bijvoorbeeld cabaretiers, of in columns door schrijvers? Die moeten juist de grenzen kunnen opzoeken en zullen vaak zelf al een publiek om zich heen verzamelen die hun humor kan waarderen. Die vrijheid moeten ze wel kunnen bewaren, dat is toch ook juist inherent aan het vak. Je moet dan als je hun humor te grof vindt, dan ook kunnen accepteren dat jij dan niet tot hun publiek behoort en dan beter gewoon kan wegblijven uit die shows of bij die publicaties.
Wel is het dan belangrijk dat wat binnen de theatermuren of in een schrijven wordt gezegd, niet zomaar zonder de noodzakelijke context eromheen op straat of op internet wordt geroepen of gepubliceerd. En dat mensen niet lastig worden gevallen met grappen uit een show.

Kort samengevat: houd rekening met elkaar, laat plagerijen geen pesterijen worden en wees bescheiden en terughoudend in het openbaar. Dan kan er denk ik niet zoveel misgaan.
Vrede en alle goeds
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door Snelheid »

Kort samengevat: houd rekening met elkaar, laat plagerijen geen pesterijen worden en wees bescheiden en terughoudend in het openbaar. Dan kan er denk ik niet zoveel misgaan.
Mooie wijze woorden,maar voor hier ben je een roepende in de woestijn van dit forum.
Voorts ach humor de meeste humor is helemaal niet leuk, en als het leuk is wordt het niet begrepen..........................En daarbij, zo humorvol is de Nederlander niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door Inktvlam »

HJW schreef: 10 feb 2022, 17:49 stel ik heb een buurmeisje van 8.
Stel ik heb een zwarte buurman.
Is dat buurmeisje ook zwart? Of zijn dat de buren aan de andere kant? :)
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Grenzen aan humor

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 10 feb 2022, 19:08
Piebe Paulusma schreef: 10 feb 2022, 19:00 Wou je het hier nog even zoetjes overdoen?

De vergelijkingen gaan mank, ik heb van niemand op dit forum een telefoonnummer behalve van Wim Nusselder en ook heb ik geen smartphone dus kan ik niet eens dickpics versturen als ik wou.

Zoek een hobby, als je laster en smaad wilt zet de tv aan.
Nee, niet over doen.
Mijn vraag aan jou is: mag alle humor.
Als datgene wat jij humor vindt door anderen als beledigend, vernederend of bedreigend wordt ervaren…..sta je er dan open voor om daar rekening mee te houden en dat als grens te accepteren ?
Er is mij geen kans gegeven om een grens te accepteren, jij wou meteen stappen ondernemen en kwam met bizarre voorbeelden.

Tussen een grap niet kunnen waarderen en jouw overtrokken reactie zit een wereld van verschil. Maar ja, ik respecteer grenzen zeker als die worden aangegeven.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door hopper »

Inktvlam schreef: 10 feb 2022, 20:08
HJW schreef: 10 feb 2022, 17:49 stel ik heb een buurmeisje van 8.
Stel ik heb een zwarte buurman.
Is dat buurmeisje ook zwart? Of zijn dat de buren aan de andere kant? :)
Geen grappen graag in dit topic!
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Grenzen aan humor

Bericht door Piebe Paulusma »

hopper schreef: 10 feb 2022, 20:16
Inktvlam schreef: 10 feb 2022, 20:08
Is dat buurmeisje ook zwart? Of zijn dat de buren aan de andere kant? :)
Geen grappen graag in dit topic!
Ik vind het nogal racistisch eigenlijk. TOTAAL ONACCEPTABEL! :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Grenzen aan humor

Bericht door Piebe Paulusma »

Snelheid schreef: 10 feb 2022, 19:48
Kort samengevat: houd rekening met elkaar, laat plagerijen geen pesterijen worden en wees bescheiden en terughoudend in het openbaar. Dan kan er denk ik niet zoveel misgaan.
Mooie wijze woorden,maar voor hier ben je een roepende in de woestijn van dit forum.
Voorts ach humor de meeste humor is helemaal niet leuk, en als het leuk is wordt het niet begrepen..........................En daarbij, zo humorvol is de Nederlander niet.
De Nederlander neemt zichzelf nogal serieus. ;)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 10 feb 2022, 20:15
Er is mij geen kans gegeven om een grens te accepteren,
Vier vrouwen hier hebben los van elkaar aangegeven het niet te waarderen, in heel directe bewoordingen en in meer omfloerste bewoordingen.
Is dat voor jou genoeg grond om aan te nemen dat dit soort grappen ver over de grens zijn ?
jij wou meteen stappen ondernemen en kwam met bizarre voorbeelden.
Ja, ik kan dan erg boos worden. Dat klopt.
Ik gaf een aantal bizarre voorbeelden, daar zijn we het over eens.
De grappen die jij maakte waren ook bizar. Ik weet niet of dat besef ook doordringt.
Tussen een grap niet kunnen waarderen en jouw overtrokken reactie zit een wereld van verschil. Maar ja, ik respecteer grenzen zeker als die worden aangegeven.
Ja, ik kan dan heel sterk reageren.
Je ziet dat ik daarin nu terughoudender ben.
Dan ben ik benieuwd of je de door de dames aangegeven grens respecteert, en inziet dat het grensoverschrijdend was.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Grenzen aan humor

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 10 feb 2022, 20:27
Piebe Paulusma schreef: 10 feb 2022, 20:15
Er is mij geen kans gegeven om een grens te accepteren,
Vier vrouwen hier hebben los van elkaar aangegeven het niet te waarderen, in heel directe bewoordingen en in meer omfloerste bewoordingen.
Is dat voor jou genoeg grond om aan te nemen dat dit soort grappen ver over de grens zijn ?
jij wou meteen stappen ondernemen en kwam met bizarre voorbeelden.
Ja, ik kan dan erg boos worden. Dat klopt.
Ik gaf een aantal bizarre voorbeelden, daar zijn we het over eens.
De grappen die jij maakte waren ook bizar. Ik weet niet of dat besef ook doordringt.
Tussen een grap niet kunnen waarderen en jouw overtrokken reactie zit een wereld van verschil. Maar ja, ik respecteer grenzen zeker als die worden aangegeven.
Ja, ik kan dan heel sterk reageren.
Je ziet dat ik daarin nu terughoudender ben.
Dan ben ik benieuwd of je de door de dames aangegeven grens respecteert, en inziet dat het grensoverschrijdend was.
Het is pas grensoverschrijdend als de grappen aanhouden nadat de grens is aangegeven, dat snap je toch ook wel? Bovendien vergelijk je mijn zo je wilt slechte grappen met de acties van mannen die aangeklaagd worden omdat ze heel wat verder gingen. Die vergelijking maken vind ik pas grensoverschrijdend en ik hoop van harte dat je de daad bij het woord voegt en doet waarmee je liep te dreigen gisteren, bluffer.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door thom »

Ik snap de grenzen van de humor. Want wat is nou de humor van die topic-voorbeelden bijvoorbeeld. Dat is geen humor.

Maar ik snap ook dat humor grenzen kan verleggen.

Iemand die, of een situatie dat zwaar in de sh*t zit, kan mogelijk heel goed gerelativeerd worden met een juist geplaatste opmerking waardoor een bevrijdende lach alles tijdelijk weer dragelijk maakt. En eventueel de focus verlegd wordt.

Humor
1) Boert 2) Dat wat grappig is 3) Edelste vorm van het komische 4) Fijne scherts 5) Geest 6) Geestig 7) Geestigheid 8) Gein 9) Gevoel voor het komische 10) Lichaamsvocht 11) Lichaamsvocht, vochtigheid 12) Luim 13) Oog en gevoel voor vrolijkmakende tegenstrijdigheden 14) Pit 15) Scherts 16) Vorm van vermaak
Laatst gewijzigd door thom op 10 feb 2022, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door hopper »

Zelfspot is ook humor. En gezond voor een mens. Schaduwzijde is wel dat als je grapjes maakt over jezelf, je dit ook sneller over anderen zult doen.
Ik duid mijzelf wel eens aan als een lelijke oude man. Maar ja, als je dat tegen een ander zegt.....dan kan deze wel eens beledigd zijn.
En dan kun je wel over de 'gulden regel' beginnen, maar daar zien ze dan ook weer de humor niet van in.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 10 feb 2022, 20:35 Het is pas grensoverschrijdend als de grappen aanhouden nadat de grens is aangegeven, dat snap je toch ook wel?
Dat houdt in dat je zelf geen enkele grens kent, maar volledig afhankelijk bent van de grenzen die anderen aangeven.
Je hebt toch zelf ook grenzen ?
Je noemt immers mijn voorbeelden bizar, terwijl niemand daar een grens heeft aangegeven.
Bovendien vergelijk je mijn zo je wilt slechte grappen met de acties van mannen die aangeklaagd worden omdat ze heel wat verder gingen. Die vergelijking maken vind ik pas grensoverschrijdend

Waar heb ik die vergelijking gemaakt ?
Ik zie het niet.
Ik spreek je aan op jouw grappen.

Maar de vraag blijft: respecteer je vanaf nu dan de grenzen die zijn aangegeven door met name de dames op dit forum ?
Ben daar dan benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Grenzen aan humor

Bericht door Piebe Paulusma »

thom schreef: 10 feb 2022, 20:36 Ik snap de grenzen van de humor. Want wat is nou de humor van die topic-voorbeelden bijvoorbeeld. Is dat wel humor.

Maar ik snap ook dat humor grenzen kan verleggen.

Iemand die, of een situatie dat zwaar in de sh*t zit, kan mogelijk heel goed gerelativeerd worden met een juist geplaatste opmerking waardoor een bevrijdende lach alles tijdelijk weer dragelijk maakt. En eventueel de focus verlegd wordt.

Humor
1) Boert 2) Dat wat grappig is 3) Edelste vorm van het komische 4) Fijne scherts 5) Geest 6) Geestig 7) Geestigheid 8) Gein 9) Gevoel voor het komische 10) Lichaamsvocht 11) Lichaamsvocht, vochtigheid 12) Luim 13) Oog en gevoel voor vrolijkmakende tegenstrijdigheden 14) Pit 15) Scherts 16) Vorm van vermaak
Los van de discussie wat goeie en slechte humor is (want dat is iets persoonlijks) blijf ik het vooral grensoverschrijdend vinden dat een paar misplaatste grappen maken n.a.v. de media hetze, vergeleken wordt met dickpics versturen en seksueel wangedrag van aangeklaagde mannen. Dat is gewoon buitenproportioneel en slaat helemaal nergens op.

Maar goed, ik houd er over op. Men denkt maar wat men denken wil.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door HJW »

Robert Frans schreef: 10 feb 2022, 19:21
Ligt denk ik aan de situatie. Seksueel getinte humor tegen kinderen lijkt mij sowieso een buitengewoon slecht plan, maar als die zwarte buurman zulke harde humor wel kan waarderen, nou ja, dan kun je er alsnog samen gewoon om lachen. Misschien weet hij dan ook nog wel wat mooie grappen over jou, die je dan ook uiteraard goedmoedig moet kunnen waarderen.
Als iemand humor kan waarderen, prima. Maar het mag toch duidelijk zijn dat de "grappen" die hier gemaakt werden maatschappelijk niet meer geaccepteerd worden.
In de openbare ruimte moet je denk ik wat terughoudender zijn, maar het ook accepteren als een internet community onderling op gelijkwaardige voet harde humor jegens elkaar uit.
Dat kan, als je elkaar goed kent en goed met elkaar overweg kunt. Het moge duidelijk zijn dat dat niet het geval is op dit forum.
Of als een vriendengroep of familiekring onderling elkaar op spottende toon plaagt.
Geen enkel probleem mee.
Zo weet ik nog dat iemand het schokkend vond dat ik mijn moeder 'ouwe' noemde, want dat zou zij nooit bij haar moeder kunnen doen. Maar bij ons is dat gewoon anders, wij gaan daarin anders met elkaar om en dat is net zo prima.
Net zo prima.
Zou mijn moeder dat ook niet willen, dan was het ook nooit gebeurd

En daar raak je exact de kern.
Vrouwen krijgen met veel gedrag te maken wat ze niet willen en het gebeurt werkelijk overal.
en mensen nogal eens erg lange tenen kunnen hebben, maar toch.
Wat vrouwen allemaal over zich heen krijgen aan "humor" heeft niets met lange tenen te maken.
Kort samengevat: houd rekening met elkaar, laat plagerijen geen pesterijen worden en wees bescheiden en terughoudend in het openbaar. Dan kan er denk ik niet zoveel misgaan.
Wees terughoudend.
En als je aangesproken wordt, keer dan op je schreden terug.
Ik heb het nog niet gezien hier.
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door thom »

Piebe Paulusma schreef: 10 feb 2022, 20:53
thom schreef: 10 feb 2022, 20:36 Ik snap de grenzen van de humor. Want wat is nou de humor van die topic-voorbeelden bijvoorbeeld. Is dat wel humor.

Maar ik snap ook dat humor grenzen kan verleggen.

Iemand die, of een situatie dat zwaar in de sh*t zit, kan mogelijk heel goed gerelativeerd worden met een juist geplaatste opmerking waardoor een bevrijdende lach alles tijdelijk weer dragelijk maakt. En eventueel de focus verlegd wordt.

Humor
1) Boert 2) Dat wat grappig is 3) Edelste vorm van het komische 4) Fijne scherts 5) Geest 6) Geestig 7) Geestigheid 8) Gein 9) Gevoel voor het komische 10) Lichaamsvocht 11) Lichaamsvocht, vochtigheid 12) Luim 13) Oog en gevoel voor vrolijkmakende tegenstrijdigheden 14) Pit 15) Scherts 16) Vorm van vermaak
Los van de discussie wat goeie en slechte humor is (want dat is iets persoonlijks) blijf ik het vooral grensoverschrijdend vinden dat een paar misplaatste grappen maken n.a.v. de media hetze, vergeleken wordt met dickpics versturen en seksueel wangedrag van aangeklaagde mannen. Dat is gewoon buitenproportioneel en slaat helemaal nergens op.

Maar goed, ik houd er over op. Men denkt maar wat men denken wil.
Ik vond eigenlijk dat ik in dat vorige topic erbuiten moest blijven, maar opeens deed ik toch mee. En dat vind ik nu weer.. 8-)
Laatst gewijzigd door thom op 10 feb 2022, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 10 feb 2022, 20:53 Los van de discussie wat goeie en slechte humor is (want dat is iets persoonlijks) blijf ik het vooral grensoverschrijdend vinden dat een paar misplaatste grappen maken n.a.v. de media hetze, vergeleken wordt met dickpics versturen en seksueel wangedrag van aangeklaagde mannen. Dat is gewoon buitenproportioneel en slaat helemaal nergens op.
Ik heb dat dus ook niet gedaan. Je zoekt een escape route die er niet is. Naar mij wijzen met iets wat ik niet zeg (en als het wel zo is, kom dan met een voorbeeld).
Maar goed, ik houd er over op. Men denkt maar wat men denken wil.
Je loopt weg voor de vraag of je aangegeven grenzen gaat accepteren.
Waarom ?
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door Snelheid »

Piebe Paulusma schreef: 10 feb 2022, 20:53
thom schreef: 10 feb 2022, 20:36 Ik snap de grenzen van de humor. Want wat is nou de humor van die topic-voorbeelden bijvoorbeeld. Is dat wel humor.

Maar ik snap ook dat humor grenzen kan verleggen.

Iemand die, of een situatie dat zwaar in de sh*t zit, kan mogelijk heel goed gerelativeerd worden met een juist geplaatste opmerking waardoor een bevrijdende lach alles tijdelijk weer dragelijk maakt. En eventueel de focus verlegd wordt.

Humor
1) Boert 2) Dat wat grappig is 3) Edelste vorm van het komische 4) Fijne scherts 5) Geest 6) Geestig 7) Geestigheid 8) Gein 9) Gevoel voor het komische 10) Lichaamsvocht 11) Lichaamsvocht, vochtigheid 12) Luim 13) Oog en gevoel voor vrolijkmakende tegenstrijdigheden 14) Pit 15) Scherts 16) Vorm van vermaak
Los van de discussie wat goeie en slechte humor is (want dat is iets persoonlijks) blijf ik het vooral grensoverschrijdend vinden dat een paar misplaatste grappen maken n.a.v. de media hetze, vergeleken wordt met dickpics versturen en seksueel wangedrag van aangeklaagde mannen. Dat is gewoon buitenproportioneel en slaat helemaal nergens op.

Maar goed, ik houd er over op. Men denkt maar wat men denken wil.
Heel verstandig,de mensen die zo te hoop lopen moeten maar is bij zichzelf te rade gaan in plaats anderen overdreven de maat te nemen.
Over op de orde van de dag maar weer. :arrow:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Grenzen aan humor

Bericht door Piebe Paulusma »

thom schreef: 10 feb 2022, 20:55
Piebe Paulusma schreef: 10 feb 2022, 20:53
Los van de discussie wat goeie en slechte humor is (want dat is iets persoonlijks) blijf ik het vooral grensoverschrijdend vinden dat een paar misplaatste grappen maken n.a.v. de media hetze, vergeleken wordt met dickpics versturen en seksueel wangedrag van aangeklaagde mannen. Dat is gewoon buitenproportioneel en slaat helemaal nergens op.

Maar goed, ik houd er over op. Men denkt maar wat men denken wil.
Ik vond eigenlijk dat ik in dat vorige topic erbuiten moest blijven, maar opeens deed ik toch mee. En dat vind ik nu weer.. 8-)
Valt mee vind ik, je hebt alleen je mening gegeven en dat hebben wel meer gebruikers gedaan.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Grenzen aan humor

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 10 feb 2022, 20:55
Piebe Paulusma schreef: 10 feb 2022, 20:53 Maar goed, ik houd er over op. Men denkt maar wat men denken wil.
Je loopt weg voor de vraag of je aangegeven grenzen gaat accepteren.
Waarom ?
Ik beantwoord je vraag weliswaar niet maar er voor weglopen is iets anders.
Snelheid schreef: 10 feb 2022, 21:00
Piebe Paulusma schreef: 10 feb 2022, 20:53
Los van de discussie wat goeie en slechte humor is (want dat is iets persoonlijks) blijf ik het vooral grensoverschrijdend vinden dat een paar misplaatste grappen maken n.a.v. de media hetze, vergeleken wordt met dickpics versturen en seksueel wangedrag van aangeklaagde mannen. Dat is gewoon buitenproportioneel en slaat helemaal nergens op.

Maar goed, ik houd er over op. Men denkt maar wat men denken wil.
Heel verstandig,de mensen die zo te hoop lopen moeten maar is bij zichzelf te rade gaan in plaats anderen overdreven de maat te nemen.
Over op de orde van de dag maar weer. :arrow:
Daar heb je gelijk in maat, dat soort mensen zit de hele dag op dit forum zich nijdig te maken. Zelfs het gebruik van hoofdletters was niet uit de lucht. :D
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Robert Frans
Berichten: 1498
Lid geworden op: 11 apr 2013, 14:58
Man/Vrouw: M

Re: Grenzen aan humor

Bericht door Robert Frans »

HJW schreef: 10 feb 2022, 20:54 Als iemand humor kan waarderen, prima. Maar het mag toch duidelijk zijn dat de "grappen" die hier gemaakt werden maatschappelijk niet meer geaccepteerd worden.
[...]
Wees terughoudend.
En als je aangesproken wordt, keer dan op je schreden terug.
Ik heb het nog niet gezien hier.
Ik reageerde ook niet echt specifiek op het gebeuren op dit forum, heb daar ook niet veel van meegekregen, en zie het forum zelf ook niet als een gemeenschap van bekenden. Daarop kun je dus denk ik mijn schrijven over je gedrag in het openbaar prima toepassen.
Vrede en alle goeds