Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door hopper »

https://scientias.nl/eenzaamheid-blijkt ... -probleem/
We weten dat eenzaamheid tegenwoordig veel mensen treft. Zo heeft onderzoek al eens aangetoond dat een derde van de bevolking in geïndustrialiseerde landen zich eenzaam voelt. Eén op de twaalf mensen is zelfs zo eenzaam, dat het leidt tot ernstige gezondheidsproblemen.
Dat is nogal wat.
Iedereen voelt zich weleens eenzaam, net als je ook ooit wel eens honger of dorst zult hebben. Het hoort dus een beetje bij het leven. “Het is belangrijk om in gedachten te houden dat eenzaamheid een gemeenschappelijke ervaring is,” legt onderzoeker Melody Ding in gesprek met Scientias.nl uit. “Iedereen zal op een bepaald moment in zijn of haar leven het gevoel van eenzaamheid ervaren.”
Wat is eenzaamheid eigenlijk? Ben je een afwijkend mens als je nooit eenzaamheid voelt?
Bestaand bewijs toont namelijk aan dat eenzaamheid niet alleen de geestelijke gezondheid en het welzijn aantast, maar ook verband houdt met een reeks lichamelijke gezondheidsproblemen en vroegtijdig overlijden.
Nou ja, bij vroegtijdig overlijden ben je wel van de eenzaamheid af natuurlijk. De pechvogels die langer blijven leven hebben dan weer minder of geen last van eenzaamheid. En dat is natuurlijk wel fijn op je oude dag.
In Noord-Europa blijkt slechts 2,9 procent van de jongvolwassenen, 2,7 procent van de volwassenen van middelbare leeftijd en 5,2 procent van de ouderen eenzaam. Ook Nederland doet het goed op de eenzaamheidsschaal, zo vertelt Ding. “Nederland bevindt zich op hetzelfde niveau als de Noord-Europese landen,” vertelt ze. “Daarnaast presteert Nederland consistent beter dan de meeste van jullie buurlanden, zoals België en Duitsland, in alle leeftijdsgroepen.” Het meest eenzaam zijn Oost-Europese landen, waar 7,5 procent van de jongvolwassenen, 9,6 procent van de volwassenen van middelbare leeftijd en 21,3 procent van de ouderen zich eenzaam voelt.
Nederland is dus een van de beste landen om in te wonen. Dat komt wsl omdat we een seculiere maatschappij zijn. In oost Europa is de moderniteit nog niet zo doorgedrongen. (Niet onderbouwde mening)
De vraag is waarom mensen in Noord-Europa, die toch echt in geïndustrialiseerde en individualistische landen wonen, zich minder eenzaam voelen. “Dat is inderdaad de vraag,” zegt Ding. “Dit is helaas nog niet uitgebreid bestudeerd. We moedigen toekomstig onderzoek omtrent dit vraagstuk dan ook aan. Tegelijkertijd bestaan er wel enkele hypotheses. We denken dat de verklaring veelzijdig is: Noord-Europese landen hebben namelijk meestal ook weinig sociale ongelijkheden en behoren tot enkele van de gelukkigste landen ter wereld. Bovendien hebben ze goede gezondheidszorg en één van de beste socialezekerheidsstelsels. Dat kan natuurlijk allemaal een bijdrage leveren.”

En het artikel geeft de onderbouwing. Een land als het onze heeft na de oorlog de verzorgingsstaat opgebouwd, waar vroeger dat de rol van de kerken was. De staat kan dus betere zorg en sociale zekerheid leveren dan voorheen de kerken.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door hopper »

https://nl.wikipedia.org/wiki/Eenzaamheid
Eenzaamheid is het gevoel alleen te zijn, van geïsoleerd te zijn van 'de anderen'. Onderzoekers omschrijven eenzaamheid als het ervaren verschil tussen gewenste en aanwezige contacten.
Mijn opinie is dat naarmate mensen meer voor zichzelf leven (zelfzucht) zij meer eenzaamheid (gevoel van afgescheidenheid) zullen ervaren.
Het verlies van 'ik' brengt 'eensamenheid' te weeg in de mens (Eckhart). Het heeft geen 'tegen over zich' meer. Het is het 'tegen over zich' wat het eenzaamheid-gevoel voortbrengt.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door Piebe Paulusma »

Ik voel me in bepaald gezelschap eenzamer dan wanneer ik alleen ben. En naarmate je vaker alleen bent ga je het steeds meer waarderen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door Snelheid »

Hoe meer alleen hoe beter, er is er maar Een waar echt mee te leven is ten eeuwigheid.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door Messenger »

De smartphone waar iedereen aan verslaafd is en de fake-vriendenwereld van sociale media zorgen mede voor eenzaamheid.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door Piebe Paulusma »

Snelheid schreef: 14 feb 2022, 23:21 Hoe meer alleen hoe beter, er is er maar Een waar echt mee te leven is ten eeuwigheid.
Scherp gezien! :flower1:
Messenger schreef: 15 feb 2022, 08:00 De smartphone waar iedereen aan verslaafd is en de fake-vriendenwereld van sociale media zorgen mede voor eenzaamheid.
De foon in smart en de gebruiker een zombie.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 15 feb 2022, 08:00 De smartphone waar iedereen aan verslaafd is en de fake-vriendenwereld van sociale media zorgen mede voor eenzaamheid.
Of anders is de fles of drugs er nog wel om de eenzaamheid te verdringen. Niet dat het helpt....
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 15 feb 2022, 09:53
Messenger schreef: 15 feb 2022, 08:00 De smartphone waar iedereen aan verslaafd is en de fake-vriendenwereld van sociale media zorgen mede voor eenzaamheid.
Of anders is de fles of drugs er nog wel om de eenzaamheid te verdringen. Niet dat het helpt....
Eenzaamheid is misschien drastisch toegenomen vanwege alle beperkingen rond de coronapandemie.
Depressie ligt ook op de loer.
Vooral studenten die geen sociale contacten konden leggen en geen perspectief zien in hun studie en arbeidstoekomst.
Ik vrees dat er een suïcidegolf komt onder jongeren en ondernemers die diep getroffen zijn in hun economisch voortbestaan. Gezinsdrama's nemen ook toe ben ik bang.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 15 feb 2022, 10:21
hopper schreef: 15 feb 2022, 09:53

Of anders is de fles of drugs er nog wel om de eenzaamheid te verdringen. Niet dat het helpt....
Eenzaamheid is misschien drastisch toegenomen vanwege alle beperkingen rond de coronapandemie.
Depressie ligt ook op de loer.
Vooral studenten die geen sociale contacten konden leggen en geen perspectief zien in hun studie en arbeidstoekomst.
Ik vrees dat er een suïcidegolf komt onder jongeren en ondernemers die diep getroffen zijn in hun economisch voortbestaan. Gezinsdrama's nemen ook toe ben ik bang.
Volgens de berichtgeving zijn er veel mensen vereenzaamd in de corona crisis. Maar dan was de basis (zelfzucht) natuurlijk al aanwezig.
We hebben allemaal een stapje terug moeten doen in de sociale contacten. Toch heeft de een er veel meer problemen mee als de ander.
Zinniger lijkt me om in jezelf te zoeken naar het 'waarom' je je eenzaam voelt.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door Snelheid »

Vooral studenten die geen sociale contacten konden leggen en geen perspectief zien in hun studie en arbeidstoekomst.
Met de studenten hoef je geen mee lij te hebben.zowel bij de eerst golf en nu bij de tweede golf nu weer een maand of twee geleden,ze gaven in hun kotten groten feesten de brouwer kwam dan 50 krachten bier afleveren en maar feesten tot de politie er een eind aan maken.ze moeten niet zeuren want een echte student studeert hard en hen die klagen zijn zuipstudenten maar die halen het toch nooit.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
king qwerty
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 jan 2022, 11:19
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door king qwerty »

hopper schreef: 14 feb 2022, 20:53Een land als het onze heeft na de oorlog de verzorgingsstaat opgebouwd, waar vroeger dat de rol van de kerken was. De staat kan dus betere zorg en sociale zekerheid leveren dan voorheen de kerken.
Volgens mij kan je dat zo niet stellen. De kerk levert in eerste instantie zorg aan eigen volk, en het lijkt me niet zo dat ze dat slechter doen dan de staat.
Ik bid ook voor bruine bonen.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door Snelheid »

king qwerty schreef: 15 feb 2022, 10:39
hopper schreef: 14 feb 2022, 20:53Een land als het onze heeft na de oorlog de verzorgingsstaat opgebouwd, waar vroeger dat de rol van de kerken was. De staat kan dus betere zorg en sociale zekerheid leveren dan voorheen de kerken.
Volgens mij kan je dat zo niet stellen. De kerk levert in eerste instantie zorg aan eigen volk, en het lijkt me niet zo dat ze dat slechter doen dan de staat.
Het meeste sociale werk komt van de Kerk zou ze dat niet meer doen zou de staat goed in paniek zijn,neen de voedselbank(een verwijt naar de staat) komt voort uit de Kerk enz enz.Voorts de zogenaamde verzoringsstaat bestaat niet of je moet het merkteken hebben BSN...................... niks geen verzorgingsstaat.
VERITAS VOS LIBERABIT.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door hopper »

king qwerty schreef: 15 feb 2022, 10:39
hopper schreef: 14 feb 2022, 20:53Een land als het onze heeft na de oorlog de verzorgingsstaat opgebouwd, waar vroeger dat de rol van de kerken was. De staat kan dus betere zorg en sociale zekerheid leveren dan voorheen de kerken.
Volgens mij kan je dat zo niet stellen. De kerk levert in eerste instantie zorg aan eigen volk, en het lijkt me niet zo dat ze dat slechter doen dan de staat.
Het verschil is dat de door de kerk geleverde zorg (in het verleden) voorwaardelijk was. Je zette het wel uit je hoofd om te rebelleren tegen de kerk, want dan kon je mss niet meer op de kerk terugvallen in geval van nood. Hetgeen je terug wierp op jezelf.

De zorg van de staat is wat dat betreft eerlijker. Je mag zoveel rebelleren tegen de staat als je wilt. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de verzorgingsstaat an sich eerlijk is. Het schept wel vrijheid voor het individu. Hetgeen vereenzaming tegen gaat.
Gebruikersavatar
king qwerty
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 jan 2022, 11:19
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door king qwerty »

Snelheid schreef: 15 feb 2022, 11:44
king qwerty schreef: 15 feb 2022, 10:39

Volgens mij kan je dat zo niet stellen. De kerk levert in eerste instantie zorg aan eigen volk, en het lijkt me niet zo dat ze dat slechter doen dan de staat.
Het meeste sociale werk komt van de Kerk zou ze dat niet meer doen zou de staat goed in paniek zijn,neen de voedselbank(een verwijt naar de staat) komt voort uit de Kerk enz enz.Voorts de zogenaamde verzoringsstaat bestaat niet of je moet het merkteken hebben BSN...................... niks geen verzorgingsstaat.
Waar ik op doel is dat eerst de kerkgangers worden geholpen, dat zijn dus over het algemeen christenen. Er kan immers geen gebrek zijn in eigen gemeente en als dat er wel is dan wordt dat gespreid. Maar met de kerkverlating moet men niet ineens gaan piepen over slechte zorg vanuit de kerk.
Ik bid ook voor bruine bonen.
Gebruikersavatar
king qwerty
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 jan 2022, 11:19
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door king qwerty »

hopper schreef: 15 feb 2022, 12:16
king qwerty schreef: 15 feb 2022, 10:39

Volgens mij kan je dat zo niet stellen. De kerk levert in eerste instantie zorg aan eigen volk, en het lijkt me niet zo dat ze dat slechter doen dan de staat.
Het verschil is dat de door de kerk geleverde zorg (in het verleden) voorwaardelijk was. Je zette het wel uit je hoofd om te rebelleren tegen de kerk, want dan kon je mss niet meer op de kerk terugvallen in geval van nood. Hetgeen je terug wierp op jezelf.

De zorg van de staat is wat dat betreft eerlijker. Je mag zoveel rebelleren tegen de staat als je wilt. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de verzorgingsstaat an sich eerlijk is. Het schept wel vrijheid voor het individu. Hetgeen vereenzaming tegen gaat.
Nou, als christen ervaar ik helemaal niet wat jij als argument ter berde brengt. Nogal subjectief van aard dus je inbreng. Neemt niet weg dat jij je teleurgesteld kan voelen in de kerk. Ben eigenlijk wel benieuwd naar je definitie van de kerk.
Ik bid ook voor bruine bonen.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door Snelheid »

king qwerty schreef: 15 feb 2022, 12:19
Snelheid schreef: 15 feb 2022, 11:44

Het meeste sociale werk komt van de Kerk zou ze dat niet meer doen zou de staat goed in paniek zijn,neen de voedselbank(een verwijt naar de staat) komt voort uit de Kerk enz enz.Voorts de zogenaamde verzoringsstaat bestaat niet of je moet het merkteken hebben BSN...................... niks geen verzorgingsstaat.
Waar ik op doel is dat eerst de kerkgangers worden geholpen, dat zijn dus over het algemeen christenen. Er kan immers geen gebrek zijn in eigen gemeente en als dat er wel is dan wordt dat gespreid. Maar met de kerkverlating moet men niet ineens gaan piepen over slechte zorg vanuit de kerk.
Mee eens.
VERITAS VOS LIBERABIT.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door hopper »

king qwerty schreef: 15 feb 2022, 12:31
hopper schreef: 15 feb 2022, 12:16

Het verschil is dat de door de kerk geleverde zorg (in het verleden) voorwaardelijk was. Je zette het wel uit je hoofd om te rebelleren tegen de kerk, want dan kon je mss niet meer op de kerk terugvallen in geval van nood. Hetgeen je terug wierp op jezelf.

De zorg van de staat is wat dat betreft eerlijker. Je mag zoveel rebelleren tegen de staat als je wilt. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de verzorgingsstaat an sich eerlijk is. Het schept wel vrijheid voor het individu. Hetgeen vereenzaming tegen gaat.
Nou, als christen ervaar ik helemaal niet wat jij als argument ter berde brengt. Nogal subjectief van aard dus je inbreng. Neemt niet weg dat jij je teleurgesteld kan voelen in de kerk. Ben eigenlijk wel benieuwd naar je definitie van de kerk.

Je schrijft het zelf al in een eerdere reactie: bij kerkverlating moet men niet gaan piepen over slechte zorg van de kerk.
Kerken zijn er alleen voor de leden, niet voor mij als buitenstaander. Ik heb de kerk ook niet nodig, want ik reken op de verzorgingsstaat of gewoon op mensen die 'om niet' zorgen voor mij indien nodig.

Juist omdat we die afhankelijkheid van de kerk niet meer hebben kunnen we ons in geestelijke zin beter ontwikkelen.
Het atheïsme is voor mij een zegen geweest. Maar dat is natuurlijk alleen een vaststelling die je als kerkverlater kunt doen.
Ik ben niet horig aan een hemelse en/of kerkelijke macht: vrijheid gloort.
En vanuit die vrijheid kan ik me spiritueel ontwikkelen.
Dat is de zegening van de seculiere samenleving.
Waar gelovigen het uiteraard niet mee eens zijn, anders dan zouden zij ook inzien dat de vrijheid buiten de kerk ligt.
Gebruikersavatar
king qwerty
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 jan 2022, 11:19
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door king qwerty »

hopper schreef: 15 feb 2022, 12:37
king qwerty schreef: 15 feb 2022, 12:31

Nou, als christen ervaar ik helemaal niet wat jij als argument ter berde brengt. Nogal subjectief van aard dus je inbreng. Neemt niet weg dat jij je teleurgesteld kan voelen in de kerk. Ben eigenlijk wel benieuwd naar je definitie van de kerk.

Je schrijft het zelf al in een eerdere reactie: bij kerkverlating moet men niet gaan piepen over slechte zorg van de kerk.
Kerken zijn er alleen voor de leden, niet voor mij als buitenstaander. Ik heb de kerk ook niet nodig, want ik reken op de verzorgingsstaat of gewoon op mensen die 'om niet' zorgen voor mij indien nodig.

Juist omdat we die afhankelijkheid van de kerk niet meer hebben kunnen we ons in geestelijke zin beter ontwikkelen.
Het atheïsme is voor mij een zegen geweest. Maar dat is natuurlijk alleen een vaststelling die je als kerkverlater kunt doen.
Ik ben niet horig aan een hemelse en/of kerkelijke macht: vrijheid gloort.
En vanuit die vrijheid kan ik me spiritueel ontwikkelen.
Dat is de zegening van de seculiere samenleving.
Waar gelovigen het uiteraard niet mee eens zijn, anders dan zouden zij ook inzien dat de vrijheid buiten de kerk ligt.
Ik beschouw kerk en staat als twee verschillende entiteiten die het beste niet met elkaar mengen. Dat wil niet zeggen dat de kerk buiten haar muren de onbarmhartige Samaritaan mag uithangen.
Ik bid ook voor bruine bonen.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door hopper »

king qwerty schreef: 15 feb 2022, 12:42
hopper schreef: 15 feb 2022, 12:37


Je schrijft het zelf al in een eerdere reactie: bij kerkverlating moet men niet gaan piepen over slechte zorg van de kerk.
Kerken zijn er alleen voor de leden, niet voor mij als buitenstaander. Ik heb de kerk ook niet nodig, want ik reken op de verzorgingsstaat of gewoon op mensen die 'om niet' zorgen voor mij indien nodig.

Juist omdat we die afhankelijkheid van de kerk niet meer hebben kunnen we ons in geestelijke zin beter ontwikkelen.
Het atheïsme is voor mij een zegen geweest. Maar dat is natuurlijk alleen een vaststelling die je als kerkverlater kunt doen.
Ik ben niet horig aan een hemelse en/of kerkelijke macht: vrijheid gloort.
En vanuit die vrijheid kan ik me spiritueel ontwikkelen.
Dat is de zegening van de seculiere samenleving.
Waar gelovigen het uiteraard niet mee eens zijn, anders dan zouden zij ook inzien dat de vrijheid buiten de kerk ligt.
Ik beschouw kerk en staat als twee verschillende entiteiten die het beste niet met elkaar mengen. Dat wil niet zeggen dat de kerk buiten haar muren de onbarmhartige Samaritaan mag uithangen.

Uiteraard mag de kerk 'goede werken' buiten haar muren doen. Punt was echter dat dat er niet meer toe doet voor de meeste Nederlanders.
Het gaat er om dat er voor het grootste deel van het Nederlandse volk geen afhankelijkheidspositie meer is van de kerk.
En dat lost eenzaamheid -deels- op.

Zelf merk ik ook dat vrienden of familie veel belangrijker zijn dan de kerk. Vroeger zou ik als lid van de kerk niet zomaar vrijelijk met heidenen of protestanten om mogen gaan. Als samenleving hebben we ook op geestelijke gebied een enorme verbeteringsslag gemaakt door de ontkerstening.
Wat niet wil zeggen dat er geen mensen meer zijn die zich niet eenzaam voelen, zo is het ook weer niet.
Gebruikersavatar
king qwerty
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 jan 2022, 11:19
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door king qwerty »

hopper schreef: 15 feb 2022, 12:48
king qwerty schreef: 15 feb 2022, 12:42

Ik beschouw kerk en staat als twee verschillende entiteiten die het beste niet met elkaar mengen. Dat wil niet zeggen dat de kerk buiten haar muren de onbarmhartige Samaritaan mag uithangen.

Uiteraard mag de kerk 'goede werken' buiten haar muren doen. Punt was echter dat dat er niet meer toe doet voor de meeste Nederlanders.
Het gaat er om dat er voor het grootste deel van het Nederlandse volk geen afhankelijkheidspositie meer is van de kerk.
En dat lost eenzaamheid -deels- op.

Zelf merk ik ook dat vrienden of familie veel belangrijker zijn dan de kerk. Vroeger zou ik als lid van de kerk niet zomaar vrijelijk met heidenen of protestanten om mogen gaan. Als samenleving hebben we ook op geestelijke gebied een enorme verbeteringsslag gemaakt door de ontkerstening.
Wat niet wil zeggen dat er geen mensen meer zijn die zich niet eenzaam voelen, zo is het ook weer niet.
Volgens mij is het toch echt de staat, en indirect dus jijzelf, die met haar ongelooflijke coronaregels deze eenzaamheid induceert.
Ik bid ook voor bruine bonen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 15 feb 2022, 10:32
Vooral studenten die geen sociale contacten konden leggen en geen perspectief zien in hun studie en arbeidstoekomst.
Met de studenten hoef je geen mee lij te hebben.zowel bij de eerst golf en nu bij de tweede golf nu weer een maand of twee geleden,ze gaven in hun kotten groten feesten de brouwer kwam dan 50 krachten bier afleveren en maar feesten tot de politie er een eind aan maken.ze moeten niet zeuren want een echte student studeert hard en hen die klagen zijn zuipstudenten maar die halen het toch nooit.
Een klein deel trok zich niets aan van de coronamaatregelen. Het merendeel zat geïsoleerd voor de laptop op kamers.
Het gaat juist om de grote groep die zich wel aan de regels hield waar ik me zorgen om maak.
Twee jaar hebben ze geen nieuwe vrienden gemaakt en dat doet denk ik wat met ze.

Ook is het perspectief compleet zoek voor zelfstandige woonruimte. Wat voor een aantal rest is een schuldenberg.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door Snelheid »

Ook is het perspectief compleet zoek voor zelfstandige woonruimte. Wat voor een aantal rest is een schuldenberg.


Met dank aan 10 jaar wanbeleid regime Rutte.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door Piebe Paulusma »

hopper schreef: 15 feb 2022, 09:53
Messenger schreef: 15 feb 2022, 08:00 De smartphone waar iedereen aan verslaafd is en de fake-vriendenwereld van sociale media zorgen mede voor eenzaamheid.
Of anders is de fles of drugs er nog wel om de eenzaamheid te verdringen. Niet dat het helpt....
Ja van drank ga je dubbel zien dus dubbel plezier! :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door Snelheid »

Piebe Paulusma schreef: 15 feb 2022, 14:04
hopper schreef: 15 feb 2022, 09:53

Of anders is de fles of drugs er nog wel om de eenzaamheid te verdringen. Niet dat het helpt....
Ja van drank ga je dubbel zien dus dubbel plezier! :clown:
Een slijter tegen over een studenten huis zo,n slijter is een gelukkig man :D
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Eenzaamheid blijkt wereldwijd een enorm probleem

Bericht door Piebe Paulusma »

Snelheid schreef: 15 feb 2022, 14:41
Piebe Paulusma schreef: 15 feb 2022, 14:04
Ja van drank ga je dubbel zien dus dubbel plezier! :clown:
Een slijter tegen over een studenten huis zo,n slijter is een gelukkig man :D
Het is goede handel voor die slijter! Studenten drinken drank alsof het water is, sommigen wonen in huizen van opgestapelde bierkratten. :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende