Stoïcijns leven: is die crisisfilosofie wel zo fijn?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Stoïcijns leven: is die crisisfilosofie wel zo fijn?

Bericht door Bastiaan73 »

thom schreef: 26 feb 2022, 11:43
Leon schreef: 26 feb 2022, 11:33

Precies. Dat is volgens mij de meest dankbare positie gegeven het leven.
En dan kan men de commentaren op bv Poetin ook anders be-schouwen; wat is het in de mens dat deze situatie of persoon veroordeelt. Is het haat, is het onwetendheid over de agenda, is het angst, is het woede?
Ik kan alleen namens mezelf spreken: zodra iemand bereid is een heel land met al haar inwoners op te offeren voor een persoonlijke vendetta heb ik er totaal geen problemen mee als deze man wordt geliquideerd.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Stoïcijns leven: is die crisisfilosofie wel zo fijn?

Bericht door thom »

Bastiaan73 schreef: 26 feb 2022, 11:50
thom schreef: 26 feb 2022, 11:43

En dan kan men de commentaren op bv Poetin ook anders be-schouwen; wat is het in de mens dat deze situatie of persoon veroordeelt. Is het haat, is het onwetendheid over de agenda, is het angst, is het woede?
Ik kan alleen namens mezelf spreken: zodra iemand bereid is een heel land met al haar inwoners op te offeren voor een persoonlijke vendetta heb ik er totaal geen problemen mee als deze man wordt geliquideerd.
Dat schreef ik al; is het onwetendheid over de agenda?

Weet jij hoe het zit? Of is het een vermoeden waardoor je hele gestel die man wil liquideren.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Stoïcijns leven: is die crisisfilosofie wel zo fijn?

Bericht door Leon »

thom schreef: 26 feb 2022, 11:43
Leon schreef: 26 feb 2022, 11:33

Precies. Dat is volgens mij de meest dankbare positie gegeven het leven.
En dan kan men de commentaren op bv Poetin ook anders be-schouwen; wat is het in de mens dat deze situatie of persoon veroordeelt. Is het haat, is het onwetendheid over de agenda, is het angst, is het woede?
Blijkbaar bied het leven geen bevredigend geheel, en moet er wat veranderen.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Stoïcijns leven: is die crisisfilosofie wel zo fijn?

Bericht door Bastiaan73 »

thom schreef: 26 feb 2022, 11:51
Bastiaan73 schreef: 26 feb 2022, 11:50

Ik kan alleen namens mezelf spreken: zodra iemand bereid is een heel land met al haar inwoners op te offeren voor een persoonlijke vendetta heb ik er totaal geen problemen mee als deze man wordt geliquideerd.
Dat schreef ik al; is het onwetendheid over de agenda?

Weet jij hoe het zit? Of is het een vermoeden waardoor je hele gestel die man wil liquideren.
Ik hoef zijn agenda niet te kennen om te kunnen zien dat hij een nietsontziende despoot is. Het is niet zo dat 'mijn hele gestel' die man wil liquideren, ik zie het als een oplossing voor het huidige probleem. Steun jij Poetin?
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Stoïcijns leven: is die crisisfilosofie wel zo fijn?

Bericht door thom »

Bastiaan73 schreef: 26 feb 2022, 12:02
thom schreef: 26 feb 2022, 11:51

Dat schreef ik al; is het onwetendheid over de agenda?

Weet jij hoe het zit? Of is het een vermoeden waardoor je hele gestel die man wil liquideren.
Ik hoef zijn agenda niet te kennen om te kunnen zien dat hij een nietsontziende despoot is. Het is niet zo dat 'mijn hele gestel' die man wil liquideren, ik zie het als een oplossing voor het huidige probleem. Steun jij Poetin?
Ik heb niets met Poetin.