Interpretaties nav. Wachten op Godot en Bijbel teksten.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Interpretaties nav. Wachten op Godot en Bijbel teksten.

Bericht door callista »

Darwin1986 schreef: 22 mar 2022, 18:04
Pablo Christiani schreef: 21 mar 2022, 14:57 Indien Jezus niet terugkomt, dan is de onvermijdelijke consequentie dat de joodse Messias helemaal niet gaat komen. Daar wordt immers al veel langer op gewacht.
Die consequentie is er helemaal niet. ALS Jezus niet de echte messias is en er komt wel echt een joodse messias dan is Jezus dood en komt niet meer terug maar de joodse messias komt wel..

Ik ben wel benieuwd of gelovigen Jezus herkennen als hij komt. Omdat men er van uit gaat er eerst een antichrist komt die PRECIES dezelfde dingen kan als Jezus.
Klopt!

Dat laatste zal sowieso niet gebeuren aangezien Jezus meestal wordt weergegeven is als een mooie, blonde, aantrekkelijke adonis met lange haren....een soort Germaanse of Noorse god...

Maar misschien houdt die Jezus wel van zelfgebakken pizza's......dat zou misschien een bewijs kunnen zijn
Gebruikersavatar
Balthasar
Berichten: 1315
Lid geworden op: 24 dec 2020, 15:44
Man/Vrouw: M

Re: Interpretaties nav. Wachten op Godot en Bijbel teksten.

Bericht door Balthasar »

Darwin1986 schreef: 22 mar 2022, 18:04
Ik ben wel benieuwd of gelovigen Jezus herkennen als hij komt. Omdat men er van uit gaat er eerst een antichrist komt die PRECIES dezelfde dingen kan als Jezus.
'Men'? In mijn omgeving ken ik geen christenen die zo denken.
callista schreef: 22 mar 2022, 18:14 Dat laatste zal sowieso niet gebeuren aangezien Jezus meestal wordt weergegeven is als een mooie, blonde, aantrekkelijke adonis met lange haren....een soort Germaanse of Noorse god...
Ik ken werkelijk geen christen die denkt dat Jezus er zo uit ziet.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Interpretaties nav. Wachten op Godot en Bijbel teksten.

Bericht door callista »

Zo wordt hij wel vaak weergegeven.....
Vandaar dat waarschijnlijk veel vrouwen voor hem vallen....
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Interpretaties nav. Wachten op Godot en Bijbel teksten.

Bericht door Darwin1986 »

Balthasar schreef: 22 mar 2022, 18:47 'Men'? In mijn omgeving ken ik geen christenen die zo denken.
Dan zouden ze de bijbel wat beter moeten lezen..

Openbaring bijvoorbeeld, staat er genoeg over in. De valse profeet die doet als Jezus.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Interpretaties nav. Wachten op Godot en Bijbel teksten.

Bericht door Bastiaan73 »

Darwin1986 schreef: 22 mar 2022, 18:04 Ik ben wel benieuwd of gelovigen Jezus herkennen als hij komt. Omdat men er van uit gaat er eerst een antichrist komt die PRECIES dezelfde dingen kan als Jezus.
M.i. zullen gelovigen Jezus aan Zijn stem herkennen. Johannes 10 (BGT):

1 Jezus​ zei: ‘Luister heel goed naar mijn woorden: Stel dat iemand een stal met schapen binnengaat. En hij gaat niet door de deur, maar hij klimt in het geheim naar binnen. Dan is het een ​dief​ of een rover.
2 Maar de herder gaat door de deur naar binnen.
3 Voor hem maakt de bewaker de deur open. Dan roept de herder de schapen die bij zijn kudde horen. De schapen luisteren naar zijn stem. De herder noemt hun namen, en neemt ze mee naar buiten.
4 Als alle schapen buiten zijn, loopt de herder voor ze uit. De schapen volgen hem, want ze kennen zijn stem.
5 Ze zullen niet achter een vreemde aan lopen. Daar lopen ze juist van weg, omdat ze zijn stem niet kennen.’


Zie ook eventueel Romeinen 10:17
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Interpretaties nav. Wachten op Godot en Bijbel teksten.

Bericht door Darwin1986 »

Bastiaan73 schreef: 22 mar 2022, 19:47
M.i. zullen gelovigen Jezus aan Zijn stem herkennen. Johannes 10 (BGT):

1 Jezus​ zei: ‘Luister heel goed naar mijn woorden: Stel dat iemand een stal met schapen binnengaat. En hij gaat niet door de deur, maar hij klimt in het geheim naar binnen. Dan is het een ​dief​ of een rover.
2 Maar de herder gaat door de deur naar binnen.
3 Voor hem maakt de bewaker de deur open. Dan roept de herder de schapen die bij zijn kudde horen. De schapen luisteren naar zijn stem. De herder noemt hun namen, en neemt ze mee naar buiten.
4 Als alle schapen buiten zijn, loopt de herder voor ze uit. De schapen volgen hem, want ze kennen zijn stem.
5 Ze zullen niet achter een vreemde aan lopen. Daar lopen ze juist van weg, omdat ze zijn stem niet kennen.’


Zie ook eventueel Romeinen 10:17
Dan nog kun je je afvragen of je het zelf zegt die denkt "dit is de wedergekomen Messias" of dat God die jou laat denken..

Ik vind het gewoon een zeer vreemde zaak dat er twee "figuren" moeten komen die op elkaar lijken. En dat je ook nog de tekst "satan verkleedt zich als een engel des lichts" erbij hebt, waarbij je iedereen die lief is of goed doet kan verketteren..
Zou mij logischer lijken dat je gewoon twee tegengestelden hebt, dan is er voor niemand een vraag.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Interpretaties nav. Wachten op Godot en Bijbel teksten.

Bericht door Bastiaan73 »

Darwin1986 schreef: 22 mar 2022, 19:55
Bastiaan73 schreef: 22 mar 2022, 19:47
M.i. zullen gelovigen Jezus aan Zijn stem herkennen. Johannes 10 (BGT):

1 Jezus​ zei: ‘Luister heel goed naar mijn woorden: Stel dat iemand een stal met schapen binnengaat. En hij gaat niet door de deur, maar hij klimt in het geheim naar binnen. Dan is het een ​dief​ of een rover.
2 Maar de herder gaat door de deur naar binnen.
3 Voor hem maakt de bewaker de deur open. Dan roept de herder de schapen die bij zijn kudde horen. De schapen luisteren naar zijn stem. De herder noemt hun namen, en neemt ze mee naar buiten.
4 Als alle schapen buiten zijn, loopt de herder voor ze uit. De schapen volgen hem, want ze kennen zijn stem.
5 Ze zullen niet achter een vreemde aan lopen. Daar lopen ze juist van weg, omdat ze zijn stem niet kennen.’


Zie ook eventueel Romeinen 10:17
Dan nog kun je je afvragen of je het zelf zegt die denkt "dit is de wedergekomen Messias" of dat God die jou laat denken..

Ik vind het gewoon een zeer vreemde zaak dat er twee "figuren" moeten komen die op elkaar lijken. En dat je ook nog de tekst "satan verkleedt zich als een engel des lichts" erbij hebt, waarbij je iedereen die lief is of goed doet kan verketteren..
Zou mij logischer lijken dat je gewoon twee tegengestelden hebt, dan is er voor niemand een vraag.
Beetje dit idee/beeld?

Afbeelding
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Interpretaties nav. Wachten op Godot en Bijbel teksten.

Bericht door Darwin1986 »

Bastiaan73 schreef: 22 mar 2022, 19:59 Beetje dit idee/beeld?

Afbeelding
Precies. Pas dan zou God kunnen zeggen "jullie hebben expres voor satan gekozen dus de straf is verdiend". Als God expres iemand loslaat om nog vele te misleiden dan is het toch niet onze schuld dat we voor degene kiezen?