Door jouw ogen...

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Door jouw ogen...

Bericht door Messenger »

Uit het topic Trajecto, op verzoek van Yours:
viewtopic.php?p=435910#p435910
Yours schreef: 04 jul 2023, 14:56
Messenger schreef: 04 jul 2023, 13:35
Volgens mij keek hij door onze ogen naar zijn eigen uitvaart.
Wellicht kun je deze zienswijze in een nieuw topic toelichten, Messenger.
Volgens mij maken alle levende wezens deel uit van dezelfde bron. En wij hebben in essentie dezelfde eigenschappen als die bron.

Die bron noem ik God.

Elk levend wezen is een fragment daarvan. Dezelfde eigenschappen en gelijkenis. Zoals dat wanneer een glazen hologram met een beeltenis uiteenvalt op een stenen vloer, je in elk fragment de oorspronkelijke beeltenis kunt zien.

Als iemand ter wereld komt is hij/zij vergeten deel te zijn van die bron. Want het leven kun je het best empirisch ervaren om het ook echt te kunnen beleven als een ongerept en onbekend avontuur.

Het heeft weinig zin dat je beseft dat je alomtegenwoordig bent en dat jouw 'jij' niet ophoudt bij jouw lichaam. De 'jij' bestaat als fragment, net als het origineel, overal en in alles. Jouw ziel is God in jou.

Als iemand sterft wordt het lichaam losgelaten en dat neemt uiteindelijk de meest compacte vorm. De geest (de Mind) die de persoon is geworden die stierf, creërt niet langer zijn/haar werkelijkheid in de fysieke wereld van tijd en ruimte maar ontdekt dat hij/zij de wereld instantaan creëert. Gedachten worden direct manifest en ook wordt ervaren dat hij/zij alomtegenwoordig is.

Mijn uitspraak dat Trajecto/Gerard volgens mij door onze ogen (onze perceptie) keek naar zijn eigen uitvaart, is misschien mind-blowing, maar gelukkig is ook het bewustzijn na het sterven totaal verruimd om dat te kunnen ervaren.

De uitvaartondernemer was duidelijk atheïst, hij vertelde dat het afscheid definitief was en de overledene niet langer bestond. We zouden hem nooit meer zien. Ik dacht daar eigenlijk anders over, dat blijkt nu wel. :)

Ik ben er vrijwel zeker van dat elke gestorven persoon wordt herenigd met alle dierbaren en anderen eventueel die nooit werden ontmoet.
Na een verblijf in het non-fysieke zal wel weer gekozen worden voor een nieuw leven met een nieuwe agenda.

Mocht ik zelf ooit begraven worden, wil ik een tekst op de grafsteen : "Door jouw ogen lees ik deze tekst op mijn grafsteen."
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Door jouw ogen...

Bericht door Yours »

Dank voor het openen van dit topic, Messenger. Het maakt goed duidelijk hoe jij deze zaken ziet. Ook letterlijk na jouw sterven. Maar dat niet iedereen een verruimd bewustzijn heeft na het sterven, is voor mij ook duidelijk. Daarvoor is er te veel onbewustzijn, of zo men wil speelt de zondeval met het verblijf in het veld van goed en kwaad een overheersende rol. Dat heeft absoluut invloed op de na de dood-situatie. Ook ik ben er echter van overtuigd dat we onze dierbaren, uiteindelijk, terug zullen zien.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens