Zijde schreef: 20 mei 2025, 07:59
Kort vraagje: hoe is het om met jezelf te praten ?
Exact dezelfde ideeën en exact dezelfde schrijfstijl.
Gaat het wel goed met je, HJW?
Met mij is het prima, dank je.
En als ik als Zijde reageer, dan meld ik gewoon netjes dat ik eerder HJW was.
Zodat ik hier niet met een alter ego zit.
Het is opvallen dat "Jon" er ineens is en exact dezelfde ideeën (voorbeelden genoemd) en schrijfstijl heeft als Tufkah.
Dan is de conclusie niet zo heel moeilijk toch ?
Als je de introductie van Jon hebt gelezen, weet je dat hij sinds lange tijd lid is van een kleine protestantse kerkgemeente. Daar waar Tufkah uitdrukkelijk in het geheel geen lid is van welke kerk dan ook.
Als je de introductie van Jon hebt gelezen, weet je dat hij sinds lange tijd lid is van een kleine protestantse kerkgemeente. Daar waar Tufkah uitdrukkelijk in het geheel geen lid is van welke kerk dan ook.
Je aanname berust mijns inziens dan ook op een misvatting.
Dan als je heel goed leest kan je weten waar @Jon woont en het genootschap/sekte waar hij lid van is;ga de naam niet zeggen ook de woonplaats niet.maar goed een zaak voor de moderatie.
Maar die 2 een en de zelfde persoon met rookgordijn klein protestants genootschap is heel goed mogelijk.
Met mij is het prima, dank je.
En als ik als Zijde reageer, dan meld ik gewoon netjes dat ik eerder HJW was.
Zodat ik hier niet met een alter ego zit.
Het is opvallen dat "Jon" er ineens is en exact dezelfde ideeën (voorbeelden genoemd) en schrijfstijl heeft als Tufkah.
Dan is de conclusie niet zo heel moeilijk toch ?
Ik had je intelligentie hoger ingeschat. Vandaar mijn vraag. Er zijn op dit forum slechts twee mensen die weten of Jon een alter ego is van mij. En van die twee ben ik degene die jou niet wijzer ga maken. Het zijn jouw gedachten en je hebt de vrijheid om te denken wat je wilt. Het is het ego wat in het veld der overtuigingen leeft, en daar kan ik je niet uit halen. Dan kan alleen de Geest der waarheid.
Alzo dan een ieder van u, die niet verlaat alles wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
Tufkah schreef: 20 mei 2025, 11:27
Ik had je intelligentie hoger ingeschat. Vandaar mijn vraag. Er zijn op dit forum slechts twee mensen die weten of Jon een alter ego is van mij. En van die twee ben ik degene die jou niet wijzer ga maken. Het zijn jouw gedachten en je hebt de vrijheid om te denken wat je wilt. Het is het ego wat in het veld der overtuigingen leeft, en daar kan ik je niet uit halen. Dan kan alleen de Geest der waarheid.
Ik had verwacht dat jij met al je geestelijke geesten in je ons wel kon overtuigen dat Jon een ander persoon is dan jij. Dat lukt je blijkbaar niet en laat je het over aan een andere Geest. Rest ons niets anders dan daar op te wachten al is voor mij zoals bekend alles al veel langer duidelijk en één of twee Tufkahs, wat maakt het uit als jij je in die rol goed voelt? Heb je toch nog iemands aandacht met je monologen over het Niets zijn.
Het is fijn als er gefocust wordt op de inhoud op dit forum. En de afkeur van zienswijzes niet wordt geuit op ongefundeerde persoonlijke aannames en/of bashing.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Ach, een luchtig onderwerp zoals dit moet toch ook kunnen? Het zou natuurlijk mooi zijn als HJW zijn dwaling gaat inzien, maar ik heb daar geen enkele invloed op. Dus tot die tijd is het vermaak.
Alzo dan een ieder van u, die niet verlaat alles wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
Yours schreef: 20 mei 2025, 11:48
Het is fijn als er gefocust wordt op de inhoud op dit forum. En de afkeur van zienswijzes niet wordt geuit op ongefundeerde persoonlijke aannames en/of bashing.
Wat wil je daar nou mee zeggen dat je het leuk vindt,al erg genoeg wat er de laatste weken plaats vindt verziekt goed de sfeer.
Maar deze draad en vraag van @Zijde is wel terecht.
Je aanname berust mijns inziens dan ook op een misvatting.
De gelijkenissen zijn te veel en te opvallend.
Zelfde taalgebruik, zelfde gedachten.
De claim geestelijk te zijn en vervolgens constant losgaan op je medemens.
De "onvervulde toekomst" die genoemd wordt, het losgaan op de RK.
Zelfde schrijfstijl.
Als je de introducties leest, dan zit Jon in een veelkleurige protestantse omgeving.
Daar zullen ook natuurlijke mensen tussen zitten. Als je ziet hoe hier op natuurlijke mensen reageert (net als Tufkah), dan zal het allemaal wel meevallen.
If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck, well......it probably is a duck.
peda schreef: 20 mei 2025, 12:18
Het G G forum gebruiken als een vorm van face-book conversatie.
Leuteren met en over elkaar, waarom ook niet. De pret gaat boven alles
Wellicht een spreekuur instellen.
Is de BAR al open
Laatst gewijzigd door Snelheid op 20 mei 2025, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Tufkah schreef: 20 mei 2025, 11:27
Er zijn op dit forum slechts twee mensen die weten of Jon een alter ego is van mij. En van die twee ben ik degene die jou niet wijzer ga maken. Het zijn jouw gedachten en je hebt de vrijheid om te denken wat je wilt. Het is het ego wat in het veld der overtuigingen leeft, en daar kan ik je niet uit halen. Dan kan alleen de Geest der waarheid.
Ik bash niet en doe gefundeerde aannames.
Ik constateer alleen en doe dat onderbouwd.
Alhoewel Dingo veel andere dingen te doen heeft, kan hij wellicht toch uitsluitsel bieden.
Ik trek een andere conclusie.
Bashing is hier trouwens een trend die de laatste tijd meer en meer zichtbaar wordt. Vandaar dat ik dit in het algemeen verwoordde. Het was dan ook niet aan jou persoonlijk gericht.
Zijde schreef: 20 mei 2025, 12:22
Alhoewel Dingo veel andere dingen te doen heeft, kan hij wellicht toch uitsluitsel bieden.
Ik trek een andere conclusie.
Bashing is hier trouwens een trend die de laatste tijd meer en meer zichtbaar wordt. Vandaar dat ik dit in het algemeen verwoordde. Het was dan ook niet aan jou persoonlijk gericht.
Hij kan natuurlijk diverse IP-adressen gebruiken en een ander e-mail adres. Is allemaal niet zo moeilijk.
Uiteraard mag je een andere conclusie trekken, het staat je geheel vrij.
Ik kijk naar inhoud, stijl en houding en tja.....
Bashing is hier gemeengoed geworden, nog meer dan het eerst al was.
Je ziet dan ook mensen vertrekken en dan worden de bashers vanzelf de meerderheid.
Moderatie grijpt niet in, dus het zal niet beter worden.
Ik hou het zintuigelijk/fysieke domein strikt gescheiden van het geestelijk domein, Jon. De kracht van Jezus Christus is geen argument in deze discussie.
In mijn optiek moet de Hemel óp aarde Gestalte krijgen IN de mens. Het Koninkrijk van God IN de mens, In het Hier En Nu. Deze mens wordt ontrukt aan het fysieke domein voordat de grote verdrukking begint. En aan het einde van de grote verdrukking daalt deze Gemeente met Jezus Christus als Koning aan het hoofd terug neder op aarde. De enige ongekozen* regering die de moeite voor mij Waard is. Het is een zegen als we nu reeds tot deze Gemeente mogen behoren. Mocht dit echter nog niet het geval zijn, dan zal ik persoonlijk mijn lichaam laten doden en gehoorzaam blijven aan God. Wat er ook gebeurt. En ik weet dat ik dat alleen kan in Zijn Kracht, door te wandelen in Zijn Geest. Iedereen die stand zal houden, wordt alsnog in deze Gemeente opgenomen.
“Waakt dan te aller tijd, biddende, dat gij moogt waardig geacht worden te ontvlieden al deze dingen, die geschieden zullen, en te staan voor den Zoon des mensen.”
Het Evangelie van Lukas 21:36 STV
“En weest niet bevreesd voor hen, die wèl het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden; weest veeleer bevreesd voor Hem, die beide, ziel en lichaam, kan verderven in de hel.”
Matteüs 10:28
* in feite is het een gekozen regering maar niet langs democratische weg, maar door te hebben gekozen voor de Zoon, Jezus Christus, en Hem na te volgen tot in de dood.
Vetgedrukt door mij.
Tufkah ziet zoals bekend wat dat betreft uitsluitend een toekomst binnen het Niets van de negatieve theologie. “Waar de wind heen waait” is wat dat betreft altijd de metafoor die hij daartoe gebruikt.
Wat wil je daar nou mee zeggen dat je het leuk vindt,al erg genoeg wat er de laatste weken plaats vindt verziekt goed de sfeer.
Maar deze draad en vraag van @Zijde is wel terecht.
[modbreak dingo] Ongefundeerde aanname van jouw kant, stel gewoon een vraag.
On the basis of evidence we may be sure that we are wrong but we can never be sure that we are right