Ik zal jullie hier met rust laten, men slaapt zo lekker.

Jezus verlost je van je trauma's , Ruben. Jezus verlost je namelijk van je zelf en het is het zelf die de trauma heeft. Eenmaal verlost van je zelf, zul je je afvragen waar dat zelf voor nodig was.....Ruben schreef: Gisteren, 12:48 Mensen zijn zo getraumatiseerd dat ze menselijk trauma verwarren met religie, dat is niet op te lossen via een forum. Dat kan alleen van Hart tot Hart
Ja, alleen dat zeggen maakt het nog geen realiteit voor je. Dat is waar christenen vaak een beetje blijven hangen, gewoon heel vaak roepen en dan maar hopen heTufkah schreef: Gisteren, 12:50Jezus verlost je van je trauma's , Ruben. Jezus verlost je namelijk van je zelf en het is het zelf die de trauma heeft. Eenmaal verlost van je zelf, zul je je afvragen waar dat zelf voor nodig was.....Ruben schreef: Gisteren, 12:48 Mensen zijn zo getraumatiseerd dat ze menselijk trauma verwarren met religie, dat is niet op te lossen via een forum. Dat kan alleen van Hart tot Hart
Reis lichter.
De ene mens is de ander niet hè. De een gaat de brede weg van het reli-shoppen en de ander gaat de smalle weg met de nauwe doorgang.Ruben schreef: Gisteren, 12:53Ja, alleen dat zeggen maakt het nog geen realiteit voor je. Dat is waar christenen vaak een beetje blijven hangen, gewoon heel vaak roepen en dan maar hopen heTufkah schreef: Gisteren, 12:50
Jezus verlost je van je trauma's , Ruben. Jezus verlost je namelijk van je zelf en het is het zelf die de trauma heeft. Eenmaal verlost van je zelf, zul je je afvragen waar dat zelf voor nodig was.....
Reis lichter.
De nauwe doorgang is niet een rijtje woorden, het is een interne realisatie die iedereen vrij staat.Tufkah schreef: Gisteren, 12:56De ene mens is de ander niet hè. De een gaat de brede weg van het reli-shoppen en de ander gaat de smalle weg met de nauwe doorgang.Ruben schreef: Gisteren, 12:53
Ja, alleen dat zeggen maakt het nog geen realiteit voor je. Dat is waar christenen vaak een beetje blijven hangen, gewoon heel vaak roepen en dan maar hopen he
Zo simpel ligt dat niet, alsof de mens de smalle weg met de nauwe doorgang maar eventjes bewandelt.Ruben schreef: Gisteren, 13:01De nauwe doorgang is niet een rijtje woorden, het is een interne realisatie die iedereen vrij staat. Binnen is het koninkrijk, daarbuiten de reflectie.Tufkah schreef: Gisteren, 12:56
De ene mens is de ander niet hè. De een gaat de brede weg van het reli-shoppen en de ander gaat de smalle weg met de nauwe doorgang.
De grootste, maar ook enigste, uitdaging.Tufkah schreef: Gisteren, 13:02Zo simpel ligt dat niet, alsof de mens de smalle weg met de nauwe doorgang maar eventjes bewandelt.Ruben schreef: Gisteren, 13:01
De nauwe doorgang is niet een rijtje woorden, het is een interne realisatie die iedereen vrij staat. Binnen is het koninkrijk, daarbuiten de reflectie.
You know it! I love piggies so muchLeon schreef: Gisteren, 12:17 Zwijnen bijten de parels gewoon stuk. Voedingswaarde nul komma nul. Dus liever wat lekkere wortels of zo.![]()
Ja ik voel me extra slecht als ik ham eet, maar we mogen dankbaar zijn voor het eten.
Ik eet ze ook niet, alleen knuffelen.
Ik voel me verplicht met de spiegelingen rekening te houden, en niet alleen een gunstig lot na te streven.Ruben schreef: Gisteren, 13:26Ik eet ze ook niet, alleen knuffelen.Leon schreef: Gisteren, 13:23
Ja ik voel me extra slecht als ik ham eet, maar we mogen dankbaar zijn voor het eten.
En heeeeeel soms een stukje bacon, "Bacon is good for me!"
Nee maar varkens wordt al duizenden jaren het afval van Baäl cultes gevoerd, daarom kan je dat beter niet eten...
Waar gaat dit over?Leon schreef: Gisteren, 13:28Ik voel me verplicht met de spiegelingen rekening te houden, en niet alleen een gunstig lot na te streven.Ruben schreef: Gisteren, 13:26
Ik eet ze ook niet, alleen knuffelen.
En heeeeeel soms een stukje bacon, "Bacon is good for me!"
Nee maar varkens wordt al duizenden jaren het afval van Baäl cultes gevoerd, daarom kan je dat beter niet eten...
Helemaal niet met de verrotte kant in aanraking willen komen om een gunstig lot, zie ik als onwijs.
Ja breek me de bek niet open, maar stront eten doe ik toch liever niet...
Gewoon lekker door blijven eten en je niet slecht voelen. Er komt vanzelf misschien een dag dat het je echt tegenstaat, dan is het nog vroeg genoeg om te stoppen met ham eten.
Ja, ik moet dan denken aan reinheid, iets waarmee ik grote moeite heb (om smetvrij te zijn en blijven). Ik doe weinig en toch steeds weer zitten er vlekken op mijn broek.Tufkah schreef: Gisteren, 15:31Gewoon lekker door blijven eten en je niet slecht voelen. Er komt vanzelf misschien een dag dat het je echt tegenstaat, dan is het nog vroeg genoeg om te stoppen met ham eten.Leon schreef: Gisteren, 13:23
Zo heb ik zelve veel minder moeite met vlekken op mijn broek.Leon schreef: Gisteren, 15:42Ja, ik moet dan denken aan reinheid, iets waarmee ik grote moeite heb (om smetvrij te zijn en blijven). Ik doe weinig en toch steeds weer zitten er vlekken op mijn broek.Tufkah schreef: Gisteren, 15:31
Gewoon lekker door blijven eten en je niet slecht voelen. Er komt vanzelf misschien een dag dat het je echt tegenstaat, dan is het nog vroeg genoeg om te stoppen met ham eten.
Thuis loop ik in wat oudere kleren. Dan maakt het niet zo uit , een vlekje hier of daar. Als je bv met je kleinzoon gaat spelen is het sowieso aan te raden om wat oude kleren aan te hebben. Dan kun je heerlijk in het gras liggen en ravotten en zo.Leon schreef: Gisteren, 15:42Ja, ik moet dan denken aan reinheid, iets waarmee ik grote moeite heb (om smetvrij te zijn en blijven). Ik doe weinig en toch steeds weer zitten er vlekken op mijn broek.Tufkah schreef: Gisteren, 15:31
Ik beschouw dat als bijgeloof, net alsof het God wat uitmaakt wat je eet of wat je draagt. Dat is meer wat van de moslims en de Joden.peda schreef: Gisteren, 15:52
Wanneer iemand meent dat God Alomtegenwoordig is en zich stoort aan elke vlek ( persoonlijke zonde ) op ieders broek, dan leef je m.i. wel moeilijk.
Voortdurend bezig zijn om God quasi te plezieren middels op God gericht aangepast gedrag, daar loop ik als "' uppie-overtuigde ""' niet echt warm voor.
Mij weerhoud het om in het reine te komen, al die vlekken, stank, en onhebbelijkheden.peda schreef: Gisteren, 15:52Zo heb ik zelve veel minder moeite met vlekken op mijn broek.Leon schreef: Gisteren, 15:42
Ja, ik moet dan denken aan reinheid, iets waarmee ik grote moeite heb (om smetvrij te zijn en blijven). Ik doe weinig en toch steeds weer zitten er vlekken op mijn broek.
Natuurlijk ga ik ook niet uit eten met een gevlekte broek, maar en privé neem ik het met een vlek niet zo zwaar.
Wanneer iemand meent dat God Alomtegenwoordig is en zich stoort aan elke vlek ( persoonlijke zonde ) op ieders broek, dan leef je m.i. wel moeilijk.
Voortdurend bezig zijn om God quasi te plezieren middels op God gericht aangepast gedrag, daar loop ik als "' uppie-overtuigde ""' niet echt warm voor.
Gelukkig heb ik dat weerhoudings-probleem niet. Sterkte !!Leon schreef: Gisteren, 16:01Mij weerhoud het om in het reine te komen, al die vlekken, stank, en onhebbelijkheden.peda schreef: Gisteren, 15:52
Zo heb ik zelve veel minder moeite met vlekken op mijn broek.
Natuurlijk ga ik ook niet uit eten met een gevlekte broek, maar en privé neem ik het met een vlek niet zo zwaar.