Demonie, boze geesten, engelen,etc

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door Special angel »

Geloof jij in demonen, boze geesten, engelen, etc ? Zie ,of voel ,of merk je hun aanwezigheid ? Heb je ervaring met iets bovennatuurlijks? Wat voor gevoel gaf dat jou ? Ben je er mee door gegaan of mee gestopt ? Waarom ? Wil je meer ervaren of weten van bovennatuurlijke zaken ?
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door vrolijke »

Ook hierover bestaat er reeds een draad: http://www.forum.geloofsgesprek.nl/foru ... ?f=9&t=227
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door HarryK »

vrolijke schreef:Ook hierover bestaat er reeds een draad: http://www.forum.geloofsgesprek.nl/foru ... ?f=9&t=227
De link gaat naar het topic over "Zwarte hekserij".
Dat is toch wel iets anders dan de wereld van de engelen.
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door vrolijke »

HarryK schreef:
vrolijke schreef:Ook hierover bestaat er reeds een draad: http://www.forum.geloofsgesprek.nl/foru ... ?f=9&t=227
De link gaat naar het topic over "Zwarte hekserij".
Dat is toch wel iets anders dan de wereld van de engelen.
Maar hier gaat het ook over demonen.
Dat is toch eender.

Je kan over tango en wals praten. Het gaat steeds over dansen.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door Zolderworm »

Special angel schreef:Geloof jij in demonen, boze geesten, engelen, etc?
Er zijn: demonen, die nooit menselijk zijn geweest. Zij zijn onmenselijk egocentrisch. En er zijn boze geesten, dat wil zeggen geesten die ooit slechte mensen waren. Er zijn niet zozeer engelen, maar wel goede geesten die nooit mens zijn geweest, en er zijn goede geesten die ooit mens waren. En er zijn elementalen, geestelijke wezens van een eenvoudig niveau, die een bepaalde rol spelen in de natuur, en die noch goed noch slecht zijn.
Zie, of voel, of merk je hun aanwezigheid?
Bij uittredingen zeer beslist, maar ook soms gewoon in huis als er opeens een bepaalde sfeer komt, hetzij positief, hetzij negatief. Of in kleine onverklaarde gebeurtenissen.
Heb je ervaringen met iets bovennatuurlijks?
Ja, die had ik geregeld. Nu iets minder vaak.
Wat voor gevoel gaf dat jou?
Heel veel gevoelens. Geluksgevoelens, inspiratie, extase, maar ook intense angst, en gevoelens van buiten de tijd te treden.
Ben je er mee door gegaan of mee gestopt ? Waarom ?
Ik ben ermee gestopt, omdat het gevaarlijk werd, omdat ik buiten mijn lichaam ontmoetingen had met nare wezens, die mij aanvielen.
Wil je meer ervaren of weten van bovennatuurlijke zaken ?
Ik ben er feitelijk ieder dag mee bezig en leer iedere dag iets bij.
Only dead fish go with the flow
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door Gaitema »

vrolijke schreef:
HarryK schreef:
vrolijke schreef:Ook hierover bestaat er reeds een draad: http://www.forum.geloofsgesprek.nl/foru ... ?f=9&t=227
De link gaat naar het topic over "Zwarte hekserij".
Dat is toch wel iets anders dan de wereld van de engelen.
Maar hier gaat het ook over demonen.
Dat is toch eender.

Je kan over tango en wals praten. Het gaat steeds over dansen.
Het is toch anders. Ze vraagt naar ieders persoonlijke opvatting
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door Gaitema »

Special angel schreef:Geloof jij in demonen, boze geesten, engelen, etc ?
Ja.
Zie ,of voel ,of merk je hun aanwezigheid ?
Dat heb ik één keer mee gemaakt. Er ging een gedachte door me heen dat binnen een minuut ging gebeuren. Ik dacht aan een persoon met wie ik mot had, terwijl ik aan het afrekenen was in Bakker Bart. De gedachte ging door me heen: "wat als Tanja binnen zou wandelen?" Ik draaide me na het afreken om en keek naar de ingang, vanwege die merkwaardige gedachte. Tot grote schrik kwam ze er vervolgens nog aan lopen ook. Ik keer me direct om, liet haar achter me langs lopen en deed alsof ze lucht was. Daarna ontstond angst in mij, omdat ik door had dat dit niet goed was. Binnen een paar dagen was het weer goed gemaakt. :D
Dit was het enige moment in mijn leven, dat ik het vermoeden had dat er een engel actief was.
Heb je ervaring met iets bovennatuurlijks? Wat voor gevoel gaf dat jou ?
Verder vele momenten dat ik vragen had voor me zelf waarop ik antwoorden kreeg en voor het vrijwilligerswerk van de Youth for Christ o.a. Verder voorzieningen in mijn leven, die ik nodig had. Dat is wat echt opvalt. Daarnaast enkele dromen die me bij zijn gebleven. Het geef een sterk vertrouwen en opgewekte dagen :D
Ben je er mee door gegaan of mee gestopt ? Waarom ? Wil je meer ervaren of weten van bovennatuurlijke zaken ?
God betrekken in je leven is een groot goed. Ik merk ook dat het steeds sterker wordt. Laatst nog was ik met een achterbuurman bij de vol evangelische gemeente op bezoek. Daar kwam een zekere christen uit Amerika op bezoek, die in de profetische bediening staat. Hij had een interessante preek en op het laatst begon hij over demonische bindingen die verdeeldheid zaaien in de gemeente. Je kan er je vinger niet op leggen wat het is, maar het is niet goed. Zo vertelde hij. Daarna mochten de mensen die dat zo ervaren naar voren komen. Ik ging ook, want ik was die woensdag ervoor nog kwaad weg gelopen bij de Bijbelkring van hen, die ik ook bezocht. De man riep me vervolgens als eerste naar voren. Niet door naar me te wijzen of te kijken, mijn naam of wat ook. Hij begon er over dat iemand hier mee was uit een bepaalde interesse, met iemand mee en niet lid van die gemeente. Bleek ik nu de enige te zijn waarvoor dat gold op deze doordeweekse avond. Hierover heb ik meer geschreven in "Evangelisch Leven". Hij begon tegen me te praten over mijn verleden en over mijn toekomst en over de liefde. Heel mooi. Ik werd er compleet verlegen van. Links van me zag ik een man in tongen bidden overigens. Een voorganger van die gemeente. Het was God die door deze man ons aansprak. Hoe kon hij me immers zo kennen? Ik heb hem nog nooit eerder gezien en de mensen van de gemeente kennen me niet zo goed, als hij mij. Alsof hij mijn broer is, zo goed dat hij me kende. Meer dan mijn broer, want hij sprak over mijn toekomst.

Het overkomt je en het wordt sterker als je er in mee gaat. Het verrijkt je leven. Het bemoedigde mij. Het geeft me rust en vrede, vergeving en hoop.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door Zolderworm »

Gaitema schreef:
Special angel schreef:Geloof jij in demonen, boze geesten, engelen, etc ?
Ja.
Zie ,of voel ,of merk je hun aanwezigheid ?
Dat heb ik één keer mee gemaakt. Er ging een gedachte door me heen dat binnen een minuut ging gebeuren. Ik dacht aan een persoon met wie ik mot had, terwijl ik aan het afrekenen was in Bakker Bart. De gedachte ging door me heen: "wat als Tanja binnen zou wandelen?" Ik draaide me na het afreken om en keek naar de ingang, vanwege die merkwaardige gedachte. Tot grote schrik kwam ze er vervolgens nog aan lopen ook. Ik keer me direct om, liet haar achter me langs lopen en deed alsof ze lucht was. Daarna ontstond angst in mij, omdat ik door had dat dit niet goed was. Binnen een paar dagen was het weer goed gemaakt. :D
Dit was het enige moment in mijn leven, dat ik het vermoeden had dat er een engel actief was.
Lijkt mij dat het gewoon een zelf voorgebrachte hallucinatie was, een soort droom geprojecteerd in de werkelijkheid overdag. Mijn vrouw die aan schizofrenie lijdt, heeft geregeld dit soort ervaringen. Zij ziet ook allerlei bekende mensen die er in werkelijkheid niet zijn. Die komen voort uit haar hersenen. Niet dat jij aan schizofrenie lijdt, maar iedereen kan soms zo'n ervaring hebben.
Heb je ervaring met iets bovennatuurlijks? Wat voor gevoel gaf dat jou ?
Verder vele momenten dat ik vragen had voor me zelf waarop ik antwoorden kreeg en voor het vrijwilligerswerk van de Youth for Christ o.a. Verder voorzieningen in mijn leven, die ik nodig had. Dat is wat echt opvalt. Daarnaast enkele dromen die me bij zijn gebleven. Het geef een sterk vertrouwen en opgewekte dagen :D
Dergelijke antwoorden kunnen ook voortkomen uit je eigen intuïtie, dat wil zeggen je onbewuste, dat soms meer weet dan jij zelf.
Ben je er mee door gegaan of mee gestopt ? Waarom ? Wil je meer ervaren of weten van bovennatuurlijke zaken ?
God betrekken in je leven is een groot goed. Ik merk ook dat het steeds sterker wordt. Laatst nog was ik met een achterbuurman bij de vol evangelische gemeente op bezoek. Daar kwam een zekere christen uit Amerika op bezoek, die in de profetische bediening staat. Hij had een interessante preek en op het laatst begon hij over demonische bindingen die verdeeldheid zaaien in de gemeente. Je kan er je vinger niet op leggen wat het is, maar het is niet goed. Zo vertelde hij. Daarna mochten de mensen die dat zo ervaren naar voren komen. Ik ging ook, want ik was die woensdag ervoor nog kwaad weg gelopen bij de Bijbelkring van hen, die ik ook bezocht. De man riep me vervolgens als eerste naar voren. Niet door naar me te wijzen of te kijken, mijn naam of wat ook. Hij begon er over dat iemand hier mee was uit een bepaalde interesse, met iemand mee en niet lid van die gemeente. Bleek ik nu de enige te zijn waarvoor dat gold op deze doordeweekse avond. Hierover heb ik meer geschreven in "Evangelisch Leven". Hij begon tegen me te praten over mijn verleden en over mijn toekomst en over de liefde. Heel mooi. Ik werd er compleet verlegen van. Links van me zag ik een man in tongen bidden overigens. Een voorganger van die gemeente. Het was God die door deze man ons aansprak. Hoe kon hij me immers zo kennen? Ik heb hem nog nooit eerder gezien en de mensen van de gemeente kennen me niet zo goed, als hij mij. Alsof hij mijn broer is, zo goed dat hij me kende. Meer dan mijn broer, want hij sprak over mijn toekomst.
Ik zou hier toch voorzichtig mee zijn. Dit is duidelijk een geval van een zekere helderziendheid. Maar dat betekent nog helemaal niet dat deze man goed is of een verbinding heeft met God. Er zijn ook slechte mensen met helderziende gaven, soms gewoon vanuit erfelijkheid. Wees niet te veel onder de indruk van helderziendheid. Op zich zegt het nog helemaal niets over de betreffende persoon en over zijn verbindingen.
Het overkomt je en het wordt sterker als je er in mee gaat. Het verrijkt je leven. Het bemoedigde mij. Het geeft me rust en vrede, vergeving en hoop.
Ja, maar blijf het wel kritisch onderzoeken.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door Jerommel »

HarryK schreef:
vrolijke schreef:Ook hierover bestaat er reeds een draad: http://www.forum.geloofsgesprek.nl/foru ... ?f=9&t=227
De link gaat naar het topic over "Zwarte hekserij".
Dat is toch wel iets anders dan de wereld van de engelen.
Or is it? ;)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door Jerommel »

Special angel schreef:Geloof jij in demonen, boze geesten, engelen, etc ?
Nee, niet etc, maar ik geloof in engelen ja.
Dan heb je gevallen engelen van het leger van de serpent, en je hebt engelen van God.
De gevallen engelen zijn redelijk toegankelijk voor de mens, de engelen van God doen wat God hen zegt,
daar heb je als mens zelf geen invloed op.
Zie ,of voel ,of merk je hun aanwezigheid ? Heb je ervaring met iets bovennatuurlijks? Wat voor gevoel gaf dat jou ? Ben je er mee door gegaan of mee gestopt ? Waarom ? Wil je meer ervaren of weten van bovennatuurlijke zaken ?
Ik heb mijn portie zweefteverij wel gehad in mijn leven.
Ja, het kan heel goed voelen, en duidelijk aanwezig voelen, soms tot extatische gevoelens aan toe.
Maar ik dacht dat het deel was van een weg naar verder groeien als wezen, als mens, dat denkende dier met de levensgeest in de neus geblazen, zoals alle dieren met een neus. ;)

We hebben hier in de gevallen schepping dus ook de "angelic realm".
Dat is de paranormale wereld, het ongeziene binnen onze tijdelijkheid (=vergankelijkheid).
Een verraderlijke schemerwereld waarvan ik iedereen af raad er mee te klooien.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door callista »

ik denk toch, dat er veel van deze zaken zich afspelen in je hoofd - een chemisch gebeuren dus, te vergelijken met verliefdheid.
je bent dan ook niet toerekeningsvatbaar als het ware, maar ook heel gevoelig in het oppakken van allerlei signalen.

ik ben ooit eens 'overspannen' of zoiets geweest en toen zag ik ook van alles - ik pikte zelfs signalen op van anderen op afstand. [telepathie]
hoewel ik dat als klein kind ook wel had, zo hebben mijn ouders mij eens verteld.
die bepaalde bewustzijnstoestand kan ik me trouwens nog wel herinneren......heel vreemd en buiten de 'werkelijkheid' of misschien wel een andere werkelijkheid....wie zal het zeggen?
ik zou het niet weten en misschien wil ik het wel niet weten.

maar goed, in beschermengelen geloof ik nog wel - of misschien wil ik daar wel in geloven, aangezien dat een veilig gevoel geeft. :D
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door vrolijke »

callista schreef:
maar goed, in beschermengelen geloof ik nog wel - of misschien wil ik daar wel in geloven, aangezien dat een veilig gevoel geeft. :D

Afbeelding

:mrgreen:
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door HarryK »

vrolijke schreef: {rare afbeelding}
:mrgreen:
En wat wil je met deze rare afbeelding zeggen?
Psalm 1:1
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Demonie, boze geesten, engelen,etc

Bericht door vrolijke »

HarryK schreef:
vrolijke schreef: {rare afbeelding}
:mrgreen:
En wat wil je met deze rare afbeelding zeggen?
Grapje gemaakt.
De foto wijkt een beetje af, van het beeld hoe meestal een "engelbewaarder" voorgesteld wordt
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.