Ezechiël 36

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 36

Bericht door Adinomis »

Jerommel schreef:Maak je nou een grapje over het weghalen van dat plaatje?
:(
Nee ik maak geen grapje. Misschien vind je het overdreven van mij, maar als ik iets in huis heb met heidense symbolen, dan gaat het direct de prullenbak in.
Ik heb daar een afkeer van. Ik zeg het niet om jou te kwetsen.
Maar dit snap ik ook nooit:

Afbeelding

9 lampen menora??
Dit is geen menorah, maar een chanoekia. De acht armen hebben te maken met 8 nachten. Lees maar wat Wiki erover zegt.
Voor de Knesset in Israèl staat de gewone Menora.
M.i. hier toch relevant als het zich toespitst op de vraag: Is Israël Israël wel?
Als God het heeft over het nageslacht van Abraham, Isaak en Jacob, dan zie ik dat nageslacht in Israël.
Het is niet voor niets dat zij zich teruggeroepen weten naar dat land.
En het bepalen van wie daar al of niet bij hoort, dat laat ik aan God over.
In een wereld waar iedereen het beest zal volgen en de valse profeet zal geloven moet je je m.i. toch goed afvragen of de menselijke claims in die richting wel kloppen.
Persoonlijk reken ik op een mogelijke valse profeet die vóór de "echte" valse profeet komt, waardoor het lijkt dat de "echte" valse profeet Christus is.
Ik geloof ook dat er eerst een valse profeet komt die zich voordoet als de Messias. Dat staat heel duidelijk in de bijbel.
Daarvoor moeten we ook op onze hoede zijn. Maar wie in verbondenheid met Yeshua leeft, gemeenschap met Hem heeft, zal door de Heilige Geest het nodige onderscheidingsvermogen ontvangen.

We - maar vooral de Joden - hebben dan ook deze waarschuwing gekregen:

Math.24:23 Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, dit is de messias,” of: “Daar is hij,” geloof dat dan niet. 24 Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. 25 Let op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd. 26 Wanneer ze dus tegen jullie zeggen: “Kom mee, hij is in de woestijn,” ga er dan niet heen, of als ze zeggen: “Kijk, hij is daarbinnen,” geloof dat dan niet. 27 Want zoals een bliksemschicht vanuit het oosten weerlicht tot in het westen, zo zal ook de Mensenzoon komen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Ezechiël 36

Bericht door Jerommel »

Adinomis schreef:
Jerommel schreef:Maak je nou een grapje over het weghalen van dat plaatje?
:(
Nee ik maak geen grapje. Misschien vind je het overdreven van mij, maar als ik iets in huis heb met heidense symbolen, dan gaat het direct de prullenbak in.
Ik heb daar een afkeer van. Ik zeg het niet om jou te kwetsen.
Nou ja, er was onlangs een aantal keer iets te doen over door mij geposte plaatjes, dus ik wist niet of je daarom een grapje maakte of wat.

Tja, Adinomis, we leven in een wereld vol met occulte hints en suggesties..
En laten we niet vergeten waarom ik het plaatste.
De huidige staat Israël voert met trots de merkaba in haar vlag.
Is dat God die hen zo terug roept?
Is dat het Israël waar God zijn volk zal verzamelen?
Dat zijn m.i. de hamvragen.
Maar dit snap ik ook nooit:

Afbeelding

9 lampen menora??
Dit is geen menorah, maar een chanoekia. De acht armen hebben te maken met 8 nachten. Lees maar wat Wiki erover zegt.
Voor de Knesset in Israèl staat de gewone Menora.
Dank voor die correctie!
Zo heb ik dus Veith weer betrapt op laster, dank zij jou.
(Erg jammer en zonde dat Veith zijn uiteenzetting weleens wil 'aankleden' met sappige maar rammelende beweringen.)
M.i. hier toch relevant als het zich toespitst op de vraag: Is Israël Israël wel?
Als God het heeft over het nageslacht van Abraham, Isaak en Jacob, dan zie ik dat nageslacht in Israël.
Dat begrijp ik.
Ik lees overigens in Ezechiël, net als jij, zoals ik al zei, dat afvallig Israël recht zal worden gemaakt.
Het is de vraag of dat nu echt wel toepasbaar is op de huidige bewoners van de staat israël, dat stukkie land tussen al het zand.
Het is niet voor niets dat zij zich teruggeroepen weten naar dat land.
Door Knecht David? Nee toch?
En het bepalen van wie daar al of niet bij hoort, dat laat ik aan God over.
Vanzelfsprekend.
Maar dat betekent ook dat mocht het allemaal wereldse misleidende poppenkast zijn, er weinig kans op Genade zal zijn voor hen die dat bekokstoofden.
In een wereld waar iedereen het beest zal volgen en de valse profeet zal geloven moet je je m.i. toch goed afvragen of de menselijke claims in die richting wel kloppen.
Persoonlijk reken ik op een mogelijke valse profeet die vóór de "echte" valse profeet komt, waardoor het lijkt dat de "echte" valse profeet Christus is.
Ik geloof ook dat er eerst een valse profeet komt die zich voordoet als de Messias. Dat staat heel duidelijk in de bijbel.
We hebben het wel over de meestermisleider. Niet voor niets hamert de Bijbel op waakzaamheid, opdat niemand misleid worden.
Ja, Jezus komt na de valse profeet.
Maar er zullen vele valse profeten zijn.
Dus als EEN valse profeet wordt aangezien voor DE valse profeet, dan wordt DE valse profeet aangezien voor Christus.
En er is samenhang met de huidige staat Israël. De huidige staat Israël is niet gelovig.
Het is m.i. zodoende dus niet Knecht David die hen terug verzamelt, niet God. ...wellicht...
Daarvoor moeten we ook op onze hoede zijn.
Me dunkt!
Maar wie in verbondenheid met Yeshua leeft, gemeenschap met Hem heeft, zal door de Heilige Geest het nodige onderscheidingsvermogen ontvangen.
Desalniettemin hamert de Bijbel op waakzaamheid.
We hebben zelfs een wapenuitrusting nodig.

Verder loop ik nu een beetje achter in de posts, ik kijk nog even of ik nog iets wil oppakken / laten liggen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Ezechiël 36

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Jerommel,

Ja, Jerommel de wereld zal ons bedriegen met een natuurlijk Israël, opdat het Hemels Heiligdom, gedacht wordt als de terug keer naar het "oude en versleten" land en stad.
Het is de enige manier om de gelovigen te misleiden.
Probeer de Heiligdomsleer maar te doorgronden, die ik in een aantal 'links' heb aangeduid, dan kun je ontdekken, dat het Jezus is die centraal staat als de Israël is.
En dat Hij alleen NU het Huwelijk voor bereid tussen dat Ware Israël en Hem zelf!

Het HEMELS Heiligdom:

http://www.agp-internet.com/react/profetie/1002.htm
http://agp-internet.com/react/2007/sermonnl/0401.htm
http://www.dagelijksmanna.net/bijbelstudie17.html (Welke drie zaken onderwees Paulus t.a.v. Jezus)

Kijk ook nog eens naar de andere 'links, die ik in een eerdere bijdrage heb geplaatst, ook daar zie je dan hoe de juiste verhouding tussen het 'volk', Jezus en het Hemels aspect samen behoren te zijn.

-De brief aan de Hebreeën en de val van Jeruzalem
-Israël in de (gehele) profetie
-Gog en Magog in Ezefchiël en Openbaring
-De Messias en het Ware Israël
-De belofte aan Abraham

Als je die studies hebt doorgelezen (hou je Bijbel bij de hand) dan zul je begrijpen dat alles "van boven" zal moeten komen.
Christenen hebben deze kennis meer dan nodig, in een tijd dat de volkeren zich gereed maken om tegen de Allerhoogste god, te strijden!
Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 36

Bericht door Adinomis »

Jerommel schreef:
ja, Adinomis, we leven in een wereld vol met occulte hints en suggesties..
En laten we niet vergeten waarom ik het plaatste.
De huidige staat Israël voert met trots de merkaba in haar vlag.

Hoezo, een merkaba in de Israëlische vlag. Kijk maar weer op Wiki.
Is dat God die hen zo terug roept?
Weet je nog hoe de broers van Jozef bij Jozef terechtkwamen?
Riep God ze? Ook door omstandigheden worden mensen geleid. Weet je trouwens dat er heel veel parallellen zijn tussen Jozef en Jezus. Lees maar hier.
En dat is nog maar een deel. Let vooral op wat aan het eind over de onvervulde belofte wordt geschreven.

Als er staat dat de voeten van Jezus op de Olijfberg zullen staan, dan wordt er ten overvloede nog aan toegevoegd dat die ten oosten van Jeruzalem ligt.
Bij een zog. "geestelijke belofte" zou zo'n extra plaatsbepaling toch niet nodig zijn? (Zach.14:4)
Is dat het Israël waar God zijn volk zal verzamelen?
Dat zijn m.i. de hamvragen.
Gen.12:7 Toen verscheen de HEERE aan Abram en zei: Aan uw nageslacht zal Ik dit land geven. Toen bouwde hij daar een altaar voor de HEERE, Die hem verschenen was.
Gen.13:15 Want al het land dat u ziet, zal Ik voor eeuwig aan u en uw nageslacht geven.
Gen.17:8 Ik zal aan u en uw nageslacht na u het land waar u vreemdeling bent, heel het land Kanaän, als eeuwig bezit geven. Ik zal hun tot een God zijn.

In dit youtube filmpje wordt je meegenomen naar de gebieden die God aan Abraham beloofde.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Ezechiël 36

Bericht door Jerommel »

Ja, een merkaba in de vlag.
Joden zelf ontkennen dit niet eens.
Het hoort bij de kabbalistische leer, die volgens charedische Joden ook Thora is... Tel uit je winst...
Die ster heeft niets met David van doen.
Het wordt ook wel het zegel van Salomon genoemd, maar dat klopt m.i. ook niet.

Verder kan een plek op aarde m.i. sowieso niet tot in de eeuwigheid iemands bezit zijn.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Ezechiël 36

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Jerommel (en andere geïnteresseerden)

Inderdaad Jerommel, de zogenaamde "Davidsster" heeft niets met de Staat Israël te maken.
In feite wijst het naar David, de eerste koning over Israël; een wereldse dan wel te verstaan!

Maar nog even dit:
Ik heb een 'link' gevonden, waar op een frisse en vooral normale wijze, gewezen wordt op de huidige situatie van de Staat Israël
en "het volk' als het Ware Israël.

Misschien (en dat hoop ik van harte) brengt dat wat meer genuanceerder en vooral Bijbels betrouwbaardere informatie aan het licht, dan dat ik tot nu toe heb
ervaren:

http://www.adventmedia.nl/index.php?opt ... Itemid=110

Steven Wohlberg is een 'joodse' predikant en legt op bijzondere wijze de essentie de kwestie van wat "Israël" eigenlijk is, uit.
Elke protestantse gelovige kan niet anders dan de Bijbel zo begrijpen, dat deze presentatie een welkome aanvulling op zijn of haar persoonlijke geloof, kan zijn.
Een aanvulling die niet gespeend is van geweld of oorlog, maar de kern van de Geest van Jezus weerspiegelt. Dode letters vanuit de Bijbel, die wijzen op een levende-Allerhoogste god,
voor iedereen. Openbaring 1 begint met een dienstbericht voor de Dienaren van de Allerhoogste god, niet voor de Staat Israël aan de Middellandse zee.
Als die Staat een bijzondere functie nog eens zou toekomen, dan had zeker Openbaring 1 juist daar mee moeten beginnen. Maar de Dienaren kome voort uit alle volkeren!
Deze joodse evangelist, weerlegt allerlei onwezenlijke theorieën die de mens meent te vinden in de Bijbel over Israël,, maar door Jezus nergens worden bevestigt, op die wijze.
Geen enkel 'land' van het grote Babylon wereldwijd, zal Jezus aanvaarden, als hij in een natuurlijk Israël zou zijn aangekomen.
Jezus zegt echter Zelf dat Hij nergens op aarde zal zijn en Zich er ook niet zal manifesteren, in de huidige situatie
En dat er geen één mens of geen één volk binnen het Geestelijke Egypte een voorkeursbehandeling krijgt of op voorhand bepaald wordt binnen de natuurlijke Staten der wereld.
Het loon dat de Dienaren zullen ontvangen, moet immers nog vanuit het Hemels Jeruzalem komen!
Geloof is een Genade feit en behoort ons niet toe. Geloof en inwoning van het Hemels Koninkrijk begint in ons hart (begint bij U)
Dat is het begin van het Ware Israël. Het is een Geestelijke kwestie die in ons verstand begint en niet in een 'land' dat slechts door menselijke
wapens zich staande weet te menen en medemensen te vuur en te zwaard bestrijdt, terwijl het grote Babylon reeds gevallen is en van die tempel
geen een steen op de andere blijft staan. gewoon bevestigt door Jezus zelf!
Als het 'getuigenis' van de Staat israël en haar regering een 'Getuigenis van Jezus' moet voorstellen, Jerommel, nu dan zijn we, als we dat geloven, ver gezakt
in de kennis en relatie met onze Verlosser. Maar dat is ook het kenmerk van het grote Babylon. Satan heeft het natuurlijke Israël hard nodig om zijn
doel te kunnen bereiken. Veel protestanten worden misleid. Terwijl Jezus zegt dat we moeten geloven, wat we niet zien.
Geloven veel (misleide) mensen juist alleen dat wat ze zien. Een 'zichtbare kerk' zegt de Staatskerk van Rome.

Maar een 'zichtbare' kerk is nog heel wat anders dan een Persoonlijk Getuigenis.
Als ik 'de kerk' met geloven, dan zou ik al lang weggelopen zijn uit de kerk!
Zelf ben ik verantwoordelijk voor mijn daden. Het is ook dan ook hallucinant dat sommigen menen,
dat 'de leer' van de kerk ook 'een waarheid' zou zijn. Men schermt met de 'waarheden' van kerken, terwijl Jezus zegt dat we van Hem moeten leren.
Vandaar dat Hij ook op het persoonlijke hart wijst van elk mens, en niet op aan 'land' of 'staat' in zijn geheel.
Ook een 'stad' is niet meer dan een groep mensen, in Bijbels termen. Dus ook Israël is een 'groep' mensen en geen natuurlijke Staat van een Groote Babylon, in de kern van de (Gestelijke-)
zaak. Het is zo eenvoudig, maar sommigen menen enige verdiensten een aanzien te kunnen ontlenen aan hun wijsheid.

Ik heb twee presentaties gevonden aangaande de vroege en de late regen, dat over de wereld zal komen ( de gehele wereld dus hé)

Gerard Damsteegt, hij woont in de USA maar is speciaal eens nog naar Nederland teruggekeerd, om
2 presentaties over de vroege en late regen voor het volk van God en de gehele mensheid te geven.

Ik hoop van harte voor jou en voor andere belangstellenden, dan men tot een waarlijk 'inzicht' en 'hoorbaar geluid' komt zoals Openbaring en Daniël ons in deze dagen
bekend wil maken. We zijn vrij om te kiezen; Jezus dwingt ons niet en niemand zal dan ook 'vanzelfsprekend' Jezus aannemen.
Eerder zullen veel mensen zich proberen te verschuilen, als Hij komt (...bergen valt op ons...)
Geloof is namelijk groei en geen overval!

http://www.adventmedia.nl/index.php?opt ... &Itemid=78
(1.De vroege en de late regen en de wederkomst van Jezus)
http://www.adventmedia.nl/index.php?opt ... &Itemid=78
(2. De vroege en late regen en de wederkomst van Christus)

Een derde presentatie van Gerard Damsteegt handelt over de Verzegeling en het Zegel van de levende God
voor Zijn volk (de 144.000) en degene die opstaan uit hun graven.

http://www.adventmedia.nl/index.php?opt ... &Itemid=78
(deel 1) Het Zegel van de Allerhoogste god

Interessant voor iedereen die een nauw verbonden relatie met Jezus wil bereiken, persoonlijk en overtuigd, door de Heilige Geest!
En wellicht een waardevolle 'aanvulling' op het onderwerp Ezechiël.

Je mag mij, indien je wilt, ook in een pb, eens contacteren.

Graag hoor ik over je bevindingen!

Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 36

Bericht door Adinomis »

Jerommel schreef:Ja, een merkaba in de vlag.
Joden zelf ontkennen dit niet eens.
Het hoort bij de kabbalistische leer, die volgens charedische Joden ook Thora is... Tel uit je winst...
Die ster heeft niets met David van doen.
Het wordt ook wel het zegel van Salomon genoemd, maar dat klopt m.i. ook niet.
Ik weet van de kabbalistische beweging in Israël. Die heeft aantrekkingskracht op veel niet joodse beroemdheden, zoals Madonna.
Maar dat is een stroming binnen Israël, zoals elk land zijn "stromingen" heeft. Wat dat betreft is Israël ook niet anders als Nederland.
In beide landen is ook een gedeelte dat God trouw wil dienen.
Die vlag is dus niet kenmerkend voor heel Israël, zoals ook het geloof in onze Verlosser Jezus Christus niet kenmerkend is voor beide landen.
Verder kan een plek op aarde m.i. sowieso niet tot in de eeuwigheid iemands bezit zijn.
Taalkundig is er verschil tussen de woorden "eigendom" en "bezit". Je kunt iets in bezit hebben zonder eigenaar ervan te zijn.
Zo is het ook met Israël. Het land (maar ook de hele aarde) is van God.

Lev.25:23 Land mag nooit verkocht worden, alleen verpand, want het land behoort mij toe en jullie zijn slechts vreemdelingen die bij mij te gast zijn.

Het is God die het land in bezit geeft. Toen God het land aan Abraham beloofde, woonden er allerlei volken:
Kenieten, Kenizzieten, Kadmonieten, Hethieten, Pirizzieten, Refaïeten, Amorieten, Kanaänieten, Girgasieten en Jebusieten.
En toch geeft God het aan Israël. Hij zorgde er niet zelf voor dat al die volken vrijwillig opstapten. Nee, Israël moest zelf dat land veroveren.
Meerdere malen zegt God tot het volk: "Wees sterk en moedig!"
Jozua 1:6 Wees sterk en moedig, want ú zult dit volk het land dat Ik hun vaderen gezworen heb hun te geven, in erfbezit laten nemen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Ezechiël 36

Bericht door Jerommel »

Wat jij nu noemt 'de kabbalistische beweging', dat zijn dus ook de orthodoxe Joden, de Farizeeën in feite.
Hun heilige boeken vullen een aantal planken.
Naast de Midrash en de Kabballa is er ook nog de Tenach, maar dat is maar een paar procent van het geheel.
Zij kennen het de status van de Tenach toe, en zeggen: "dat is óók Thora".
Dat zegt dus niet 'een stroming', dat zegt de main stream, het leeuwendeel.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 36

Bericht door Adinomis »

Jerommel schreef:Wat jij nu noemt 'de kabbalistische beweging', dat zijn dus ook de orthodoxe Joden, de Farizeeën in feite.
Hun heilige boeken vullen een aantal planken.
Naast de Midrash en de Kabballa is er ook nog de Tenach, maar dat is maar een paar procent van het geheel.
Zij kennen het de status van de Tenach toe, en zeggen: "dat is óók Thora".
Dat zegt dus niet 'een stroming', dat zegt de main stream, het leeuwendeel.
Ik heb me nooit in de Kabbalah verdiept. Zijn er percentages gepubliceerd over het aandeel in Israël dat zich hiermee bezighoudt?
Natuurlijk is de Kabbalah fout en occult. Mogelijk kan die beweging de voorzegde "valse profeet" voortbrengen.
Maar niettemin zal Gods plan doorgang vinden.
De enige en beste bescherming tegen verkeerde beïnvloeding is de voortdurende gemeenschap met de gekruisigde en opgestane Heiland.
Niemand zal ons uit Zijn hand rukken.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Ezechiël 36

Bericht door Jerommel »

Ik ben er niet bang om hoor.
Althans, niet voor mezelf.
Ik ben wantrouwig genoeg :lol:

Percentages heb ik niet.
Maar het is de uitleg van een charedische of "vrome" Jood.
Laten we de wrevel tussen hen en Jezus Christus toch ook niet uit het oog verliezen.
"Kruisig hem!" riep men...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 36

Bericht door Adinomis »

Jerommel schreef:Ik ben er niet bang om hoor.
Laten we de wrevel tussen hen en Jezus Christus toch ook niet uit het oog verliezen.
"Kruisig hem!" riep men...
Ja ze riepen "kruisig hem". Toch waren er - afgezien van de religieuze leiders - altijd genoeg mensen die Jezus volgden.
En in de oosterse landen komt het vaak voor dat de bevolking in opdracht van de leiders moeten demonstreren.
Ze riepen ook "zijn bloed kome over ons en onze kinderen". Dat zal dan ook gebeurd zijn door de historie heen.
Maar "Zijn bloed" is ook het bloed van verzoening. God wil dat alle mensen behouden worden, en heeft voor Zijn volk nog een taak die afgemaakt moet worden.

Waarom steeds terugkijken naar wat ze verkeerd hebben gedaan. Is Christus ook niet om mijn en jouw zonden gekruisigd?
Dus zijn wij ook niet schuldig aan zijn kruisdood?
Voelen wij ons zoveel beter dan de Joden? Hoe komt het toch dat dat gevoel de eeuwen door steeds weer meester van de mensheid wil maken?
Waarom willen we hen zo graag veroordelen? Wie zit daar achter?

Rom. 11:25 Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis; een gedeeltelijke verharding is over Israel gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat,


Als God de gemeente van Christus uit de heidenen (en Joden) heeft binnengehaald, komen de Joden weer aan de beurt.

Lukas 21:24 En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.

Amos 9:11,12
Belofte van herstel
11 Op die dag zal Ik oprichten
de vervallen hut van David.
Zijn scheuren zal Ik dichtmaken,
en wat aan hem is afgebroken, zal Ik oprichten,
Ik zal hem opbouwen als in de dagen van oude tijden af;
12 zodat zij de rest van Edom in bezit zullen nemen, en alle heidenvolken
waarover Mijn Naam is uitgeroepen,
spreekt de HEERE, Die dit doet.


Handelingen 15:16
Daarna zal Ik wederkeren en de vervallen hut van David weer opbouwen en wat daarvan is ingestort, zal Ik weer opbouwen en Ik zal haar weer oprichten.

Mat.23:37 Jeruzalem, Jeruzalem, u die de profeten doodt en stenigt wie naar u toe gezonden zijn! Hoe vaak heb Ik uw kinderen bijeen willen brengen, op de wijze waarop een hen haar kuikens bijeenbrengt onder haar vleugels; maar u hebt niet gewild!
38 Zie, uw huis wordt als een woestenij voor u achtergelaten.
39 Want Ik zeg u: U zult Mij van nu af aan niet zien, totdat u zegt: Gezegend is Hij Die komt in de Naam van de Heere!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Piebe

Re: Ezechiël 36

Bericht door Piebe »

Jezus is de belofte die aan de vaderen geschied is (Hand 13,32; Gal 3,22) Christus is de goede aarde (Mat 13,8) en niet een door mensen gestichte staat.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Ezechiël 36

Bericht door Jerommel »

Ik had het er nog over met een broeder, en die haalde meteen een passage aan die vrij duidelijk aan gaf dat de stammen van Israël nadat de Gemeente zich bij Christus heeft mogen voegen, alsnog verenigd en rechtgemaakt zullen worden.
Maar u raadt het al, ik heb niet opgelet waar het stond... :x
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 36

Bericht door Adinomis »

Jerommel schreef:Ik had het er nog over met een broeder, en die haalde meteen een passage aan die vrij duidelijk aan gaf dat de stammen van Israël nadat de Gemeente zich bij Christus heeft mogen voegen, alsnog verenigd en rechtgemaakt zullen worden.
Maar u raadt het al, ik heb niet opgelet waar het stond... :x
Ik dacht dat jij - afgezien van dit forum - buiten de gemeenschap van broeders en zusters stond.
Mooi om te horen!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Ezechiël 36

Bericht door Jerommel »

Ik ken er 1 in Den Haag...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Ezechiël 36

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Jerommel en Adinomis,

Jullie verwijzen naar deze passage:

...die vrij duidelijk aan gaf dat de stammen van Israël nadat de Gemeente zich bij Christus heeft mogen voegen, alsnog verenigd en rechtgemaakt zullen worden.

Dat is geheel nieuw voor mij! Toon mij die passage eens vanuit de Bijbel?

Want volgens mij is het zo dat, als de Grote Verzoendag die gekend was in het OT (als vooraf schaduwing)voor de gehele natie en het een gezamenlijke gebeurtenis was, werd eveneens van iedere individuele
'jood' verwacht dat hij of zij zich persoonlijk zou voorbereiden op die Yom Kippur.
Dus, op dezelfde wijze zal de tegenwoordige werkelijke verzoendag (voor alle mensen dus= het moderne Israël- de gemeente) alleen bedoel zijn voor hen, die een persoonlijke en individuele ervaring met Christus hebben doorgemaakt. Zij die geen deel hebben aan het voldoen van de voorwaarden, waaruit de uiterlijke verzoening geschonken zal worden, zullen uiteindelijke "afgesneden" worden (Leviticus 23:27-32)
Jezus onderhoud nu de Hrote verzoendag in het heilige der Heiligen, dus NU moeten alle mensen (ook de Joden van het natuurlijke Israël als Staat) kiezen wie zij dienen zullen!

Want ook de 490 jaar die we tegen komen in de periode van 2300 avonden en morgens (70 weken over het volk Israêl) hebben afgedaan!
Die zijn geëindigd in 1843!

Je kunt, volgens mij het OT en ceremoniële wetten (niet) letterlijk meer toepassen op hedendaagse profetieën, omdat Jezus het OT reeds verzegeld heeft!
Als je geen begrip hebt van het de Heiligdomsleer dat in de Hemel plaats vind, dan kom je niet uit met deze problematiek, omdat je blijft steken in een Heiligdom idee, dat gemaakt is van mensenhanden.

Hartelijke groet
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: Ezechiël 36

Bericht door Vertrokken user_2 »

Adinomis schreef:...Natuurlijk is de Kabbalah fout en occult. Mogelijk kan die beweging de voorzegde "valse profeet" voortbrengen...
Umm, nee kabbalah is niet 'fout en occult' het is een wezenlijk onderdeel m.b.t. TeNaCh interpretatie voor rabbijnen in het judaïsme.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Ezechiël 36

Bericht door Jerommel »

Precies, het wordt door de 'vrome Joden' gerekend tot de leer, het heeft gezag voor hen..
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Ezechiël 36

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Jerommel,

Je schreef:

Fopt de wereld ons weer eens, met een soort immitatie Israël?

Je slaat de spijker op zijn kop.

Toch heb ik de indruk, dat je jezelf maar blijft 'foppen' als ik zo zie.

Want die broeder zei.........

Je moet doen wat Christus zegt en doet, ondanks dat de Profetie in ons midden is, en de Allerhoogste god dus feitelijk ook, staren de meesten zich blind op wat ze zien, in plaats dat ze geloven
in de zaken die ze niet (kunnen) zien. Wie de dingen gelooft die ze kunnen zien, is het geen geloof meer, maar werkelijkheid.
Als Christus in het Hemels Heiligdom zijn Dienstwerk aan het afsluiten is, dan is er voor NIEMAND meer een mogelijkheid, om nog eens verlost of gered te kunnen worden, als Hij met het loon voor alle mensen, het verlossingswerk afsluit.
Als Jezus het Hemels Heiligdom verlaat= de Genade tijd voor alle mensen afgesloten. Yom Kippur is NU, in de hemel in een heiligdom dat NIET van mensenhanden is gemaakt.

De Bijbel voorzegt ons door de Geest der profetie dat een uiteindelijke uitdelging van de zonde alleen gedurende de periode dat het oordeel plaats vindt (vanaf 1843 dus)
Niet alleen die uit de boeken des hemels (Hemels Heiligdom) maar ook uit het leven van Gods kinderen (alleen)

Van belang is het dus dat we de volgenden zaken goed tot ons nemen en bestuderen om de essentie van het Hemels Heiligdom en de laatste oproep die daar vanuit gaat, te kunnen begrijpen:
-Een herstel van het heiligdom - in de hemel
-de essentie van de erfzonde
-De vervolmaking van de Heiligen
-De uiteindelijke verzoening vanuit het hemels Heiligdom
-Het oordeel van ALLE levenden -op aarde
-De laatste generatie
-Het lijden van Christus en Daniël
Allemaal aspecten die onderdeel zijn van de kennis over het Heiligdom in de Hemel, om waarheid van 'fopperij" te kunnen onderscheiden.

Jerommel twijfelt; wie twijfelt die.......vertwijfelt.

[modbreak HarryK] Gedeelte van de bijdrage verwijderd.
De gemaakte (en verwijderde) opmerkingen gaan te ver op de persoon.
(Terzijde, en niet voor de eerste keer: Adinomis is een vrouw en geen man.)
[/modbreak]


Hier een mooi voorbeeld van de 'Joodse Staat' die zaakjes doet met de [Katholieke kerk]:
Op 14 mei 2009 bracht Paus Benedictus XVI een bezoek aan Israël, waar hij een gesprek had met Netanyahu. De premier vroeg aan de paus om Iran te veroordelen, omdat dat land volgens hem de joodse staat wil vernietigen. Volgens de premier zei de paus dat hij alle vormen van antisemitisme scherp veroordeelt. Netanyahu was blij met die reactie. Verder spraken ze over de toekomst van de Palestijnen. Wat de paus betreft krijgen de Palestijnen een onafhankelijke staat, maar Netanyahu voelt daar nog niets voor
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Benjamin_Netanyahu )

Blijkbaar was het niet voldoende om JHWH aan te roepen om voor een eensluidende oplossing te zorgen.
Nee, de God van Abraham, Isaak en Jakob is ver weg van het natuurlijke Israël, omdat ze Geestelijke profetische boodschappen voor vandaag niet (willen) begrijpen in de boze wereld, waar men in rond dwaalt, zoekende naar eigen wetten en geboden van mensen.
En de Genade (tijd) loopt ten einden! Vanaf 1843 tikt de klok de (Genade-) tijd af, hopende dat we allemaal zeer oude mogen worden, opdat niet voortijdig ons zoeken naar de Waarheid onderbroken wordt
door onze eigengerechtigde werken, die ons zullen navolgen!

Maarten Luther King schreef ooit eens:
Geweld eindigt met zichzelf te vernietigen
en het creëert bitterheid bij de overlevenden
en brutaliteit bij de vernietigers!
Dat is nu ook precies wat Jezus zegt, wie niet met Mij is, is tegen Mij.
Ik kan me niet voorstellen dat het Ware volk Israël, dat Jezus uitlegt, het niet is,
Een volk dat zich vergrijpt aan andersdenkenden en andermans bezittingen en andermans land,
is een bezetter en het beeld van de natuurlijke mens.

Lukas 23:46 eens goed lezen!

Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 36

Bericht door Adinomis »

Jerommel schreef:Precies, het wordt door de 'vrome Joden' gerekend tot de leer, het heeft gezag voor hen..
Maar hoe het ook zij, dat verandert niets aan Gods plan.
De verkiezing van God is volkomen gebaseerd op zijn liefde en op zijn trouw en niet afhankelijk van het gedrag van mensen.

Dat blijkt ook uit deze verzen van Ezechiël 36:

22 Zeg daarom tegen het huis van Israël: Zo zegt de Heere HEERE: Ik doe het niet om u, huis van Israël, maar om Mijn heilige Naam, die u ontheiligd hebt onder de heidenvolken waarheen u gegaan bent.
23 Ik zal Mijn grote Naam heiligen, die onder de heidenvolken ontheiligd is, die u in hun midden ontheiligd hebt. Dan zullen de heidenvolken weten dat Ik de HEERE ben, spreekt de Heere HEERE, als Ik in u voor hun ogen geheiligd word.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: Ezechiël 36

Bericht door HarryK »

Mag ik eens even een vraag stellen:
Begrijp ik het goed dat er mensen zijn die profetieën van (o.a.) Ezechiël 36 in verband brengen met wat er heden ten dage rondom Israël gebeurt?
Psalm 1:1
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Ezechiël 36

Bericht door Trajecto »

Adinomis schreef:Hè Jerommel, wat een akelig plaatje staat er nu in het bijbelstudieforum. Wat wil je hiermee eigenlijk zeggen m.b.t. ons onderwerp?
Je had in je posting het woord "merkava" met een "v" geschreven en bij het googelen daarop kwam ik bij een tank uit.
Ik las ook nog dat "merkava" het Hebreeuwse woord voor "strijdwagen" is. :D
Maar goed, je bedoelde "merkaba". Ik hoop dat het plaatje nu weggehaald kan worden.
Ik heb geen kennis van het Hebreeuws maar dat zou toch wel hetzelfde kunnen zijn.
Ik heb weleens gehoord dat Abraham in het Hebreeuws Avraham zou heten.
In Wikipedia geeft men bij Abraham op: אברהם / Awraham
Nulla aetas ad discendum sera
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 36

Bericht door Adinomis »

Trajecto schreef:
Adinomis schreef:Hè Jerommel, wat een akelig plaatje staat er nu in het bijbelstudieforum. Wat wil je hiermee eigenlijk zeggen m.b.t. ons onderwerp?
Je had in je posting het woord "merkava" met een "v" geschreven en bij het googelen daarop kwam ik bij een tank uit.
Ik las ook nog dat "merkava" het Hebreeuwse woord voor "strijdwagen" is. :D
Maar goed, je bedoelde "merkaba". Ik hoop dat het plaatje nu weggehaald kan worden.
Ik heb geen kennis van het Hebreeuws maar dat zou toch wel hetzelfde kunnen zijn.
Ik heb weleens gehoord dat Abraham in het Hebreeuws Avraham zou heten.
In Wikipedia geeft men bij Abraham op: אברהם / Awraham
Dat kan ook heel goed. Zoiets schreef Jerommel ook al. Maar het woord zoals Jerommel het eerst met een "v" spelde kwam via google uit bij een "tank" en niet bij de betekenis van een Israëlische vlag, die hij bedoelde. Toen ik het woord met een "b" gespeld op google invoerde, kwam wel die vlag tevoorschijn.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 36

Bericht door Adinomis »

HarryK schreef:Mag ik eens even een vraag stellen:
Begrijp ik het goed dat er mensen zijn die profetieën van (o.a.) Ezechiël 36 in verband brengen met wat er heden ten dage rondom Israël gebeurt?
Ja, Ezechiël geeft profetieën die het hele verloop van de geschiedenis betreffen, dus ook voor onze tijd. Het gaat om beloften met eeuwigheidswaarde. Dat komt in dit hoofdstuk naar voren, maar nog sterker in hoofdstuk 37.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: Ezechiël 36

Bericht door HarryK »

Adinomis schreef:
HarryK schreef:Mag ik eens even een vraag stellen:
Begrijp ik het goed dat er mensen zijn die profetieën van (o.a.) Ezechiël 36 in verband brengen met wat er heden ten dage rondom Israël gebeurt?
Ja, Ezechiël geeft profetieën die het hele verloop van de geschiedenis betreffen, dus ook voor onze tijd. Het gaat om beloften met eeuwigheidswaarde. Dat komt in dit hoofdstuk naar voren, maar nog sterker in hoofdstuk 37.
Ik had altijd begrepen dat de oud-testamentische profetieën over Israël altijd gingen over de tijd tot aan Jezus Christus.
Nou, dan zal ik Ezechiël maar eens vanaf het begin goed gaan lezen.
Psalm 1:1