Hitlers ‘Mein Kampf’ te koop

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: Hitlers ‘Mein Kampf’ te koop

Bericht door Vertrokken user_2 »

pyro schreef:
Special angel schreef: ik denk dat het beter is alle slechte boeken te verbranden!
De Duitse schrijver Heinrich Heine merkte op: 'waar men boeken verbrandt, verbrandt men uiteindelijk ook mensen.'
De lessen van de geschiedenis leer je beter door primaire bronnen te onderzoeken dan ze te vernietigen.
Precies dit dus!

Boeken moet je niet verbieden en al helemaal niet verbranden. Katholieken zijn wellicht ervaringsdeskundigen op dat gebied :lol:

Ik heb het boek ooit gedownload, maar alleen flarden gelezen. Het is een nogal naargeestig boek, maar het geeft wel inzicht in het programma dat dhr. Hitler voor ogen had.
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Hitlers ‘Mein Kampf’ te koop

Bericht door Special angel »

1. wwjd?

2. ook in de bijbel in handelingen in de eerste gemeente werden de slechte boeken verbrand dus dat is niet zonde van de boeken!

3. Is het Gods wil dat er boeken zijn, zoals MK, waarin zijn schepping, sxhepselen, zijn heilige volk, veracht, vervolg ,vermoord , verkracht, verraden, gemarteld, gepijnigd, vernederd,geslagen, uitgebuit, vergast, worden ? ik denk het niet.

4. als het boek over jou of jouw familie ging wat had je dan gezegd of gewild?

5. het boek gaat op alle fronten dwars tegen de bijbel, dwars tegen Gods wil in, het is echt duivels. dus verbranden die hap. mag branden in mijn houtkachel.
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Sanne
Berichten: 1338
Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Hitlers ‘Mein Kampf’ te koop

Bericht door Sanne »

Special angel schreef:1. wwjd?

2. ook in de bijbel in handelingen in de eerste gemeente werden de slechte boeken verbrand dus dat is niet zonde van de boeken!

3. Is het Gods wil dat er boeken zijn, zoals MK, waarin zijn schepping, sxhepselen, zijn heilige volk, veracht, vervolg ,vermoord , verkracht, verraden, gemarteld, gepijnigd, vernederd,geslagen, uitgebuit, vergast, worden ? ik denk het niet.

4. als het boek over jou of jouw familie ging wat had je dan gezegd of gewild?

5. het boek gaat op alle fronten dwars tegen de bijbel, dwars tegen Gods wil in, het is echt duivels. dus verbranden die hap. mag branden in mijn houtkachel.
Het klopt natuurlijk wat je zegt dat de eerste christenen boeken verbrandden die niet koosjer waren. Daarbij kunnen we wel zeggen dat ze alleen die boeken verbrandden die in eigen bezit waren; niet die van hun buren. Die verbranding was wel in het openbaar. Het werd de omgeving dus wel duidelijk dat christenen bepaalde boeken niet in hun bezit wilden hebben.
Maar ook als het om het bezit en lezen van boeken gaat, geldt dan niet wat staat in Romeinen 14:12, namelijk dat een ieder voor zichzelf rekenschap moet afleggen aan God?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hitlers ‘Mein Kampf’ te koop

Bericht door Zolderworm »

Special angel schreef:1. wwjd?

2. ook in de bijbel in handelingen in de eerste gemeente werden de slechte boeken verbrand dus dat is niet zonde van de boeken!

3. Is het Gods wil dat er boeken zijn, zoals MK, waarin zijn schepping, schepselen, zijn heilige volk, veracht, vervolg ,vermoord , verkracht, verraden, gemarteld, gepijnigd, vernederd,geslagen, uitgebuit, vergast, worden ? ik denk het niet.

4. als het boek over jou of jouw familie ging wat had je dan gezegd of gewild?

5. het boek gaat op alle fronten dwars tegen de bijbel, dwars tegen Gods wil in, het is echt duivels. dus verbranden die hap. mag branden in mijn houtkachel.
Het is een beetje dom om te denken dat jouw geloof de onbetwijfelbare waarheid is. Hoe weet je zo zeker dat God echt bestaat?
Only dead fish go with the flow
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Hitlers ‘Mein Kampf’ te koop

Bericht door Special angel »

waarom ik GOD geloof ?heel veel redenen!!
- omdat ik een relatie met Hem heb, ik praat tegn HEm en Hij tegen mij.
- omdat HIj mij getrokken heeft uit de duisternis in het licht, letterlijk en figuurlijk.
- zonder God was ik allang dood geweest
- zonder mijn geloof ben ik niet gelukkig en leef ik niet in blijheid en vrijheid
- God heeft mij bevrijdt en genezen
- God heeft alles veranderd in mijn leven
- God bewijst dat hij God is door wonderen en tekenen
- ik heb mij tot hem bekeerd en toen begon mijn echteleven pas , hij had mij lief voordat ik hem liefhad, hij heeft mij al uitverkoren voor de grondlegging der wereld
- de bijbel bewijst zichzelf dat alles klopt en de waarheid is
- de bijbel is het beste en enige handboek handleiding gebruiksaanwijzing voor je leven.
- JEzus is de weg dewaarheid en het leven, zijn bloed wast mij skoon van alle zonden en schulden
- er is maar 1 weg naar God en dat is door jezus christus aan te nemen alsje redder en heer
- mijn geloof werkt op alle fronten en alle gebieden van het leven
- jezus geeft leven en overvloed en dat ervaar ik ook
-jezus geeft zekerheid hoop vrede rust , zijn juk is zacht en zijn last is licht
- ik vertrouw op God en weet en zie en ervaar dat dat debeste weg is
- ik zie dat mijn geloof werkt in de wereld van toen en nu
- het geloof lost problemen op
- bidden werkt
- God doet nog steeds wonderen en tekenen en bovennatuurlijke dingen die niemand anders kan
-jc bevrijdt en geneest nog steeds mensen
- mensenlevens worden positief veranderd verbeterd door mijn/ het geloof
- relaties worden verbeterd/ veranderd door mijn God.
- God is betrokken in elk gebied van het leven als je Hem daarom bidt en Hem toelaat en je je door Hem laat
corrigeren
- door mijn God zijn Heilige Geest het bloed van JC kan ik iedereen vergeven en iedereen liefhebben zelfs mijn vijanden.
- God doet wonderen in je hart! en in heel je leven!!
- GOD geeft mij wat ik nodig heb
- hij is de waarmaker van zijn woord
- god liegt nooit
-
god is liefde en dat is wat de wereld nodig heeft : meer liefde !!

en ik kan wel duizend dingen vertellen waarom mijn geloof werkt en mijn God leeft en de liefde is!
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Hitlers ‘Mein Kampf’ te koop

Bericht door Special angel »

als jij doet wat jezus deed , en zegt en gelooft wat jezus zei en gelooft, zul je zien, merken, en ervaren, dat god er is , en dat het geloof werkt. en dat jezus de waarheid spreekt. hij is echt! HIj zoekt nu al contact met jou! pak je bijbel en doe eens gek: doe wat jezus deed !!

jezus zegt ik ben de WEg de Waarheid en Het leven, niemand komt tot de VAder dan door Mij.
ja zolderworm Hij is God Hij spreekt de onbetwistbare waarheid, daar kom je achter als je je bekeerd van je huidige weg en je God totaal toelaat in elk gebied van je leven, als je gelooft en erkent dat HIj God is en dat jij het offer van JEzus nodig hebt om tot de Vader te komen. wie Zoekt zal vinden en wie klopt zal worden ipengedaan en wie bidt ontvangt.

je weet dat iemand bestaat: als je een relatie met Hem aangaat.

en je leven en gedachten en geloof en gedrag veranderd als je je hart aan Hem geeft, en als je wedergeboren wordt en Zijn Geest ontvangt en zijn Liefde ontvangt.

dat is een ervaring die ik iedereen kan aanraden!
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Hitlers ‘Mein Kampf’ te koop

Bericht door vrolijke »

Zolderworm schreef:
Special angel schreef:1. wwjd?

2. ook in de bijbel in handelingen in de eerste gemeente werden de slechte boeken verbrand dus dat is niet zonde van de boeken!

3. Is het Gods wil dat er boeken zijn, zoals MK, waarin zijn schepping, schepselen, zijn heilige volk, veracht, vervolg ,vermoord , verkracht, verraden, gemarteld, gepijnigd, vernederd,geslagen, uitgebuit, vergast, worden ? ik denk het niet.

4. als het boek over jou of jouw familie ging wat had je dan gezegd of gewild?

5. het boek gaat op alle fronten dwars tegen de bijbel, dwars tegen Gods wil in, het is echt duivels. dus verbranden die hap. mag branden in mijn houtkachel.
Het is een beetje dom om te denken dat jouw geloof de onbetwijfelbare waarheid is. Hoe weet je zo zeker dat God echt bestaat?
Niet alleen dat, maar eerder, of "hij" zo is, zoals Special angel hem zich voorsteld.

Ik houd het bij Heinrich Heine. "waar men boeken verbrandt, verbrandt men uiteindelijk ook mensen".

Dat hij daarmee gelijk had, hebben we in 1933 gezien.

Voor die, die het niet weten: Heinrich Heine leefde van 13. Dezember 1797 tot 17. Februar 1856.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hitlers ‘Mein Kampf’ te koop

Bericht door Jerommel »

Special angel schreef:als jij doet wat jezus deed
Wij kunnen niet doen wat Jezus deed.
Maar Hij gaf ons de 2 Grote Gelijke Geboden van Liefde.
Dat kunnen we ook niet, maar wordt wel van ons verwacht, althans, onze beste poging.

Met persoonlijke (interpretaties van) 'ervaringen' maakt een mens God niet geloofwaardiger.
We hebben gewoon geen keihard bewijs.
Daarom is het ook een overtuiging / geloof. Een overtuiging / geloof dat volgens ons geloof heiligt weliswaar, maar desalniettemin een overtuiging / geloof.
Geen bewijs dus.
Wel zeer sterke aanwijzingen en een plausibeler verhaal dan welk ander verhaal dan ook, maar het blijft een overtuiging / geloof.
Laatst gewijzigd door Jerommel op 04 nov 2013, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Hitlers ‘Mein Kampf’ te koop

Bericht door nicodemus zda »

Tja,

Enkele jaren gelden heb ik van een Professor gehoord dat 'Mein Kampf' niet direct geschreven is door Hitler, maar door een Jezuit, namelijk 'vater' Stämpfle!
inmiddels kun je op Internet daar mee over vinden!
Het probleem van deze materie is eigenlijk al meer dan 25 jaar bekend. Deze Jesuiet wordt al langer beschouwd als de "ghost writer" van Mein Kampf. Het is moeilijk bewijsbaar maar het zou kunnen want Hitler had slechts 1 talent. Hij was een goed spreker. Voor de rest kon hij niet veel. Zie bijvoorbeeld ook: The Road from Rome http://www.conspiracyarchive.com/Commen ... m_Rome.htm Zie verder: Hitler's Youth by Dr. Franz Jetzinger. English trans. by Hutchinson & Co., London, 1958 Mooie site- maar eigenaardig genoeg wordt er bij de Inquisitie wel gerept van Joden die werden verbrand, maar niets over de vele vrouwen die dat lot deelden? De Inquisitie bestaat inderdaad nog steeds; vandaag de dag heet ze de Congregatie van de Geloofsleer. Maar... niets over Himmler, de Wewelsburg, de fascinatie met de Germanen, de Teutonen, de Graal, het Thule-Gesellschaft? Otto Rahn's "Kreuzzug gegen den Gral" trok Himmlers aandacht, juist om Parsifal... maar niet om de Kerk. :D Bìjna alle wegen leiden naar Rome. Maar niet àlle. Deze vin'd ik trouwens geweldig: "Dutch Prime Minister, Rund Lubbers, a devout Catholic who attended a Jesuit College".
bron: http://forums.marokko.nl/archive/index. ... 39799.html
Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hitlers ‘Mein Kampf’ te koop

Bericht door Zolderworm »

Special angel schreef:waarom ik GOD geloof? heel veel redenen!!
Het gaat mij er niet zozeer om dat je in God gelooft, maar dat je je gedraagt alsof het zeker is dat God bestaat en dat Hij is zoals jij denkt dat Hij is.
- omdat ik een relatie met Hem heb, ik praat tegen Hem en Hij tegen mij.
Mijn vrouw praat tegen stemmen die zij in zich hoort, en zij praten tegen haar. Toch is dat alles een illusie als gevolg van een ziekte, namelijk schizofrenie. Wie zegt mij dat jouw vermeende gepraat met God werkelijk gepraat met God is, en geen illusie?
- omdat HIj mij getrokken heeft uit de duisternis in het licht, letterlijk en figuurlijk.
Dit kunnen evenzogoed je eigen illusies zijn. Een mens kan zich een hoop inbeelden.
- zonder God was ik allang dood geweest.
Je bedoelt zonder je geloof in God. Het gaat slechts om je eigen geloof.
- zonder mijn geloof ben ik niet gelukkig en leef ik niet in blijheid en vrijheid.
Dat is fijn, maar je moet wel beseffen dat het om een geloof gaat, dus niet om een zeker weten.
- God heeft mij bevrijdt en genezen.
Je gelooft zelf dat het God is. Meer niet. Zeker is het niet.
- God heeft alles veranderd in mijn leven.
Idem
- God bewijst dat hij God is door wonderen en tekenen.
Nou, dat doet Hij in ieder geval niet. Het bestaan van God is niet te bewijzen. Je moet er in geloven, maar bewijs is er niet. Je moet er ook juist vertrouwen in hebben zonder enig bewijs. Pas dat is werkelijk vertrouwen.
- ik heb mij tot hem bekeerd en toen begon mijn echte leven pas, hij had mij lief voordat ik hem liefhad, hij heeft mij al uitverkoren voor de grondlegging der wereld.
Dat zijn dingen die je gelooft, maar zekerheden zijn het niet. Het is altijd mogelijk dat je je vergist. Het is niet meer dan een geloof, jouw eigen overtuiging. Zeker is het geenszins.
- de bijbel bewijst zichzelf dat alles klopt en de waarheid is.
Nou, dat is sowieso niet het geval. Voor het meeste in de bijbel is er geen enkel bewijs. Zeker als het gaat om het optreden van God daarin.
- de bijbel is het beste en enige handboek handleiding gebruiksaanwijzing voor je leven.
Dat geldt misschien voor jou, maar voor een ander hoeft dat niet per se te gelden.
- Jezus is de weg de waarheid en het leven, zijn bloed wast mij skoon van alle zonden en schulden.
- er is maar 1 weg naar God en dat is door jezus christus aan te nemen alsje redder en heer.
Dat zijn allemaal weer dingen die jij persoonlijk gelooft. Maar wie zegt dat jij gelijk hebt? Je bent hierin wel erg van jezelf overtuigd. Een beetje "te veel" als je het mij vraagt.
- mijn geloof werkt op alle fronten en alle gebieden van het leven.
Dat is mooi, maar dat geldt specifiek voor jou.
- Jezus geeft leven en overvloed en dat ervaar ik ook.
Wie zegt dat deze ervaring geen illusie is, iets wat je jezelf wijsmaakt?
- Jezus geeft zekerheid hoop vrede rust, zijn juk is zacht en zijn last is licht.
Nogmaals: dat geldt voor jou. Maar je kunt hier niet voor een ander praten. Een ander ervaart dit misschien heel anders.
- ik vertrouw op God en weet en zie en ervaar dat dat de beste weg is.
... voor jou de beste weg is.
- ik zie dat mijn geloof werkt in de wereld van toen en nu.
Voor mij, en vele anderen, werkt het helemaal niet.
- het geloof lost problemen op.
De meeste problemen in deze wereld worden niet opgelost door geloof. In tegendeel. Door geloof ontstaan juist vaak problemen.
- bidden werkt.
Experimenteel onderzoek heeft aangetoond dat bidden niet werkt. Het is een illusie.
- God doet nog steeds wonderen en tekenen en bovennatuurlijke dingen die niemand anders kan.
O, noem eens een paar dingen.
-jc bevrijdt en geneest nog steeds mensen.
Wie zegt dat dit geen verzinsel is?
- mensenlevens worden positief veranderd verbeterd door mijn/ het geloof.
En zijn in het verleden, en worden nog steeds in het heden, heel wat levens juist slechter van het geloof, zoals mensen die zichzelf onnodig allerlei beperkingen opleggen, of mensen die onnodig bang zijn of mensen die anderen met het zwaard bestrijden omdat die een ander geloof hebben.
- relaties worden verbeterd/veranderd door mijn God.
Misschien alleen als beide partners er in geloven. Het geloof in God zorgt ook vaak juist voor conflicten in relaties. Ik ken daar verschillende voorbeelden van.
- God is betrokken in elk gebied van het leven als je Hem daarom bidt en Hem toelaat en je je door Hem laat
corrigeren.
Ook dit is iets wat niet zeker is. Het is alleen maar wat jij gelooft. Maar wie zegt dat jij gelijk hebt? Waarom zou jij gelijk hebben en iemand die iets anders beweert, niet.
- door mijn God zijn Heilige Geest het bloed van JC kan ik iedereen vergeven en iedereen liefhebben zelfs mijn vijanden.
Misschien door je geloof, maar of het door de God is, waar je in gelooft, of door zoiets als de Heilige Geest, waar jij in gelooft, of Jezus Christus, is nog maar helemaal de vraag. Het zou kunnen. Maar jij doet de hele tijd maar of het allemaal zeker is. Je beseft blijkbaar niet het gewoon enkel jouw geloof is. Zeker is het beslist niet.
- God doet wonderen in je hart! en in heel je leven!!
- GOD geeft mij wat ik nodig heb
- hij is de waarmaker van zijn woord
- god liegt nooit.
Idem. Het is allemaal alleen maar wat jij gelooft. Zeker is het niet.
-
god is liefde en dat is wat de wereld nodig heeft : meer liefde !!
Nou, als ik lees welke gruweldaden deze God volgens de bijbel begaan zou hebben, dan denk ik beslist niet dat Hij liefde is. Hoe kan iemand liefde zijn die het kinderverlammingsvirus heeft gemaakt of de tbc-bacterie, of die - volgens de bijbel - hele steden met onschuldige vrouwen en kinderen heeft uitgeroeid? (Daarom denk ik ook dat, met name in het Oude Testament, niet God zelf beschreven wordt - indien Hij echt bestaat -, maar iets wat de mensen destijds, voor hun eigen genoegen, van God gemaakt hebben. Wat jij als God ervaart is, volgens mij, in ieder geval niet die God.)
en ik kan wel duizend dingen vertellen waarom mijn geloof werkt en mijn God leeft en de liefde is!
Misschien leef je wel in een wereld van illusies. Daar moet je altijd rekening mee houden.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hitlers ‘Mein Kampf’ te koop

Bericht door Zolderworm »

Special angel schreef:als jij doet wat jezus deed , en zegt en gelooft wat jezus zei en gelooft, zul je zien, merken, en ervaren, dat god er is , en dat het geloof werkt. en dat jezus de waarheid spreekt. hij is echt! HIj zoekt nu al contact met jou! pak je bijbel en doe eens gek: doe wat jezus deed !!

jezus zegt ik ben de WEg de Waarheid en Het leven, niemand komt tot de VAder dan door Mij.
ja zolderworm Hij is God Hij spreekt de onbetwistbare waarheid, daar kom je achter als je je bekeerd van je huidige weg en je God totaal toelaat in elk gebied van je leven, als je gelooft en erkent dat HIj God is en dat jij het offer van JEzus nodig hebt om tot de Vader te komen. wie Zoekt zal vinden en wie klopt zal worden ipengedaan en wie bidt ontvangt.

je weet dat iemand bestaat: als je een relatie met Hem aangaat.

en je leven en gedachten en geloof en gedrag veranderd als je je hart aan Hem geeft, en als je wedergeboren wordt en Zijn Geest ontvangt en zijn Liefde ontvangt.

dat is een ervaring die ik iedereen kan aanraden!
Ik heb een dergelijk geloof helemaal niet nodig om me goed en prettig te voelen. In tegendeel. Ik voel me juist prettig bij de gedachte dat ik simpelweg niet weet of God of Jezus Überhaupt bestaan. Voor mij, als onwetende, is het leven één groot mysterie. En dat vind ik wel zo prettig. Voor mij hoeft niet alles ingevuld te worden met een of ander geloof, dat hoogstwaarschijnlijk uiteindelijk slechts een illusie blijkt te zijn. Volgens mij kun je alleen maar de werkelijkheid gaan ervaren door je eigens schijnillusies en schijndenkbeelden opzij te zetten en gewoon te durven roepen: ik weet het niet. Het leven is één groot raadsel.
Only dead fish go with the flow