callista schreef:Waarom loop jij dan overal te verkondigen dat mensen met een andere visie dan jij een dwaalleer [
een woord wat hier niet meer gebezigd mag worden
] aanhangen
Kan je drie voorbeelden callista? Drie verschillende voorbeelden?
En, natuurlijk bestaan er dwaalleren, die staan overigens los van mijn visie.
callista schreef:en blijft deze maar achtervolgen, beleren en kruisverhoren afnemen? Dan doet dat er dan toch ook niet toe?
Je ziet dat als het erop aankomt (de Verlossing!) ik een 100% zekerheid uitspreek. En, ik weet tevens zeker dat er meer forumleden zijn die deze 100% zekerheid hebben en zich daar bewust van zijn. Misschien komen die leden wel uit een verrassende hoek! Dat betekent niet dat niemand een dwaalleer kan aanhangen of verkondigen. Zelfs een Christen kan een dwaalleer aanhangen of verkondigen! Jij ook. Ik ook. Overigens achtervolg ik niemand. Beleren? Soms. Kruisverhoren... tja, als iemand zich schuldig voelt....
En, veroordelen doe ik niemand, callista! Het oordeel is aan HEM! Ik zal
nooit verkondigen dat iemand "dit moet doen", "dat moet doen", om gered te zijn. Slechts Jezus aannemen als Verlosser is voldoende! Tja, geloven heeft dan wel gevolgen. Maar, als het goed is
wil je die gevolgen ook aannemen, uitvoeren, erkennen, enz.
Is de kous af als we Jezus aannemen als Verlosser? Wat de redding betreft wel. Wat het wandelen met God betreft niet, dan begint het feest pas, want een feest is het om een geweldige God te mogen dienen die ons zo lief heeft dat HIJ Zijn Zoon gegeven heeft, zodat wij mogen leven! Niet misschien mogen leven, maar met de volle 100% mogen leven, nu en in alle eeuwigheid!
En, het is waar dat ik geloof in de Gaven van de Geest. Ik geloof in de Autoriteit die wij door HEM hebben over de kwade machten! Ik geloof in wonderbaarlijke genezingen, ik heb ze zelf meegemaakt en gezien. Ik heb nooit beweerd dat iemand die niet geneest, zondig is. Ik heb wel beweerd dat ongeloof
een oorzaak kan zijn, maar dus lang niet altijd! Ik geloof ook in profetieen en visioenen die bijvoorbeeld moslims ontvangen, moslims die Jezus in een droom ontmoeten. Ik geloof in een Levende God die ook nu nog volop aanwezig is. Ik geloof in Zijn Koninkrijk met als Koning Jezus Christus!
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!