callista schreef: 29 nov 2018, 11:22
Alpha schreef: 29 nov 2018, 11:17
callista schreef: 20 nov 2018, 15:55
Echt jôh?
Tjeetje...bedankt..
Ik word steeds wijzer.
Antwoorden met bijbelteksten...tja....
Knap hoor...
Wat jammer nou dat de Bijbel antwoorden geeft op menselijke vragen.
Maar ja, dat is kennelijk niet voor jou bedoeld, jij weet kennelijk "alles" al.
Spreuken 2:
1 Mijn zoon, als je mijn woorden aanneemt en mijn geboden als een schat bewaart
2 door naar wijsheid je oor te spitsen en naar inzicht je hart te neigen,
3 als je bovendien roept om verstand en je stem verheft om inzicht,
4 als je ernaar blijft zoeken als naar zilver en ernaar blijft speuren als naar verborgen schatten,
5 dan ga je begrijpen wat ontzag voor Jehovah is en dan zul je de kennis van God vinden.
6 Want Jehovah zelf geeft wijsheid, uit zijn mond komen kennis en inzicht.
7 Hij heeft een schat aan praktische wijsheid voor de oprechten. Hij is een schild voor wie oprecht hun weg gaan. NWV.
Nogmaals.....
Niet God heeft de bijbel geschreven, maar mensen over God...of beter gezegd over hun Godsbeelden
En daarom staan er best af en toe wel wijze en leerzame zaken in......om kennis van te nemen en in overweging
Zeker o.a. in Spreuken en Prediker en niet te vergeten het Hooglied van Salomo
Lees nu eens de Bijbel , zonder je bril van vooroordeel op.
Mensen kunnen geen profetieën bedenken, die eeuwen later uit komen.
2 Petrus 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest.
Pred 1:
1 De woorden van de bijeenbrenger, de zoon van David, de koning in Jeruzalem.
2 ‘Volkomen zinloos!’, zegt de bijeenbrenger, ‘volkomen zinloos! Alles is zinloos!’
3 Wat heeft een mens aan al zijn harde werk, aan al zijn gezwoeg onder de zon?
4 Een generatie gaat, een generatie komt, maar de aarde blijft altijd bestaan.
5 De zon komt op, de zon gaat onder en haast zich dan naar de plaats waar hij weer opkomt.
6 De wind waait naar het zuiden en draait weer naar het noorden. Constant draait de wind in cirkels, hij draait en draait maar rond.
7 Alle rivieren stromen naar de zee en toch raakt de zee nooit vol. De rivieren keren terug naar waar ze zijn begonnen om opnieuw te gaan stromen.
Pred 12:
8 ‘Volkomen zinloos!’, zegt de bijeenbrenger. ‘Alles is zinloos.’
9 De bijeenbrenger was wijs geworden en leerde het volk steeds wat hij wist. Hij dacht diep na en stelde een grondig onderzoek in om veel spreuken te verzamelen.
10 De bijeenbrenger probeerde aangename woorden te vinden en zuivere woorden van waarheid vast te leggen.
11 De woorden van de wijzen zijn als ossenprikkels en hun verzamelde uitspraken als stevig ingeslagen spijkers. Ze zijn gegeven door één herder.
12 Voor al het andere, mijn zoon, geldt deze waarschuwing: er worden zo veel boeken geschreven, er komt geen eind aan. Je daar te veel aan wijden, zal je uitputten.
13 Nu alles is gehoord, is dit de slotconclusie: heb ontzag voor de ware God en leef zijn geboden na, want dat is de hele verplichting van de mens.
14 Van alles wat je doet, ook wat verborgen is, zal de ware God oordelen of het goed is of slecht. NWV