God ontkennen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8846
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

hopper schreef: 14 mar 2022, 12:23
Alpha schreef: 14 mar 2022, 11:00 Afgodenaanbidders zijn niet welkom in Gods aardse koninkrijk.
Gezien dat je deze uitspraak doet ga ik er van uit dat je reeds in Gods (aardse) Koninkrijk bent.
Gods koninkrijk wordt letterlijk opgericht na Armageddon. (Gen 16:16).

De Bijbel doet vele uitspraken hoe het zal zijn in Gods aardse koninkrijk.

Openbaring 21:
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer.
2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man.
3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ NWV.

Als je deze tekst opzoekt in de NWV, dan zie daar vele verwijsteksten, die o.a. tonen wat de betekenis is van een "nieuwe" hemel, "nieuwe" aarde,
en wat de betekenis is van de zee.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8846
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

MagereHein schreef: 21 mar 2022, 14:07
Alpha schreef: 21 mar 2022, 14:02 De correcte uitspraak van JHWH is verloren gegaan, vanwege Joods bijgeloof.
De uitspraak Jehovah is het meest gebruikt en zo goed als zeker correct.
Je praat nu wel heel gemakkelijk over BIJgeloof. Kun je inzien dat ook jij ten prooi bent gevallen aan bijgeloof?

Mooie docu gisteren op t.v. Ging over "shunning" en gaat wellicht ook in NL verboden worden omdat t totaal mensonterend en asociaal is (gooi er maar weer een bijbel passage in welke deze vorm van geestelijke mishandeling goed praat
Jouw bijgeloof verhinderd te zien, dat ik vanuit de Bijbel; redeneer.

Ik ben hier niet degene die aan "shunning" doet.

Superstitio is een vorm van ontering van de schepper, vaak gebaseerd op afgoderij.

Ik ben alert op de Bijbelse waarschuwing: Waakt voortdurend.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door callista »

Het Wachttorengenootschap doet aan shunning...
Schrijnend om te zien wat voor leed dat veroorzaakt.
Ik heb die uitzending ook gezien gisterenavond bij Pointer op NPO 2 TV..

Er is trouwens met een petitie naar de Tweede Kamer gegaan, omdat het vaak menselijk leed betreft met alle gevolgen van dien.

Worden bij jullie niet diegenen die zich willen afscheiden buitengesloten?
Mogen ze nog wel met hun familie omgaan?
Laatst gewijzigd door callista op 21 mar 2022, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8846
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef: 14 mar 2022, 12:52
Alpha schreef: 14 mar 2022, 11:45 Het is duidelijk dat begrijpend lezen voor jou wat moeilijk is.

1Sam 15:
2 Zo zegt de HEERE van de legermachten: Ik heb acht geslagen op wat Amalek Israël aangedaan heeft, hoe hij zich tegen hem gekeerd heeft op de weg, toen hij uit Egypte kwam.
3 Ga nu heen, en versla Amalek, en sla alles wat hij heeft met de ban. Spaar hem niet, maar dood hen van man tot vrouw, van kind tot zuigeling, van rund tot schaap, en van kameel tot ezel. HSV.

2 Dit zegt Jehovah van de legermachten: “Ik zal de Amalekieten ter verantwoording roepen voor wat ze Israël hebben aangedaan toen ze hen op hun tocht uit Egypte aanvielen.
3 Ga nu, val de Amalekieten aan en bestem hen en alles wat ze hebben voor de vernietiging. Je mag ze niet sparen. Je moet ze doden: mannen en vrouwen, kinderen en baby’s, stieren en schapen, kamelen en ezels.”’ NWV.

Kennelijk is je bron citeren ook te moeilijk.

Amalek heeft Gods volk aangevallen en zij mogen als vergelding zich daartegen verdedigen.
Het doel is de zuivere aanbidding te beschermen tegen afgoderij.

Ezechiël 30:
13 Dit zegt de Soevereine Heer Jehovah: “Ik zal ook de walgelijke afgodsbeelden vernietigen en een eind maken aan de waardeloze goden van Nof. Er zal geen vorst uit Egypte meer zijn, en ik zal in Egypte paniek zaaien.
14 Ik zal Pathros verwoesten, Zoan in brand steken en het oordeel voltrekken aan No.
15 Ik zal mijn woede uitstorten over Sin, de vesting van Egypte, en ik zal de bevolking van No vernietigen.
16 Ik zal Egypte in brand steken. Sin zal sidderen van angst, in No zullen bressen worden geslagen en Nof zal worden aangevallen op klaarlichte dag! 17 De jonge mannen van On en Pi-Bezeth zullen vallen door het zwaard en de inwoners van de steden zullen gevangen worden genomen.
18 In Techafneches zal de dag donker worden wanneer ik daar het juk van Egypte verbreek. Er zal een eind komen aan haar trotse kracht, wolken zullen haar bedekken en de inwoners van haar steden zullen gevangen worden genomen.
19 Ik zal het oordeel aan Egypte voltrekken. Ze zullen moeten weten dat ik Jehovah ben.”’ NWV.

Het gaat dus weer tegen afgodenaanbidding, die zijn volk beïnvloed.

Zefanja 3:
1 Wee de opstandige, besmette, onderdrukkende stad!
2 Ze gehoorzaamt geen stem, aanvaardt geen correctie. Ze vertrouwt niet op Jehovah, nadert niet tot haar God.
3 Haar vorsten zijn brullende leeuwen. Haar rechters zijn wolven in de avond. Tegen de morgen hebben ze geen bot overgelaten om op te knagen.
 4 Haar profeten zijn onbeschaamde verraders. Haar priesters ontwijden wat heilig is, ze doen de wet geweld aan.
 5 Jehovah is rechtvaardig in haar midden, hij doet geen onrecht. Morgen na morgen maakt hij zijn oordelen bekend, net zo zeker als de dag weer aanbreekt. Maar de onrechtvaardige kent geen schaamte.
 6 ‘Ik heb volken vernietigd, hun hoektorens liggen in puin. Ik heb hun straten zo verwoest dat niemand er nog door kan. Hun steden liggen in puin, er is niemand meer, geen enkele inwoner. NWV.

Jehovah toonde consideratie door zijn volk uit de oudheid te waarschuwen voor de actie die hij zou gaan ondernemen. Hij zond zijn dienstknechten de profeten — onder anderen Zefanja en Jeremia — om er bij het volk op aan te dringen berouw te hebben
Wat was de reactie? „Maar de onrechtvaardige kende geen schaamte”, zei Zefanja.

Mensen die tegen God opstaan hebben lak aan zijn rechtvaardige wetten, dus handhaaft hij die.

Het is weer zo dat de beste stuurlui aan wal staan en vertellen hoe het had gemoeten.

Degenen die naar waarschuwingen luisteren zullen overleven.
Als je nou om te beginnen eens stopt met dat zeurderig toontje. Lach jij wel eens?
Ja zeker.

Je ervaart mijn uiting als zeurderig?

Dat komt omdat je m.i. de gezonde leer niet kan verdragen.
Je kunt kennelijk niet begrijpen, dat ik er geen enkel persoonlijk belang bij heb.

Probeer dat eens te begrijpen.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door hopper »

Alpha schreef: 21 mar 2022, 14:10
hopper schreef: 14 mar 2022, 12:23

Gezien dat je deze uitspraak doet ga ik er van uit dat je reeds in Gods (aardse) Koninkrijk bent.
Gods koninkrijk wordt letterlijk opgericht na Armageddon. (Gen 16:16).

Nou nee. Het Koninkrijk Gods is er gewoon anno 2022 al hoor. Je bent abuis.

Logion 113:
Zijn discipelen zeiden hem: Het Rijk, op welke dag zal het komen? Het is niet door uit te kijken dat men het zal zien komen. Men zal niet zeggen: Kijk, het is hier! of: Zie, dit is het ogenblik! Maar het Rijk van de Vader spreidt zich over de aarde en de mensen zien het niet.
Open je ogen, Alpha en je zult het Koninkrijk zien! In het hart van je medemens......
Bijgeloof is de Heer een gruwel!
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8846
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

callista schreef: 21 mar 2022, 14:24 Het Wachttorengenootschap doet aan shunning...
Schrijnend om te zien wat voor leed dat veroorzaakt.
Ik heb die uitzending ook gezien gisterenavond bij Pointer op NPO 2 TV..

Er is trouwens met een petitie naar de Tweede Kamer gegaan, omdat het vaak menselijk leed betreft met alle gevolgen van dien?

Worden bij jullie niet diegenen die zich willen afscheiden buitengesloten?
Mogen ze nog wel met hun familie omgaan?
Hallo callista computer.

Als je nu eens het anti Bijbel virus verwijderd, dan heb je een goede kans dat je blik wordt verhelderd.

Mensen die gaan emigreren missen ook hun familie.

Een uitgeslotene heeft Bijbelse normen en waarden overtreden en heeft daar geen berouw van.
Dan is nog de enige optie iemand uit de gemeente te zetten.
Het is gewoon de toepassing van Bijbelse normen, ter bescherming van de gemeente.

1 Kor 5:6 Het is niet goed dat jullie zo trots zijn. Weten jullie niet dat door een beetje zuurdesem het hele deeg gaat gisten?
1 Korinthiërs 15:33 Laat je niet misleiden. Slechte omgang bederft goede gewoonten.
1 Timotheüs 5:20 Degenen die zonde beoefenen, moet je in het bijzijn van iedereen terechtwijzen, als waarschuwing voor de anderen. NWV.

Een uitsluiting kan opgeheven worden als de persoon berouw heeft van zijn daden. De persoon kan daar voorkiezen en hersteld worden.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10118
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 21 mar 2022, 14:39
Een uitgeslotene heeft Bijbelse normen en waarden overtreden en heeft daar geen berouw van.
Dan is nog de enige optie iemand uit de gemeente te zetten.
Het is gewoon de toepassing van Bijbelse normen, ter bescherming van de gemeente.

1 Kor 5:6 Het is niet goed dat jullie zo trots zijn. Weten jullie niet dat door een beetje zuurdesem het hele deeg gaat gisten?
1 Korinthiërs 15:33 Laat je niet misleiden. Slechte omgang bederft goede gewoonten.
1 Timotheüs 5:20 Degenen die zonde beoefenen, moet je in het bijzijn van iedereen terechtwijzen, als waarschuwing voor de anderen. NWV.

Een uitsluiting kan opgeheven worden als de persoon berouw heeft van zijn daden. De persoon kan daar voorkiezen en hersteld worden.
Hoe ontzettend zielig en triest zo'n geloof dat het shunning nodig heeft om zichzelf te beschermen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door callista »

Alpha schreef: 21 mar 2022, 14:39
callista schreef: 21 mar 2022, 14:24 Het Wachttorengenootschap doet aan shunning...
Schrijnend om te zien wat voor leed dat veroorzaakt.
Ik heb die uitzending ook gezien gisterenavond bij Pointer op NPO 2 TV..

Er is trouwens met een petitie naar de Tweede Kamer gegaan, omdat het vaak menselijk leed betreft met alle gevolgen van dien?

Worden bij jullie niet diegenen die zich willen afscheiden buitengesloten?
Mogen ze nog wel met hun familie omgaan?
Hallo callista computer.

Als je nu eens het anti Bijbel virus verwijderd, dan heb je een goede kans dat je blik wordt verhelderd.

Mensen die gaan emigreren missen ook hun familie.

Een uitgeslotene heeft Bijbelse normen en waarden overtreden en heeft daar geen berouw van.
Dan is nog de enige optie iemand uit de gemeente te zetten.
Het is gewoon de toepassing van Bijbelse normen, ter bescherming van de gemeente.

1 Kor 5:6 Het is niet goed dat jullie zo trots zijn. Weten jullie niet dat door een beetje zuurdesem het hele deeg gaat gisten?
1 Korinthiërs 15:33 Laat je niet misleiden. Slechte omgang bederft goede gewoonten.
1 Timotheüs 5:20 Degenen die zonde beoefenen, moet je in het bijzijn van iedereen terechtwijzen, als waarschuwing voor de anderen. NWV.

Een uitsluiting kan opgeheven worden als de persoon berouw heeft van zijn daden. De persoon kan daar voorkiezen en hersteld worden.
Dat is het nu juist.....die personen hebben geen berouw ----van hun daden? wat voor daden? ---wat hebben ze misdaan? ----en zijn blij dat ze daar weg zijn.
Maar dat wordt niet gerespecteerd en dan begin het shunning/// :evil:
En berouw waarvan?
Vanwege een andere keuze dan de gevangenis van de Jehovah's?
Ik noem dat schunnig.....en bovendien mensonterend en mensonwaardig... :naughty:
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8846
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

hopper schreef: 21 mar 2022, 14:27
Alpha schreef: 21 mar 2022, 14:10 Gods koninkrijk wordt letterlijk opgericht na Armageddon. (Gen 16:16).

Nou nee. Het Koninkrijk Gods is er gewoon anno 2022 al hoor. Je bent abuis.

Logion 113:
Zijn discipelen zeiden hem: Het Rijk, op welke dag zal het komen? Het is niet door uit te kijken dat men het zal zien komen. Men zal niet zeggen: Kijk, het is hier! of: Zie, dit is het ogenblik! Maar het Rijk van de Vader spreidt zich over de aarde en de mensen zien het niet.
Open je ogen, Alpha en je zult het Koninkrijk zien! In het hart van je medemens......Bijgeloof is de Heer een gruwel!
Droom maar fijn verder.

In Oekraïne is dus niets aan de hand?
De natiën zijn niet ineens 180 graden gedraaid?

‘De God van de hemel zal een koninkrijk oprichten dat nooit vernietigd zal worden.’ — Daniël 2:44
Een rechtvaardige regering waar u persoonlijk voordeel van hebt. — Jesaja 48:17, 18.
Een gelukkig leven en volmaakte gezondheid in een toekomstige nieuwe wereld. — Openbaring 21:3, 4.

Een eind maken aan valse religie. (Openbaring 17:15, 16)
Een eind maken aan menselijk bestuur. (Openbaring 19:15, 17, 18).
Een eind maken aan ziekte en de dood. (Jesaja 33:24; Openbaring 21:4).

Lukas 17:
20 De farizeeën vroegen hem wanneer Gods Koninkrijk zou komen. Hij antwoordde: ‘Het Koninkrijk van God komt niet op een opvallende manier. 21 De mensen zullen niet zeggen: “Kijk hier!” of: “Daar!” Want kijk! Gods Koninkrijk is in jullie midden.’ NWV.

20 En toen Hem door de Farizeeën gevraagd werd, wanneer het Koninkrijk van God zou komen, antwoordde Hij hun en zei: Het Koninkrijk van God komt niet op waarneembare wijze.
21 En men zal niet zeggen: Zie hier of zie daar, want, zie, het Koninkrijk van God is binnen in u. HSV.

20 En op de vraag der Farizeeën, wanneer het Koninkrijk Gods komen zou, antwoordde Hij hun en zeide: Het Koninkrijk Gods komt niet zo, dat het te berekenen is;
21 Ook zal men niet zeggen: zie, hier is het of daar! Want zie, het Koninkrijk Gods is bij u. NBG

De context laat zien dat Jezus die woorden tot de farizeeën richtte, een vijandige Joodse religieuze groep.
Die hadden hun eigen verwachtingen wat de Messias en zijn koninkrijk betreft.
Terwijl Jezus onderwees en wonderen verrichtte die bewezen dat hij de beloofde Koning van dat koninkrijk was, werden de farizeeën, die geen zuivere motieven en geen oprecht geloof hadden, alleen maar vijandiger.
Ze geloofden niet dat Jezus de Messias was.

De toekomstige koning was al in hun midden, maar zij accepteerden dat niet.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8846
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

callista schreef: 21 mar 2022, 14:44
Alpha schreef: 21 mar 2022, 14:39 Hallo callista computer.

Als je nu eens het anti Bijbel virus verwijderd, dan heb je een goede kans dat je blik wordt verhelderd.

Mensen die gaan emigreren missen ook hun familie.

Een uitgeslotene heeft Bijbelse normen en waarden overtreden en heeft daar geen berouw van.
Dan is nog de enige optie iemand uit de gemeente te zetten.
Het is gewoon de toepassing van Bijbelse normen, ter bescherming van de gemeente.

1 Kor 5:6 Het is niet goed dat jullie zo trots zijn. Weten jullie niet dat door een beetje zuurdesem het hele deeg gaat gisten?
1 Korinthiërs 15:33 Laat je niet misleiden. Slechte omgang bederft goede gewoonten.
1 Timotheüs 5:20 Degenen die zonde beoefenen, moet je in het bijzijn van iedereen terechtwijzen, als waarschuwing voor de anderen. NWV.

Een uitsluiting kan opgeheven worden als de persoon berouw heeft van zijn daden. De persoon kan daar voorkiezen en hersteld worden.
Dat is het nu juist.....die personen hebben geen berouw ----van hun daden? wat voor daden? ---wat hebben ze misdaan? ----en zijn blij dat ze daar weg zijn.
Maar dat wordt niet gerespecteerd en dan begin het shunning/// :evil:
En berouw waarvan?
Vanwege een andere keuze dan de gevangenis van de Jehovah's?
Ik noem dat schunnig.....en bovendien mensonterend en mensonwaardig... :naughty:
Hallo Computer.

Zoals ik al zei, hadden zij opzettelijk de Bijbelse normen en waarden overtreden.
In het NT kan je minstens 5 personen vinden die er, op basis van die normen, zijn uitgezet.
Er waren verschillende redenen, w.o. kwaadaardige roddel en gebrek aan respect.

Voor jou is jHWH een gevangenis , voor anderen is het een bevrijding.

Wanneer iemand op staande voet ontslagen word, is dat natuurlijk de schuld van het bedrijf.
de persoon zal dan het bedrijf de schuld geven en het zwart proberen te maken.
Mensen die het bedrijf goed kennen, herkennen dat soort reacties.

Haal dat virus nu eens weg, je zal je veel beter gaan voelen.
Je zult de bevrijding dan ervaren.

Lukas 21: 28 Als nu deze dingen beginnen te geschieden, richt U dan rechtop en heft UW hoofd omhoog, omdat UW bevrijding nabij komt.” NWV.

Als de deur naar Gods koninkrijk op slot zit, ben je te laat.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door callista »

Het wil niet tot je doordringen.
Het zij zo.....
peda
Berichten: 20640
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door peda »

Alpha schreef: 21 mar 2022, 15:06

Als de deur naar Gods koninkrijk op slot zit, ben je te laat.
Velen naar mijn inschatting willen helemaal niet meedoen met het WTG koninkrijk en laten de kreet "" ben je te laat "' voor wat het is.
Er zijn zo ontzettend vele thema's waarbij iemand roept "" je bent te laat "' dat het credo geen betekenis meer heeft. Voor "'iets"' ben je altijd wel te laat en het JG koninkrijk behoort voor tallozen gewoon tot het "" iets""'. Voor de JG jammer, voor de ander wel waar.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10118
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

peda schreef: 21 mar 2022, 15:20
Alpha schreef: 21 mar 2022, 15:06

Als de deur naar Gods koninkrijk op slot zit, ben je te laat.
Velen naar mijn inschatting willen helemaal niet meedoen met het WTG koninkrijk en laten de kreet "" ben je te laat "' voor wat het is.
Er zijn zo ontzettend vele thema's waarbij iemand roept "" je bent te laat "' dat het credo geen betekenis meer heeft. Voor "'iets"' ben je altijd wel te laat en het JG koninkrijk behoort voor tallozen gewoon tot het "" iets""'. Voor de JG jammer, voor de ander wel waar.
Gods Koninkrijk heeft geen deur, is geen vesting en heeft geen muren en geen ophaalbrug. Dus een deur die gesloten is, moet wel van iets anders zijn. Misschien is die gesloten deur van een niet-bestaande hel.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door MagereHein »

Alpha, wellicht levert dit me een waarschuwing op, maar ik vind de Jehova's getuigen en dan m'n de organisatie een verderfelijk geloof. En dan shunning goedpraten en vergelijken met emigreren! ZO fout!!!
Je wordt, als je zelfstandig en weloverwogen verstandig besluit neemt, uitgekotst door de hele "familie" Wat is dat voor familie? Als je emigreert hou je contact. Nu word je volledig verbannen met als enige opzet, terug te keren naar de sekte.
En laat die bijbel er maar buiten in je uitleg, vertel liever persoonlijk waarom je gevangen wil blijven zitten
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Snelheid
Berichten: 10831
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 21 mar 2022, 14:42
Alpha schreef: 21 mar 2022, 14:39
Een uitgeslotene heeft Bijbelse normen en waarden overtreden en heeft daar geen berouw van.
Dan is nog de enige optie iemand uit de gemeente te zetten.
Het is gewoon de toepassing van Bijbelse normen, ter bescherming van de gemeente.

1 Kor 5:6 Het is niet goed dat jullie zo trots zijn. Weten jullie niet dat door een beetje zuurdesem het hele deeg gaat gisten?
1 Korinthiërs 15:33 Laat je niet misleiden. Slechte omgang bederft goede gewoonten.
1 Timotheüs 5:20 Degenen die zonde beoefenen, moet je in het bijzijn van iedereen terechtwijzen, als waarschuwing voor de anderen. NWV.

Een uitsluiting kan opgeheven worden als de persoon berouw heeft van zijn daden. De persoon kan daar voorkiezen en hersteld worden.
Hoe ontzettend zielig en triest zo'n geloof dat het shunning nodig heeft om zichzelf te beschermen.
Maar het is geen geloof het is een organisatie die misbruik gebruik maakt van Christelijke elementen en de mensen die aan gesloten zijn bij dat wacht toren genootschap ze in de tang hebben wat je ook zegt het is allemaal niet waar,Het zijn ook geen Christenen net als de Mormonen.
En mensen die er uit stappen hebben soms jaren lang nodig om weer echt vrij te zijn en te leven als mens in die vrijheid.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door MagereHein »

En vandaar dat de rechter er soms een stokje voor steekt. Jammer dat we in dit land artikel 23 hebben.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Zolderworm »

Alpha schreef: 21 mar 2022, 14:24
Zolderworm schreef: 14 mar 2022, 12:52
Als je nou om te beginnen eens stopt met dat zeurderig toontje. Lach jij wel eens?
Ja zeker.

Je ervaart mijn uiting als zeurderig?

Dat komt omdat je m.i. de gezonde leer niet kan verdragen.
Je kunt kennelijk niet begrijpen, dat ik er geen enkel persoonlijk belang bij heb.

Probeer dat eens te begrijpen.
Ouwe mopperkont. Der Adolf had het ook over de gezonde leer.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8846
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

callista schreef: 21 mar 2022, 15:09 Het wil niet tot je doordringen.
Het zij zo.....
Het dringt inderdaad niet tot je door, triest, dat je daardoor de toegang tot de "nieuwe aarde" afsluit.

Ik zie jou niet, dus besta je niet. :(

Wat voor daden?
Dat is vragen naar de bekende weg.
Dieven, moordenaars ect. kunnen niet in Gods koninkrijk komen!

1 Joh 4: 8 Wie niet liefheeft, heeft God niet leren kennen, want God is liefde.
1 Joh 5: 3 Want de liefde voor God betekent dat we ons aan zijn geboden houden. Maar zijn geboden zijn geen zware last.

Vandaar dit:

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.

Wat dan?

De rechtvaardigen zullen de aarde bezitten en ze zullen er eeuwig leven. Psalm 37:29

De aarde blijft altijd bestaan. Prediker 1:4

Hij zal de dood voor altijd verslinden, de Soevereine Heer Jehovah zal de tranen van elk gezicht wissen. Jesaja 25:8

In die tijd worden de ogen van de blinden geopend en de oren van de doven ontsloten. In die tijd zal de kreupele springen als een hert en de tong van de stomme zal het uitroepen van vreugde. Want in de wildernis zal overal water opwellen, in de woestijnvlakte zal water stromen. Jesaja 35:5, 6

Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij. Openbaring 21:4

Ze zullen huizen bouwen en erin wonen, ze zullen wijngaarden planten en de vruchten ervan eten. Wat ze bouwen zal niet door iemand anders worden bewoond. Wat ze planten zal niet door anderen worden gegeten. Want de dagen van mijn volk zullen zijn als de dagen van een boom en mijn uitverkorenen zullen volop genieten van het werk van hun handen. Jesaja 65:21, 22

Jes 2: 4 Hij zal rechtspreken onder de naties en de zaken rechtzetten in verband met veel volken. Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers
en hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie, en oorlog zullen ze niet meer leren. NWV.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door callista »

Bespaar me je evangelisatiedrift..... :naughty:

Luister ook eens naar anderen en praat eens MET anderen i.p.v. tegen anderen...en je eigen visie als enige waarheid op te dringen gepaard gaande met weer een aantal teksten en al jaren dezelfde als antwoord.

Maar ik wens jou veel plezier op die "nieuwe aarde" :thumb1: :flower1:
Laatst gewijzigd door callista op 28 mar 2022, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8846
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

peda schreef: 21 mar 2022, 15:20
Alpha schreef: 21 mar 2022, 15:06

Als de deur naar Gods koninkrijk op slot zit, ben je te laat.
Velen naar mijn inschatting willen helemaal niet meedoen met het WTG koninkrijk en laten de kreet "" ben je te laat "' voor wat het is.
Er zijn zo ontzettend vele thema's waarbij iemand roept "" je bent te laat "' dat het credo geen betekenis meer heeft. Voor "'iets"' ben je altijd wel te laat en het JG koninkrijk behoort voor tallozen gewoon tot het "" iets""'. Voor de JG jammer, voor de ander wel waar.
Er bestaat geen wtg koninkrijk, wel het Koninkrijk van de hemel, waar Jezus koning zal zijn.

In de Bijbel staan vele voorbeelden van mensen die waarschuwingen negeerden, zij kozen daarvoor.

Het is duidelijk dat velen niet voor de "nieuwe aarde" hebben gekozen.
Dat is een aarde waar geen oorlog meer zal zijn, geen honger, geen misdaad.
Er zal een eeuwige vrede zijn, waar geen dictators meer zullen heersen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8846
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

callista schreef: 28 mar 2022, 12:44 Bespaar me je evangelisatiedrift..... :naughty:

Luister ook eens naar anderen en praat eens MET anderen i.p.v. tegen anderen...en je eigen visie als enige waarheid op te dringen gepaard gaande met weer een aantal teksten en al jaren dezelfde als antwoord.

Maar ik wens jou veel plezier op die nieuwe aarde :thumb1: :flower1:
Tja, ik zal je missen.
Mijn visie is alleen op de Bijbel gebaseerd en je bent dus vrij om daar naar te luisteren.

Noach was met zijn gezin de enige die luisterden naar Gods waarschuwing.
Hij bouwde in ca. 60 jaar een boot op het droge land.
Hij was geen timmerman of scheepsbouwer.
De mensen hebben dat ca. 60 jaar lang gezien.
ze zagen dieren twee aan twee de boot naar binnen gaan.
Zij kozen er voor om dat niet te doen.
Tien de deur op slot ging en het begon te regenen hadden ze gegarandeerd spijt.
Te laat.
Niemand verbood hun om de ark binnen te gaan, zoals Noach.

Dringt het pas tot je door als het ook te laat is?
Mullog
Berichten: 3853
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 12:54
callista schreef: 28 mar 2022, 12:44 Bespaar me je evangelisatiedrift..... :naughty:

Luister ook eens naar anderen en praat eens MET anderen i.p.v. tegen anderen...en je eigen visie als enige waarheid op te dringen gepaard gaande met weer een aantal teksten en al jaren dezelfde als antwoord.

Maar ik wens jou veel plezier op die nieuwe aarde :thumb1: :flower1:
Tja, ik zal je missen.
Mijn visie is alleen op de Bijbel gebaseerd en je bent dus vrij om daar naar te luisteren.

Noach was met zijn gezin de enige die luisterden naar Gods waarschuwing.
Hij bouwde in ca. 60 jaar een boot op het droge land.
Hij was geen timmerman of scheepsbouwer.
De mensen hebben dat ca. 60 jaar lang gezien.
ze zagen dieren twee aan twee de boot naar binnen gaan.
Zij kozen er voor om dat niet te doen.
Tien de deur op slot ging en het begon te regenen hadden ze gegarandeerd spijt.
Te laat.
Niemand verbood hun om de ark binnen te gaan, zoals Noach.

Dringt het pas tot je door als het ook te laat is?
Ik heb dat van die Noach al zo vaak van je gelezen dat ik mij zo langzamerhand begin af te vragen dat of jij ervan uitgaat dat er collectief Alzheimer heerst hier op het forum. Heb je niet wat nieuwe voorbeelden?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10118
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 12:54 Noach was met zijn gezin de enige die luisterden naar Gods waarschuwing.
Hij bouwde in ca. 60 jaar een boot op het droge land.
Hij was geen timmerman of scheepsbouwer.
De mensen hebben dat ca. 60 jaar lang gezien.
ze zagen dieren twee aan twee de boot naar binnen gaan.
Zij kozen er voor om dat niet te doen.
Tien de deur op slot ging en het begon te regenen hadden ze gegarandeerd spijt.
Te laat.
Niemand verbood hun om de ark binnen te gaan, zoals Noach.

Dringt het pas tot je door als het ook te laat is?
Je gelooft in het sprookje van Noach. Want het is niet meer dan een sprookje. Het is niet echt gebeurd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 3853
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 12:23
callista schreef: 21 mar 2022, 15:09 Het wil niet tot je doordringen.
Het zij zo.....
Het dringt inderdaad niet tot je door, triest, dat je daardoor de toegang tot de "nieuwe aarde" afsluit.

Ik zie jou niet, dus besta je niet. :(

Wat voor daden?
Dat is vragen naar de bekende weg.
Dieven, moordenaars ect. kunnen niet in Gods koninkrijk komen!
...
Ik meen mij er een te herinneren die samen met Jezus gekruisigd is en die gelijk een loge-plaats kreeg.... toch?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8846
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 21 mar 2022, 15:23
peda schreef: 21 mar 2022, 15:20

Velen naar mijn inschatting willen helemaal niet meedoen met het WTG koninkrijk en laten de kreet "" ben je te laat "' voor wat het is.
Er zijn zo ontzettend vele thema's waarbij iemand roept "" je bent te laat "' dat het credo geen betekenis meer heeft. Voor "'iets"' ben je altijd wel te laat en het JG koninkrijk behoort voor tallozen gewoon tot het "" iets""'. Voor de JG jammer, voor de ander wel waar.
Gods Koninkrijk heeft geen deur, is geen vesting en heeft geen muren en geen ophaalbrug. Dus een deur die gesloten is, moet wel van iets anders zijn. Misschien is die gesloten deur van een niet-bestaande hel.
Er zal een tijd komen, dat je niet meer kunt kiezen voor God.
Dan is "de deur" a.h.w. op slot.