God ontkennen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
J-W
Berichten: 2292
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 13:04
Messenger schreef: 21 mar 2022, 15:23
Gods Koninkrijk heeft geen deur, is geen vesting en heeft geen muren en geen ophaalbrug. Dus een deur die gesloten is, moet wel van iets anders zijn. Misschien is die gesloten deur van een niet-bestaande hel.
Er zal een tijd komen, dat je niet meer kunt kiezen voor God.
Dan is "de deur" a.h.w. op slot.
Flauw van God hoor. Ik zou de deur altijd op een kier laten staan voor wie achteraf toch nog binnen zou willen komen, ik zou geen tijdlimiet stellen maar ben dan ook niet wraakzuchtig van aard, dat zal het verschil zijn.
Laatst gewijzigd door J-W op 28 mar 2022, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 12:54 Tja, ik zal je missen.
Mijn visie is alleen op de Bijbel gebaseerd en je bent dus vrij om daar naar te luisteren.

Noach was met zijn gezin de enige die luisterden naar Gods waarschuwing.
Hij bouwde in ca. 60 jaar een boot op het droge land.
Hij was geen timmerman of scheepsbouwer.
De mensen hebben dat ca. 60 jaar lang gezien.
ze zagen dieren twee aan twee de boot naar binnen gaan.
Zij kozen er voor om dat niet te doen.

Tien de deur op slot ging en het begon te regenen hadden ze gegarandeerd spijt.
Te laat.
Niemand verbood hun om de ark binnen te gaan, zoals Noach.

Dringt het pas tot je door als het ook te laat is?
Als je dan toch denkt dat dit verhaal écht is gebeurd, zorg dan tenminste dat je het kent en geen vreemde dingen schrijft zoals het onderstreepte.
In Genesis 6: 17-18 staat dat God zei dat hij al het leven zou vernietigen en dat Noach alleen de ark in mocht gaan met zijn vrouw, zijn zonen en hun vrouwen. Meer mensen niet. Volgens het verbond dat God sloot met Noach mochten er verder geen mensen mee. Er staat precies genoemd wat er mee mocht, en anderen dan de familie van Noach staan daar niet bij.
Voor anderen was er dus geen keus die ze 60 jaar lang hadden om wel of niet mee te gaan.
Dus het was ze wel degelijk verboden om mee te gaan.

Áls je werkelijk in het verhaal gelooft. Het lijkt er op dat jij een eigen versie hebt waarin mensen ineens de kans hadden om zich te bedenken en mee te gaan of zo. Geen idee waar je dat vandaan hebt, maar dat is dus niet op de Bijbel gebaseerd, ook al zeg je dat dit wel zo is.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8852
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 21 mar 2022, 15:23
peda schreef: 21 mar 2022, 15:20

Velen naar mijn inschatting willen helemaal niet meedoen met het WTG koninkrijk en laten de kreet "" ben je te laat "' voor wat het is.
Er zijn zo ontzettend vele thema's waarbij iemand roept "" je bent te laat "' dat het credo geen betekenis meer heeft. Voor "'iets"' ben je altijd wel te laat en het JG koninkrijk behoort voor tallozen gewoon tot het "" iets""'. Voor de JG jammer, voor de ander wel waar.
Gods Koninkrijk heeft geen deur, is geen vesting en heeft geen muren en geen ophaalbrug. Dus een deur die gesloten is, moet wel van iets anders zijn. Misschien is die gesloten deur van een niet-bestaande hel.
Ik kreeg een telefoontje, dus moest ik met de reactie op jou stoppen.

De deur waar ik het over had, is een vergelijking, illustratie.

Noach met zijn gezin reageerde positief op de Goddelijk waarschuwing, alle anderen negeerden die.
Hij bouwde ca. 60 jaar aan zijn ark, hij was geen timmerman of scheepsbouwer.
De anderen keken toe, Noach vertelde waarom hij dat deed.
Vervolgens gingen dieren de ark binnen, men keek toe.
Toen ging de deur van de ark op slot, er was geen mogelijkheid meer om binnen te komen.
Ze hadden de waarschuwingen genegeerd.

Het is niet verstandig om waarschuwingen klakkeloos te negeren.
Velen hebben dat al ervaren en dat ze er achter kwamen dat ze te laat waren.
Een gewaarschuwd man telt immers voor twee?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8852
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 28 mar 2022, 13:27
Alpha schreef: 28 mar 2022, 12:54 Tja, ik zal je missen.
Mijn visie is alleen op de Bijbel gebaseerd en je bent dus vrij om daar naar te luisteren.

Noach was met zijn gezin de enige die luisterden naar Gods waarschuwing.
Hij bouwde in ca. 60 jaar een boot op het droge land.
Hij was geen timmerman of scheepsbouwer.
De mensen hebben dat ca. 60 jaar lang gezien.
ze zagen dieren twee aan twee de boot naar binnen gaan.
Zij kozen er voor om dat niet te doen.

Tien de deur op slot ging en het begon te regenen hadden ze gegarandeerd spijt.
Te laat.
Niemand verbood hun om de ark binnen te gaan, zoals Noach.

Dringt het pas tot je door als het ook te laat is?
Als je dan toch denkt dat dit verhaal écht is gebeurd, zorg dan tenminste dat je het kent en geen vreemde dingen schrijft zoals het onderstreepte.
In Genesis 6: 17-18 staat dat God zei dat hij al het leven zou vernietigen en dat Noach alleen de ark in mocht gaan met zijn vrouw, zijn zonen en hun vrouwen. Meer mensen niet. Volgens het verbond dat God sloot met Noach mochten er verder geen mensen mee. Er staat precies genoemd wat er mee mocht, en anderen dan de familie van Noach staan daar niet bij.
Voor anderen was er dus geen keus die ze 60 jaar lang hadden om wel of niet mee te gaan.
Dus het was ze wel degelijk verboden om mee te gaan.

Áls je werkelijk in het verhaal gelooft. Het lijkt er op dat jij een eigen versie hebt waarin mensen ineens de kans hadden om zich te bedenken en mee te gaan of zo. Geen idee waar je dat vandaan hebt, maar dat is dus niet op de Bijbel gebaseerd, ook al zeg je dat dit wel zo is.
Lees de Bijbel eens?

Toon mij dat God andere mensen verbood om de ark binnen te gaan?

Hij laat mensen niet onwetend!

2 Petrus 2:
4 Want God heeft zelfs de engelen die zondigden niet gespaard maar ze in Tartarus gegooid en ze in ketens van diepe duisternis geslagen in afwachting van het oordeel.
5 Ook heeft hij in de oudheid de wereld niet gespaard, maar hij heeft Noach, een prediker van rechtvaardigheid, samen met zeven anderen gered toen hij een vloed over een wereld van goddeloze mensen liet komen.
6 En door de steden Sodom en Gomorra in de as te leggen heeft hij ze veroordeeld, waarmee hij voor goddelozen een voorbeeld heeft gesteld van wat er komen gaat.
7 Maar hij heeft de rechtvaardige Lot gered, die zwaar leed onder het schaamteloze gedrag van de wetteloze mensen.
8 Want toen die rechtvaardige man in hun midden woonde, werd zijn rechtvaardige ziel dag in dag uit gekweld door de wetteloze daden die hij zag en hoorde.
9 Jehovah weet dus mensen die hem toegewijd zijn te redden uit beproevingen. Maar hij bewaart onrechtvaardige mensen voor de vernietiging op de dag van het oordeel,
10 vooral degenen die het vlees van anderen willen verontreinigen en die een afkeer hebben van gezag.

Goddeloze mensen verhardden in hun gedrag en tonen geen respect voor de schepper.
Vandaar dat Jezus dit zei:

Mt 23: 37 Jeruzalem, Jeruzalem! Je vermoordt de profeten en stenigt de mensen die naar je toe zijn gestuurd . . . Hoe vaak heb ik je kinderen bij me willen verzamelen zoals een hen haar kuikens onder haar vleugels verzamelt! Maar jullie hebben het niet gewild.

Jezus bewees dat hij de Messias was.
Hij bevestigde het verslag over Noach.
Hij zei:

Mt 24:
36 Van die dag en dat uur weet niemand iets af, ook de engelen in de hemel en de Zoon niet, maar alleen de Vader.
37 De aanwezigheid van de Mensenzoon zal zijn als de tijd van Noach.
38 Want in de tijd vóór de vloed aten en dronken de mensen, mannen trouwden en vrouwen werden uitgehuwelijkt, tot de dag dat Noach de ark in ging.
39 En ze hadden er geen aandacht voor totdat de vloed kwam en ze allemaal wegvaagde. Zo zal ook de aanwezigheid van de Mensenzoon zijn. NWV.

Hij legde duidelijk een link met de gebeurtenissen van toen en wat er nu aan de hand is.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8852
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 28 mar 2022, 13:16
Alpha schreef: 28 mar 2022, 13:04 Er zal een tijd komen, dat je niet meer kunt kiezen voor God.
Dan is "de deur" a.h.w. op slot.
Flauw van God hoor. Ik zou de deur altijd op een kier laten staan voor wie achteraf toch nog binnen zou willen komen, ik zou geen tijdlimiet stellen maar ben dan ook niet wraakzuchtig van aard, dat zal het verschil zijn.
Laat jij je huisdeur 's nachts op een kier staan, dan?

Dat vinden die mensen best leuk!
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 14:18
Dat_beloof_ik schreef: 28 mar 2022, 13:27

Als je dan toch denkt dat dit verhaal écht is gebeurd, zorg dan tenminste dat je het kent en geen vreemde dingen schrijft zoals het onderstreepte.
In Genesis 6: 17-18 staat dat God zei dat hij al het leven zou vernietigen en dat Noach alleen de ark in mocht gaan met zijn vrouw, zijn zonen en hun vrouwen. Meer mensen niet. Volgens het verbond dat God sloot met Noach mochten er verder geen mensen mee. Er staat precies genoemd wat er mee mocht, en anderen dan de familie van Noach staan daar niet bij.
Voor anderen was er dus geen keus die ze 60 jaar lang hadden om wel of niet mee te gaan.
Dus het was ze wel degelijk verboden om mee te gaan.

Áls je werkelijk in het verhaal gelooft. Het lijkt er op dat jij een eigen versie hebt waarin mensen ineens de kans hadden om zich te bedenken en mee te gaan of zo. Geen idee waar je dat vandaan hebt, maar dat is dus niet op de Bijbel gebaseerd, ook al zeg je dat dit wel zo is.
Lees de Bijbel eens?

Toon mij dat God andere mensen verbood om de ark binnen te gaan?
Dat schreef ik. Dat staat in Genesis 6:17-18. Welke stukje daarvan is het, dat je niet begrijpt?
Laatst gewijzigd door Dat_beloof_ik op 28 mar 2022, 14:32, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8852
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

MagereHein schreef: 21 mar 2022, 19:46 Alpha, wellicht levert dit me een waarschuwing op, maar ik vind de Jehova's getuigen en dan m'n de organisatie een verderfelijk geloof. En dan shunning goedpraten en vergelijken met emigreren! ZO fout!!!
Je wordt, als je zelfstandig en weloverwogen verstandig besluit neemt, uitgekotst door de hele "familie" Wat is dat voor familie? Als je emigreert hou je contact. Nu word je volledig verbannen met als enige opzet, terug te keren naar de sekte.
En laat die bijbel er maar buiten in je uitleg, vertel liever persoonlijk waarom je gevangen wil blijven zitten
Je gelooft wat je wilt geloven.

Wanneer je Bijbelse normen en waarden opzettelijk negeert, dat kan je geen deel meer zijn met mensen die de Bijbelse normen bewust respecteren en van harte hebben aanvaard. Degenen die hun fouten erkennen kunnen altijd terug komen.

Dank zij de Bijbel zit ik, in tegenstelling tot jou, niet gevangen in een sekte en geniet ik van mijn vrijheid. :D :praying1:
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8852
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 28 mar 2022, 14:27
Alpha schreef: 28 mar 2022, 14:18 Lees de Bijbel eens?

Toon mij dat God andere mensen verbood om de ark binnen te gaan?
Dat schreef ik. Dat staat in Genesis 6:17-18.
En Ik, zie, Ik ga een watervloed over de aarde brengen om alle vlees waarin een levensgeest is, van onder de hemel te gronde te richten; alles wat op de aarde is, zal de geest geven. Maar met u zal Ik Mijn verbond maken; en u moet in de ark gaan, u, uw zonen, uw vrouw en de vrouwen van uw zonen met u./quote]
Welke stukje daarvan is het, dat je niet begrijpt?
Wat JIJ niet wilt begrijpen is dat berouwvolle mensen door de schepper niet vernietigd worden.

2 Petrus 3:
9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt.
10 Maar Jehovah’s dag komt als een dief, en op die dag zal de hemel met gedreun vergaan. De elementen zullen gloeiend heet worden en ontbonden worden, en de aarde en de werken daarop zullen blootgelegd worden.

13 Maar volgens zijn belofte verwachten we een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, en daarin zal rechtvaardigheid heersen. NWV.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door hopper »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 13:04
Messenger schreef: 21 mar 2022, 15:23
Gods Koninkrijk heeft geen deur, is geen vesting en heeft geen muren en geen ophaalbrug. Dus een deur die gesloten is, moet wel van iets anders zijn. Misschien is die gesloten deur van een niet-bestaande hel.
Er zal een tijd komen, dat je niet meer kunt kiezen voor God.
Dan is "de deur" a.h.w. op slot.
Heb je daar bewijzen voor?
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 14:32 Wat JIJ niet wilt begrijpen is dat berouwvolle mensen door de schepper niet vernietigd worden.
Je geeft geen antwoord op de vraag.
In Genesis 6 staat heel duidelijk dat alleen Noach en zijn familie mee mochten. Welk stukje daarvan begrijp je niet? Dat moet er zijn, want jij komt met de (volgens eigen zeggen Bijbelse) bewering dat iedereen mee mocht, terwijl in Genesis duidelijk staat dat dit niet zo is.
Daar staat NIET dat berouwvolle mensen niet worden vernietigd. Daar staat dat AL het leven zal worden vernietigd, m.u.v. Noach en zijn familie (en wat dieren).
Wat betreft je teksten van Petrus. Die gaan over de terugkomst van Jezus. We hebben het nu echter over Noach.
Laatst gewijzigd door Dat_beloof_ik op 28 mar 2022, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8852
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 21 mar 2022, 20:23
Messenger schreef: 21 mar 2022, 14:42
Hoe ontzettend zielig en triest zo'n geloof dat het shunning nodig heeft om zichzelf te beschermen.
Maar het is geen geloof het is een organisatie die misbruik gebruik maakt van Christelijke elementen en de mensen die aan gesloten zijn bij dat wacht toren genootschap ze in de tang hebben wat je ook zegt het is allemaal niet waar,Het zijn ook geen Christenen net als de Mormonen.
En mensen die er uit stappen hebben soms jaren lang nodig om weer echt vrij te zijn en te leven als mens in die vrijheid.
Jg zijn juist die gelovigen die geen misbruik maken van echte Christelijke elementen.

Vandaar dat zij de afgodische "tang" hebben losgemaakt en geen enkel afgodisch feest, gebruik of overlevering meer in hun geloof hebben.

Dus geen "kerst" viering, geen Pasen, geen drie-eenheidsleer ect.
In plaats daarvan vieren JG de herdenking van Jezus dood, nu op 15 april (14 Nissan).
Precies zo als hij dat geboden heeft!

https://www.jw.org/nl/jehovahs-getuigen/herdenking/
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door MagereHein »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 14:27
MagereHein schreef: 21 mar 2022, 19:46 Alpha, wellicht levert dit me een waarschuwing op, maar ik vind de Jehova's getuigen en dan m'n de organisatie een verderfelijk geloof. En dan shunning goedpraten en vergelijken met emigreren! ZO fout!!!
Je wordt, als je zelfstandig en weloverwogen verstandig besluit neemt, uitgekotst door de hele "familie" Wat is dat voor familie? Als je emigreert hou je contact. Nu word je volledig verbannen met als enige opzet, terug te keren naar de sekte.
En laat die bijbel er maar buiten in je uitleg, vertel liever persoonlijk waarom je gevangen wil blijven zitten
Je gelooft wat je wilt geloven.

Wanneer je Bijbelse normen en waarden opzettelijk negeert, dat kan je geen deel meer zijn met mensen die de Bijbelse normen bewust respecteren en van harte hebben aanvaard. Degenen die hun fouten erkennen kunnen altijd terug komen.

Dank zij de Bijbel zit ik, in tegenstelling tot jou, niet gevangen in een sekte en geniet ik van mijn vrijheid. :D :praying1:
Ja, alles blijkt uit je berichten. Totaal vrij jij
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8852
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

hopper schreef: 28 mar 2022, 14:37
Alpha schreef: 28 mar 2022, 13:04 Er zal een tijd komen, dat je niet meer kunt kiezen voor God.
Dan is "de deur" a.h.w. op slot.
Heb je daar bewijzen voor?
Vele, lees je de Bijbel wel eens?

Jezus gaf vele illustraties daarvoor.

Mt 24:
32 Leer de volgende les van de vijgenboom: als de nieuwe takken uitlopen en er blaadjes aan komen, weet je dat het bijna zomer is.
33 Zo weten jullie ook, als jullie al die dingen zien, dat hij voor de deur staat.
34 Ik verzeker jullie dat deze generatie niet zal verdwijnen voordat al die dingen gebeuren.
35 Hemel en aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zullen nooit verdwijnen.
36 Van die dag en dat uur weet niemand iets af, ook de engelen in de hemel en de Zoon niet, maar alleen de Vader.
37 De aanwezigheid van de Mensenzoon zal zijn als de tijd van Noach.
38 Want in de tijd vóór de vloed aten en dronken de mensen, mannen trouwden en vrouwen werden uitgehuwelijkt, tot de dag dat Noach de ark in ging.
39 En ze hadden er geen aandacht voor totdat de vloed kwam en ze allemaal wegvaagde. Zo zal ook de aanwezigheid van de Mensenzoon zijn.
40 Er zullen dan twee mannen op het veld zijn. De een zal worden meegenomen en de ander achtergelaten.
41 Twee vrouwen zullen samen graan malen. De een zal worden meegenomen en de ander achtergelaten.
42 Blijf dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt.
43 Maar weet dit: als de huiseigenaar had geweten hoe laat de dief zou komen, zou hij wakker zijn gebleven en niet hebben toegelaten dat er in zijn huis werd ingebroken.
44 Zorg daarom dat je er klaar voor bent, want de Mensenzoon komt op een uur waarop je het niet verwacht.
45 Wie is echt de getrouwe en beleidvolle slaaf, die door zijn meester over zijn huisknechten is aangesteld om hun op het juiste moment hun voedsel te geven?
46 Gelukkig is die slaaf als hij daarmee bezig is wanneer zijn meester komt!
47 Ik verzeker jullie: hij zal hem aanstellen over al zijn bezittingen.
48 Maar stel dat de slaaf slecht is en bij zichzelf zegt: “Mijn meester komt voorlopig niet”,
49 en hij begint zijn medeslaven te slaan en gaat met dronkaards eten en drinken.
50 Dan komt de meester van die slaaf op een dag waarop hij het niet verwacht en op een uur dat hij niet weet,
51 en hij zal hem heel zwaar straffen en hem hetzelfde lot laten ondergaan als de huichelaars. Daar zal hij jammeren en knarsetanden.


Mt 25:
1 Het Koninkrijk van de hemel kan vergeleken worden met tien maagden die met hun lampen op weg gingen, de bruidegom tegemoet.
2 Vijf van hen waren dwaas en vijf waren verstandig.
3 Want de dwaze maagden namen wel hun lampen mee maar geen olie,
4 terwijl de verstandige maagden behalve hun lampen ook een kruik met olie meenamen.
5 Omdat de bruidegom op zich liet wachten, werden ze allemaal moe en vielen ze in slaap.
6 Maar midden in de nacht werd er geroepen: “Daar is de bruidegom! Ga hem tegemoet.”
7 Toen stonden alle maagden op en maakten hun lampen klaar.
8 De dwaze maagden zeiden tegen de verstandige: “Geef ons wat van jullie olie, want onze lampen gaan bijna uit.”
9 De verstandige maagden antwoordden: “Misschien is er niet genoeg voor ons en jullie samen. Jullie kunnen beter naar een verkoper gaan om zelf olie te kopen.”
10 Terwijl ze onderweg waren om olie te kopen, kwam de bruidegom. De maagden die klaarstonden, gingen met hem naar binnen naar het bruiloftsfeest, en de deur werd gesloten.
11 Later kwamen ook de andere maagden. “Mijnheer, mijnheer, laat ons binnen!”, riepen ze.
12 Maar hij antwoordde: “Ik verzeker jullie, ik ken jullie niet.”
13 Blijf dus waakzaam, want jullie weten de dag en het uur niet.
14 Het is als met een man die op het punt stond naar het buitenland te reizen. Hij riep zijn slaven bij zich en vertrouwde zijn bezittingen aan hen toe.
15 Aan de een gaf hij vijf talenten, aan de ander twee en aan weer een ander één, waarbij hij rekening hield met hun mogelijkheden. Toen vertrok hij naar het buitenland.
16 De slaaf die vijf talenten had gekregen, ging er meteen zaken mee doen en verdiende er nog vijf bij.
17 En de slaaf die twee talenten had gekregen, verdiende er twee bij.
18 Maar de slaaf die maar één talent had gekregen, ging een gat in de grond graven en verborg het geld van zijn meester.
19 Na een lange tijd kwam de meester van de slaven en liet hen verantwoording afleggen.
20 De slaaf die vijf talenten had gekregen, kwam naar voren en gaf hem vijf extra talenten. Hij zei: “Meester, u hebt me vijf talenten toevertrouwd. Kijk, ik heb er nog vijf bij verdiend.”
21 “Goed gedaan!”, zei zijn meester. “Je bent een goede en trouwe slaaf. Omdat je de weinige dingen trouw hebt beheerd, zal ik je over veel dingen aanstellen. Kom, deel in de vreugde van je meester.”
22 Toen kwam de slaaf die twee talenten had gekregen naar voren en zei: “Meester, u hebt me twee talenten toevertrouwd. Kijk, ik heb er nog twee bij verdiend.”
23 Zijn meester zei tegen hem: “Goed gedaan! Je bent een goede en trouwe slaaf. Omdat je de weinige dingen trouw hebt beheerd, zal ik je over veel dingen aanstellen. Kom, deel in de vreugde van je meester.”
24 Als laatste kwam de slaaf die één talent had gekregen naar voren. Hij zei: “Meester, ik wist dat u veeleisend bent, en dat u oogst waar u niet hebt gezaaid en graan inzamelt dat u niet hebt gewand.
25 Ik was bang en daarom heb ik uw talent in de grond verborgen. Hier hebt u het terug.”
26 Zijn meester antwoordde: “Slechte en luie slaaf, je wist dat ik oogst waar ik niet heb gezaaid en dat ik graan inzamel dat ik niet heb gewand. 27 Je had mijn geld naar de bank moeten brengen, dan zou ik het bij mijn komst met rente hebben teruggekregen.
28 Neem het talent van hem af en geef het aan de slaaf die tien talenten heeft. 29 Want wie heeft, zal meer krijgen en zelfs overvloed hebben. Maar van wie niets heeft, zal zelfs wat hij heeft worden afgenomen. 30 Gooi de nutteloze slaaf eruit, de duisternis in. Daar zal hij jammeren en knarsetanden.”
31 Wanneer de Mensenzoon komt in zijn majesteit, samen met alle engelen, zal hij op zijn verheven troon plaatsnemen.
32 Alle volken zullen vóór hem worden samengebracht, en hij zal de mensen van elkaar scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt. 33 De schapen zal hij aan zijn rechterhand zetten, maar de bokken aan zijn linkerhand.

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV.

Als deze verkondiging voltooid is, gaat "de deur" op slot.

Degenen die horen, late hij luisteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8852
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

MagereHein schreef: 28 mar 2022, 14:44
Alpha schreef: 28 mar 2022, 14:27 Je gelooft wat je wilt geloven.

Wanneer je Bijbelse normen en waarden opzettelijk negeert, dat kan je geen deel meer zijn met mensen die de Bijbelse normen bewust respecteren en van harte hebben aanvaard. Degenen die hun fouten erkennen kunnen altijd terug komen.

Dank zij de Bijbel zit ik, in tegenstelling tot jou, niet gevangen in een sekte en geniet ik van mijn vrijheid. :D :praying1:
Ja, alles blijkt uit je berichten. Totaal vrij jij
Inderdaad, ik wel.
Ik zit niet gekluisterd aan on-Bijbelse leer.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8852
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef: 22 mar 2022, 10:33
Alpha schreef: 21 mar 2022, 14:24 Ja zeker.

Je ervaart mijn uiting als zeurderig?

Dat komt omdat je m.i. de gezonde leer niet kan verdragen.
Je kunt kennelijk niet begrijpen, dat ik er geen enkel persoonlijk belang bij heb.

Probeer dat eens te begrijpen.
Ouwe mopperkont. Der Adolf had het ook over de gezonde leer.
Ik ben niet degene die hier constant moppert.

Een vriend van mij had een broertje met een klompvoet.
Zijn moeder moest hem nar het ziekenhuis brengen, waar hij een spuitje kreeg.
Alle mensen met een gebrek kregen die.
Dat vindt jij gezond?
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 14:40
Snelheid schreef: 21 mar 2022, 20:23

Maar het is geen geloof het is een organisatie die misbruik gebruik maakt van Christelijke elementen en de mensen die aan gesloten zijn bij dat wacht toren genootschap ze in de tang hebben wat je ook zegt het is allemaal niet waar,Het zijn ook geen Christenen net als de Mormonen.
En mensen die er uit stappen hebben soms jaren lang nodig om weer echt vrij te zijn en te leven als mens in die vrijheid.
Jg zijn juist die gelovigen die geen misbruik maken van echte Christelijke elementen.

Vandaar dat zij de afgodische "tang" hebben losgemaakt en geen enkel afgodisch feest, gebruik of overlevering meer in hun geloof hebben.

Dus geen "kerst" viering, geen Pasen, geen drie-eenheidsleer ect.
In plaats daarvan vieren JG de herdenking van Jezus dood, nu op 15 april (14 Nissan).
Precies zo als hij dat geboden heeft!

https://www.jw.org/nl/jehovahs-getuigen/herdenking/
Natuurlijk wel. Juist het zondvloed verhaal is een overlevering die in meerdere culturen, ouder dan de joodse, al voor kwam.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 15:02 Een vriend van mij had een broertje met een klompvoet.
Zijn moeder moest hem nar het ziekenhuis brengen, waar hij een spuitje kreeg.
Alle mensen met een gebrek kregen die.
Dat vindt jij gezond?
Nee, een klompvoet is niet gezond.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door MagereHein »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 14:59
MagereHein schreef: 28 mar 2022, 14:44
Ja, alles blijkt uit je berichten. Totaal vrij jij
Inderdaad, ik wel.
Ik zit niet gekluisterd aan on-Bijbelse leer.
Poetin zit ook niet gekluisterd aan on-communistische leer
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10120
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Dat_beloof_ik schreef: 28 mar 2022, 15:08
Alpha schreef: 28 mar 2022, 15:02 Een vriend van mij had een broertje met een klompvoet.
Zijn moeder moest hem nar het ziekenhuis brengen, waar hij een spuitje kreeg.
Alle mensen met een gebrek kregen die.
Dat vindt jij gezond?
Nee, een klompvoet is niet gezond.
:lol:
Ik denk dat Alpha iets anders bedoelde.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10120
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

peda schreef: 21 mar 2022, 15:20
Alpha schreef: 21 mar 2022, 15:06

Als de deur naar Gods koninkrijk op slot zit, ben je te laat.
Velen naar mijn inschatting willen helemaal niet meedoen met het WTG koninkrijk en laten de kreet "" ben je te laat "' voor wat het is.
Er zijn zo ontzettend vele thema's waarbij iemand roept "" je bent te laat "' dat het credo geen betekenis meer heeft. Voor "'iets"' ben je altijd wel te laat en het JG koninkrijk behoort voor tallozen gewoon tot het "" iets""'. Voor de JG jammer, voor de ander wel waar.
"Hoe later de gasten arriveren, des te schoner het volk."
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10120
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 13:04
Messenger schreef: 21 mar 2022, 15:23
Gods Koninkrijk heeft geen deur, is geen vesting en heeft geen muren en geen ophaalbrug. Dus een deur die gesloten is, moet wel van iets anders zijn. Misschien is die gesloten deur van een niet-bestaande hel.
Er zal een tijd komen, dat je niet meer kunt kiezen voor God.
Dan is "de deur" a.h.w. op slot.
Je hoeft nooit te kiezen voor God, want God heeft immers reeds voor jou gekozen. :)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 3853
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Mullog »

MagereHein schreef: 28 mar 2022, 15:08
Alpha schreef: 28 mar 2022, 14:59 Inderdaad, ik wel.
Ik zit niet gekluisterd aan on-Bijbelse leer.
Poetin zit ook niet gekluisterd aan on-communistische leer
Je begrijpt het niet. Vrijheid in beperking, dat is het concept. ;)
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door MagereHein »

Messenger schreef: 28 mar 2022, 15:28
Alpha schreef: 28 mar 2022, 13:04 Er zal een tijd komen, dat je niet meer kunt kiezen voor God.
Dan is "de deur" a.h.w. op slot.
Je hoeft nooit te kiezen voor God, want God heeft immers reeds voor jou gekozen. :)
En bereikt God ook.mensen die niet via de metafysische 7e dimensie acteren? Ik heb Hem nog nooit mogen ervaren.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10120
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 28 mar 2022, 14:05
Messenger schreef: 21 mar 2022, 15:23
Gods Koninkrijk heeft geen deur, is geen vesting en heeft geen muren en geen ophaalbrug. Dus een deur die gesloten is, moet wel van iets anders zijn. Misschien is die gesloten deur van een niet-bestaande hel.
Ik kreeg een telefoontje, dus moest ik met de reactie op jou stoppen.

De deur waar ik het over had, is een vergelijking, illustratie.

Noach met zijn gezin reageerde positief op de Goddelijk waarschuwing, alle anderen negeerden die.
Hij bouwde ca. 60 jaar aan zijn ark, hij was geen timmerman of scheepsbouwer.
Hij had een bouwtekening van IKEA?

Dus Noach was een doe-het-zelver. Waarom koos God niet gewoon voor een vakman? Waarom een Beun de Haas die liefst 60 jaar aan het rommelen is?
Alpha schreef: De anderen keken toe, Noach vertelde waarom hij dat deed.
Die anderen waren zeker de beste stuurlui aan wal? Kwam Noah geen plankje tekort, hield hij geen schroefjes en boutjes over?
Alpha schreef: Vervolgens gingen dieren de ark binnen, men keek toe.
De zoetwatervissen zaten comfortabel in hun zoetwater aquarium.
Alpha schreef: Toen ging de deur van de ark op slot, er was geen mogelijkheid meer om binnen te komen.
Ze hadden de waarschuwingen genegeerd.

Het is niet verstandig om waarschuwingen klakkeloos te negeren.
Velen hebben dat al ervaren en dat ze er achter kwamen dat ze te laat waren.
Hans en Grietje en het snoephuisje van de boze heks maakte indruk ooit op me. Dit verhaal van Noach niet.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door MagereHein »

@Alpha
https://www.debijbelzegt.nl/

Verdiep je ook eens ECHT in de bijbel. Ga dit weekend eens studeren, maar dan niet wat je op krijgt van de koningszaal.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day