Israel heeft met haar gedrag inmiddels recht op haar totale vernietiging. Let op: ik zeg niet dat de Joden vernietigd mogen worden maar de staat Israel, al decennia lang verweesd van G'd en gebod mag uitgevaagd worden.
Het regime dat dáár aan de macht is, zouden we dat in Nederland ook willen? Is er nog sprake van enige democratie of is het zo dat, zolang er oorlog is, Netandinges zijn gang kan gaan omdat er daar in oorlogstijd geen verkiezingen mogelijk zijn?
De staat Israel is op geen enkele wijze meer verbonden met het land Israel en het volk Israel zoals we dat kennen uit de Bijbel. Bijbel, je weet wel, dat boek waarin G'd iets zegt over zijn weg met de mensen. Waarin G'd ook iets zegt over naastenliefde. Iets met vijanden liefhebben, iets met vergeving kunnen geven.
Natuurlijk zie jij als katholiek allerlei beren op de weg als we die scheiding aanbrengen maar het is een feitelijke scheiding op grond van het woord van G'd waar jij waarschijnlijk nogal waarde aan hecht.
Lang geleden, toen jij er nog niet was, waren er afspraken over Israel. Die zijn nooit herroepen maar door oorlogen die Israel voerde steeds verder in het geheugen verdwenen.
Ik stel dat deze staat nooit een van G'dswege bedoelde manier van maatschappij kunnen zijn. Daar zijn voldoende gronden voor te vinden in het woord van G'd en Israel (de politieke staat) treed met klompen over de beloftes die er van G'd zijn.
En als je dit regime (wat niet anders is dan een dictatuur die andere culturen wenst te vernietigen) steunt dan ben je als Snelheid domweg medeplichtig aan volkerenmoord.
Daar is geen aflaat voor te krijgen vrees ik....