Waar het mij eigenlijk om ging is dat je het bij een BDE na kunt vertellen als je niet door de poort kan/mag. En als je wel door de poort kan/mag gewoon dus niet meer, want dan is je tijd ècht gekomen en treedt de dood definitief in.Reiziger schreef: 05 jun 2025, 19:39Ik kan me heel goed voorstellen, dat het 'niet-weten' wat er na het verbreken van het zilveren koord allemaal op je wacht, iemand bij bewustzijn kan vervullen met een grote angst. Het betreft echter veelmeer de vrees om te verliezen wat je allemaal zo moeizaam hebt opgebouwd tijdens het leven en hoeveel tijd je hebt verspilt met gebakken lucht.Yours schreef: 05 jun 2025, 18:57 Wat dat betreft is er eventueel nog maar 1 stap binnen dat proces te gaan. Daarom vestig ik nog even de aandacht op de 11de regel van de Ervaringen/beschrijvingen:
Als het je tijd is, dan ga je grens over, wordt het zilveren koord verbroken en is de dood een feit.
Als het je tijd niet is, dan ga je die grens/poort niet over/door en dan wordt het een Bijna Dood Ervaring door de terugkeer in je lichaam, waarna je het eventueel kunt
(na-)vertellen mocht je daartoe fysiek goed genoeg herstellen.
Ik vind dit eigenlijk wel een zeer nuttige mededeling.