Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Messenger
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 18 jun 2025, 11:19 Je probeert de schepper te dicteren.
Nee dat probeer ik niet. De bijbel dicteert de schepper. Allemaal mensenwerk.
Alpha schreef: Wanneer je hier zelf bepaalt wat goed of fout is, beland je snel in de gevangenis.
De overheid bepaald het beleid daarin, geheel volgend de Nederlandse wetten.
Maar goed dat we in dit land menselijke wetgeving hebben. God houdt zich daar niet mee bezig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 18 jun 2025, 11:22
Alpha schreef: 18 jun 2025, 11:09
Dat is de bron die ik erg uit de weg gaat.

Vanwege de Bijbelse waarschuwing:

1 Kor 15:33 Laat je niet misleiden. Slechte omgang bederft goede [Bijbelse] gewoonten.

1 Kor 4:6b zodat jullie via ons deze regel leren: ‘Ga niet buiten de dingen die [in de Bijbel] geschreven staan.

1 Timotheüs 4:1 Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen, NWV.

Vandaar dat nu de meeste mensen on-Bijbelse leer, feesten, gebruiken en overleveringen volgen.
Misleiding komt eerder uit de bijbel naar mijn idee, een zeer inconsistent verhaal.
Een mening die niet op feiten is gebaseerd en dus weer niet onderbouwd.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 18 jun 2025, 11:27
Alpha schreef: 18 jun 2025, 11:19 Je probeert de schepper te dicteren.
Alpha schreef: Wanneer je hier zelf bepaalt wat goed of fout is, beland je snel in de gevangenis.
De overheid bepaald het beleid daarin, geheel volgend de Nederlandse wetten.
Maar goed dat we in dit land menselijke wetgeving hebben. God houdt zich daar niet mee bezig.
De menselijk wetgeving is vaak op de Bijbelse normen en waarden gebaseerd.

Gezien de enorme problemen hier en in de wereld is het dus goed zo?

Ga maar snel je noodpakket klaarmaken en zet dat in de kelder.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 18 jun 2025, 11:27
Messenger schreef: 18 jun 2025, 11:22
Misleiding komt eerder uit de bijbel naar mijn idee, een zeer inconsistent verhaal.
Een mening die niet op feiten is gebaseerd en dus weer niet onderbouwd.
Jij geeft jouw mening ook zonder onderbouwing.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 18 jun 2025, 11:30
Messenger schreef: 18 jun 2025, 11:27

De menselijk wetgeving is vaak op de Bijbelse normen en waarden gebaseerd.
Die bijbelse normen en waarden waren ook menselijke wetgeving.
Alpha schreef: Gezien de enorme problemen hier en in de wereld is het dus goed zo?
Dat beweer ik niet.
Alpha schreef: Ga maar snel je noodpakket klaarmaken en zet dat in de kelder.
Als het bij mij oorlog wordt in mijn omgeving, verander ik van vorm. Heb middelen in huis waarmee ik binnen het half uur Thuis bij God ben. ;)
Freerk

Bericht door Freerk »

Messenger schreef: 18 jun 2025, 11:58 Heb middelen in huis waarmee ik binnen het half uur Thuis bij God ben. ;)
Poeh, waarom eigenlijk?
Ander topic maar waarom zou je dat moeten willen?
Bel 113 zeggen ze dan toch?
Messenger

Bericht door Messenger »

Freerk schreef: 19 jun 2025, 00:25
Messenger schreef: 18 jun 2025, 11:58 Heb middelen in huis waarmee ik binnen het half uur Thuis bij God ben. ;)
Poeh, waarom eigenlijk?
Ik heb genoeg medische beperkingen die nu nog ongeneeslijk zijn. Ook nog oorlog van dichtbij meemaken is iets waaraan ik niet ga meedoen. Er zijn nog vele leuke levens te leven, eventueel op andere planeten.
Tiberius Claudius

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 18 jun 2025, 11:26
Tiberius Claudius schreef: 03 jun 2025, 16:23
Het is een mooi verhaal, maar het blijft gewoon verstoten.
De praktijk van een straf na een zonde.

Als mensen de Nederlandse wet overtreden, is een oogje toeknijpen dè oplossing?

Jg volgen gewoon de Bijbelse procedure.
Ze beweren de Bijbels procedure te volgen, dat is iets heel anders.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Mullog

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 18 jun 2025, 11:26
Tiberius Claudius schreef: 03 jun 2025, 16:23
Het is een mooi verhaal, maar het blijft gewoon verstoten.
De praktijk van een straf na een zonde.

Nee, jullie volgen je interpretatie van wat je denkt dat een Bijbelse procedure is.

Daarnaast is de wereld aan veranderingen onderhevig. Bijbelse procedures hebben die veranderingen niet meegekregen.
Freerk

Bericht door Freerk »

Messenger schreef: 19 jun 2025, 00:38
Poeh, waarom eigenlijk?
Ik heb genoeg medische beperkingen die nu nog ongeneeslijk zijn. Ook nog oorlog van dichtbij meemaken is iets waaraan ik niet ga meedoen. Er zijn nog vele leuke levens te leven, eventueel op andere planeten.
Verdrietig om te lezen. Elk leven is waardevol voor mij maar ik maak in mijn werk ook mee dat mensen op grond van hun lijden kiezen voor een weg naar Huis. Zie dat niet als zonde maar als een mogelijkheid om het lijden over te laten gaan in een andere staat van zijn.
Messenger

Bericht door Messenger »

Freerk schreef: 19 jun 2025, 23:41
Verdrietig om te lezen. Elk leven is waardevol voor mij maar ik maak in mijn werk ook mee dat mensen op grond van hun lijden kiezen voor een weg naar Huis. Zie dat niet als zonde maar als een mogelijkheid om het lijden over te laten gaan in een andere staat van zijn.
Ik heb mijn leven zelf geschapen en vorm gegeven. Ik zie het zo dat mijn oude Trabant moet worden ingeruild voor een nieuwe snelle Audi. ;)
Freerk

Bericht door Freerk »

Messenger schreef: 20 jun 2025, 00:10

Ik heb mijn leven zelf geschapen en vorm gegeven. Ik zie het zo dat mijn oude Trabant moet worden ingeruild voor een nieuwe snelle Audi. ;)
Audi, dat is pas zonde. Er zijn veel mooiere Italianen te verkrijgen :lol:
Messenger

Bericht door Messenger »

Freerk schreef: 20 jun 2025, 00:14
Audi, dat is pas zonde. Er zijn veel mooiere Italianen te verkrijgen :lol:
Je doelt op een Ferrari? Daarmee kun je de drempels in het leven niet nemen, die ligt te laag op de weg. :mrgreen:
Jon

Bericht door Jon »

Het enige voertuig dat voor mij de moeite waard is is de merkaba. De goddelijke troonwagen.

De term " merkaba " is van Hebreeuwse oorsprong en wortelt stevig in de Bijbelse teksten. Het woord zelf is afgeleid van de Hebreeuwse stam "rkb", die de algemene betekenis "rijden" of "gedragen" heeft. Hoewel de specifieke term " merkaba " niet expliciet voorkomt in het boek Ezechiël, wordt het visioen van de profeet van de goddelijke strijdwagen, of "troonwagen", algemeen beschouwd als de basisbron voor de merkaba-traditie.

In het boek Ezechiël beschrijft de profeet een visioen van een hemelse strijdwagen, bestaande uit vier "levende wezens" (de "hayyot") met vier gezichten (die van een mens, een leeuw, een os en een adelaar) en vier vleugels. Onder de strijdwagen bevinden zich "wielen binnen wielen" (de "ophanim"), en het geheel wordt bestuurd door een mensachtige figuur, de "gelijkenis van een mens", gezeten op een troon van saffier. Deze complexe en ontzagwekkende visie heeft de verbeelding van Joodse mystici en geleerden eeuwenlang geboeid en dient als bron voor de rijke traditie van merkaba-mystiek.

https://science-howstuffworks-com.trans ... _tr_pto=rq

De Merkaba, of Mer-Ka-Ba, is een geometrisch symbool en energieveld dat vaak wordt geassocieerd met spirituele transformatie en verlichting. Het wordt gezien als een driedimensionale stervormige tetraëder, bestaande uit twee in elkaar grijpende tetraëders die in tegengestelde richting draaien. Het wordt beschouwd als een voertuig van licht dat het fysieke lichaam, de geest en de ziel kan verbinden en naar hogere dimensies kan voeren.

Bron: Google A.I. zoekterm “Merkaba transfiguratie”

https://holysands.com/wp-content/upload ... 113166.jpg

Handelingen 1: 9-11
“ En nadat Hij dit gesproken had, werd Hij opgenomen, terwijl zij het zagen, en een wolk onttrok Hem aan hun ogen. En toen zij naar de hemel staarden, terwijl Hij henenvoer, zie, twee mannen in witte klederen stonden bij hen, die ook zeiden: Galileese mannen, wat staat gij daar en ziet op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien varen.”
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
Messenger

Bericht door Messenger »

Jon schreef: 21 jun 2025, 07:15

Het enige voertuig dat voor mij de moeite waard is is de merkaba. De goddelijke troonwagen.

De term " merkaba " is van Hebreeuwse oorsprong en wortelt stevig in de Bijbelse teksten. Het woord zelf is afgeleid van de Hebreeuwse stam "rkb", die de algemene betekenis "rijden" of "gedragen" heeft. Hoewel de specifieke term " merkaba " niet expliciet voorkomt in het boek Ezechiël, wordt het visioen van de profeet van de goddelijke strijdwagen, of "troonwagen", algemeen beschouwd als de basisbron voor de merkaba-traditie.

In het boek Ezechiël beschrijft de profeet een visioen van een hemelse strijdwagen, bestaande uit vier "levende wezens" (de "hayyot") met vier gezichten (die van een mens, een leeuw, een os en een adelaar) en vier vleugels. Onder de strijdwagen bevinden zich "wielen binnen wielen" (de "ophanim"), en het geheel wordt bestuurd door een mensachtige figuur, de "gelijkenis van een mens", gezeten op een troon van saffier. Deze complexe en ontzagwekkende visie heeft de verbeelding van Joodse mystici en geleerden eeuwenlang geboeid en dient als bron voor de rijke traditie van merkaba-mystiek.
Dat doet mij denken aan de arrenslee van de kerstman.
Jon

Bericht door Jon »

Poeh, waarom eigenlijk?
Dat is geen oplossing want de hele schepping is gevallen en ligt derhalve in het kwaad. Ook de planeten. Van de regen in de drup. Ontwaken en de Verlosser aannemen is de enige uitweg en wel een intens vreugdevolle ook nog. Sterven aan de natuurlijke mens, het ego, lijkt moeilijk maar er schuilt een zaligheid onder die zijn weerga niet kent. Elk stukje van de oude cq natuurlijke mens (ego) waaraan de individu “sterft” wordt ongezien opgevuld met Licht. Vanaf de buitenkant bezien hangt zo’n mens aan het kruis, maar de binnenkant van dat kruis is Licht. Een cocon ziet er ook spuuglelijk uit maar er huist een prachtige vlinder in, die op Zijn tijd uit de cocon komt.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
J-W

Bericht door J-W »

Jon schreef: 23 jun 2025, 13:14 ............... Een cocon ziet er ook spuuglelijk uit maar er huist een prachtige vlinder in, die op Zijn tijd uit de cocon komt.
Ben jij er al uitgekomen of word je dat voorgehouden, toekomstmuziek?
Messenger

Bericht door Messenger »

Jon schreef: 23 jun 2025, 13:14
Dat is geen oplossing want de hele schepping is gevallen en ligt derhalve in het kwaad. Ook de planeten. Van de regen in de drup.
Dat is bangmakerij en daar geloof ik niet in.
Jon schreef: Ontwaken en de Verlosser aannemen is de enige uitweg en wel een intens vreugdevolle ook nog.
Ik heb een band met God, die heeft me ontwaakt. We hoeven niet verlost te worden.
Jon schreef: Sterven aan de natuurlijke mens, het ego, lijkt moeilijk maar er schuilt een zaligheid onder die zijn weerga niet kent. Elk stukje van de oude cq natuurlijke mens (ego) waaraan de individu “sterft” wordt ongezien opgevuld met Licht. Vanaf de buitenkant bezien hangt zo’n mens aan het kruis, maar de binnenkant van dat kruis is Licht. Een cocon ziet er ook spuuglelijk uit maar er huist een prachtige vlinder in, die op Zijn tijd uit de cocon komt.
We zijn individuaties van God die op Aarde leven in onwetendheid die, als we sterven, als een alwetende vlinder de cocon verlaten.

We komen vanuit het 'paradijs' van volmaaktheid en liefde naar de Aarde om te ervaren hoe het is wanneer volmaaktheid en liefde niet vanzelfsprekend is. Na het sterven komen we weer Thuis.
Alpha

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 19 jun 2025, 10:22
Alpha schreef: 18 jun 2025, 11:26 De praktijk van een straf na een zonde.

Nee, jullie volgen je interpretatie van wat je denkt dat een Bijbelse procedure is.

Daarnaast is de wereld aan veranderingen onderhevig. Bijbelse procedures hebben die veranderingen niet meegekregen.
Ik weet precies wat de Bijbelse procedure is.

Spr 18:10 De naam van Jehovah is een sterke toren. De rechtvaardige snelt er binnen en krijgt bescherming

Jesaja 40:8 Het groene gras verdort, de bloem verwelkt, maar het woord van onze God blijft voor eeuwig.’ NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 18 jun 2025, 11:54
Alpha schreef: 18 jun 2025, 11:27 Een mening die niet op feiten is gebaseerd en dus weer niet onderbouwd.
Jij geeft jouw mening ook zonder onderbouwing.
Lees dan eens wat ik schrijf en probeer dat te begrijpen.

Spr 19:8 Wie verstand krijgt heeft zichzelf lief. Wie inzicht koestert zal succes hebben. NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 03 jun 2025, 17:16
Alpha schreef: 03 jun 2025, 16:00 De Bijbel geeft juist erg veel informatie over wat Gods normen en waarden zijn.
Ja maar net als de bijbel is dat het werk van mensen.
Dan nog maar een keer:

2 Petrus 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken. NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 03 jun 2025, 17:11
Alpha schreef: 03 jun 2025, 17:07 De kwestie is gewoon dit:

Want Snip snapt niet wat Snap snapt
En Snap snapt niet wat Snip snapt
Waar Snap snapt niet wat Snip snapt
En Snip snapt niet wat Snap snapt

Voilà
Je hebt geen goede antwoorden, dus plaats je maar een dooddoener.
Als Snip niet snapt wat Snap snapt
En Snap niet snapt wat Snip snapt…

Producent René Sleeswijk zag er meteen brood in en doopte zijn nieuwe revue De Snip en Snap Revue.

De bekendste is De Mop, die draaide om het volgende raadsel:
’t Is niet mijn broer, maar wel de zoon van mijn vader. Ra ra ra, wie is het?

bron: https://www.decultuurvlogger.com/
Robert Frans

Bericht door Robert Frans »

Alpha schreef: Vandaag, 12:222 Petrus 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken. NWV.
Precies. En dat geldt dus ook voor de apostelen, hun leerlingen, de kerkvaders en het kerkelijk leergezag vandaag de dag. Ook zij spraken en schreven namens God. Daarom wordt in 1 Timoteüs 3,15 de kerk de grondslag en pijler van de waarheid genoemd. Want zij is niet gebouwd op allerlei winden van leer, die om de paar eeuwen weer grondig zouden kunnen wijzigen. Zij is gebouwd op de levende openbaring van Christus, op de rots die Hijzelf is. Wie de kerk niet wenst te vertrouwen, kan ook de Bijbel niet vertrouwen, want de Bijbel komt uit haar voort, inclusief de canon van boeken.
Vrede en alle goeds
Alpha

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 27 mei 2025, 17:47
Alpha schreef: 27 mei 2025, 12:54 Ik geef slechts aan, dat apocriefe aantoonbaar niet geïnspireerd zijn.

a·poʹkru·fos betekend zorgvuldig verborgen.
Deze geschriften kunnen enige historische waarde hebben, maar wijken af van de Bijbelse leer en zijn soms zelfs tegenstrijdig.
Ze missen de profetische elementen volledig en bevatten historische en geografische onnauwkeurigheden.
Sommige van deze schrijvers doen voorkomen alsof die van vroegere geïnspireerde schrijvers zijn.
Hun schrijfwijze bevat aantoonbare heidense invloeden.

De arts Lukas heeft een uitgebreid onderzoek gedaan naar de geïnspireerde geschriften en sprak met vele ooggetuigen.
Hij schrift vervolgens:

Lukas 1:
1 Velen hebben de moeite genomen om een verslag op te stellen van de gebeurtenissen die voor ons vaststaan.
2 Die zijn aan ons doorgegeven door degenen die vanaf het begin ooggetuigen en dienaren van de boodschap zijn geweest.
3 Omdat ik alle dingen vanaf het begin nauwkeurig ben nagegaan, heb ook ik besloten ze in logische volgorde op te schrijven, geachte Theofilus, 4 zodat u ervan overtuigd raakt dat de dingen waarin u mondeling bent onderwezen inderdaad betrouwbaar zijn. NWV.

Vandaar dat Jezus zei: "Uw woord is waarheid". (Joh 17:17).
Fantastisch, dit verhaal verandert echter niets aan de zaak:
Je gebruikt het argument "ja maar dit zijn ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn" om een idee af te wijzen.
Als dát je argumentatie is, heb je een probleem met het NT want bestaat alleen maar uit ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn.
Nérgens presenteert Jezus zelf ideeën.

En ook nu weet bega je dezelfde fout.
Je schrijft dat "Sommige van deze schrijvers doen voorkomen alsof die van vroegere geïnspireerde schrijvers zijn.
Hun schrijfwijze bevat aantoonbare heidense invloeden".
Welnu, dat is exact wat de schrijvers van de evangeliën ook doen.
Je gaat dus zelf in de fout.
Is het logisch dat een directeur zelf zijn brieven schrijft, of laat hij dat doen?

Jezus gaf opdracht aan zijn volgelingen om het goede nieuws te verkondigen.
Alle Bijbelschrijvers waren door God geïnspireerd.
Lukas heeft persoonlijk onderzocht of de gebeurtenissen waar waren.

Lukas 1:
1 Velen hebben de moeite genomen om een verslag op te stellen van de gebeurtenissen die voor ons vaststaan.
2 Die zijn aan ons doorgegeven door degenen die vanaf het begin ooggetuigen en dienaren van de boodschap zijn geweest.
3 Omdat ik alle dingen vanaf het begin nauwkeurig ben nagegaan, heb ook ik besloten ze in logische volgorde op te schrijven, geachte Theofilus, 4 zodat u ervan overtuigd raakt dat de dingen waarin u mondeling bent onderwezen inderdaad betrouwbaar zijn. NWV.
Tiberius Claudius

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: Vandaag, 12:27
Tiberius Claudius schreef: 03 jun 2025, 17:11
Je hebt geen goede antwoorden, dus plaats je maar een dooddoener.
Als Snip niet snapt wat Snap snapt
En Snap niet snapt wat Snip snapt…

Producent René Sleeswijk zag er meteen brood in en doopte zijn nieuwe revue De Snip en Snap Revue.

De bekendste is De Mop, die draaide om het volgende raadsel:
’t Is niet mijn broer, maar wel de zoon van mijn vader. Ra ra ra, wie is het?

bron: https://www.decultuurvlogger.com/
Opnieuw irrelevante een dooddoener.
Je hebt kennelijk niets meer in huis om voor de problemen weg te duiken.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?