Dat tijd relatief is, wil niet zeggen dat tijd niet bestaat.dingo schreef: 28 jun 2025, 19:21Ik denk hierbij niet metafysische werelden maar aan fysische dimensies op macro en microkosmos niveau die anders zijn dan de nu ons bekende dimensies met de nu bekende natuurwetten. We zijn al gewend aan het idee dat tijd relatief is/kan zijn waarom zouden andere nu bekende wetmatigheden niet relatief kunnen zijn.peda schreef: 28 jun 2025, 13:48
De kwantum theorie heeft het over de zich in onze kosmos afspelende natuurwetten.
De kwantum theorie er bij halen om ""metafysische"' werelden te verklaren of een niet metafysisch, dus materieel multiversum in de schijnwerper te plaatsen, gaat m.i. aan de werkelijke inhoud/ draagwijdte van de kwantum theorie voorbij.
Zo werd in het verleden geprobeerd om middels de kwantum theorie Goddelijke Beïnvloeding van de materie te postuleren, maar deze fase is inmiddels voorbij.
Vooreerst volg ik de visie dat de kwantum theorie op een grotere schaal geen uitwerking meer heeft.
Zelfs bij een theoretische beweging met licht-snelheid is de tijd niet verdwenen, maar staat de tijd quasi stil.
Zo kent bijvoorbeeld de speculatieve snaar theorie veel meer bestaande ruimtelijke dimensies dan L, B, H, waarbij de theorie stelt dat deze dimensies in onze kosmos tot niet waarneembare grootte zijn opgerold.
Mocht deze theorie juist zijn, wat door andere wetenschappers weer wordt bestreden, dan spelen deze andere ruimtelijke dimensies geen rol in onze wereld. Het blijft dan speculeren welke natuurwetten er zouden kunnen bestaan in universa waar andere dimensies als L, B, H de "' dienst "" zouden uitmaken.
Wat ik niet uitsluit is dat er binnen de L, B, H en tijd dimensies in onze wereld nog natuurwetten worden gevonden, waardoor bijvoorbeeld bepaalde "" Wonderen "" op een fysieke wijze zouden kunnen worden verklaard.
Het is inderdaad speculatie, deze idee over nog te ontdekken natuurwetten binnen onze kosmos, maar wel de moeite van het overdenken waard.
Zeg nooit nooit.

Maar met de JG bibliotheek heeft de inbreng niets van doen, in de bijbel wordt over de "' snaar "" theorie niet gerept.
Een Wonder is bij de J G het zichtbare directe Bovennatuurlijk Handelen van God in de wereld.