Erik van Zuydam en ook Tufkah denken het beter te weten dan wat Jezus in Mattheus 7:7 schrijft:Tufkah schreef: Gisteren, 23:28 https://inzicht.org/artikelen/zoeker-za ... den-zoekt/
Erik van Zuydam over de droomstaat. De zoeker zoekt, maar de zoeker zal nooit vinden. De zoeker (het ego) leeft met een geprojecteerde niet-bestaande toekomst. Zolang de zoeker zoekt, zoekt hij iets wat een maat heeft. Iets wat geen maat heeft kun je ook nooit vinden.De zoeker zal nooit vinden wat hij zoekt, want hij bestaat niet werkelijk en dat wat hij zoekt, bestaat ook niet. Het is een idee, geprojecteerd in een niet-bestaande toekomst. De basisaanname van de zoeker is: ‘Ik ben er nog niet.’ Zowel het ‘ik’ als het ‘er’ is een illusie. Waar het ego, in de vorm van de zoeker, in essentie last van heeft, is zichzelf; al het gejaag, het geworstel, de verwarring, de stress, het gepieker, het willen, het niet-willen. Hij heeft met name last van zichzelf en is in de kern op zoek naar zijn eigen afwezigheid.
De vraag is terug te brengen tot: hoe komt het ego van de niet-bestaande toekomst af? Zolang je nog zoekt is het ego er nog. Het enige wat de zoeker kan vinden is dat er nooit een zoeker is geweest.....
Mattheüs 7
Zelf ben ik het levende voorbeeld van iemand die heeft gezocht en gevonden.7. Bid, en u zal gegeven worden; zoek, en u zult vinden; klop, en er zal voor u opengedaan worden.
Altijd biddend en zoekend tenslotte de Ene gevonden hebbend. En die nu wakkerder is dan ooit na het daarna ontstane noodzakelijke proces van Ken-U-Zelve, wat mij heeft geleerd dat er ook een Hiernamaals is met duistere- en lichtsferen voor degenen die nog niet hebben gevonden: De Èn/Èn situatie waar ik eerder over sprak, waarbinnen elk mens uiteindelijk het Licht en de Liefde van de Ene zal zien en ervaren.