Hiernamaals.. na de dood zijn mensen als engelen in de hemel

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
Leon
Man/Vrouw: M

Re: Hiernamaals.. na de dood zijn mensen als engelen in de hemel

Bericht door Leon »

Tufkah schreef: Gisteren, 19:36
Leon schreef: Gisteren, 17:36

Het leven verliezen voor Gods plan is waar ik over pieker. Ik weet Gods plan niet, en weet niet of ik mijn baan moet behouden, of moet gaan toegeven dat het me door ‘aandoeningen’ niet meer lukt. Ik vecht toch om mijn financiële zelfstandigheid te behouden, wetende dat ik het dan misschien met harde hand moet verliezen.
Het leven verliezen voor Gods plan is iets wat je toegewezen krijgt. Mits je er voor open staat. Financiële zekerheid is handig om het lichaam in stand te houden. Het lichaam is immers een tempel van de Geest.
Ja streven loslaten, go with the flow.
[onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede]
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Leon schreef: Gisteren, 20:12
Tufkah schreef: Gisteren, 19:36

Het leven verliezen voor Gods plan is iets wat je toegewezen krijgt. Mits je er voor open staat. Financiële zekerheid is handig om het lichaam in stand te houden. Het lichaam is immers een tempel van de Geest.
Het is vooral veel wachten i.p.v. verwachten. Zonder verwachtingen zijn is heel erg moeilijk. Dat is namelijk nederigheid. Je staat eigenlijk met de pet in de hand te wachten totdat God je waardig acht. En als God Zich niet meldt mag je niet teleurgesteld zijn, want dan had je stiekem toch een verwachting.

Juist het hebben van verwachtingen, van hoop is erg destructief. Het leven verliezen voor Gods plan is alles behalve simpel. De menselijke geest wil steeds maar iets uit de toekomst hebben: de wensnatuur. Het enige wat je daar actief aan kan doen is je eigen wensen afvinken en het 'wensen' in je eigen geest zien te vinden. Naarmate de wensnatuur wordt afgebroken ga je moeiteloos in tegenwoordigheid van geest leven. Alleen in tegenwoordigheid kun je vrij zijn van de wensnatuur.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
Leon

Bericht door Leon »

Tufkah schreef: Gisteren, 20:24
Leon schreef: Gisteren, 20:12

Het is vooral veel wachten i.p.v. verwachten. Zonder verwachtingen zijn is heel erg moeilijk. Dat is namelijk nederigheid. Je staat eigenlijk met de pet in de hand te wachten totdat God je waardig acht. En als God Zich niet meldt mag je niet teleurgesteld zijn, want dan had je stiekem toch een verwachting.

Juist het hebben van verwachtingen, van hoop is erg destructief. Het leven verliezen voor Gods plan is alles behalve simpel. De menselijke geest wil steeds maar iets uit de toekomst hebben: de wensnatuur. Het enige wat je daar actief aan kan doen is je eigen wensen afvinken en het 'wensen' in je eigen geest zien te vinden. Naarmate de wensnatuur wordt afgebroken ga je moeiteloos in tegenwoordigheid van geest leven. Alleen in tegenwoordigheid kun je vrij zijn van de wensnatuur.
en de hoop opgeven door het tegenovergestelde willen is ook nog zowat
J-W

Bericht door J-W »

Als je geen wensen meer hebt is het leven dan nog wel de moeite waard? Saai leven lijkt mij.
En wat daar tegenover staat heb ik bij de het geestelijke duo hier nog niet kunnen ontdekken, tot nu toe helemaal niets.
Ze gaat ergens naar toe en ze weten niet eens waarheen.............
Laatst gewijzigd door J-W op 16 sep 2025, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Leon

Bericht door Leon »

J-W schreef: Gisteren, 20:41 Als je geen wensen meer hebt kun je net zo goed dood zijn, saai leven dan.
En wat daar tegenover staat heb ik bij de het geestelijke duo hier nog niet kunnen ontdekken, tot nu toe helemaal niets.
Ze gaat ergens naar toe en ze weten niet eens waarheen.............
het is in essentie zinloos