Petra schreef: 25 sep 2025, 05:29
Jon schreef: 24 sep 2025, 21:46
Jij veroordeelt je hypothesische vierde dochter van je derde man (of de vierde dochter van de derde man van je vriendin) op jouw “vrije rechten pad” tot een dna-test om erachter te komen of haar vriendje familie is. Terwijl het in Nederland prima geregeld is (of was) maar volgens jou is daar kennelijk iets mis mee want je vindt dat polygame huwelijken wettelijk toegestaan moeten worden. Op jouw zogenaamde “vrije rechten pad” misken je simpelweg dat wat goed is op de plek waar jouw wiegje mocht staan en impliceer je indirect dat het goede kwaad is. En wie hierover spreekt bestempel jij als veroordelend.
Overigens ben ik het er helemaal mee eens dat de natuurlijke mens
binnen het veld van goed en kwaad op zijn “eigen” manier moet kunnen leven. Daarom (o.a.) onthoud ik mij ook van politiek (stemmen).
Onze transgender vriendin heeft haar hermafroditisme (tweeslachtigheidj te danken aan de inteelt van haar ouders. Haar moeder was een volle nicht van haar vader. Haar DSD (Disorder of Sex Development) is daardoor veroorzaakt. Dit is vastgesteld door de professoren die haar/hem indertijd hebben behandeld en begeleid. Nu wisten haar/zijn ouders dat ze neef en nicht waren, en hebben daar zelf voor gekozen. In het door jou gepropageerde beleid verdwijnt echter die kennis en vergroot je tegelijkertijd de kans aanzienlijk dat dit en andere soorten afwijkingen voorkomen. En dat
noem je “liefdevol”. Waarmee je heel wat kindjes veroordeelt tot onnodige aangeboren afwijkingen.
De ijkstok van Petra…..
Je schrijft eerst dat het zo prima geregeld is, en komt daarna met een probleem voorbeeld wat binnen die prima regeling is gebeurd.
Dat is niet mijn ijkstok, maar de jouwe hoor.
Binnen het veld van goed en kwaad wordt Petra gemeten aan haar eigen ijkstok. Dat vind ik prima geregeld. Ieder mens krijgt het geloof dat hij verdient. Ieder mens krijgt daarbinnen de partner die hij verdient. De Zoon is trouw aan de Vader.
God schenkt Adam één vrouw. God schenkt de Zoon één Bruid (de Gemeente). Al het andere is hoererij, namelijk overspel tegenover God.
1 Korintiërs 6:18
Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam.
1 Korintiërs 7:2
Maar met het oog op de gevallen van hoererij moet ieder zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.
Efeziërs 5:3
Maar van hoererij en allerlei onreinheid of hebzucht mag onder u zelfs geen sprake zijn, zoals het heiligen betaamt.
Kolossenzen 3:5
Doodt dan de leden, die op de aarde zijn: hoererij, onreinheid, hartstocht, boze begeerte en de hebzucht, die niet anders is dan afgoderij.
1 Tessalonicenzen 4:3-5
Want dit wil God: uw heiliging, dat gij u onthoudt van de hoererij, dat ieder uwer in heiliging en eerbaarheid zijn vat wete te verwerven, niet in hartstochtelijke begeerlijkheid, zoals ook de heidenen, die van God niet weten.
Galaten 5:19-21
Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.
Marcus 7:20-23
En Hij zeide: Hetgeen uit de mens naar buiten komt, dat maakt de mens onrein. Want van binnenuit,
uit het hart der mensen, komen de kwade overleggingen, hoererij, diefstal, moord, echtbreuk, hebzucht, boosheid, list, onmatigheid, een boos oog, godslastering, overmoed, onverstand. Al die slechte dingen komen van binnen uit naar buiten en maken de mens onrein.
Numeri 15:39
Dat zal u dan tot een gedenkkwast zijn; als gij daarnaar ziet, dan zult gij al de geboden des Heren gedenken en die volbrengen zonder uw hart of uw ogen te volgen, dat gij u daardoor tot overspel zoudt laten verleiden.
———————
Johannes 3: 3,5
Voorwaar, Ik zeg u: tenzij iemand opnieuw geboren wordt, kan hij het Koninkrijk van God niet zien. … Tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk van God niet binnengaan.
Lucas 13:23,24; Matteüs 7:14
Iemand vroeg: ‘Heer, zullen er maar weinigen gered worden?’ Jezus antwoordde: ‘Doe je best om door de nauwe poort binnen te gaan, want dit zeg ik je: velen zullen proberen binnen te gaan, maar zullen er niet in slagen… Want de poort is nauw en het pad is smal dat naar het Leven leidt, en weinigen zullen het vinden.
https://theschoolofchrist-org.translate ... _tr_pto=rq